GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 392 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 292 342 382 390 391 392 393 394 402 442 492 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.731 - 11.760 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Katson aina Hambinit, viihdyttävää seurattavaa. Kyllä hänellä itselläänkin on aina mukana myyntimiehen agenda. Ensin haukutaan runko pataluhaksi, mutta sitten esitetään pelastava ratkaisu, joka on... tietysti Hambini bottom bracket!

Hambini esittelee uudet innovaatiot kriittisesti. Esim. hiljattain oli tutkittavana Trekin uusi runkoratkaisu, jossa satulaputken yläosan tilalla onkin joku ihmeen tunneli ilmanohjaukseen.

Minulla oma Exploro syö keskiölaakereita, ja Hambinin perusteella se on ihan odotettavaa...
    Pyöräily on kivaa!

Hambiini meuhkaa siihen malliin, että luulen ukon olevan jossain aineissa.
    Toki se usein onnistuu paljastamaankin ihan älyttömiä, kallita ja toimimattomia rahanhuijaushärpäkkeitä.
    Mun pyörän rungon se haukkui ihan pskaksi tehot hävittäväksi lutteroksi ainoastaan se takia kun fillarin esitteessä kerrottiin chain- ja seatstaysien muotoilulla pyrityn tietynasteiseen joustoon. Ehkä se haluaa, että fillari runkoineen on umpijäykkä joka kohdasta...? No, ehkä niin pitäis ollakin, ettei polkemisen tehot häviä putkien notkumiseen.?

Nimenomaan viihdettähän se Hambini on. Ja sen omaa bisnestä. Kai se kanavasta ja keskiöistä plus lakrujen myynnistä jotain extraa saa.
    Hänen ansiosta tiedän miksi nuo meikän Canyonit on niin halpoja ja toisaalta miksi niissä on ruuvattavat pressfitit (toisessa jälkiasennettuna ja toisessa vakiona tehtaalta)!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Hambinille toki lähetetään vaan ne vialliset yksilöt. Ei täysin kerro koko totuutta tietyn merkin laadusta kun ei tiedä onko niitä soikeita keskiöitä 1/10 vai 1/1000 merkin pyöristä.

Hyvää juttua kyllä laakereista, kammista ja keskiöistä

Mä olen aavistuksen kypsynyt mekaanisen hydro-Rivalin kahvan kulmikkuuteen. Vaikka mulla aika leveä käsi, sen yläosan ”molon” kulmikkuus häiritsee. Vähän myös kahvan rungon kulmikkuus. Vanha vannejarru-Force on selvästi mukavampi.

Mutta olikos se niin, että Rival- ja Force-kahvat on identtiset, jarruvivun materiaali vaan on eri? Eli ainoa mahdollinen upgreidaus käsimukavuuteen olisi sähköihin tai johonkin toiseen valmistajaan vaihtaminen?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

2016 ja 2018 Force-hydrokahvat ainakin on erilaiset, uudempi on sirompi. Jos en nyt väärin muista niin 2017 Rival-kahva on vielä saman mallinen molo kuin tuo vanhempi Force?

Editointi onnistuu, jos jaksaa vaihtaa mobiilinäkymän normaaliksi.

Aaa..enpä tiennyt, että vuosimallienkin välilä on eroja. 2021 mekaaniset flat mount hydro-Rivalit mulla siis Stigmatassa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Editointi onnistuu, jos jaksaa vaihtaa mobiilinäkymän normaaliksi.
    Kyllä mä jaksaisin vaihtaa jos osaisin mutta niin kuin aina tähänkin asti joka kerta viesti katosi taas kun yritin sitä editoida, en keksi miten se onnistuneesti tehtäisiin.

Edit: Onnistuuko?
    StevieRayVehkakoski muokkasi tätä : 25.08.2022 at 22.08

Editointi onnistuu, jos jaksaa vaihtaa mobiilinäkymän normaaliksi

Full site lukee tuossa alalaidassa.

Clip on aerobareihin (ja graveliin myös) tällaista dataa 40 kmh vauhdeissa. Jos watti tai wattiero ilmoitetaan 45:ssa, niin aika tarkkaan 40:ssä se on 2/3 osaa, 35:ssa 1/2 osaa ja 30:ssä 1/3 osaa ilmoitetusta luvusta.
    Varmaan oikeudenmukaisinta on verrata clip oneja ja aero hoods asentoa.
    Asento drops lienee tässä "ei aero drops".

Gravel kuume edelleen vaivaa...katsoin että grizl SL 7 (grx600) jonka sais kevättalvella vs SL 8 (grx810 + hiilitolppa) sais jo syksyllä. Pärjäisin varmasti seiskalla, mutta onko hinnan ero perusteltua?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Gravel kuume edelleen vaivaa...katsoin että grizl SL 7 (grx600) jonka sais kevättalvella vs SL 8 (grx810 + hiilitolppa) sais jo syksyllä. Pärjäisin varmasti seiskalla, mutta onko hinnan ero perusteltua?
    Seiskaa eTab:illa sais heti ja henkilökohtaisesti melkein ottaisin sen, jos lisää aikoo panostaa. Tuurilla noita seiskoja tulee maanantaina myyntiin, eilen tuttu sai tilattua yhden ainakin ja toimitus syyskuun loppupuolella

^Seiska e Tap olisi oma valinta, SRAM:n langattomat hankintalistalle. Mutta minkä tahansa aikoo hankkia niin kannattaa olla nopea eikä jäädä ihmettelemään.

Esitetyistä kahdesta eli CF 7 vs CF 8.
    Itse ostaisin noista CF 7:n. Isoin ero minulle olisi satulatolppa. En osaa oikein arvottaa osasarjan eroa tai että vanne toisessa C sarjaa toisessa G -sarjaa. Satulakin menisi todennäköisesti vaihtoon. Mainittu saatavuus saattaisi muuttaa tilannetta oman valinnan kohdalla.

Jos kaikki Gritzlit olisi valinnassa, niin sitten tuo CF 7 tai mainittu Rival etap.

^Satula, tolppa ja stemmi usein vaihtokamaa, seikkoja joihin ei kauheasti kannattaa takertua. Rival on aivan mainio setti ja kiekoissa ehkä itsellä olisi paino se kriteeri millä ne valitsisin.

En maksaisi 750€ noista Grizl CF 7 vs. CF 8 päivityksistä, ellei nyt nimenomaan halua tietyn väristä pyörää . Käyttäisin säästyneet roposet vaikka kuitukiekkoihin tai kaljaan.

Tuo 1x systeemi vähän epäilyttää. Oli joskus cyclo 1x11 apexilla ja siinä välit vähän harvat, tosin maasturissa 1x12 on ok. Apexin kahvat ei kans ergon puolesta ihan omaan mieleen. Muuten kyllä sähkövaihteet kiinnostais.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    En maksaisi 750€ noista Grizl CF 7 vs. CF 8 päivityksistä, ellei nyt nimenomaan halua tietyn väristä pyörää . Käyttäisin säästyneet roposet vaikka kuitukiekkoihin tai kaljaan.
    CF 7 Grizlissä on kyllä parhaiten vastinetta rahalle. Se minunkin piti hommata mutta pähkäillessä saatavuus karkasi ja oli "pakko" ostaa CF 8.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Apexin kahvat ei kans ergon puolesta ihan omaan mieleen. Muuten kyllä sähkövaihteet kiinnostais.
    Ihan kuten Shimanollakin, myös Sramin kahvojen muoto/ergonomia eroaa vaijerivetoiset vs AXS.
    Mulla on maantiepyörässä Force AXS ja gravelissa GRX Di2 - en voi kuin suositella sähkövaihteita, ne on kyllä erittäin hyvät.
    Vielä kun raaskisi hankkia maastopyöräänkin...

^Maastopyörään saa niin halvalla, jopa langattomatkin!

^ Halvaksi en väittäisi mutta useimpien ostettavissa. Eri asia pitääkö settiä sen arvoisena jotta viitsii maksaa.

^ Kaikki tietysti suhteellista, itse ostin langattoman XX1:n täydennyssetin alla 800€, pidin aika edullisena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Kaikki tietysti suhteellista, itse ostin langattoman XX1:n täydennyssetin alla 800€, pidin aika edullisena.
    Tosi nätti ja fantsu laite. Se edullisuus voi sitten olla vähän suhteellista. Siis jos sillä pyörällä oikeasti ajaisi maastossa, niin 600e takavaihtaja voisi pikkasen harmittaa kolhia kivikkoon.

^Kyse tuon FlatBarGravel voimansiirrosta, tuskin sen kummemmin tulee kolhittua. Maastopuolella olen elämäni aikana yhden XTR:n kolhinut ajokelvottomaksi ja jos niin uutta löytynee hyllystä. Joten älä ole huolissasi!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tosi nätti ja fantsu laite. Se edullisuus voi sitten olla vähän suhteellista. Siis jos sillä pyörällä oikeasti ajaisi maastossa, niin 600e takavaihtaja voisi pikkasen harmittaa kolhia kivikkoon.
    Juu, mulla on tälläkin hetkellä pari poikkinaista takavaihtajaa tallissa, olen tullut siihen tulokseen, että slx:ää parempaa en maasturiin laita. Joku perkl.. keppi siellä on kerran kaks kesässä poikittain. Gravel on sit asia erikseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Juu, mulla on tälläkin hetkellä pari poikkinaista takavaihtajaa tallissa, olen tullut siihen tulokseen, että slx:ää parempaa en maasturiin laita. Joku perkl.. keppi siellä on kerran kaks kesässä poikittain. Gravel on sit asia erikseen.
    Kaksi vuotta sitten kesällä meni lyhyen ajan sisään kahdesta eri maasturista takavaihtaja rikki. Gx hajosi Pyhä-Luoston kivikkorytyytyksessä, että koko vaihtaja antoi vain periksi. Seuraavan pyörän Nx koki tämän perinteisen päivityskepin vauhdikkaassa polkuajossa. Siinäkin kohdassa nyt sattui olemaan yksi (1) sopivan kokoinen keppi sopivassa kulmassa.

Ja menee noita gravelleistakin, jos vaan polkuja ajelee. Vain nure voi sanoa 600e vaihtajan olevan halpa maastopyörään.

^Ei tarvitse edes mennä polulle. Yksi takavaihtaja, onneksi ei sähköinen, harjosi keskuspuiston ulkoilutiellä. Luultavasti tuulen heittämä oksa, jota en vaan huomannut kun se oli ikään kuin maata vasten painuneena väijymässä ohiajavia pyöräilijöitä, onnistui jotenkin käännähtämään ja hypähtämään takavaihtajani kimppuun. kun ajoin sen yli.

Kuvittelin lopettaneeni heti samassa pyöroityksen, mutta vahinko oli jo tapahtunut.

Mietin hetken korvausvaatimuksen jättämistä kaupungille, mutta tuumasin sitten ettei se ehkä mene läpi, koska oltiin kuitenkin metsässä...

Jos tuollaisella pessimismipohjaisella ajatusmaailmalla mentäisiin niin kuka rassukka uskaltaa mennä mihinkään yli Altus tasoisille osilla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •