ElectrobikeGiantEfatGarmin
Sivu 83 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Täältä kanssa jutulle peukutus.

Tuollaisen tarinan jälkeen hävetää oma itsekurin puute jonkun kahvihuoneen täytekakun kanssa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Hieno teksti. Kiitos!!

Tämä sopinee tähän, bongattu norjalaisen kapakan seinältä:

tempokisu Guest
    Kampiapina on sanonut jotenkin niin, että kivaa on myös silloin, kun ei ole kivaa. Hoksasin sen itse fillaroidessani syyssateessa ja pimeässä kräveliä Pohjanmaan lakeudella Lapualla vastatuuleen. Sitten saavuin yllättäen autiotuvalle, istuin hetken siellä ja fiilikset muuttuivat ihan täysin. Kiva on ihan kulman takana.

No, ehkä ei ihan sillä hetkellä, mutta vähän päästä ja viimeistään vuosien jälkeen ne epämiellyttävät kokemuksetkin muuttuvat hauskoiksi.
    Kotona ei lihis tai makkara maistu, mutta luonto(marja)retkellä kyllä, vähän voi ottaa vihannesta kyytipojaksi. Ensi viikonloppuna ekat talkoot, vaikka itelle raskasta niin tykkään että saa tehdä fyysisesti rasittavaa - ja sitten on eväshetki. Tosi vaikeeta muuten eväitten syömisen jälkeen jatkaa hommia...

Somessa tulee usein näkyviin mainoksia tyyliin ’8 viikon verkkovalmennus, jossa poltat kilotolkulla rasvaa’. Siinä sitten luvataan helppoja ruokaohjeita ja treeniohjeita ja valmentajan tukea FB ryhmässä. Onko näistä kokemuksia kellään, toimiiko niistä mikään edes yhtään?
    Hinta eräässä ’äijille’ tarkoitetussa valmennuksessa on 99eur/8viikkoa. Alan olla mainnonan uhri ja vähän tekisi jo mieli kokeilla tällaista valmennusta, hinta ei ole mitenkään mahdoton vaikka tulokset jäisi pieneksi, toisaalta ei viitsisi haaskata aikaa johonkin mikä ei toimi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    Onko näistä kokemuksia kellään, toimiiko niistä mikään edes yhtään?
    Ite ostin jonku tuollaisen agressiivisesti markkinoidun valmennuksen kun liikuntaetu uhkasi vanheta käsiin.

Aluksi oli vaikeuksia ostaa ko. valmennusta kun kilometrin mittaista tekstiseinää piti tavata ja ettiä kuinka se osto tapahtuu liikuntaedulla etänä.

Oli ammattilaisen tekemä ja varmasti tulis tuloksia jos hyppäisi ns. pystymetsästä hommaan mukaan.
    Selkeä mutta geneerinen ruokavalio ja sama päti ohjelmaan. Aloittelija tekis varmasti huikeat gainssit ja vyötärö kavenisi jne.
    Fabon tukiryhmässä voi kysyä tyhmiäkin kyssäreitä ja liikkeistä oli opasvideot. Lisäksi erikseen koti- ja salitreeni versiot. Paljon kuitenkin kehitettävää mutta varmaan hinta nousisi.

Itsellä ei mikään muuttunut ellei sitten haba kasvanut kun en niitä normaalisti erikseen treenaa.
    Vaikka tulokset sinällään oli olemattomat niin kyllä siitä muutamia ajatuksia syntyi ja tarttui myös omaan ohjelmointiin mukaan. Pyöräilyä ajatellen tuollainen ei tietty ole paras mahdollinen ja tietty kannattaa ajoittaa aktiivisen ajo-/kisa-/tapahtumakauden ulkopuolelle.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Mä oon saanu salilla vaa painon nousemaan, mitähän teen väärin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Eikös salilla nimenomaan painoja nostella
    Eihän se painon lasku vaan vyötärön kaventuminen/rasvaprosentin laskeminen.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    Somessa tulee usein näkyviin mainoksia tyyliin ’8 viikon verkkovalmennus, jossa poltat kilotolkulla rasvaa’. Siinä sitten luvataan helppoja ruokaohjeita ja treeniohjeita ja valmentajan tukea FB ryhmässä. Onko näistä kokemuksia kellään, toimiiko niistä mikään edes yhtään?
    Hinta eräässä ’äijille’ tarkoitetussa valmennuksessa on 99eur/8viikkoa. Alan olla mainnonan uhri ja vähän tekisi jo mieli kokeilla tällaista valmennusta, hinta ei ole mitenkään mahdoton vaikka tulokset jäisi pieneksi, toisaalta ei viitsisi haaskata aikaa johonkin mikä ei toimi.
    Kylhän mikä tahansa miinuskaloreilla eläminen toimii lahdutuskäytössä, oli metodina sitten jeesusteippi suun edessä joka toinen päivä tai sit tollainen ulkopuolinen piiskaaja.
    Puolisen kiloa viikossa poltettua rasvaa menee vielä, mutta isommilla tavoitteilla menee vaikeaksi. Liikuntaa polttaa hiilihydraattia syövällä jotenkin optimoituna suunnilleen sen 30g rasvaa tunnissa. Eli pelkällä liikunnalla saa liikkua sen verran, et on pakko syödä jotta jaksaa liikkua. Toinen ääripää on sit se et ei oikeastaan syö, mut ei jaksa liikkua. Siitä voi sit alkaa pohtimaan et millä painoituksella läskeistään haluaa eroon. "Nopeasti" ei pääse kuin ketoosilla kombotettuna liikuntaan, tällöin rasvanpoltto suunnilleen tuplaantuu.

Laihdutuskikkailuissa kannattaa muistaa että kaikki tulee ajan kanssa takaisin, mikäli ei muuta elintapoja.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Kun aloittelin saliharjoittelun 20+ vuotta sitten, aika nopeasti pystyin siirtymään isompiin puntteihin ja levypainoihin - omapaino nousi, mutta kroppa pieneni. Itelläni nyt sitä rasvakudosta ole kummoisesti, mutta lihasmassaa tuli lisää ja kroppa kiinteytyi.

^ niinpä. Muistan kun muutama vuosi sitten migreenin ( johon liittyy voimakas pahoinvointi) ansiosta paino putosi lähelle 40kg, painon pudotus näistä lukemista ( 50-45kg) on kuitenkin hankalampaa liikunnalla...

40kg, Jesús kristus. Meidän koiravainaakin painoi enemmän. Mä olen kyllä sellainen läpipasko ollut melkein aina. Kyllä mulla mahaa on, ei siinä, paino on 73-74kg forever. Olen tappi, 172 mutta päivittäinen työpyöräily auttaa. Saa syödä mitä melkein kuten haluaa, lihas on aina painavampaa kuin läski. Vaikka puolittaisin pienet annokseni, ei siitä seuraisi kuin vihainen vaari. Uniterapeutti kehotti kirjoittamaan tajunnanvirtaa, minä nyt tein sen nettiin.
    Ei sada enää kaatamalla, vähän vaan, että pyörä alle ja töihin ajaan trukkia. Kello on yhdeksän illalla, mä olen nyt kohta kaksi vuotta tehnyt pelkkää yövuoroa. Pankkitili tykkää. Sommoro.

Ite oon ollut viimeiset ~10 v tämmönen vähän läski (115 kg / 195 cm) persjalkanen ja n. vuos sitten innostuin pyöräilystä, koska (oikein tehtynä) tekee hyvää leikatulle polvelle ja toisellekin kun siitä on eturistiside kokonaan poikki. Reiskoihin vaan lisää jerkkua ni auttaa tukemaan polvea jne jne. Siihen salit päälle, vähän porraskävelyä niin avotsie.

Ostin alkuun Nakamuran halpispyörän ja sitä on nyt käytetty takuuhuollossa, ihan vaan huollossa tai muuten vaan naurattamaan kanssaolijoita 8-9 kertaa ensimmäisen vuoden/~1800 km aikana. Viimeisin "pikkuvika" oli satulaputken poikki napsahtaminen. Runkokoko on auttamatta liian pieni, 56, ja nyt uudessa Scotin hybridissä 58 on ilmeisesti ok, koska pyörän runko on sen mallinen ettei pitäisi mitään ylimääräisiä yllätysmomentteja muodostua.

Onko täällä omaa ketjua hivenen keskivertoa horisontaalisesti haasteellisempien kokemuksille pyöräilystä ja tämän kirotun elintasopehmusteen tuomista haasteista kuten esim. pyörän ja sen osien kovemmasta kulumisesta jne? En tuolla hakutoiminnolla onnistunut moisia bongaamaan ja kiinnostaisi kovasti kuulla muilta sen perus suosituskokonaispainon (120 kg?) ylittäviltä missä määrin se on tuonut ongelmia. Onko ainut oikea vaihtoehto teräsrunkoinen armeijapyörä, sähköpyörä, Fat bike (pun intended), mönkijä, traktori, trukki + perävaunu...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toivoton tapaus Katso viesti
    Onko täällä omaa ketjua hivenen keskivertoa horisontaalisesti haasteellisempien kokemuksille pyöräilystä ja tämän kirotun elintasopehmusteen tuomista haasteista kuten esim. pyörän ja sen osien kovemmasta kulumisesta jne?
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ly%C3%A4-100kg

Saksassa perustettiin ylipainoisten jalkapallo*liiga – “Kaikkien pitäisi pelata”

”Raskaiden potkijoiden” pelaajaksi päästäkseen pitää olla merkittävän lihava.
    https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009591088.html

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Itse en jaksaisi laske kulutetun ja syödyn energian välistä suhdetta. Mielestäni laihduttajan tärkeimmät välineet ovat vaaka, itsekuri ja aika: tahto muuttaa ruokailua, vaaka kertoo tuloksellisuuden ja pitkäjänteisyydellä tuloksesta tehdään pysyvä.

Oma projektini on siirtynyt jarrutusvaiheeseen: vaaka asettuu aamuisin 87 kg:n ympärille.
    Kuluneen vuoden aikana oli helppo elämä tehnyt tepposet: hyvä ruoka ja olut maistunut ja paino hiipinyt reilusti yli 90 kg:n. Nyt on ollut tarkoitus antaa painon luisua alle 90 kg:n -joku 88 kg voisi olla tavoita, johon nyt on matkaa kolmisen kiloa.

Kesäloma on otollista aikaa laihduttaa: grillatakin vois ja olutta tekee mieli aivan jatkuvasti, mutta jos nyt ei laita suuta kiinni, niin ei se syksymmällä muutama kilo tukevampana ole yhtään sen helpompaa.

Maksaisin ihan hyvää kuukausihintaa, jos joku wolt-kuski toisi ovelle 5 terveellistä, treeniä tukevaa ja minulle oikean kokoista ateriaa päivässä.

Täällä Kurosen kanssa samat ajatukset, n 82 kg pitäisi saada jonnekin 76-77 huitteisiin.

Joku voi sanoa että helppo juttu, vain 5 kg. Mutta tällä iällä ja näin laiskalle se ei ole helppoa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lomakiloja tullu 2-3, eiköhän ne kohta ole sulateltu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Maksaisin ihan hyvää kuukausihintaa, jos joku wolt-kuski toisi ovelle 5 terveellistä, treeniä tukevaa ja minulle oikean kokoista ateriaa päivässä.
    Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla palkata kokki?

Mulla suli "kuin huomaamatta" kevättalven ja kevään aikana viitisen kiloa pienellä hienosäädöllä ruokailutottumuksiin, nyt ~84 kg ja indeksi ~25. Vyötärökin oli pudonnut juuri alle se metrin suosituksen (99 cm). Mutta pysähtyi kuin seinään, jonkinlainen ei-niin-vakava tavoite olisi seiskalla alkava. Perhana vieköön, jotuuko tässä alkoholista karsimaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla palkata kokki?
    Niin no siis tämä on mulla lähtenyt sellaisesta mitä teen kun vihdoinkin voitan lotossa -ajatusleikistä, jossa toki ensin olen kelannut että palkkaan kokin (ja personal trainerin). Mutta sitten olen jatkanut ajatusta, että enhän mä saatana halua olla työnantaja ja diilata sen byrokratian kanssa kun voisin vaan polskia rahasäiliössä. Joten haluaisin ostaa nämä palvelut yritykseltä, vaikka sitten yhden hengen yritykseltä.

Ja tästä sitten ajatus jatkui siihen, että kai tällainen yrittäjä saisi kulurakennetta/palvelutasoa hiottua niin, että asiakkaiksi saisi muitakin kuin miljonäärejä. Järjestää maksamisen niin, että saa lounarit käytettyä jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Niin no siis tämä on mulla lähtenyt sellaisesta mitä teen kun vihdoinkin voitan lotossa -ajatusleikistä, jossa toki ensin olen kelannut että palkkaan kokin (ja personal trainerin). Mutta sitten olen jatkanut ajatusta, että enhän mä saatana halua olla työnantaja ja diilata sen byrokratian kanssa kun voisin vaan polskia rahasäiliössä. Joten haluaisin ostaa nämä palvelut yritykseltä, vaikka sitten yhden hengen yritykseltä.

Ja tästä sitten ajatus jatkui siihen, että kai tällainen yrittäjä saisi kulurakennetta/palvelutasoa hiottua niin, että asiakkaiksi saisi muitakin kuin miljonäärejä. Järjestää maksamisen niin, että saa lounarit käytettyä jne.
    Et ole pääkaupunkiseudulta? Työpaikalla yksi on tilaillut luultavasti täältä ruokia: https://viikoxfood.fi/. Sanoi, että voi valita energiantarpeen mukaan ruoat ja tuommoisen näköisessä bokseissa niitä kuskaili, tulinkin siksi kysyneeksi, kun ihmettelin niitä rasioita, joiden kanssa tuli töihin. En tiedä, onko vielä asiakkaana, mutta silloin kun kysyi, ainakin oli tyytyväinen.

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski63 Katso viesti
    Mulla suli "kuin huomaamatta" kevättalven ja kevään aikana viitisen kiloa pienellä hienosäädöllä ruokailutottumuksiin, ...
    Mulla kävi toiseen suuntaan ihan huomaamatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Et ole pääkaupunkiseudulta? Työpaikalla yksi on tilaillut luultavasti täältä ruokia: https://viikoxfood.fi/. Sanoi, että voi valita energiantarpeen mukaan ruoat ja tuommoisen näköisessä bokseissa niitä kuskaili, tulinkin siksi kysyneeksi, kun ihmettelin niitä rasioita, joiden kanssa tuli töihin. En tiedä, onko vielä asiakkaana, mutta silloin kun kysyi, ainakin oli tyytyväinen.
    En ole ihan tuon alueella, mutta siis juuri tuollainen palvelu oli mielessä paitsi että haluaisin myös saada tuon ilman tiettyjä ruoka-aineita ja halvemmalla

K.Kuronen Guest
    Mä laitoin korkin kiinni, niin katsotaan. Tavoitteen löin 85 kg:n, kun nyt on jo valunut niukasti alle 90 kg. Vähän olis nälkä koko ajan, mutta jano alkaa hälvetä. Tämä on paljon halvempaa, kuin kuitu ja titaani: kilokaupalla pois pyörän päältä, niin jos sitten kulkisi.

K.Kuronen Guest
    Mä olin päästänyt itteni parhaista vuosista pullistumaan, enkä DBTL:n jälkeen enää itsestäni pitänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Tämä on paljon halvempaa, kuin kuitu ja titaani: kilokaupalla pois pyörän päältä, niin jos sitten kulkisi.
    Tää oli hyvä.

Jätin kesällä kaikki makkarat pois, ml. nakit jne. Tilannetta seurataan. Mutta hemmetti nyt vasta katsoin, että sekä kinkku, että kalkkuna paketinkin kyljessä lukee natriumnitriitti. Tämä nyt ei suoraan lihottavuuteen vaikuta mutta kai vaarallista kuitenkin.

Asia kunnossa.

10 kiloa lähti kun jätin sokerin pois, siis karkit ja pullat.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Yleensä multa lähtee lomalla ton verran ja sitten syksyn tullen pikkuhiljaa salakavalasti palailee takaisin. Joskin sen jälkeen, kun jätettiin arkiruuista liha pois käytännössä kokonaan, on takaisinpalailu on ollut hillitympää.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •