LostInLaplandGiantContinentalVelobeElectrobikeVelosport
Sivu 56 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 2214

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #1651
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.019
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Helsingissä Metsäläntien Hämeenlinnanväylän ylittävän sillan pyörätiellä on pahoja töyssyjä. Ne on ainoastaan maalattu pinkin värisiksi.
    Varmaan niin, että on yritetty herättää pyöräilijät, mutta olenko väärässä vai oikeassa, että maalaukset voisi olla myös tiedoksi asfalttifirmalle, että korjaa tästä?

    Espoossa on monessa paikkaa asfaltoitu ajoratoja ja nimenomaan risteyksiä, mutta edelleen risteyksissä on ikävät töyssyt tavalla tai toisella. Vituttaa asua espoossa, on tää sellanen takapajula.

  2. #1652
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    En ihan tuollaisia ole nähnyt, mutta esimerkiksi Vanhalla Porvoontiellä on Kuninkaanmäelle tultaessa spreiattu merkki kuoppien tai railojen ympäri - eikä niille mitään muuta ole tehty (vaikka naiiviuttani kuvittelin että ne oli merkitty pian tapahtuvaa paikkausta varten).

    Korvausaatimuksen voisi kyllä esittää ihan pelkästään vittuillakseen, vaikka arvelisikin että kaupungin lakimiehet onnistuvat vetäytymään korvausvastuusta sillä perusteella että vauriot oli "selvästi merkitty".

  3. #1653
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Helsingissä Metsäläntien Hämeenlinnanväylän ylittävän sillan pyörätiellä on pahoja töyssyjä. Ne on ainoastaan maalattu pinkin värisiksi. Tänään ko. paikassa jalankulkijaa pyörällä ohittaessani ajoin näistä korkeimpaan (korkeutta töyssyllä lähemmäs 10 cm) ja asfaltti…
    Eikö tuo kohta ole vielä(kin) remontissa l. työmaa-aluetta siinä mielessä? Voi olla että muistelen kyllä mennyttä aikaa.



    Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  4. #1654
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Eikö tuo kohta ole vielä(kin) remontissa l. työmaa-aluetta siinä mielessä? Voi olla että muistelen kyllä mennyttä aikaa.
    Ainakaan kohdassa ei ole minkäänlaisia työmaan merkkejä tai muuta asiaan liittyvää. Ei myöskään mitään varoitusta vaarallisen huonokuntoisesta pyörätiestä. Ainoastaan nuo maaliläntit. Iltojen pimetessä mitenkähän tuossa mahtaa käydä. Ei taida pinkki maali pimeässä loistaa.

    Eikö luulisi lainkin velvoittavan merkitsemään vaaranpaikat oikeaoppisesti? Spraymaali ei taida sellaisesta käydä.


    Laittelen tästä palautetta kaupungille ja vahingonkorvausanomusta myös. Ainakin tämän sivun perusteella ei pitäisi olla vastuullisesta epäselvää:
    https://www.hel.fi/helsinki/fi/karta...ngonkorvaukset

  5. #1655
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.481
    https://www.iltalehti.fi/autouutiset...3-bbdbb8c89047

    Autoilijat eivät tiedä mikä nopeusrajoitus on voimassa taajamamerkin alueella. Eipä yllättänyt.

  6. #1656
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.917
    Omassa taajamassani seuraan kaikilla liikuntatavoilla tuota taajamerkin vaikutusta, kun siihen tullaan kahdeksakympin alueelta. Alueella ei ole vielä mitään hälyyttävää autoilijan kannalta ja hyvin moni jatkaa samalla nopeudella. Pian onkin kuudenkympin merkki ja sen jälkeen pian neljänkympin. Vain osa noita noudattaa, taajamerkkiä vähiten.

  7. #1657
    ^^ Tätä ei helpota se, että taajamamerkki määrittää vaikutusalueelle 60 kmh maksimirajoituksen mutta merkki itsessään rajoittaa nopeuden 50 kmh. Toki pitäisi silti tietää..

    Lähetetty minun SM-P610 laitteesta Tapatalkilla

  8. #1658
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Nopeusrajoitusmerkki on yksiselitteinen, joten miksi ei käytettäisi sitä tuossa rinnalla? Ongelmallisia tällaiset merkit, joihin sisältyy useita merkityksiä.

    Mutta eihän Suomessa saada nopeusrajoitusmerkkejä nopeusvalvontatutkienkaan yhteyteen. Suomessa viranomaisten suhtautuminen nopeusvalvontaan ja nopeuksien ilmoittamiseen on sama kuin Alkon suhde alkoholihaittojen pienentämiseen.

  9. #1659
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Ainakaan kohdassa ei ole minkäänlaisia työmaan merkkejä tai muuta asiaan liittyvää
    Ok, ne remontoivat jonkun aikaa sitten sitä sillan päällystettä ja vähän ympäriltäkin, mutta selvästi mun muistikuvat ajankohdasta pettää. Tee ihmeessä valitus vaikkei se välttämättä mihinkään johdakaan.



    Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  10. #1660
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.278
    ^^Jossain päin Espoota muistan nähneeni 40km/h rajoitusmerkin ja heti perään taajamamerkki, joka siis muuttaa rajoitukseksi 50km/h.

  11. #1661
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Itäväylän (Uuden Porvoontien, 170) ja Söderkullantien risteyksessä on tietyö ja siinä on (väliaikainen) liikenneympyrä tai sitten rakennetaan pysyvää. Helsingistä päin tullessa kelviltä on poistettu kestopäällyste ehkä 20m matkalta. Tämä oli liikaa vanhahkolle herrasmiehelle, joka siirtyi maantiepyörällään ajamaan ajoradalle. Ja kiersi liikenneympyrän myötäpäivään… mahtoiko sitten olla britti.

  12. #1662
    Liittynyt
    07/2021
    Viestit
    25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    ^^Jossain päin Espoota muistan nähneeni 40km/h rajoitusmerkin ja heti perään taajamamerkki, joka siis muuttaa rajoitukseksi 50km/h.
    Eikö taajaman rajoitus ole "50km/h ellei ole toisin osoitettu", eli tuossa tapauksessa se 40 pätee kyllä edelleen käsittääkseni.

  13. #1663
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^^ Mikä tilanteessa tuotti aihetta vaikeasta elämästä avautumiseen - ellet sitten ollut autolla tulossa Söderkullan suunnasta?

    Minua eivät sen enempää fillaristien kuin jalankulkijoidenkaan omaperäiset kulkuratkaisut häiritse, kunhan he eivät tule yllättäen eteeni...

    Paikka eli Uuden Porvoontien, Söderkullantien ja Eriksnäsintien risteys tunnetaan nimellä Kallbäckin risteys ja siihen tosiaan rakennetaan kiertoliittymää.

    Työmaa on ollut minullekin liikaa, mutta olen osaltani ratkaissut tilanteen niin että tullessani Helsingin suunnasta yksinkertaisesti siirrtyn pian Sipoonjoen sillan ylitettyäni kelviltä ajoradalle. En tosin muitta mutkitta sivuilleni katsomatta, mutta kuitenkin sen enempää miettimättä miten ja mistä minun pitäisi liikennesääntöjen mukaan ajaa. Sitten olen vain kääntynyt Eriksnäsintielle, jolla saan luvan kanssa ajaa ajoradalla ja palaan Uudelle Porvoontielle Söderkullan tuolla puolen.

    Porvoon suunnasta tullessa on parhaiten toiminut periaatteessa sama reitti toisinpäin eli Uudelta Porvoontieltä kiertoliittymän kautta Työpaikkatielle ja sitten Eriksnäsintieltä ikään kuin kiertoliittymän kautta Uudelle Porvoontielle ja ennen siltaa kelville. En uskoakseni ole tuottanut yllätystä enkä avautumisen tarvetta yhdellekään autoilijalle Vaihtoehto, jonka olen pari kertaa valinnut liikenteen ollessa vähäistä ellei peräti olematonta on ollut ajaa Söderkullan läpi ajoradalla. En ole jonoa taakseni kerännyt eikä minulle ole torvea soitettu

  14. #1664
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    https://www.iltalehti.fi/autouutiset...3-bbdbb8c89047

    Autoilijat eivät tiedä mikä nopeusrajoitus on voimassa taajamamerkin alueella. Eipä yllättänyt.
    Eipä ihme. "Sama" porukka ei tiedä esim liikenneympyrän ym väistämissääntöjä.
    Ajokortti pitäisi uusia (teoria + ajokoe) 5 vuoden välein keski-iässä ja nuoremmilla ja vanhemmilla useammin niin tulisi kerrattua ja opeteltua uudet merkit ja lait. Nythän on voinut syntyä -52, kortin saanut -70 ja tänä vuonna lääkäri vähän kyselee terveydestä. Tuossa välissä liikenne ja tieliikennelaki on muuttunut aika paljon. Ihmisten pitäisi omatoimisesti opetella muutokset mutta aika monen kohdalla se ei toteudu.

  15. #1665
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^^ Mikä tilanteessa tuotti aihetta vaikeasta elämästä avautumiseen - ellet sitten ollut autolla tulossa Söderkullan suunnasta?
    Sieltä tulin.

    Minua eivät sen enempää fillaristien kuin jalankulkijoidenkaan omaperäiset kulkuratkaisut häiritse, kunhan he eivät tule yllättäen eteeni...
    Entä autoilijoiden omaperäiset ratkaisut? Jos autoilija päättäisi kiertää kiertoliittymän väärään suuntaan? Tai - herra varjele - olla noudattamatta väistämissääntöjä kohdatessaan pyöräilijän.

  16. #1666
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Eipä ihme. "Sama" porukka ei tiedä esim liikenneympyrän ym väistämissääntöjä.
    Ajokortti pitäisi uusia (teoria + ajokoe) 5 vuoden välein keski-iässä ja nuoremmilla ja vanhemmilla useammin niin tulisi kerrattua ja opeteltua uudet merkit ja lait. Nythän on voinut syntyä -52, kortin saanut -70 ja tänä vuonna lääkäri vähän kyselee terveydestä. Tuossa välissä liikenne ja tieliikennelaki on muuttunut aika paljon. Ihmisten pitäisi omatoimisesti opetella muutokset mutta aika monen kohdalla se ei toteudu.
    Samahan toki koskee pyöräilijöitä sillä erotuksella, ettei heiltä edes vaadita liikennesääntöjen opettelua. Puhumattakaan että sitä olisi testattu edes silloin -70. Eikä lääkärikään kysy mitään.

  17. #1667
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.917
    " Itseoppinut on ainoa oppinut. Muut ovat opetettuja."

    Erno Paasilinna

  18. #1668
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tronK Katso viesti
    Eikö taajaman rajoitus ole "50km/h ellei ole toisin osoitettu", eli tuossa tapauksessa se 40 pätee kyllä edelleen käsittääkseni.
    TLL sanoo nopeusrajoitusmerkistä (C32) näin: Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin E22, jollei välittömästi merkin E22 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta.
    Merkillä E22 tarkoitetaan Taajama alkaa -merkkiä.

    Eli, tuo 40 km/h rajoitusmerkki pitäisi olla E22-merkin jälkeen, jotta se jäisi taajamamerkin jälkeen voimaan. Tämä tietenkin voi olla lapsus C32-merkin asettajan puolelta, enkä lähtisi tätä selitystäni kokeilemaan lakitupaan, mutta noin tuolla sanotaan.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  19. #1669
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Sieltä tulin.
    Silloin on toki luonnollista että ajoradalle väärälle puolelle tietä siirtynyt pyöräilijä otti pattiin. Etenkin jos hän ei edes yrittänyt pysytellä sitä 20-30 metrin matkaa Söderkullantien pyörätienjatkeelle asti niin laidassa ja mahdollista eikä esimerkiksi käsimerkillä tehnyt selväksi että aikoo siellä pysyäkin.

    Mutta jos olisit ollut tulossa Helsingin suunnasta ja olisit vain nähnyt pyöräilijän valitsevan tuon reitin - jolle ei olisi ollut tulossa ainuttakaan autoa mistään suunnasta - ja olisit syvästi närkästynyt siitä että tämä ajoi kiertoliittymää väärään suuntaan, niin tietysti sinulla olisi ollut siihen täysi oikeus, mutta en oikein osaisi arvostaa sitä...

    Entä autoilijoiden omaperäiset ratkaisut? Jos autoilija päättäisi kiertää kiertoliittymän väärään suuntaan? Tai - herra varjele - olla noudattamatta väistämissääntöjä kohdatessaan pyöräilijän.
    Et voi olla tosissasi. Nyt on taas häntä vienyt koiraa tai miten sen nyt sanoisi.

  20. #1670
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    ^kiertoliittymässä sattui olemaan muitakin autoja samaan aikaan, kun tämä mestarimme ajoi vastapalloon. Mun on henk.koht. vaikea löytää tuolle mitään järkevää perustetta muuta kuin että mitä välii.

  21. #1671
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Mun on henk.koht. vaikea löytää mitään järkevää perustetta sille ettei sinusta ole täysin selvää ettei kukaan mainitun fillaristin itsensä lisäksi voi pitää kiertoliittymässä vastapalloon ajamista erityisen onnistuneena ratkaisuna.

    Siinäkin tapauksessa että kiertoliittymä on vasta rakenteilla ja käytännössä kai edelleenkin pelkkä leveä asfalttikenttä eikä fillaristi siten ajaisi kenenkään eteen samoin kuin tapahtuisi valmiissa kiertolittymässä (vaan ajaisi ikään kuin pientareella mutta väärällä puolella tietä) se olisi vähemmän fiksua.

    Ja etenkin silloin jos ei viitsi tai osaa katsoa muuta liikennettä tai ymmärrä että muut joutuvat tekemään päätelmiä sen perusteella miltä hänen toimintansa näyttää koska kukaan ei liikenteessäkään ole ajatustenlukija.

  22. #1672
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.375
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Itäväylän (Uuden Porvoontien, 170) ja Söderkullantien risteyksessä on tietyö ja siinä on (väliaikainen) liikenneympyrä tai sitten rakennetaan pysyvää. Helsingistä päin tullessa kelviltä on poistettu kestopäällyste ehkä 20m matkalta. Tämä oli liikaa vanhahkolle herrasmiehelle, joka siirtyi maantiepyörällään ajamaan ajoradalle. Ja kiersi liikenneympyrän myötäpäivään… mahtoiko sitten olla britti.
    Tunnustan, että Helsingistä päin tullessa olisin saattanut ajaa tuon kohdan samalla tavalla. Eli ajaisin auki revityn kelvin vieressä kestopäällysteellä. Onhan se sääntöjen vastaista mutta jos vaihtoehtona on kikkailla ensin vasemman puolen kelviltä maantien oikeaan laitaan ja risteyksen / ympyrän jälkeen taas takaisin kelville. Tavallaan pari turhaa tien ylitystä.

    En ole ajanut tuosta sitten kesäkuun, joten en tiedä kuin millainen työmaa tuo nyt on.

    Muuten, opastetaanko kelvin liikenne miten tuon kohdan ohi? Sitä päällystämätöntä kelvipohjaa pitkin?

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  23. #1673
    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    98
    Olipa vaikeeta tänään taas - kaksi kertaa meinasin auto tulla päälle suojatiellä.. Tällä kertaa kuvat autoilijan vinkkelistä:

    1. Tulin kuvassa vasemmalta, kuski tulee puskan takaa katsoen suoraan eteensä. Ehdin pydäyttämään pyörän, ja autokuski huomaa mut samalla ja teki äkkijarrutuksen pysähtyen suojatien päälle. Pari sekuntia myöhemmin olis kolahtanut.
    https://goo.gl/maps/yDpLdi2W7TKbPSKu8

    2. Tulossa kuvassa oikealta, risteyksessä kolme autoa, josta viimeinen lähtee liikkeelle hitaasti muiden jälkeen. Johonkin muuhun keskittyen lähestyy risteystä hitaasti kääntämättä katsettaan sivuille. Varmana että kuski katsoo eteensä lähden ylittämään suojatietä, mutta tyyppi painaa vaan päälle. Terävä hep-huuto ja tyyppi nostaa katseensa eteen ja lyö jarrut pohjaan. Ilman stoppia olis luultavasti tullut kontakti takarenkaaseen.
    https://goo.gl/maps/LjZmNLok8J7Yb7y89

    Tilastollisesti seuraavat pari lenkkiä pitäis mennä taas turvallisemmin :-)

  24. #1674
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Tunnustan, että Helsingistä päin tullessa olisin saattanut ajaa tuon kohdan samalla tavalla. Eli ajaisin auki revityn kelvin vieressä kestopäällysteellä. Onhan se sääntöjen vastaista mutta jos vaihtoehtona on kikkailla ensin vasemman puolen kelviltä maantien oikeaan laitaan ja risteyksen / ympyrän jälkeen taas takaisin kelville. Tavallaan pari turhaa tien ylitystä.

    En ole ajanut tuosta sitten kesäkuun, joten en tiedä kuin millainen työmaa tuo nyt on.

    Muuten, opastetaanko kelvin liikenne miten tuon kohdan ohi? Sitä päällystämätöntä kelvipohjaa pitkin?
    Minkäänlaista opastusta en muista koskaan olleen. Kelvi ei kai ole ollut poikki kuin silloin kun asfaltti poistettiin (eikä ehkä kokonaan poikki silloinkaan?).

    Ajoradan puolelle siirtyminen on tosiaan täysin luonteva ratkaisu, jos haluaa pysyä asfaltilla ja aikoo jatkaa kelvillä ajoa. Tilaahan siinä on niin että vastaantuleva auto mahtuu hyvin ohittamaan niin sanotulla turvavälillä muuttamatta ajolinjaansa sen kummemmin. Ongelma on siinä minkä MRe ilmaisi: vaikkei kiertoliittymää oikeastaan vielä ole, vastapalloon kiertoliittymää yhtäkkiä ajava fillaristi aiheuttaa autoilijassa niin sanotun WTF?!-ilmiön eikä siksi ole kovin fiksu ratkaisu.

    Tosin jos muuta liikennettä ei ole tai fillaristi malttaa odottaa sen pienen hetken että tulee sopiva väli...


    PS Katsotaan jos innostuisin tämänpäiväisellä lenkillä ajamaan kohti Porvoota ja pysähtyisin nappaamaan paikkaa ja tilannetta jotenkin valaisevan kuvan.

  25. #1675
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    PS Katsotaan jos innostuisin tämänpäiväisellä lenkillä ajamaan kohti Porvoota ja pysähtyisin nappaamaan paikkaa ja tilannetta jotenkin valaisevan kuvan.
    En lähtenyt ajamaan kohti Porvoota, mutta tulin Kulloosta ja pysähdyin ottamaan kuvan:



    Paikka ei ollut ihan tämännäköinen silloin kun viimeksi siitä ajoin. Nythän Söderkullan suunnasta ajetaan jo melkein kuin valmiissa kiertoliittymässä.

    Helsingin suunnasta tuleva fillaristi joka haluaa pysytellä asfalttipinnalla pääsee kyllä ensiksi bussipysäkkilevennykselle, mutta ongelmapaikka selvinnee kuvasta. Kiertoliittymän läpi Uutta Porvoontietä ajavat eivät tietenkään aja samalla lailla oikeaa laitaa kuin Söderkullantieltä tulevat- jotka fillaristi tosin hyvin näkee - mutta vaikkei fillari vastaantulevan auton ajolinjalle tunkisikaan, ollaan jo lähellä sellaista ajotapaa, jota voi pitää harvinaisen typeränä.


    PS Käsimerkki ja käännös vasemmalle suojatien kohdalta veisi tosin hiekalle sekin, mutta lienee ainoa fiksu ratkaisu, jos - vanhasta muistista tai muusta syystä - löytää itsensä tuosta tilanteesta eikä halua pysähtyä odottamaan ettei autoja tule mistään suunnasta.

  26. #1676
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    ^Onko todella niin, ettei maantierenkailla voi ajaa sitä 20m matkaa siinä hiekalla? Siinä on ihan kovaksi tamppautunut ura, jossa ei juuri näkynyt irtosoraa. Itse en hetkeäkään miettinyt gravelilla, että mistä menen.

  27. #1677
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti

    PS Käsimerkki ja käännös vasemmalle suojatien kohdalta veisi tosin hiekalle sekin, mutta lienee ainoa fiksu ratkaisu, jos - vanhasta muistista tai muusta syystä - löytää itsensä tuosta tilanteesta eikä halua pysähtyä odottamaan ettei autoja tule mistään suunnasta.
    Ensimmäisen kerran tuosta ajaessani Porvooseen päin tuli hypittyä puolelta toiselle kun S-marketin kohdallakin rakennustyömaan takia pitää vaihtaa puolta. Toisen kerran Helsinkiin päin tullessa siirryin urheilupuiston kohdalla tielle ja sitä pitkin kuvan bussipysäkin kautta takaisin kelville. Jos nyt ajaisin Porvooseen päin niin bussipysäkin kohdalta puoli kilometriä tietä pitkin tai ympyrästä oikealle Söderkullan kiertäen.

  28. #1678
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Onko todella niin, ettei maantierenkailla voi ajaa sitä 20m matkaa siinä hiekalla? Siinä on ihan kovaksi tamppautunut ura, jossa ei juuri näkynyt irtosoraa. Itse en hetkeäkään miettinyt gravelilla, että mistä menen.
    Ei tietenkään ole. Enkä oikein usko että sinulle on uutinen että jo ennen gravelia maantielenkeillä saatettiin poiketa hiekkatiepätkälle siitä mitenkään numeroa tekemättä (ja silloinhan maantierengas ei edes voinut olla kuin korkeintaan 25-millinen).

    Vitsi on siinä että (1) meitä(kin) on moneksi, (2) se kohta kelviä on ollut pahemmassa kunnossa tämän työmaan aikana ja (3) elämä itse on opettanut maantiefillaristille että työmaiden tilapäiset reiti voivat pitää sisällään kaikenlaista eikä siihen miltä ensimmäiset metrit näyttävät ole useinkaan syytä luottaa.

    Mutta tunnustan sen että olen spandex eli aina kun näen työmaan, ensimmäinen ajatukseni on miten kiertää se. Harkitsen toisin vasta kun näen ettei se onnistu fiksusti eikä mielekkäästi.

  29. #1679
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Ensimmäisen kerran tuosta ajaessani Porvooseen päin tuli hypittyä puolelta toiselle kun S-marketin kohdallakin rakennustyömaan takia pitää vaihtaa puolta. Toisen kerran Helsinkiin päin tullessa siirryin urheilupuiston kohdalla tielle ja sitä pitkin kuvan bussipysäkin kautta takaisin kelville. Jos nyt ajaisin Porvooseen päin niin bussipysäkin kohdalta puoli kilometriä tietä pitkin tai ympyrästä oikealle Söderkullan kiertäen.
    Mainostan nyt tässäkin samaa kuin jokunen viesti aiemmin eli reittiä Eriksnäsintien ja uuden Työpaikkatien kautta: matka pitenee ja pari nyppylääkin on noustava, mutta on silti hauskempi kuin Söderkullan läpiajo.

  30. #1680
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.195
    https://yle.fi/uutiset/3-12579779
    "Suuri osa autoilijoista ei pysty noudattamaan tärkeää liikennesääntöä – ainoa keino olisi avata ikkuna ja kysyä neuvoa potkulautailijalta"

    Hyvä artikkeli väistämissäännöistä.
    Tuohon pitäisi saada nopeasti muutos tueliikennelakiin. Vaihtoehtoja mielestäni kaksi;
    1. Autoilija väistää kaikkia
    2. Autoilija väistää vain jalankulkijoita (+rullatuoli ja mahdollisesti joku muu erityisryhmä mikä ei nyt tule mieleen)
    Vaihtoehto 2. on liikenteen sujumisen kannalta oikea vaihtoehto.
    PS Tämä ei tietysti koske kääntyviä ja stop/kolmion takaa tulevia autoja.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •