GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 69 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 2209

Aihe: Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Mun mielestä jos mekaanisen kellon hommaa niin ei ylipäätään kannata olla sellainen ihminen joka ressaa näyttääkö se sekunnilleen oikeen, mulle ainakin riittää, että suunnillee oikein minuutit, välillä säädän kun enempi heittoa. Mut hyvin skx on ajassa jo vuosia pitänytkin jos vaan pitää ahkerasti kädessä. On myös useeman kerran tippunut, saanut kolhuja ja naarmuja ja silti pelaa hyvin. Enemmän mua ärsyttää mun g-shockin edistäminen, digiquarzilta sitä vaikeempi hyväksyä, mut se onkin joku halpis malli. Sit on tuo swissmade quarzi, hyvin pysyy ajassa mut ei kyllä kauaa kestä paristot, muuten kyllä ihan pätevä kello, varsinkin maksettuun hintaan nähden(50e). 30ATM, safiirilasi, tritium lumet(tosin aika haaleet jo), rondan koneisto, laadukas metalliranneke(jota en tosin käytä) ja iha kivan näkönenkin. Voiskai sitä kuvanki laittaa. No laitetaa vaikka kaikista kun kerta kelloketju

Ei ollut ovh, eikä taida mistään enää saada, ite ostin aikoinaa vahinkotavarakeskuksesta new old stockkina. Kyseessä tämä, mutta metallirannekkeella. Palasin silloin aikeissa ostaa pari lisääkin, mutta olivat kerenneet mennä kaikki.
    https://www.jomashop.com/h3-tactical...-h3-15111.html

Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mulla on varsin erilainen kokemus kummastakin. Tubelessit nimenomaan toimii vailla säätöä ja häsläämistä renkaanvaihdosta seuraavaan ja renkaanvaihdotkin on pääasiassa varsin suoraviivaisia operaatioita. Sama kokemus automaattikelloista; ne toimii huollosta huoltoon eli sen 5,6,7 tjsp vuotta vailla huolta eikä niihin tarvitse uhrata ajatustakaan siinä välissä (Miettikääpä muuten tätä, esim. 4 hz taajuudella käyvä automaattikello tikittää 28800 kertaa tunnissa. Se kertaa viisi vuotta on aika monta tikitystä yhdellä huollolla!) Omegan jousen katkeaminen oli poikkeus, joka vahvistaa säännön ja senkin syy oli lopulta huoltamattomuudessa.

Firlen foorumiperustainen näkemys on seurausta siitä, että ei kukaan tule tänne varta vasten kertomaan niistä ei-ongelmaisista tubeleksista eikä ei-ongelmaisista automaateista. ”Asensin tubelekset, ei ongelmia” ja ”mun tubelekset toimii ilman ongelmia edelleen” -tyyppinen keskustelu ei varmaan kiinnostaisi ketään, mutta voisihan sellaisen ongelmattomat tubelekset säikeen perustaa ihan huvikseen vastapainoksi sille toiselle..
    Omien kokemusten perusteella voin olla samaa mieltä.
    Oli melkein kymmenen vuotta Longines Grande Vitesse päivittäisessä käytössä ja toimi kuin se paljon puhuttu junan vessa. Seitsemän vuoden jälkeen kävi täyshuollossa mutta ei kuulemma välttämättä vielä olisi tarvinnut. Myin pois kun alkoi itselle turhat viisarit (=ajanotto) kyllästyttämään. Nyt on sitten Sinn 104 ja Mido Ocean Star Diver jotka toimii myös kiitettävällä tarkkuudella. Ihan huoletonta arkikäyttöä.

Edit: Lisätään vielä että kellon käyttöön mulla ei kuulu saunominen. Mun mielestä kellon kanssa saunojat on ymmärtäneet väärin sanonnan että saunaan pitää mennä ajan kanssa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    zort muokkasi tätä : 06.08.2022 at 12.47
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Sinn kellot on hienoja minulle ennestään tuttuja mutta piti tulta Midoa googlata ja tällainenhan olis kyllä tosi hieno.
    Onko näiden helium-täyttöisten 600 m kestävien huollot paljon tavallistakin vielä kalliimpia?

https://www.midowatches.com/media/ca...gravity=Center

Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

^Enpä ole kysynyt vielä mitä huolto maksaa mutta oma Mido on tuosta linkin takaa löytyvästä se vanhempi malli. Muuta eroa ei taida olla kuin taulun designissa ja viisareissa hienon hieno ero. Ja mallin nimi muuttunut Ocean Star Diver -> Ocean Star 600

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Mikä edullinen (ei ainakaan hirveästi yli satasta) kestävä kello lapselle joka aloittaa koulun? Kyseessänpoika. Tyttärelle ostin aikanaan Casion baby g-shockin. Sen näyttö oli muuten aika huono kontrastiltaan, piti katsoa oikeasta kulmasta jotta teksti ei ollut onnettoman haaleaa.
    Mutta mikä muu vois olla vaihtoehtona? Saa olla digitaaliset numerot tai viisareiden ja diginäytön yhdistelmä.

No eikös niitä kellopuhelimia ole osteltu paljon? Saa yhteyden mutta ei pääse pelaamaan turhia pelejä tai kulkemaan koulumatkaa nenä kiinni luurissa.

Joo totta. Ja edullinen sykemittarikellokin vois tietty olla yks vaihtoehto. Mutta ne edellyttävät lataamista.
    Tämä sinivihreä baby g kuulemma miellyttäisi poikaa:
    https://www.casio-europe.com/euro/pr.../blx-565s-2er/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Sinn kellot on hienoja minulle ennestään tuttuja mutta piti tulta Midoa googlata ja tällainenhan olis kyllä tosi hieno.
    Onko näiden helium-täyttöisten 600 m kestävien huollot paljon tavallistakin vielä kalliimpia?

https://www.midowatches.com/media/ca...gravity=Center
    Tarkoitat varmaan heliumin poistoventtiilillä varustettua kelloa. Ainakin tuo linkin kello on sellainen.

Noissa menee huolto koneiston mukaan. Kolmekätinen on halvin ja monimutkaisemmat koneistot ovat kalliimpia. Heliumventtiilit eivät tietääkseni vaikuta huollon hintaan (jos niitä ei joudu korjaamaan).

Toki omat huollatuskokemukset ovat muista merkeistä. Midon sivuilla on muuten ohjeellinen huoltohinnasto (tosin Sveitsin frangeina)

Lähetetty minun SM-G780G laitteesta Tapatalkilla

Tämmöne piti hommaa kun vastaan tuli. Orkkis tarraklipsiremmiviritelmä lähti heti pois ja väliaikaisesti nato tilalle. Normaalin neliön kumiranneke tilattu, mutta ehkä modaankin tästä metallikuorisen/rannekkeisen, jos raaskin luopua pinkkitekstisestä kopasta

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008901745.html

Monella 16-vuotiaalla on oma mopo tai pelikonsoli, Linus Mjösundilla oma kellomerkki.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Ylläoleva iltiksen juttu vastasikin ihmettelyyni mitä se tarkoittaa, että joku on kellosuunnittelija tai on joku kellomerkki. Kataloogista katotaan osat, lisätään siihen kellotauluun värit ja logo, ja siinäpä se. Olet suunnitellut kellon ja luonut kellomerkin....
    Sitten on nämä trendipellet, jotka brändäävät mukaan jonkun tarinan https://www.rohje.fi/?gclid=Cj0KCQjw...3-7cdbcb10720d
    "HISTORIA
    Tarina alkoi neljän ystävän yhteisestä matkasta Sveitsin vuoristossa kesällä 2015. Vielä tuolloin oma kellomerkki oli vain kaukainen unelma. Koitti vuosi 2016 ja tarina sai jatkoa. Ystävykset pakkasivat reput ja matkasivat Itä-Euroopan halki. Jo perinteeksi muodostunut reissu sai jatkoa jälleen seuraavana vuonna. Näiden matkojen ansiosta ystävykset ottivat askeleita kohti unelman toteutusta seikkailujen yhdistäessä heitä entisestään.
    Syksyn sateisimpana päivänä vuonna 2017 ystävykset rohkaistuivat ottamaan suuren askeleen. Tällöin syntyi Rohje..."

= Joku kiinan peruskoneisto, väritetty kellotaulu ja elämääkin suurempi tarina poronnahkaisesta rannekkeesta.

^No on tuossa edes jotain idean tynkää. Vs. sama kiinankello ja taulussa lukee Gant. Koko vaatemerkistä ylipäätään tulee ekana mieleen taksikuski, enpä ihan heti haluaisi samaistua...

Perus kickstarter settiä. Alibaban katalogin kamoille komee tarina ja hienot sivut. Vähä löpinää craftmanshipistä, italian muotoilusta, sweitsissä valmistuksesta ja mitä lie kuraa.

Vähän toi IS:n juttukin on hassu. Kaverilla on oma ”brändi”, kun on myynyt kymmenen kelloa kavereilleen ja tutuilleen. Katsotaan vuoden, parin päästä, että onko se brändi vaiko ei. Toki IS:n juttu varmaan avittaa hetken aikaa.

Sveitsissä lienee samat säännöt kuin EU:ssakin tuon valmistusmaan suhteen: kun 60% arvonnoususta tapahtuu siellä, voi laittaa Made in Switzerland -leiman. Tuskin on tuon hintaisen kellon runko valmistettu Sveitsissä ja Rondan konekin varmaan pääosin vaan kasataan Sveitsissä muualla valmistetuista osista. Jostain luin, että nyky-Omegojenkin rannekkeet valmistetaan todellisuudessa Kiinassa. Se oli vähän bummeri.

Made in Switzerland kelloissa alkaa olla vähän samanlainen vitsi kuin Made in Italy silmälasikehyksissä ja aurinkolaseissa. Noin niin kuin omaa alaani peilaten.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Luotan merkintään "Registered Swiss Made" kuin kivimuuriin. Oli pakko sensuroida kiusallinen heijastus kun siitä näkyi kulkukortti

-L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Niin ja piti vielä korostaa, että IS-jutun kritisoinnista huolimatta kaikki kunnia kyseisen nuoren herran herran tekemiselle. Hyvää yrittämistä kuitenkin. Sitä tarvitaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

automaattiharrastus pitäytyy Tissoteissa

järkiostos hinnan kannalta, jos mekaanisen kellon hankintaa voi ikinä järjellä perustella :/ Powermatic 80 on eta-koneisto pidemmällä käyntiajalla, siksi sekuntiviisari näyttää vähän hyppivän
    https://kellohuoltoloppela.com/Powermatic.html

Hieno Tissot hyvällä käyntivaralla. Itse hommasin vähän erikoisemman Panerain.

Tummanharmaa DLC pinnoitus ja california taulu ilman tekstejä ja logoja on sopivan huomaamaton.

^ No huh huh!! Täällähän on päästy asiaan Onnittelut hienosta ja monellakin tapaa tavanomaisesta poikkeavasta Pannu-valinnasta. Manuaali 8 vai 3 päivää? Oliko tuossa 42mm koppa, onko kevyt?

Mulla ehti vajaan vuoden olla Certina DS PH 200M, jossa oli tuo Powermatic 80 -koneisto. Kiva suklari ja todella tarkka, ja aivan loistava käyntivara. Kävi kuitenkin sillä tavalla ikävästi, että mulle ei vaan toiminut tuo DLC-pinnoitus, joten myin kellon pois. Siihen sai kyllä makeita rannekkeita sopimaan, mm. kuvan nato ja mustat kumirannekkeet samoin.

Flippasin tämän jälkeen Tudorin Heritage Chronon Omegaan, ja löysin elämäni rakkauden. Tässä pari päivää painanut Rolex ranteessa menemään, ja täytyy sanoa että 8-10te (?) kello ranteessa ei ole oikein rentoa esim. kantaa 30x60 seinälaattoja... Mutta en mä silti säästele.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Tuo on 44 millinen titanium rungolla ja kahdeksan päivän käyntivaralla. Itse tykästyin kun tuossa ei ole tekstejä eikä logoja.

Olen näiden kellojen kanssa vähän hamsteri, eli en flippaile. Tykkään, kun kellolla on muistoarvoa.

Tästä tulikin ihan kiva ehkä pitää kokeila vielä ”oil slick” metallia.

Toi on hieno!

Ihan vaan kysyn, onkos tuollaisella 70-80luvun vaihteen Seiko kronolla mitään arvoa? Hienossa kunnossa mutta kullanvärisessä ulkokehässä naarmu.

En ole kelloasiantuntijakaan mutta suattaa olla kun ja jos oikiaa aikaa vielä käy. Mökin kätköistä löytyi mulla löytyi isän isäni Omega taskukello, käy ja kukkuu ilman huoltoa.Lahjoitin nuoremmalle pojalle. Rahallista arvoa tiijä mutta muistona kuiten. Kaippa Jussilla on varaa kellosepällä käyttää ja ostaa liivit. Omega lienee 20-luvulta.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ihan vaan kysyn, onkos tuollaisella 70-80luvun vaihteen Seiko kronolla mitään arvoa? Hienossa kunnossa mutta kullanvärisessä ulkokehässä naarmu.
    Riippunee hirveesti mallista, jotku todella haluttuja. Facebookissa seikoholistit ryhmä varmasti osaa sanoa tarkemmin kun pistät kuvan/tietoja

Kiitos, täytyy tsekata!

vai niin, no, minä voin kertoa jotain samankaltaista ensimmäisestä "laatukellosta" ja sen huollista. Citizen sukelluskello, jos jotain kiinnostaa...tuskin, mutta mainitsen kuitenkin.
    Ensin toimii vuosia hyvin vaihtamatta patteria joka vuosi. Jossain vaiheessa alkoi ikä vaivata ja patteri simahti puolessa vuodessa. Epäilin tiivisteitä.
    Siispä kohti kellokauppaa, jossa sanottiin täyshuollon tarpeesta (tiivisteet, nuppi ja virransäätö) hintaan jotain. Nuppia ei vaihdettu, tiivisteistä en varma ja patteri kesti vain pari kuukautta rempan jälkeen.
    Kello jäi laatikkoon, josta lopulta roskiin.

Varaosa kestää vain puolet alkuperäisen eliniästä. En muista kuka kehitti tuon murphyn laki-muunnelman.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Niinkun jotain kiinnostaisi, "loppuraportti" Hamilton (interstellar äijä-Cooper) kellon takuutaistelusta. Vein siis kellon paikalliseen huoltoon, jätin sinne vaikka Laatukellot pyysi kysymään vai tarjouksen. Kellon huolto maksoi 300e. Kymmeniä maileja myöhemmin Laatukellot suostui maksamaan puolet.

Mites sitten, nyt siis kello "joka on kuin uusi". Kaikkea muuta. Seppä sanoi heti että Hamiltonissa on sen verran edukas kone (tiuku siis noin 800e) ettei siihen saa oikein osia, ei kuulema niin paha kun Tissotit, jotka huollossa heitetään roskiin ja uusi koneisto tilalle. Mistä lie taikonut remonttiin osat, vaan kello käy vielä paskemmin kun ennen huoltoa. Kerran olen käynyt jo rukkauttamassa, mutta heittelee sinne tänne käynti. Epäilys on syvä käykö koskaan enää kunnolla, vaikka kävisi, luotto meni. Kellon päätehtävä allekirjoitteneelle on ajan näyttö, en pidä kelloa johon ei voi luottaa, taitaa lentää roskiin moinen.
    Eikös Hamiltonissa (samoin kuin Tissotissa) käytetä ETAn koneita? Käsittääkseni ETAn koneilla olevat kellot ovat olleet haluttuja siitä syystä, että niihin saa helposti osia ja halpa huoltaa. Pitääkö tässä alkaa välttelemään ETAn koneistolla olevia kelloja? Vai onko tässä vain osunut kohdalle tunaroiva seppä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Se on muunnos ETAsta, käyntivara 80h. Kyllä se jotain osia tohon sai, mutta ei ilm. mitää spesifisiä. Korjatakaa jos olen väärässä ja muistelen jotain mekaanista Swatchia, mutta muistelen että joku Tissot on sellainen, että sitä ei saa edes purettua, ei siis kaikki. Käsittääkseni perusETA on erittäin varma (mulla on 1 ja pojalla toinen, kummassakaan mitään ongelmaa ollut koskaan). Sepän taidoista paha sanoa mitään, mutta vakuuttavasti kyllä puhui.

Oma fiilis on että vain ihan starndardi ETA tai sitten ehkä joku Rolexin 10v huoltovälillä oleva mylly kelpaisi enää. En kyllä ole mekaanisia ostamassakaan.
    ETAn tekemä koneisto se on. Ilmeisesti Hamilton on käyttänyt hieman eri versiota kuin Certina, Tissot ja Mido, mutta Certinaan ja Tissottiin kai vaihdetaan tuota samaa mikä Hamiltonissa on, kun muoviosat eivät tahdo kestää.

https://kellohuoltoloppela.com/Powermatic.html

Ei nyt oikein tuo powermatic vakuuta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •