Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
Olen nyt suorittanut Jyväskylän avoimessa yliopistossa noita planetaarisen hyvinvoinnin kursseja. Vaikka paljon olen aiheesta lukenut ja sitä vuosia seurannut, niin monta uutta ja ajatuksia herättävää juttua on vastaan tullut. Pitää oikein kirjoitella asioita itselleen ylös ja pyöritellä ajatuksia päässään. Että jotenkin saisi jäsenneltyä ja hahmoteltua asiat päässä kohdalleen.

Mutta suosittelen jos aihe yhtään kiinnostaa. Lähestymiskulma ilmastomuutokseen ja luontokatoon laajenee kyllä monta pykälää.
Olisi kiinnostanut, mutta pelkästään materiaaliin käsiksi pääsy oli tarpeettoman hankalaa -pitäkööt ******** kyllä mää leivälläki elän!

Itse planetaarinen hyvinvointi näyttäytyy mulle diktatuurina: joku "viisi viisasta" määrittelee puolestani, mitkä ovat lajityypilliset tarpeeni ja niiden tyydyttämiseen on määrä tyytyä. Eliitille säännöt ovat luonnollisesti erit.

Jos kaikille vielä määrättäisiin asukokonaisuus, jossa rinnassa olisi kuva vehreästä maapallosta, jonka ympärillä lukisi "Yksi Kaikkien Puolesta".

Ajatus siitä, että toimisimme kuin yhdyskuntahyönteiset on ehkä joillekin utopia, mutta mulle se näyttäytyy dystopiana.

Sellaisessa maailmassa mä kasvattaisin kapinaparran ja pukisin Che Guevara-paidan ja lähtisin barrikaadeille heitteleen polttopulloja.