ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 80 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 70 78 79 80 81 82 90 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.371 - 2.400 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

Joo mä ajattelin uskaltaa kokeilla Extra Lightin nyt, kun Enven vanteiden pitäisi ainakin olla sellaiset, että ne ei riko kylkiä niin herkästi. Mulla on vuosien aikana mennyt kylki kahdesta standard Steilacoomista. Molemmilla kerroilla aluvanteeseen rajumpi snakebite, kun en ollut tsekannut paineita ennen lenkille lähtöä. Kivien tai kantojen kylkiosumien seurauksena en ole saanut standareja rikki. Sepelikeston suhteen en usko, että versioissa on oleellista eroa niin pitkään, kunhan on edes jonkin verran nappulaa jäljellä. Standardien kanssa mulla ei ole ikinä ollut ongelmia sepelikautena. Mutta se on varsin totta, että huonolla tuurilla ne tulee kalliiksi. Ilman huonoa tuuria hintaa tasoittaa se, että nappularenkaiksi Herset kestää kilsoja tosi paljon.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Endurancesta ei kylkeä rikki kyllä saa. Olen pamauttanut nuo huolella muutaman kerran kiveen. Mutaisella kelillä kaikkia kiviä ei vaan pysty kiertämään. Paineita ei kanssa kärsi kyllä 2barista nostaa yhtään. Mieluummin alaspäin.

Tuossa kanssa syy, miksen halua tinkiä yhtään tuosta 42mm koosta. Uskon kyljen hajoavan nimenomaan pohjaamisesta terävään kiveen.

Jotenkin ihmeellisesti tuo resolute vaan kestää, vaikka siinäkään ei pitäisi mitään kylkisuojaa olla. Kyljet ovat ainakon todella lutterot. Valo näkyy läpi.

Harmi, kun mun lutteroon ei luttero-Resolutet mahdu. Muutoin varmaan testaisiin siihen. Stigmatassa Hurricane Ridget on toimineet niin hyvin, että en uskalla lähteä muuttamaan konseptia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Ei kannatakkaan. Testaile miten extralighti kestää. Macci tuollaiset näytti jo alle laittaneen. Täytyy stalkkailla milloin stravaan tulee se kuva, missä kyljestä sojottaa 15 kamelinpaskaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brocol Katso viesti
    Minkäslaisia kokemuksia Terra Speedin kulutuskestävyydestä? Pistin juhannuksena alle 40-milliset Black Chili-seoksella. Kun oli alle 500km ajettu, pistin merkille että etenkin takanen näytti kovin kuluneelle. Mittasin keskinappulat, ja takana 0,6mm ja edessä 1mm. Jostain käyttäjäkommenteista luin kritiikkiä että kestänyt juurikin 500km, mutta moni taas oli ajanut 1500km eikä juuri huomannut kulumaa. Hyvän tuntuiset renkaat, mutta ei 500km välein raaskisi uutta takasta ostaa, eikä noita halutussa värissä tahdo edes saada. Suosin sorateitä, paineet 3,5bar edessä ja 4bar takana. Kuski on 110kg joten siitä nuo melko kovat rengaspaineet. Verrokkina, oem-Gianteilla olen ajanut n. 1000km ilman näkyvää kulumaa.
    Mulla 40mm Terra Speedeillä n.1500km ja keskinappulat kuluneet takarenkaasta lähes pois. Oisko jotain 0,1-0,2mm jäljellä. Eturenkaassa nappulaa vielä n. 0,5mm jäljellä. Näillä on ajettu about 70/30 suhteessa soraa/kestopäällystettä. Paineet olleet 2,4 - 2-7bar, joka sekin tuntuu soralla vähän korkealta mutta menee assulla kivasti. Sulla on se verran painoa, että kulunee nopeammin. Mulla painoa vain 93kg.

Olen ajanut yhdellä parilla Terra Speedejä (40mm) 2250km kunnes heivasin ne roskiin, syystä että takanen alkoi olla aika sliksi ja litkua tihkui läpi jo niin paljon että kädet ja tallin lattia oli sotkussa. Ilmatkaan ei enää pysyneet kovin hyvin. Nuo olisi kannattanut heivata jo 2000km:n kohdalla mutta nilkutin niillä vielä pari lenkkiä. Eli aika linjassa siis muiden kokemuksien kanssa.

Nyt tekisi mieli laittaa alle jotain pitävämpää. Pyörässä on valmistajan mukaan tilaa 43mm leveille, mikä ei ole tarpeeksi 42 Resoluteille 23c vanteilla. En keksi 42 Hurricane Ridgeille mitään vaihtoehtoja, kun todellinen leveys pitäisi olla mahdollisimman lähellä 43mm. Maxxis Ravager voi olla jo vähän turhan krouvi mun jaloille, joten Rambler voisi olla aika sweet spotissa ja hintakaan ei ole paha. Mitä muita nappularenkaita tiedätte tuohon 40...43mm haarukkaan?
    The older I get the faster I was

Mulla takana olleet Terra Speedit näyttää vajaan 1500km jälkeen tältä. Eli kuviota vielä aika kivasti näkyvillä, mutta pinta täynnä pieniä reikiä, jotka valuttaa litkua.

Verrokkina toisilla kiekoilla Resolutet, joissa ei juuri mitään kulumaa ekan tonnin jälkeen.

Ei saatana. Avasin juuri gyntterin paketista Contin Terra Trail ProTectionit. Kyljessä on töpselin kuva… Tuotetiedoissa, paketissa ja kuvissa ei mitään indikaatiota tästä suoranaisesta väkisinmakaamisesta. Haistakaa vlttu (ette te).
    (No, rospuutto/talvipaskarenkaiksi noi on tulossa, että omanlainen väkisinmakaaminen tässä oli itselläkin suunnitelmissa, mutta silti…)

Haha No, tosiaan conti on alkanut lätkimään noita lähes kaikkiin uusiin renkaisiin. Ei ne välttämättä ole hitaammat. Eihän?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTu Katso viesti
    Mulla takana olleet Terra Speedit näyttää vajaan 1500km jälkeen tältä. Eli kuviota vielä aika kivasti näkyvillä, mutta pinta täynnä pieniä reikiä, jotka valuttaa litkua.

Verrokkina toisilla kiekoilla Resolutet, joissa ei juuri mitään kulumaa ekan tonnin jälkeen.
    Niin tuohan on ihan ymmärrettävää terrojen kanssa. Speed. Pieni, matala ja harva nappula + oikeasti pitävä kumiseos. Toimii kuin junan vessa kovalla ja semikovalla alustalla. Ei tuollaiselta kuviolta vaan kannata odottaa kestävyyttä. Touringiin jotain muuta rengasta, tai sitten vaihtelee vaan. Suht halpojahan nuo ovat.

Mitä mehua näissä on sisällä? Mulla on Caffelatexia ja pari kosteaa läiskää myös mutta vain muutaman sentin laikut kulutuspinnalla. Painetta ei häviä.

^En muista laitoinko Caffelatexia vai perus-Stania, kumpaakin löytyy hyllystä. Nämä olivat siis talven pois kiekoilta, ja asensin vasta huhtikuussa toista kesää paikalleen. Jos veikata pitää sanoisin Caffelatex.

Ekan 500km aikana kuvio tuntui häviävän silmissä, mutta sen jälkeen jotenkin oudosti kulutus tuntui hidastuvan. Eiköhän pari tonnia näillä ainakin ajaisi, mutta ei ole ollut tapana ajaa ihan kankaille asti.

Muuten ihan kiva ja erityisesti nopea rengas, toimii vauhdikkailla lenkeillä kovalla alustalla. Tosin jos on vähänkään enemmän pehmeää irtosoraa tai polkuja reitillä, ajan mielummin Resoluteilla. Mutta tämä tietty kuskin huonon ajotaidon vika.

Mulla ajettu touko- kesäkuusta noin 1200 , vaihdan aina tonnin välein etu- ja takarenkaan tasatakseni kulutuksen .
    Hyviltä tuntuu renkaat tosin kulumaa tuntuu tulevan nopeaan . Katsotaan pääseekö edes nastarenkaisiin asti . Helpot liikuttaa ja siis terraspeed kyseessä.

Muuten ihan kiva ja erityisesti nopea rengas, toimii vauhdikkailla lenkeillä kovalla alustalla. Tosin jos on vähänkään enemmän pehmeää irtosoraa tai polkuja reitillä, ajan mielummin Resoluteilla. Mutta tämä tietty kuskin huonon ajotaidon vika.
    Ei se ole. Pitävämmällä renkaalla on vaan kivempi ajaa. Se hauskuus kuitenkin tulee just siitä, kun saat luoton kääntää mutkiin.
    Taidan itsekkin hakea vielä uuden resoluten eteenkin. Kyllä se kuvion reuna kuitenkin kuluu, eikä pure enää niin kivasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Olen ajanut yhdellä parilla Terra Speedejä (40mm) 2250km kunnes heivasin ne roskiin, syystä että takanen alkoi olla aika sliksi ja litkua tihkui läpi jo niin paljon että kädet ja tallin lattia oli sotkussa. Ilmatkaan ei enää pysyneet kovin hyvin. Nuo olisi kannattanut heivata jo 2000km:n kohdalla mutta nilkutin niillä vielä pari lenkkiä. Eli aika linjassa siis muiden kokemuksien kanssa.

Nyt tekisi mieli laittaa alle jotain pitävämpää. Pyörässä on valmistajan mukaan tilaa 43mm leveille, mikä ei ole tarpeeksi 42 Resoluteille 23c vanteilla. En keksi 42 Hurricane Ridgeille mitään vaihtoehtoja, kun todellinen leveys pitäisi olla mahdollisimman lähellä 43mm. Maxxis Ravager voi olla jo vähän turhan krouvi mun jaloille, joten Rambler voisi olla aika sweet spotissa ja hintakaan ei ole paha. Mitä muita nappularenkaita tiedätte tuohon 40...43mm haarukkaan?
    WTB Nano oli muistaakseni i19 kiekoilla 42mm leveä ja melko korkea. Tuo oli tosin vanha malli, näistä uudemmista ei ole kokemusta.

Minkäköhän kokoinen se 40-millinen Swampero olisi? Mua kiinnostaisi myös, että mastuihikohan se Lutteroon i21-vanteella. Kapeammat Swamperot on profiililtaan vähän turhan matalat, mutta nyt n. 500 km työmatkaa sisäänajettuina olen alkanut tykkäämään, että ne on ihan kivat muuten. Rullaavat ja pitävät hyvin eivätkä tunnu enää samalla tapaa kovahkoilta kuin aluksi tuntuivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    WTB Nano oli muistaakseni i19 kiekoilla 42mm leveä ja melko korkea. Tuo oli tosin vanha malli, näistä uudemmista ei ole kokemusta.
    Olin jo unohtanut Nanon olemassaolon, mutta se voisi olla leveydeltään lähellä optimia, ja näyttää olevan rullaavuudessa lähellä Rambleria ja Resolutea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Minkäköhän kokoinen se 40-millinen Swampero olisi? Mua kiinnostaisi myös, että mastuihikohan se Lutteroon i21-vanteella. Kapeammat Swamperot on profiililtaan vähän turhan matalat, mutta nyt n. 500 km työmatkaa sisäänajettuina olen alkanut tykkäämään, että ne on ihan kivat muuten. Rullaavat ja pitävät hyvin eivätkä tunnu enää samalla tapaa kovahkoilta kuin aluksi tuntuivat.
    Jos oikein muistan niin 40-milliset Speederot ja Thunderot asettuvat vähän nimellismittaa leveämmäksi (foorumeilta luettua tietoa). Laitoin nyt 700x40 Swamperot tilaukseen.

Jos oikein muistan niin 40-milliset Speederot ja Thunderot asettuvat vähän nimellismittaa leveämmäksi (foorumeilta luettua tietoa). Laitoin nyt 700x40 Swamperot tilaukseen.
    Speederot ovat noin 42 mm leveät 22 mm sisämittaisella vanteella. Laita Swamperoista sitten raporttia. Ne voisivat olla hyvät CX-renkaat, kun meillä päin rengassääntönä on max. 40 mm nimellismitta.

Olin jo unohtanut Nanon olemassaolon, mutta se voisi olla leveydeltään lähellä optimia, ja näyttää olevan rullaavuudessa lähellä Rambleria ja Resolutea.
    En ole hetkeen noilla ajellut, joten ei ole tuoreita muistikuvia, mutta ainakin vetopito on hyvä ja rullaus vähintään kohtalainen. Koko yllätti, nimellismittahan tuolla on 40mm mutta oli huomattavasti isompi kuin saman valmistajan 37mm Riddler. Erityisesti korkeus pisti silmään, mutta mahtui silti Space Chickeniin, jossa on suht lyhyt perä (422mm).

Nano on kyllä yksi parhaista yleisrenkaista. Ajaisin itse niillä varmaan, mutta ajan kanssa tubelessina venyy niin korkeaksi, että openin rungon kanssa renkaan ja seat-tuben väliin jää liaan vähän tilaa mudalle ja muulle paskalle. Rullausta ja pitoa omiin tarpeisiin riittävästi ja tuo rengas kestää kilometrejä hyvin.

Tää nyt on vähän törkeää topicin väärinkäyttöä mutta parin viikon päästä olis Falling Leaves Lahti ja pitäisi päättää uskaltaako sinne lähteä 40mm Strada Biancoilla ajamaan? Onkos jollain reitistä jotain tietoa, ajellaanko siellä isompia sorateitä pitkin vai mennäänkö pienempiä peltoteitä, metsäteitä ym. joissa on turvallaan mutalätäköissä? B-vaihtoehto olis tällä hetkellä 43mm Gravelking SK:t mutta noi Strada Biancat on niin sairaan nopeat ja sairaan mukavat ajaa hyväkuntoisilla teillä että tekis mieli niillä lähteä.

Onko kenelläkään vielä kokemusta Spessun Pathfinderin S-Works -versiosta? Saatavuus tällä hetkellä aika olematonta, mutta ajattelin hankkia vasta ensi kaudelle niin ei ole kiire.

Ajan suunnilleen 50/50 asfalttia ja soraa, lähinnä kuivalla kelillä, niin nuo voisi olla aika passelit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Onko kenelläkään vielä kokemusta Spessun Pathfinderin S-Works -versiosta? Saatavuus tällä hetkellä aika olematonta, mutta ajattelin hankkia vasta ensi kaudelle niin ei ole kiire.

Ajan suunnilleen 50/50 asfalttia ja soraa, lähinnä kuivalla kelillä, niin nuo voisi olla aika passelit.
    Noin 1000km kokemuksella en keksi pahaa sanottavaa. Rullaa todella kevyesti ja hiekalla meno mukavan pehmeää. Omat ajot myös aika lailla 50/50 asfalttia ja hiekkaa. Mutapidosta noita on moitittu, mutta omalla kohdalla ei haittaa kun ei tule mudassa ajeltua. Sisäleveydeltään 24mm vanteella ovat n. 44-45mm leveät, mikä kannattaa ottaa huomioon jos on rungon puolesta siinä rajoilla, että mahtuuko. Tubeless-asennus onnistui vaivatta, paineet on pitäneet ja rengasrikkoja tähän mennessä nolla. Vahva suositus jos vaan tulee saataville johonkin. Bike-componentsilta tilasin omani keväällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puud Katso viesti
    Noin 1000km kokemuksella en keksi pahaa sanottavaa. Rullaa todella kevyesti ja hiekalla meno mukavan pehmeää. Omat ajot myös aika lailla 50/50 asfalttia ja hiekkaa. Mutapidosta noita on moitittu, mutta omalla kohdalla ei haittaa kun ei tule mudassa ajeltua. Sisäleveydeltään 24mm vanteella ovat n. 44-45mm leveät, mikä kannattaa ottaa huomioon jos on rungon puolesta siinä rajoilla, että mahtuuko. Tubeless-asennus onnistui vaivatta, paineet on pitäneet ja rengasrikkoja tähän mennessä nolla. Vahva suositus jos vaan tulee saataville johonkin. Bike-componentsilta tilasin omani keväällä.
    Tämähän kuulostaa oikein hyvältä. Ylileveys on mulle ennemmin plussa kuin miinus, koska nykyiset renkaat ovat 45 mm ja kauheasti kapeampia en haluaisi. Kiitos kommentista!

Heti kun joutuu pitkähihaista ajopaitaa kaivamaan kaapista työmatkalle, niin mieli alkaa murehtia tulevaa talvea.

Onko palstaraadilla kokemuksia esim. Rene Hersen nappularenkaista PK-seudun talvessa? Viime talven ajelin SuomiTyresin Routa TLR -kumeksilla, jotka ovat kyllä pääkallokeleillä erinomaisen pitävät, mutta on se polkeminen niillä aika kyntämistä.

Kivat on 40mm terra speedit ajaa 2/2.2bar/70kg. Mutta välillä napsahtelee noilla paineilla kivet ja juuret vanteelle, eli vaatisivat melkein inserttiä kaveriksi. 2.2/2.4bar taas oli vähän kova.

Assulla ovat siis kyllä nopeat renkaat, mutta vaativat aivan yhtä matalat paineet, mitä isommat resolutet. Tuo varmaan selittää sen miksei hiekalla eroa huomaa. Kyljet ovat kyllä mukavan vahvat. Siis terroilla en juurikaan pelkäisi snakebitejä, jos vaan kiekot kestää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti epakesa Katso viesti
    Onko palstaraadilla kokemuksia esim. Rene Hersen nappularenkaista PK-seudun talvessa?
    Lainaan itseäni sivun yläreunasta ja lisään, että lumipito hyvä, jääpito huono.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Sepelikeston suhteen en usko, että versioissa on oleellista eroa niin pitkään, kunhan on edes jonkin verran nappulaa jäljellä. Standardien kanssa mulla ei ole ikinä ollut ongelmia sepelikautena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kivat on 40mm terra speedit ajaa 2/2.2bar/70kg. Mutta välillä napsahtelee noilla paineilla kivet ja juuret vanteelle, eli vaatisivat melkein inserttiä kaveriksi. 2.2/2.4bar taas oli vähän kova.

Assulla ovat siis kyllä nopeat renkaat, mutta vaativat aivan yhtä matalat paineet, mitä isommat resolutet. Tuo varmaan selittää sen miksei hiekalla eroa huomaa. Kyljet ovat kyllä mukavan vahvat. Siis terroilla en juurikaan pelkäisi snakebitejä, jos vaan kiekot kestää.
    Juuri edellisenä viikonloppuna totesin tuon saman Terra Speedin kyljistä Meikon kivikoissa ja juurakoissa. Käärmeenpuremia tuli enemmän kuin viitsin laskea mutta renkaat (ja kiekot) kesti ongelmitta ja kylkiin ei jäänyt muistoja. Toisaalta, samalla reitillä tuli pari kaveria vastaan Terra Speedeillä ja toisella oli jo toinen paikkausoperaatio menossa kun törmäsin heihin Pikkalan vanhalla ratapohjalla. Nää on just näitä hommia.

Mielenkiintoinen havainto Terrat vrt Resolutet. Sorahommissa on paljon enemmän huomioitavia muuttujia kuin maantiellä.

Juuri edellisenä viikonloppuna totesin tuon saman Terra Speedin kyljistä Meikon kivikoissa ja juurakoissa. Käärmeenpuremia tuli enemmän kuin viitsin laskea mutta renkaat (ja kiekot) kesti ongelmitta ja kylkiin ei jäänyt muistoja. Toisaalta, samalla reitillä tuli pari kaveria vastaan Terra Speedeillä ja toisella oli jo toinen paikkausoperaatio menossa kun törmäsin heihin Pikkalan vanhalla ratapohjalla. Nää on just näitä hommia.

Mielenkiintoinen havainto Terrat vrt Resolutet. Sorahommissa on paljon enemmän huomioitavia muuttujia kuin maantiellä.

Satun tunnistamaan tuon toisen kaverin. Se on aika hönö. Lähti pitkälle gravell lenkille viime syksynä alla olleilla terra speedeillä, ilman että edes lisäsi litkua, kuulemma terrat ei puhkea koskaan

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •