FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 341 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 241 291 331 339 340 341 342 343 351 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.201 - 10.230 / 11179

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #10201
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Eipä ole koskaan kuullut noita sanottavan lepuuttajaksi.
    Uusi termi oli minullekin. Lepuuttaja on minulle se esine, mikä laitetaan veneen ja laiturin väliin jotteivät paikat kolhiinnu. Käytän kahvan päällä olevasta suojuksesta nimitystä kahvakumi ja vastaava ote on kahvaote tai sanotaan, että ajetaan (vaihtaja/jarru)kahvoilta.

  2. #10202
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.391
    Lepuuttaja on kyllä ihan osuva nimike varsinkin kun kahvat on vaakasuorassa ohjaustankon jatkeena. Yläotteelta ajaessa ohjaustankoon ja lepuuttajiin on hyvä nojata kyynärvarsilla, ikään kuin levätä ohjaustankon päällä. Näin itse tuon näen.

  3. #10203
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    outo sana fillareihin liittyen mullekin tuo lepuuttaja oli, mutta guukkeloimalla löytyy...
    "Ohjaustangossa tulee olla vähintään kolme mukavaa asentoa käsille: päällä, lepuuttajillla ja sarvissa".
    ”Kymmenen vuotta sitten ohjaustangon asennusta pidettiin yksinkertaisena toimenpiteenä. Jarruvivun pää kohdistettiin viivoittimen avulla ohjaustangon sarvien pohjan tasalle. Ohjaustankojen muotoja on kuitenkin kehitetty ja nykyisin tavoitteena on sujuva, tasainen siirtymä ohjaustangosta lepuuttajien päälle. Idea on siinä, että lepuuttaja on samassa tasossa ohjaustangon kanssa, jolloin käsi saa mukavan alustan tuekseen. Tavoite on löytää neutraali ranteen kulma.”
    https://road.shimano.com/fi/stories/...andlebar-setup

  4. #10204
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.164
    Onko nuo kahvat asennettu "asiantuntevassa liikkeessä" vai tehtaalla jo noin hassusti?

  5. #10205
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Ei oikeasti ihmetytä, mutta kuten tunnettua, sivistys ja uudet asiat ovat aina tulleet Suomeen Turun suunnalta. Veneilyssä täällä käytetään nimitystä fenderi. Tietysti Hesalan urpot ja sisämaan juntit laittavat kitaran veneen ja laiturin väliin. Riskei on otettava. https://www.youtube.com/watch?v=U_VOVFaTUnM
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  6. #10206
    Kokeillaampa uudestaan kun kuva ei kuulemma näkyny (kuin minulle) ja koko viestikin poistui sitä muokatessa. Jos ei vieläkään näy, niin sitten saa riittää..

    Eli vähän vastavirtaan menin ja kasasin tarjous-/laatikonpohjaosista suoratankoisen gravelin, joka ehkä jo lähempänä maastopyörää noilla kumeilla. Alunperin kasasin kuvassa olevan NS Bikes Rag+ -rungon ympärille käyräsarvisen gravelin, joka kuitenkin pikkuhiljaa muuttui täysin maantiepyöräksi (runkoa lukuunottamatta).

    Sen jälkeen pitikin ostaa maantierunko, johon siirsin osat edellämainitusta ja ei kestäny kauaa kun tyhjä gravelrunko huusi varastossa osia ympärilleen. Päätin koittaa miten runko toimisi suoran tangon kans, kun käyräsarvisen vaihtajat on hinnoissaan ja pyörä tulisi muutenkin lähinnä kauppa/kaupunkipyöräksi.

    "Vaihdevivuksi" löyty laatikon pohjalta Sramin gripshift ja kumeiksi Onza Ibexit. Jarruiksi laitoin Magurat. Parin lenkin jälkeen tuntuu erittäin toimivalta ja mukavalta pyörältä edellämainittuun käyttötarkoitukseen. Painoa polkimineen näyttäs olevan 9,7kg.

    Pyöräilevä Hullu muokkasi tätä : 08.08.2022 at 12.30

  7. #10207
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kuva toimii ja taustakin on hämmästyttävä!

    Pyörä näyttää aivan yhtä hämmästyttävältä, vaikka onkin hyvin käyttöpyörän kaltainen, tuollaine sopii vaikka minkälaisen pyörän rinnalle omaan talliin.
    Ajopituuskin taisi riittää, kun tolppa edelleen pienijättöinen, tuliko stemmiin pituutta lisää, kuvasta ei ihan voi arvioida?

    Peukut kuvan pyörälle!

  8. #10208
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jwh80 Katso viesti
    Eilinen kuva oli napattu puhelimen kameralla ja tässä uudet kuvat perinteisellä kameralla kuvattuna.

    Alaotteella kahvoihin yltää kyllä, mutta saisi olla hiukan alempana.

    Pitää säädellä kahvanauhojen vaihdon yhteydessä.

    Tuo "Aero juomapullo" on vain 500ml mikä tuntuu melko vähältä. Saman tyylinen juomapullo pitänee laittaa tilaukseen.

    Lähetetty minun 2107113SG laitteesta Tapatalkilla
    Ei tosiaan kuvakulma valehdellut. Aivan hönöön asentoon nuo on tehtaalla säädetty.

    Asentelin kyllä itsekkin mekaaniset grx kahvat viikonloppuna gravelliin ja vähän ne joutuu väkisinkin jättämään pystyyn. Muuten tangon/kahvan liitoskohtaan tulee kämmeniin painava kuoppa. Normaalilla tangolla tuota pystyy vähän säätelemään tankoa kääntämällä, mutta integroidulla tämäkin on mahdotonta.

    Mutta siis ihan reippaasti vain alaspäin kahvoja. Tosin asento pitenee sitten samalla. Ehkä kannattaa siirtää vähän kerrallaan, jos olet MTB puolelta siirtynyt maantielle.

    Ulkona kuvattuna pyörä on kyllä komea!

  9. #10209
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.094
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Onko nuo kahvat asennettu "asiantuntevassa liikkeessä" vai tehtaalla jo noin hassusti?
    Näyttäis olevan orca aero kuvissa kahvat about noin kaikissa orbean sivuilla. Eiköhän siellä ole asiaa testailtu ja päädytty suosimaan kahvoilta ajoa?

  10. #10210
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Orbean sivuilta tuollainen näyttäisi olevan se "kuvauksellisin" kahvojen asento

    Ja onneksi olkoon uudesta pyörästä. Näyttää oikeinkin hyvältä , vaikka en oikein tuosta etuboxin ulkonäöstä oikein pidä.


  11. #10211
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    No eikös nuo kahvatkin poikkea toisistaan radikaalisti?

  12. #10212
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Juu. Da vs Ultegra. Lähinnä tuo kulma millä kahva jatkuu tangosta. Tuossa näkee hyvin myös kokoeron noissa.
    lisäys sähkö ja mekaaninen

  13. #10213

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Kuva toimii ja taustakin on hämmästyttävä!

    Pyörä näyttää aivan yhtä hämmästyttävältä, vaikka onkin hyvin käyttöpyörän kaltainen, tuollaine sopii vaikka minkälaisen pyörän rinnalle omaan talliin.
    Ajopituuskin taisi riittää, kun tolppa edelleen pienijättöinen, tuliko stemmiin pituutta lisää, kuvasta ei ihan voi arvioida?

    Peukut kuvan pyörälle!
    Joo kiitos!

    Ei tunnu stemmi tarvitsevan lisäpituutta, uudessa satulatolpassa on setbackia muutama sentti enemmän mitä vanhassa, niin taisi kompensoitua sillä. Mulla lisäksi lyhyehköt jalat ja pitkät kädet, sekä pyörässä seat tube normaalia korkeampi, niin istuinputkea ei ole kovin paljoa esillä.

  14. #10214
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    BMC Twostroke 01 carbon


    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  15. #10215
    F. Kotlerburg Guest
    Todella hieno.

  16. #10216
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Samaa mieltä edellisen kanssa. Näppärältä näyttää. Kunnon kuvatkin pitkästä aikaa.


  17. #10217
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Juu. Da vs Ultegra. Lähinnä tuo kulma millä kahva jatkuu tangosta. Tuossa näkee hyvin myös kokoeron noissa.
    lisäys sähkö ja mekaaninen
    Tämä tosiaan normaalimpi kulma. Tuota enemmän alaspäin on varmaan integroidulla tangolla hankala saada kahvoja asennettua ilman kämmeniä painavaa kuoppaa.

  18. #10218
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.391
    Tuota Orbea kun katson niin saa sen käsityksen että aika tiukaksi on jätetty tilaa toiselle pullotelineelle ja juomapullolle.

    edit. näyttää olevan näköjään useampi kiinnityspiste eli hyvin on tilaa.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  19. #10219
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Osaatteko sanoa voiko Flickr-kännysovelluksella jakaa kuvia tänne? Sillä apilla saan kyllä kuvat luurista sinne Flickr-albumiin, mutta vielä en ole löytänyt keinoa siirtää kuvia tänne. Onkohan se edes mahdollista?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  20. #10220
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ... en oikein tuosta etuboxin ulkonäöstä oikein pidä.
    Sama tuntuma oli, kun näki boksin ensimmäisen kerran. Nyt hetken katsomisen jälkeen se alkaa näyttää ihan ok:lta varsinkin tuossa tummassa rungossa. Käyttökelpoinen tuollainen mukana tuleva runkoloota kyllä on, koska ei tarvitse satulalaukkua/työkalupulloa/taskuja.

  21. #10221
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Osaatteko sanoa voiko Flickr-kännysovelluksella jakaa kuvia tänne? Sillä apilla saan kyllä kuvat luurista sinne Flickr-albumiin, mutta vielä en ole löytänyt keinoa siirtää kuvia tänne. Onkohan se edes mahdollista?
    En ole kännykän apsin kautta löytänyt. Täytyy mennä selaimen kautta. Sieltäkin muistaakseni valittava desktop moodi ensin.

    Jep. Ensin copy url apsin jako napista, sitten selaimeen desktop mode päälle ja urli sinne. Kuvan alta löytyy se perinteinen nappi mistä eri kokoisia kuvia saa ulos.

  22. #10222
    Kiitos neuvoista ja kehuista kaikille!
    Orca Aero on eka maantiepyörä meille, mutta jäykkäperä maastureita on ollu useampi.

    Rungon alapuolinen "eväsrasia" ei alkuun miellyttänyt minukaan silmää ja itse asiassa nyt en välttämättä luopuis siitä Varasisurit ja CO2 pumpun nyt ainakin uskaltaa laittaa, mutta ei paljoa painavempaa. Boxin lukitus ei herätä kovin suurta luottoa.

    Kahvojen asento on alkanut häiritsemään jo sen verran, että viikonloppuna lasken kahvat.

    Lähetetty minun 2107113SG laitteesta Tapatalkilla

  23. #10223
    ^ saisiko sen boksin varmistettua ohuella silikoniremmillä? Vai kasvaako ilmanvastus liikaa?
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  24. #10224
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jwh80 Katso viesti
    Kahvojen asento on alkanut häiritsemään jo sen verran, että viikonloppuna lasken kahvat.

    Lähetetty minun 2107113SG laitteesta Tapatalkilla
    Hyvä, maastomies ei voi käsittääkkään, miten monta kirjoittamatonta sääntöä maantiellä on
    Mullakin meni pitkään uskoa, ettei esimerkiksi pumppua pidetä pullotelineen pulttien alla, vaan takataskussa.

    Mutta onneksi voit alkaa osoittelemaan nyt useita muita maantiekuskeja satulalaukuista. Ne ovat jo niiiin vanhanaikaisia ja rumia.

  25. #10225
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.391
    Itse tein aikoinaan sen virheen että käänsin ohjaustankoa niin että kahvat nousi pystynpään. No tuosta aiheutui hieman ongelmia itselleni, esim. Puutumista käsissä kun käsi ei ollut rennosti lepuuttajissa ja toinen ongelma tuli alaottelta spurtatessa, ohjaustankon kääntäminen vei tilan kyynärvarrelta joka otti tuon takia ohjaustankon yläosaan kiinni. Ei muuta kuin tankon säätöä takaisin niin että kahvat on suurinpiirtein vaakatasossa ja ongelmat hävisi.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  26. #10226
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Mullakin meni jonkin aikaa ennen kuin pystyin katsomaan Orbean etuboxin ohi, ja toteamaan että hyvännäköinen pyörä se on. Erityisesti tuo Jwh80 väri joka jotenkin häivyttää tuon boxin, lähes- hymiö-

    lisäys: Noista "säännöistä" yms. sellainen huomio, että en itse kauheasti ole niihin perehtynyt, mutta yllättäen tässä muutaman vuoden aikana itselle on tullut oma koodisto, ja huomaan ajattelevani monia asioita sen läpi aika suppeasti, kylläkin liittyen omaan pyöräilyyni ja hankintoihin ei toisten

  27. #10227
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827

  28. #10228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    ^ saisiko sen boksin varmistettua ohuella silikoniremmillä? Vai kasvaako ilmanvastus liikaa?
    Joo saattaa se kasvattaa ilmanvastusta liikaa, mutta jos sen silikoniremmim vaikka rasvais

    Nyt on kahvat käännetty alemmas ja hyvin yltää kahvoille ylä- ja alaotteella. Nyt tuli samalla päivitettyä alkuperäiset grip nauhat lizard skins DSP nauhoihin.

    Lähetetty minun 2107113SG laitteesta Tapatalkilla

  29. #10229
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Tällainen tuli kasailtua nyt loppukesästä pääasiassa vanhan pyörän osista. Edellisen ~14 kiloisen pyörän jälkeen tämä tuntuu melko raketilta, mutta löytyy kivasti reserviä alamäkiinkin. Painoa kuvan kokoonpanossa polkimien ja pullotelineen kanssa alle 12,5 kg mikä lienee aika hyvä 140/130 mm joustavalla trailipyörälle tänä päivänä. Pahoittelut halvalla kännykkäkameralla napatun kuvan laadusta.


  30. #10230
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    232
    NOBD vai mikä, tuommoinen -01 Stumpjumper XC Comp löytyi keväällä, vähän nuhjuisessa kunnossa, ilman iskaria ja kampia. Pölyn ja lian alta paljastui kuitenkin hyväkuntoinen aihio johon 152/28 mm iskarin löytäminen kesti hieman. Nyt se on nipussa, eka lenkki ajettu, mainio peli.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •