GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 392 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 292 342 382 390 391 392 393 394 402 442 492 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.731 - 11.760 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #11731
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Katson aina Hambinit, viihdyttävää seurattavaa. Kyllä hänellä itselläänkin on aina mukana myyntimiehen agenda. Ensin haukutaan runko pataluhaksi, mutta sitten esitetään pelastava ratkaisu, joka on... tietysti Hambini bottom bracket!

    Hambini esittelee uudet innovaatiot kriittisesti. Esim. hiljattain oli tutkittavana Trekin uusi runkoratkaisu, jossa satulaputken yläosan tilalla onkin joku ihmeen tunneli ilmanohjaukseen.

    Minulla oma Exploro syö keskiölaakereita, ja Hambinin perusteella se on ihan odotettavaa...
    Pyöräily on kivaa!

  2. #11732
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Hambiini meuhkaa siihen malliin, että luulen ukon olevan jossain aineissa.
    Toki se usein onnistuu paljastamaankin ihan älyttömiä, kallita ja toimimattomia rahanhuijaushärpäkkeitä.
    Mun pyörän rungon se haukkui ihan pskaksi tehot hävittäväksi lutteroksi ainoastaan se takia kun fillarin esitteessä kerrottiin chain- ja seatstaysien muotoilulla pyrityn tietynasteiseen joustoon. Ehkä se haluaa, että fillari runkoineen on umpijäykkä joka kohdasta...? No, ehkä niin pitäis ollakin, ettei polkemisen tehot häviä putkien notkumiseen.?

  3. #11733
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Nimenomaan viihdettähän se Hambini on. Ja sen omaa bisnestä. Kai se kanavasta ja keskiöistä plus lakrujen myynnistä jotain extraa saa.
    Hänen ansiosta tiedän miksi nuo meikän Canyonit on niin halpoja ja toisaalta miksi niissä on ruuvattavat pressfitit (toisessa jälkiasennettuna ja toisessa vakiona tehtaalta)!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  4. #11734
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Hambinille toki lähetetään vaan ne vialliset yksilöt. Ei täysin kerro koko totuutta tietyn merkin laadusta kun ei tiedä onko niitä soikeita keskiöitä 1/10 vai 1/1000 merkin pyöristä.

    Hyvää juttua kyllä laakereista, kammista ja keskiöistä

  5. #11735
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Mä olen aavistuksen kypsynyt mekaanisen hydro-Rivalin kahvan kulmikkuuteen. Vaikka mulla aika leveä käsi, sen yläosan ”molon” kulmikkuus häiritsee. Vähän myös kahvan rungon kulmikkuus. Vanha vannejarru-Force on selvästi mukavampi.

    Mutta olikos se niin, että Rival- ja Force-kahvat on identtiset, jarruvivun materiaali vaan on eri? Eli ainoa mahdollinen upgreidaus käsimukavuuteen olisi sähköihin tai johonkin toiseen valmistajaan vaihtaminen?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #11736
    2016 ja 2018 Force-hydrokahvat ainakin on erilaiset, uudempi on sirompi. Jos en nyt väärin muista niin 2017 Rival-kahva on vielä saman mallinen molo kuin tuo vanhempi Force?

  7. #11737
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Editointi onnistuu, jos jaksaa vaihtaa mobiilinäkymän normaaliksi.

  8. #11738
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Aaa..enpä tiennyt, että vuosimallienkin välilä on eroja. 2021 mekaaniset flat mount hydro-Rivalit mulla siis Stigmatassa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #11739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Editointi onnistuu, jos jaksaa vaihtaa mobiilinäkymän normaaliksi.
    Kyllä mä jaksaisin vaihtaa jos osaisin mutta niin kuin aina tähänkin asti joka kerta viesti katosi taas kun yritin sitä editoida, en keksi miten se onnistuneesti tehtäisiin.

    Edit: Onnistuuko?
    StevieRayVehkakoski muokkasi tätä : 25.08.2022 at 22.08

  10. #11740
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Editointi onnistuu, jos jaksaa vaihtaa mobiilinäkymän normaaliksi

    Full site lukee tuossa alalaidassa.

  11. #11741
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Clip on aerobareihin (ja graveliin myös) tällaista dataa 40 kmh vauhdeissa. Jos watti tai wattiero ilmoitetaan 45:ssa, niin aika tarkkaan 40:ssä se on 2/3 osaa, 35:ssa 1/2 osaa ja 30:ssä 1/3 osaa ilmoitetusta luvusta.
    Varmaan oikeudenmukaisinta on verrata clip oneja ja aero hoods asentoa.
    Asento drops lienee tässä "ei aero drops".





  12. #11742
    Gravel kuume edelleen vaivaa...katsoin että grizl SL 7 (grx600) jonka sais kevättalvella vs SL 8 (grx810 + hiilitolppa) sais jo syksyllä. Pärjäisin varmasti seiskalla, mutta onko hinnan ero perusteltua?

  13. #11743
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Gravel kuume edelleen vaivaa...katsoin että grizl SL 7 (grx600) jonka sais kevättalvella vs SL 8 (grx810 + hiilitolppa) sais jo syksyllä. Pärjäisin varmasti seiskalla, mutta onko hinnan ero perusteltua?
    Seiskaa eTab:illa sais heti ja henkilökohtaisesti melkein ottaisin sen, jos lisää aikoo panostaa. Tuurilla noita seiskoja tulee maanantaina myyntiin, eilen tuttu sai tilattua yhden ainakin ja toimitus syyskuun loppupuolella

  14. #11744
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Seiska e Tap olisi oma valinta, SRAM:n langattomat hankintalistalle. Mutta minkä tahansa aikoo hankkia niin kannattaa olla nopea eikä jäädä ihmettelemään.

  15. #11745
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Esitetyistä kahdesta eli CF 7 vs CF 8.
    Itse ostaisin noista CF 7:n. Isoin ero minulle olisi satulatolppa. En osaa oikein arvottaa osasarjan eroa tai että vanne toisessa C sarjaa toisessa G -sarjaa. Satulakin menisi todennäköisesti vaihtoon. Mainittu saatavuus saattaisi muuttaa tilannetta oman valinnan kohdalla.

    Jos kaikki Gritzlit olisi valinnassa, niin sitten tuo CF 7 tai mainittu Rival etap.

  16. #11746
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Satula, tolppa ja stemmi usein vaihtokamaa, seikkoja joihin ei kauheasti kannattaa takertua. Rival on aivan mainio setti ja kiekoissa ehkä itsellä olisi paino se kriteeri millä ne valitsisin.

  17. #11747
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    En maksaisi 750€ noista Grizl CF 7 vs. CF 8 päivityksistä, ellei nyt nimenomaan halua tietyn väristä pyörää . Käyttäisin säästyneet roposet vaikka kuitukiekkoihin tai kaljaan.

  18. #11748
    Tuo 1x systeemi vähän epäilyttää. Oli joskus cyclo 1x11 apexilla ja siinä välit vähän harvat, tosin maasturissa 1x12 on ok. Apexin kahvat ei kans ergon puolesta ihan omaan mieleen. Muuten kyllä sähkövaihteet kiinnostais.

  19. #11749
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    En maksaisi 750€ noista Grizl CF 7 vs. CF 8 päivityksistä, ellei nyt nimenomaan halua tietyn väristä pyörää . Käyttäisin säästyneet roposet vaikka kuitukiekkoihin tai kaljaan.
    CF 7 Grizlissä on kyllä parhaiten vastinetta rahalle. Se minunkin piti hommata mutta pähkäillessä saatavuus karkasi ja oli "pakko" ostaa CF 8.

  20. #11750
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Apexin kahvat ei kans ergon puolesta ihan omaan mieleen. Muuten kyllä sähkövaihteet kiinnostais.
    Ihan kuten Shimanollakin, myös Sramin kahvojen muoto/ergonomia eroaa vaijerivetoiset vs AXS.
    Mulla on maantiepyörässä Force AXS ja gravelissa GRX Di2 - en voi kuin suositella sähkövaihteita, ne on kyllä erittäin hyvät.
    Vielä kun raaskisi hankkia maastopyöräänkin...

  21. #11751
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Maastopyörään saa niin halvalla, jopa langattomatkin!

  22. #11752
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Halvaksi en väittäisi mutta useimpien ostettavissa. Eri asia pitääkö settiä sen arvoisena jotta viitsii maksaa.

  23. #11753
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^ Kaikki tietysti suhteellista, itse ostin langattoman XX1:n täydennyssetin alla 800€, pidin aika edullisena.

  24. #11754
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Kaikki tietysti suhteellista, itse ostin langattoman XX1:n täydennyssetin alla 800€, pidin aika edullisena.
    Tosi nätti ja fantsu laite. Se edullisuus voi sitten olla vähän suhteellista. Siis jos sillä pyörällä oikeasti ajaisi maastossa, niin 600e takavaihtaja voisi pikkasen harmittaa kolhia kivikkoon.

  25. #11755
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Kyse tuon FlatBarGravel voimansiirrosta, tuskin sen kummemmin tulee kolhittua. Maastopuolella olen elämäni aikana yhden XTR:n kolhinut ajokelvottomaksi ja jos niin uutta löytynee hyllystä. Joten älä ole huolissasi!

  26. #11756
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tosi nätti ja fantsu laite. Se edullisuus voi sitten olla vähän suhteellista. Siis jos sillä pyörällä oikeasti ajaisi maastossa, niin 600e takavaihtaja voisi pikkasen harmittaa kolhia kivikkoon.
    Juu, mulla on tälläkin hetkellä pari poikkinaista takavaihtajaa tallissa, olen tullut siihen tulokseen, että slx:ää parempaa en maasturiin laita. Joku perkl.. keppi siellä on kerran kaks kesässä poikittain. Gravel on sit asia erikseen.

  27. #11757
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Juu, mulla on tälläkin hetkellä pari poikkinaista takavaihtajaa tallissa, olen tullut siihen tulokseen, että slx:ää parempaa en maasturiin laita. Joku perkl.. keppi siellä on kerran kaks kesässä poikittain. Gravel on sit asia erikseen.
    Kaksi vuotta sitten kesällä meni lyhyen ajan sisään kahdesta eri maasturista takavaihtaja rikki. Gx hajosi Pyhä-Luoston kivikkorytyytyksessä, että koko vaihtaja antoi vain periksi. Seuraavan pyörän Nx koki tämän perinteisen päivityskepin vauhdikkaassa polkuajossa. Siinäkin kohdassa nyt sattui olemaan yksi (1) sopivan kokoinen keppi sopivassa kulmassa.

  28. #11758
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ja menee noita gravelleistakin, jos vaan polkuja ajelee. Vain nure voi sanoa 600e vaihtajan olevan halpa maastopyörään.

  29. #11759
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^Ei tarvitse edes mennä polulle. Yksi takavaihtaja, onneksi ei sähköinen, harjosi keskuspuiston ulkoilutiellä. Luultavasti tuulen heittämä oksa, jota en vaan huomannut kun se oli ikään kuin maata vasten painuneena väijymässä ohiajavia pyöräilijöitä, onnistui jotenkin käännähtämään ja hypähtämään takavaihtajani kimppuun. kun ajoin sen yli.

    Kuvittelin lopettaneeni heti samassa pyöroityksen, mutta vahinko oli jo tapahtunut.

    Mietin hetken korvausvaatimuksen jättämistä kaupungille, mutta tuumasin sitten ettei se ehkä mene läpi, koska oltiin kuitenkin metsässä...

  30. #11760
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Jos tuollaisella pessimismipohjaisella ajatusmaailmalla mentäisiin niin kuka rassukka uskaltaa mennä mihinkään yli Altus tasoisille osilla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •