ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 225 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 125 175 215 223 224 225 226 227 235 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.721 - 6.750 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

-mk:n rasti sai minut tuntemaan itseni typeräksi - mutta sehän ei ollut ensimmäinen kerta, ei kuvarastiympyröissä eikä muutenkaan, kun olen tuntenut itseni typeräksi.

casanovan rasti puolestaan kertoo minulle miten Helsingissä vielä riittää kulmakuntia, joita en tunne ollenkaan tai korkeintaan aivan pintapuolisesti - mutta senhän olen tiennyt ennestäänkin. No, oppinen jotain uutta sitten kun tämä rasti on haettu.

Uuden viikon kunniaksi voisi jo julkistaa uuden kuvan, mutta tyydyn toteamaan uskovani jokaisen tätä lankaa lukevan pyöräilleen tuosta ohi, todennäköisesti useampaan kertaan, jolloin kiven ja laatan on voinut huomata, jos vain on kääntänyt päänsä moisen mitättömyyden suuntaan.

Tällä kertaa kuvassa ei siis ole mitään muuta kikkailua kuin se, että paikan hahmottamisen kannalta olennaiset asiat on rajattu pois. Kuva on otettu risteävän tien (jolla väitän yleisesti ajetun) jalkakäytävällä seisten.

Kiusaus kommentoida "Aha! Sinä siis myönnät kikkailevasi rastikuviesi kanssa!" on aivan liian suuri vastustettavaksi. Mutta enemmän mieltäni kiehtoo kysymys siitä mikä tämän ketjun lukijoita yhdistää siinä määrin ja sillä tavalla että he ovat kaikki ajaneet joko kuvassa näkyvää tai kuvaajan selän taakse näkyvää katua

PS Tai ylipäätään mitä sellaisia katuja tai teitä Helsingissä on, joita ihan varmasti ja käytännöllisesti katsoen kaikki ovat ajaneet ainakin kerran, jos ovat paria kuukautta pitempään fillaroineet kauniissa pääkaupungissamme? Tai oikeastaan rupesin miettimään mitkä niistä kaduista tai teistä, joita ihan perustellusti voi sellaisina pitää, voisivat olla syystä tai toisesta jääneet minulta toistaiseksi ajamatta?
    Firlefanz muokkasi tätä : 12.07.2022 at 08.31

Olen asunut tuon lähellä, en kommentoi muuta

Enempää ei tarvitsekaan kommentoida, riittää kun ei turhia piittaa sääennustukseen sisältyvistä varoituksista vaan hyppää jossain välissä pyörän selkään ja hakee rastin.

PS Minulla on sillä lailla surkea sadetuuri että jos jossain päin Itä-Uuttamaata sataa, niin juuri siellä missä satun olemaan. Yleensä kastun menomatkalla viimeistään Pohjois-Paippisissa tai Hinthaarassa, tulomatkalla joko Nikkilässä tai joskus harvemmin vasta Jokivarrentiellä. Muuten olisinkin voinut ehdottaa sellaista vaihtokauppaa tai oikeammin diiliä että jos haet Helsingin kuvarastin, lupaan puolestani hakea Sipoon rastin

Helsingin kuvarastit

Hyvä jos Sipoon rasti vaihtuu, eilen Sipoossa ajellessa katselin että ainiin olisiko rastia

Vanha rasti on Rauhanpuu. Vielä ei sada. Pari vuotta ajelin takana olevasta risteyksestä joskus ennen Espooseen muuttamista. Tutulta tuntui, mutta vasta viimeinen vihje auttoi perille.
    https://goo.gl/maps/Nd8SC16VyrGjdhwF9

Uusi kertyneestä rastiarkistosta, kuva tältä päivältä.
    hphuhtin muokkasi tätä : 12.07.2022 at 14.54

Nostan pyöräilylakkiani! Itse en ole vielä edes saanut ajovaatteita esille niihin pukeutumista varten.

PS En ole tuosta tosiaan ikinä ajanut - ainakaan samalla puolella. Lauttasaarentietä olen aina ajanut vain sen lyhimmän mahdollisen pätkän eli olen kääntynyt Pohjoiskaarelle tai tullut Meripuistontieltä. (Siksi Lauttasaarentietä ei löytyisi omalta "Mutta kaikkihan ovat tästä joskus ajaneet, montakin kertaa" -listaltani, jos minulla sellainen olisi.)

Saukonlaiturin pysäköintilaitos. Rasti 2184.

Jatketaan parkkitehtuurin parissa.

casanova muokkasi tätä : 12.07.2022 at 23.13 Syy: karttalinkki, 307

Helsingin kuvarastit

Ilmoittaudun rastitauolle, kaaduin sen verran maastossa että sormi meni pakettiin kuukaudeksi. Pöh.

Mulla on ollu parhaat rastisessiot eri saikuilla: muutama kämmen/sormihommaa ja kyynärpää kertaalleen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Ilmoittaudun rastitauolle, kaaduin sen verran maastossa että sormi meni pakettiin kuukaudeksi. Pöh.
    Pikaista paranemista!

Toivottavasti sormi ja sen paketointi sallivat mahdollisimman paljon muuta kesästä nauttimista.

Kiitos, katsotaan, ehkä koitan vielä Laren menetelmää myöhemmin jos sormi antaa periksi

Tämä kuva miellyttää silmää enemmän (muttei tuo mainittavasti lisäinformaatiota).

Helsingin kuvarastit

Voin hakea taluttamalla ensi viikolla Toimisto oli vastapäisessä rakennuksessa ainakin vuosina 2000-01. Niin hienoa ei sittemmin ole ollutkaan.

^ Minun puolestani voit hakea rastin vaikka käyttämällä sijaista ajamiseen ja kuvaamiseen! (Olen semmoisen tehtävän muuten pari kertaa hoitanutkin...)

Itse sain rastikuvasta niin vahvat Töölö-fiilikset etten osaisi muualta etsiäkään. En tosin lähtenyt fillarin kanssa pyörimään ja mahdollisia paikkoja tsekkaamaan - mikä ehkä pohjimmiltaan olisi se oikea ja kuvarastiketjujen syvintä tarkoitusta vastaava tapa etsiä rasteja - mutta innostuin tsekkaamaan parin Etu-Töölon kadun alkupäät Streetview'sta: Temppelikatu 2:ssa oli kyllä autotalleja, mutta talo oli väärä...

...eikä googlaamisestakaan ollut apua, koska en keksinyt hyviä eli oikeita hakusanoja. Voisi kuvitella että talo olisi aikanaan tunnettu "Taksimiesten talona" tjsp, mutta vaikka olen joskus kiinnostuksella lukenutkin Helsingin kortteleista kertovaa kirjasarjaa, ei muistiin ole jäänyt mitään, mikä nyt auttaisi.

Uusi viikko, uusi kuva.

Kuin olisin juonut joskus olutta tuon lähellä?

Hakekaa nyt joku tämä ennen kuin hphuhtin taluttaa fillarinsa paikalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuin olisin juonut joskus olutta tuon lähellä?
    Enpä tiedä, mutta minä ainakin olen.

(1) Olen tehnyt periaatepäätöksen etten hae ainuttakaan rastia, jonka joku on kertonut tai vihjannut tai antanut ymmärtää tietävänsä.

(2) Olen tehnyt periaatepäätöksen etten hae ainuttakaan uutta rastia ennen kuin entiset laittamani on haettu.

(3) Olen tehnyt periaatepäätöksen, joka ahtaimman mahdollisen tulkinnan mukaan ei salli minun hakevan rastia, jonka sijainnista minulla ei ole hölkäsen pöläystä.

Tästähän tulee kisa. Lähden taluttamaan pyörää tuonnepäin jossain kohtaa tänään, ajamaan en pysty

Helsingin kuvarastit

Vanha Pormestarinrinne 2:ssa

Toimisto oli vastapäätä Kanavarannan makasiineissa joskus v2000
    https://goo.gl/maps/xL4NaonsoGJDYvHm9

Uusi

P.S. Voiko Kruunuvuorenranta - Kauppatori lautan laskea 10km siirtymään vai pitääkö laskea maata pitkin..

Kisan arvasin häviäväni kun työt vielä tänään ennen lomia hiukan häiritsivät. Rasti 2186 eli valtioneuvoston linna sopi kuitenkin niin ikään suunnitelmaan koukata kotimatkalla kesäisen keskustan maisemien kautta:

Uutena tällainen faijavitsi tällä kertaa:

Vanha rasti, 2187, oli Pohjoiselta Hesperiankadulta Töölö Gymin kohdalta. Faijavitsiä en taida tajuta, ellei se sitten ole tuo pyörä pyörien pidon kieltävän kyltin edessä? Oletin vitsin liittyvän jotenkin linnaan, esimerkiksi YIT:n Helsingin Linnaan Töölöntullinkadulla, tai erääseen Valtioneuvoston linnassa työskentelevään tyyppiin, jonka kerrotaan ostaneen uuden asunnon Etu-Töölöstä, mutta paikkaa ei löytynyt. Hassua kyllä rastia miettiessäni tulin muistaneeksi eräät hääjuhlat, joissa olin vieraana joskus noin 15 vuotta sitten. Juhlat olivat todella hyvät (löysin vuosia myöhemmin juhlissa käyttämäni puvun taskusta morsiamen sukkanauhan) ja jopa niin hyvät, etten enää muistanut tarkalleen missä niitä vietettiin. Hetken karttaselailun päätteeksi totesin paikaksi Helsingin suojeluskuntatalossa sijainneen ravintola Motin, joka sattui sijaitsemaan kulman takana rastista. Happy accidents.

Uusi:

-mk muokkasi tätä : 24.07.2022 at 17.31

Tämä on kyllä siitä hassu laji, että mind gameja voi pelata ihan tajuamattaankin Eli väsynyt vitsi oli siis pyörä pyörät kieltävän kyltin edessä, vaikka esimerkiksi VN-teema olisi toki tarjonnut mahdollisuuksia viedä keskustelua suuntaan jos toiseenkin. Uudesta täytyy tyytyä tässä vaiheessa toteamaan, että kovasti muistuttaa edellistä.

Rasti sijaitsee korttelissa, jossa vaalitaan suomalaista kulttuuria ja kulttuuriperintöä. Oikealla näkyvässä talossa sitä tehdään ruotsiksi, korttelin toisella puolella suomeksi, ja vasemmalla sitä tehdään vinoilemalla vieraan maan entiselle pääministerille.

Mä en googlattuanikaan ole ihan varma siitä mitä faijavitsillä tarkoitetaan - se ei selvästikään voi olla sama asia kuin dad joke - enkä keksinyt sitäkään miten edellinen rasti mahdollisesti liittyi VN (Valtioneuvosto?) -teemaan, mutta tämän kotimaisten kielien kulttuurivihjeen sentään hiffasin!

Ehkä minun pitää ajaa paikan päälle, jotta vihje vinoilusta vieraan maan entiselle pääministerille selviäisi sekin?

Ei tosin onnistu vielä tänään, joten vielä ehtii hyvin tarttua pyörää sarvista (jos se on droppitankoinen; jos ei, joutuu itse keksimään jonkun typerän sanonnan)!

Toivon että rastin hakijan pyörässä on bullhorn-tanko.

^ Se lienee yhä mahdollista.

Minulla oli halu ja tarkoitus hakea rasti viikonloppuna maantielenkin lopuksi ikään kuin sakkolenkkinä, mutta niin lauantaina kuin sunnuntaina tuli itse asiassa pieni kiire ehtiä kotiin ennen sadetta. Tänäänkin olisi ainakin kunniallisen yrityksen paikka, mutta sääennuste näyttää pahasti silti että sellaiseksi se jääkin.

Voisihan maantielenkinkin aloittaa hakemalla vauhtia kuvarastin kautta, mutta en vain saa speksattua lenkkiä niin päin...
    Firlefanz muokkasi tätä : 01.08.2022 at 20.56

Rasti 2188. Kirkkokatu kympin sisäpihan veistosta olin joskus harkinnut rastiksi. Tajusin asian vasta paikan päällä.

Uudeksi päätyi sattuman kautta tällainen.

casanova muokkasi tätä : 01.08.2022 at 20.59 Syy: Hallituskadusta Kirkkokatu, karttalinkki, 308

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •