Tein työntömitalla pienen testin ja huomasin etteivät dropparit ole täysin samoilla kohdilla. Voisiko siitä tulla samanlainen "vaihtaa huonosti keskeltä" ilmiö? Korjasin eron ja ainakin vaihtaminen meni täysin sekaisin tuosta pienestä muutoksesta eli oli sillä merkitystä.
Roots, bloody roots
1x 11 voimansiirtoa uusimassa. Kuormittaessa ketju alkoi hyppiä yli takapakan parilta kevyimmältä rattaalta. Vaihdoin takapakan ja ketjun. Nyt ketju takertuu eturattaan piikkeihin ja eturattaalta poistuva ketju pomppii/ napsuu kuormittaessa. Ilman kuormaa pyörittäessä ok. Eli myös eturatas vaihtoon? Kyseessä absoluteblack ovaali nw ratas. Onko rattaan piikit kaventuneet ja uusi tiukempi ketju uppoaa liian syvään takertuen piikkeihin vai mitä tässä tapahtuu?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
^menihän ketju oikealle jaolle? Siis ettei mennyt leveä hammas kapeaan ketjun lenkkiin. Tosin epäilen että on vain kulunut loppuun.
Se AB:n alumiiniratas kuluu nopeasti ja ilmenee juuri tuolla lailla että ketju jää kiinni jättöpuolella ja tuntuu rutinana veto päällä.
Uusi ratas on tietenkin oikea ratkaisu, mutta vanhaa saa elvytettyä vielä viilaamalla / dremelöimällä hampaiden reunaan muodostuneen koukun pois. Toimii vielä pitkäänkin.
Mikä on kun fulcrum quattro carbon takakiekko pitää natinaa kun liikuttaa sivusuunnassa? Putkelta ajaessa kuuluu kunnon rutinana. Laakerin välystä olen kiristänyt monta kertaa mutta ei vaikutusta. Pakkakin on tarpeeksi kireällä. Laakerit entiset?
Mulla alkoi myöskin loksamaan Fulcrum wind kiekot aika vähillä ajoilla. Säätäminen ei auttanut. Mä en tykkää yhtään tuosta Fulcrumin laakeriratkaisusta, jossa normaaleja konelaakereita kiristetään päittäin, ilman keskiholkkia.
Tuollaista ratkaisua ei saa juurikaan kiristää päittäin. Hajoaa vikkelään. Minusta viistokuulalaakeri olisi tuonne parempi. Esimerkiksi enduron angular.
Hinnat alkaen mallisen Trek Roscoe 6 vm 2019 hienouksia. Tekisi mieli vaihtaa välityksiä vaihtamalla isompi eturatas.
FSAn nelikantti kammet käsittääkseni. Leima kammessa CK-759, ei osumia FSAn nettisivulta.
mtbr.com löytyi lopulta "It looks like it shares the same BCD as the Gamma Pro series which is 82 BCD"
Onko noille oikeasti tarjontaa? En meinaa löytää Saksan putiikeista, r-2, bike24, bike-discount.
Onko helpompaa vaihtaa Hollowtech II tai DUB keskiö ja hinnat alkaen uudet kammet?
^https://www.trekbikes.com/us/en_US/b...coe-6/p/24011/
Eli tämäkö?
Jos on niin kammet FSA Alpha Drive ja 82bcd
Älä itke ruma lapsi, ota rusina.
Niin ja kyllähän 82bcd rattaita löytyy.
Joo, tuo pyörä.
R2-bike ja bike-discount löytyy kätevä filtteröinti eturattaat tuoteryhmässä BCDn mukaan. Vaihtoehtoja on parikymmentä, kummastakaan ei löydy 82mm valintaa.
Trekin myyjät nyt tietysti myi täälä kotimaassa, laitoin jo kyselyä kivijalkaliikkeeseen.
https://shop.pyorakeidas.fi/product/...2-bcd-alumiini
Entäs esimtuo?
Joo, täytyy asioida Trekkiä myyvässä kivijalkaliikkeessä.
Olin vaan tilaamassa Saksasta päällirenkaat ja tubeless tarpeet. Yritin löytää samoilla postikuluilla rattaan kotiovelle toimitettuna.
Ilmeisesti se on kuitenkin fakta että tuo kiinnitys ei ole kovin yleinen kun ei sitä meinaa noista isoista nettikaupoista löytää
Onko muilla kyrvähtänyt Shimpan metallipalat parissa viikossa? Paloja lohkeillut kulutuspinnasta ja pito limes nolla. Valmistusvirhe? Rekkula pistetty myyjäliikkeen suuntaan.
Sisäänajo suoritettu normaalisti ja ei ole lasittunut. Vaihdoin uudet samanlaiset palat ja ei ainakaan vielä vastaavaa ongelmaa.
![]()
Ei ole käynyt tuollaista. Valmistusvikainen erä täytyy olla.
^^ Mulla ei ole jarrupalat hajonneet mistään ajopelistä (pyörä, mp, mopo, auto) tuolla tavalla. Eli jotain vikaa on.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
https://www.norco.com/bike-archives/2018/ithaqua-2/ mistä löytyy tähän pyörään käyvä vapaaratas ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
^Huonolla tuurilla aika kaukaa. Kukas tuota silloin on maahantuonut tai nykyään. Vähän tuommoinen eksootisempi merkki ainakin itselle niin voi olla aika hankalaa.
Toimiiko Shimano DI2 Ultergra 11 setti jos taakse vaihtaa 12 pakan, voiko ohjelmoida että ohjelmisto hoitaa 12 vaihdetta vai ei? Vai pitääkö vaihtaa myös takavaihtaja?
Etsinnässä kohtuupainoiset 1800-2000Gr. 29" XC-tyyppiseen ajoon soveltuvat "budejetti" kiekot noin 25mm sisäleveydellä, jäykkäperä sähkiksen päivitykseen.
Halpis Suntour jousikeula kun muuttui Judy Gold keulaksi, niin samalla navan kiinnitys vaihtui QR kiinnityksestä 15*110 akseliin, niin nyt tulee hankaluutta löytää kiekkoparia missä takapää 135QR kiinnityksellä ja etupää sitten tuolla 15*110 akselilla.
Ja tälläistä paria ei oikein tunnu löytyvän.
Hyviä ideoita mistä kyseinen pari löytyisi kohtuuhintaan?
Vai onko helpompi vain hommata "sekapari" eri malleista/valmistajilta?
^Selaa saksanpuodit ja osta erikseen, tuskin löytyy settiä noilla spekseillä.
Tai jos teetät Puolan pojilla? Olikse fitwheels.eu tms?
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
On sen verran "halpisprojekti" tämä ette ei taida mitää teetätettyjä kiekkoja tulla.
Miltä tälläinen pari vaikuttaisi:
Taakse Mavic Crossride FTS-X 29"
https://www.bike-discount.de/en/mavi...ano-rear-wheel
Eteen Mavic Crossmax 29" (tämä käsittääkseni Crossmax:n edellinen versio)
https://www.bike-discount.de/en/mavi...isc-frontwheel
Olisivat kuitenkin saman valmistajat eri mallit, joten ulko-asu pysyisi suhteellisen saman kiekkojen välillä (tuosta Crossridestä voisi otta toiset nimiteipit pois).
Hintakaan ei olisi kauhean paha, luokkaa 220€ toimituskuluineen, eihän tuo kauhean kaksinen sarja ole, mutta tuo takapään QR akseli alkaa olemaan aika ongelmallinen tämän päivän kiekkojen oston suhteen.
Tuossa ehkä negatiivisin asia on etuvanteen leveys on se 25mm. mitä etukäteen hieman mietinkin, mutta tuon takavanteen leveys on vain 21mm. aiheuttaako tämä vanteiden leveysero isompia ongelmia?
Toisaalta, itselläni toisessa pyörässä sekä edessä että takana tuo Crossriden 27,5" versio ja tyytyväinen olen siihinkin ollut (etenkin kun huomioi että pari maksoi keväällä tarjouksessa alle 180€).
^mulla oli joskus Crossridet: takakiekosta napsahti useampi pinna poikki kerralla kuoppaan ajaessani ja etukiekosta jarrulevyn pääty irtosi liimauksesta muusta navasta ja naksu ikävästi jarruttaessa -onneksi tutkin asiaa, ettei tullut täystuho jossakin kovassa jarrutuksessa.
Halvat ne oli sillonkin.
Kirjanmerkit