FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 29 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #841
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Katoppas kummaa. Piti oikein keskittyä lukemaan kyseinen testi kun tuntuu että nämä eivät ole ollenkaan samat renkaat kuin mustat versiot. Silvottuani Schwalben tt eturenkaan siihen kuntoon ettei litkut pidä, eikä siitä ole edes sisurin kanssa käytettäväksi, päätin vaihtaa loppukaudeksi ripulikylki s tr:ät. Mä jo hetken ihmettelin miksi tuntuu siltä että ei oikein kulje. Tai ehkä sana liimattuna tien pintaan kuvastaa paremmin eroa mustakylkiseen. Etsin mä syyllistä kiekkovalinnoistakin. Mustat kun on Dt swissweillä ja ruskeat zipeillä.

  2. #842
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    ^ Tuossa se on aika hyvin sanottu

    1. There is a difference in the casing by use of a different material or an extra layer somewhere which is likely because of the smaller size when inflated.


    2. The compound mixing is off, or Continental changed the compound specifications for the entire Grand Prix 5000 S TR range in the past 6 months to offer better wet grip.

    Eli voi olla että uudet mustat käyttäytyy samoin?
    Käyttäjä kokemuksia odotellessa.

  3. #843
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Se voi tosiaan olla että uusi erä onkin erilainen. Wet grippiä en oikeestaan kaipaa. Nopeutta vain

  4. #844
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Erot eri kokojen on suurempia kuin kuvitella saattaisi. Tai sitten mun persaus on jotenkin herkempi noita tunnistamaan. Koko setti löytyy varsinkin tätä uutta s tr settiä.
    Eihän 5k ole ollut mun suosikkirengas mutta on se luotettavuudeltaan omaa luokkaansa.

  5. #845
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Kirjotellaanpa tähän kokemuksia misukan uusista 28mm cup renkaista myös tubeleksina ensimmäisen lenkin jälkeen.

    Todella smoothit ajaa. Laitoin 4.2 ja 4.5bar painetta. Assun saumat tai mukulakivet eivät pahasti tunnu. Tosin se smoohti tunne saattoi selittyä osittain takarenkaan vuotamisella. Kotona näytti olevan enää 2bar painetta.

    Täytyy kirjoitella lisää kokemuksia muutaman tonnin jälkeen. Kisarenkaiksi näitä en kyllä laittaisi, vaikka rullauksen pitäisi olla contia vastaava. Se kulutuspinta loppuu oikeasti aika nopeasti kantatessa. Myös 28mm koossa 17mm kehillä. Tuo ei herätä luottamusta. Mutta kilometrejähän nämä voisivat kestää paljon paremmin kovan keskikohdan ansiosta. Niin ja ovat tosi hiljaiset. Sitä tuttua contien hurinaa ei kuulu lainkaan.

  6. #846
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Huriseeko ne? Kiekot taitaa humista enemmän joten ei kai tuollaista erota.

  7. #847
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    ^^ Tota kulutuspinnan kapeutta pohdiskelin itsekin. Paljonko noilla pystyy kanttaamaan ennen kuin kylki osuu maahan?

  8. #848
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    ^^ Tota kulutuspinnan kapeutta pohdiskelin itsekin. Paljonko noilla pystyy kanttaamaan ennen kuin kylki osuu maahan?
    No en kyllä uskalla koettaa. WW-foorumilla on kuva noista misukoista, varmaan 25mm ja leveät kehät. Näyttää mennen jo kylkien varassa.

    Mutta tosi fantsuthan nuo tanwallit on.

  9. #849
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Itellä kanssa noi misukan cup versiot tubeleksena 20mm sisäleveillä vanteilla. Ovat 2mm nimellismittaa leveemmät.
    Edessä 25mm ja takana 28mm. Ihan ok tuntuset gp 5 tonniseen verrattuna.

  10. #850
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Itellä kanssa noi misukan cup versiot tubeleksena 20mm sisäleveillä vanteilla. Ovat 2mm nimellismittaa leveemmät.
    Edessä 25mm ja takana 28mm. Ihan ok tuntuset gp 5 tonniseen verrattuna.
    On ne kivan tuntuiset. Mutta katsohhan sitä eturengasta, tai laita vaikka kuva tänne.

  11. #851
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216

  12. #852
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No en kyllä uskalla koettaa. WW-foorumilla on kuva noista misukoista, varmaan 25mm ja leveät kehät. Näyttää mennen jo kylkien varassa.

    Mutta tosi fantsuthan nuo tanwallit on.
    Niin meinasin että paikallaan ollessa kanttaat pyörää ja katsot, että koska kylki osuu maahan. Hurjat toki tekee tuon vauhdissa

  13. #853
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Niin meinasin että paikallaan ollessa kanttaat pyörää ja katsot, että koska kylki osuu maahan. Hurjat toki tekee tuon vauhdissa
    Haha, joo.

    Mutta tuohon tosiaan vaikuttaa kehän leveys ja ehkä muotokin tosi paljon. Tuo ww linkin takana oleva rengas näyttää aika kantikkaalta ja flatilta, eli varmaan leveä kehä kyseessä.

    Tosi kapea se pehmeän kumin osuus kuitenkin renkaassa on.

  14. #854
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Ei sitä kallistuskulmaa voi kyllä katsoa ilman ajamista. Rengashan painuu kasaan tosi paljon. Ilman kasaan painumisesta kylki ottaa kiinni jossain 30ast kohdilla, mutta oikeassa tilanteessahan tuossa kohdalla on jo tasan puolet kontaktipinnasta kylkeä.

    Mitä matalammat paineet, sen isompi maahan kiinniottava pinta ja pito on.

  15. #855
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Continental Grand Prix 5000 TT TdF

    https://www.bicyclerollingresistance...ix-5000-tt-tdf

    Nopeampi!
    Kevyempi!

  16. #856
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    Mikähän näitten gravel-kestävyys on? Cyclossa takana GP5000 25mm (kapea kun outletista muinoin löytyi) ja tuntuu fillari hakeutuvan noille hiekkareiteille automaagisesti kommuutteriajoissakin

  17. #857
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mikähän näitten gravel-kestävyys on?

    Heikko.
    Kuten tuolla testissä kerrotaan niin perus 5000s versioon verrattuna kulutuspinta on 0,5 mm ohuempi ja ennenkaikkea kyljissä vain kaksi kerrosta ja 5000s:ään oikein gravel rengas ole.
    Lähinnähän tuo on tempoon tarkoitettu rengas.

  18. #858
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    ^Mulla on siis perus GP5000, ei tietenkään tuohon ole tarkoitettu .. mutta enemmät graveloinnit tulee sitten gravelfillarilla hoidettua , cyclo on kaupunkisukkula

  19. #859
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Uusi misukka testattu sisuriversiona. On se vähän contia hitaampi.

    https://www.bicyclerollingresistance...elin-power-cup

  20. #860
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^Tuotahan voisi kokeilla seuraavaksi. Marginaalisesti perus-GP5k:ta hitaampi mutta tuskin erotan. Märkäpidolla ei ole mulle väliä, pistosuojaus aika sama.

    Mitenhän misukka kestää käyttöä? Bike24:ssa joku ei ollut tyytyväinen, kun kesti vain 4tkm.

    Tuotahan saikin max. 28mm leveänä? Ajatus oli laittaa 32mm seuraavaksi...

  21. #861
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Tuotahan saikin max. 28mm leveänä? Ajatus oli laittaa 32mm seuraavaksi...
    25 mm oli 27,1 mm leveä ja testeissä käytetään 18 mm leveää vannetta. 28 mm "pitäisi" olla 30 mm leveä + leveämmän vanteen vaikutus.

  22. #862
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Ja tlr versiona tuo kannattaa ottaa. Tosi smoothi ajaa ja nopea.

    30 voisi olla tulossa. Ainakin bd on sen listannut.

  23. #863
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    GP5000:sta tulossa myös "all season" -versio. Tähän valmistaja lupailee parempaa pistosuojaa, kulutuskestävyyttä sekä pitoa märällä ja kylmässä. Luonnollisesti painoa on enemmän kuin nykyisessä 5000s:ssä. Renkaasta on saatavana myös 35mm versio, jolla painoa on n. 430g. Kuulostaa siis aika lailla nykyisen 4seasonin tubeless-versiolta. Ihan kiinnostava vaihtoehto esim. Vittorian next:lle.

    Tästä oli r2:ssa postaus, joka jo poistettiin näkyvistä. Rengas tullenee siis myyntiin piakkoin.

  24. #864
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    GP5000:sta tulossa myös "all season" -versio. Tähän valmistaja lupailee parempaa pistosuojaa, kulutuskestävyyttä sekä pitoa märällä ja kylmässä. Luonnollisesti painoa on enemmän kuin nykyisessä 5000s:ssä. Renkaasta on saatavana myös 35mm versio, jolla painoa on n. 430g. Kuulostaa siis aika lailla nykyisen 4seasonin tubeless-versiolta. Ihan kiinnostava vaihtoehto esim. Vittorian next:lle.

    Tästä oli r2:ssa postaus, joka jo poistettiin näkyvistä. Rengas tullenee siis myyntiin piakkoin.
    Tuo r2 hintahan oli tolkuton, mutta ei varmastikkaan pidä paikkaansa. On kyllä kiva nähdä millainen rengas tulee ulos.

  25. #865
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Spessulta julkaistu muutama päivä sitten uudet renkaat.
    Ennakkoarviona että yhtä nopeat/hieman nopeammat kuin aiemmat spessut, hieman kestävämmät ja parempi pito. Ei tule pärjäämään testeissä GP5000:lle.
    Spessulla on ilmeisesti oma BRR:ää vastaava testipenkki.


    According to Kiesel, the new RapidAir is one watt faster than the previous version (measured at 40 km/h, 100 psi tyre pressure, 45 kg load for a single wheel) and is a close efficiency match with the Continental GP5000 S TR. It also matches the rolling resistance of the company’s Turbo Cotton clincher tyres run with a latex tube. And it’s now a few grams lighter, with my samples weighing 238 and 240 grams.




  26. #866
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Hoi misukan cupeilla ajavat! Nyt lienee rullattu joku tonni lisää? Mikäs on tuomio? Kandeeko vaihtaa misukkaan vaiko jatkaa viistonnisella? Ens kesän valintoja mietin...

  27. #867
    Meinasin tilata kulutus osia jemmaan ja olis samalla tilannut renkaat kesäksi, mutta missään ei oo mittään. Onkohan tulossa jotain uutta vai onko samaa vanhaa saatavuus ongelmaa?
    28-622 renkaat mutta gp5000s vai Power cup vai vaan sitä mitä saa?

  28. #868
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397

  29. #869
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Hienoa että Suomesta löytyy.

  30. #870
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Challenge Criterium RS 25

    https://www.bicyclerollingresistance...e-criterium-rs

    Kevyt, hyvä pistosuojaus, pieni vierintävastus.
    Vain 25 ja 27 mm, heikko märkäpito

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •