^kyl pk-seudulla on halvin hinta ollut 19,90€ ja itse ostin 24,90€
^kyl pk-seudulla on halvin hinta ollut 19,90€ ja itse ostin 24,90€
Pääkaupunkiseudulla volyymit ja muut painaa hintaa alas, muutenkin teitä "hyysätään" (tähän virnistyshymiö) ei nyt kuulu asiaan millään mutta helsinki ainoa paikka suomessa missä mm. ei terveyskeskusmaksuja, kunnallisvero ollut vuosikymmeniä matala jne jne. (ja joo ei tarvi mainita asuntojen kalleudesta, myös virnistyshymiö)
Katson jotta lempäälässä toi hyvä hinta ja vaikka hintatietoinen oonkin ni aattelen jotta terveydestä, "vitamiinit luonnosta ym. jargon" toi halpa hinta![]()
Pk-seudulla havainnut viime kesinä, että parasta hintaa (20-25 euroa) odottaessa viiden kilon laatikossa saattaa neljäsosa marjoista olla huonoja. Parina viime vuonna hinnan pudotessa kauden alkupuolella ekaa kertaa 30 tienoille (viime perjantaina tällä kertaa) ja oston kun tekee heti aamusta on laatu ollut hyvää. Tyyliin 1-2 kpl huonoja mansikoista viidessä kilossa. Lopputulos siis paras ja pakastaminen ja perkaaminen mukavampaa.
Täällä ykkösluokka 35 € ja kakkosluokka 25 €. Jälkimmäistä tuli otettua. Vain muutama mansikka meni hylkyyn, survokseen kelpaa muuten vähemmän täydelliset. Kokonaiset koristeeksi on eri asia.
Funtsin passikuvaan menoa, elokuun alussa tulee se 6. vuotta vanhasta passista ja netin mukaan tuon jälkeen pitäis käydä pollariasemalla tunnistautumassa. Nyt saa pelkällä nettihaulla.
Kaveri vähän houkuttelee Espanjaan kun osin siellä talvet asuu. Vähän varauksella suhtautunut kun tässä kaikkee, oon vielä niin onneton matkustelee kun eksyn melkein kotipihasakin
Tuosta pirkkalasta nyt kai simppelein mennä jos innostun ja menee nää jutut vähäsen sillee kuin toivon![]()
Voi söherö sentään, kirjaimellisesti. Pakko sitten tehdä allekirjoitus söherösti. Kuten sanoi, heti kun tulee lomake ja siihen pitäisi kaunokirjoittaa mun pitkä nimi, käsi vapisee.
Ja sen allekirjoituksen joutuu kirjoittaan tänään 66 kertaa...
^ On mulla leimasinkin, ollut valmistumisestani alkaen, teetin nyt uuden joka kuvastaa persoonaani paremminmutta todistuksissa pitää olla myös allekirjoitus. Syö vaan aika paljon mustetta jos leimaan kaikki paperit, olen tallentanut oman nimeni ja sv-numeron lomakkeille ( tietokonelomake) valmiiksi.
Yksikseen kun tässä on niin kaunokirjoitus sujuu, mutta annas olla kun joku on vieressä. Rouvalle kerroin käteni olevan kipeä, ettei ihmettele miksi signeeraus on nyt vähän erilainen.
^^ niin siis näissä pitää olla ihan mun oikea nimi, ja sukunimikin on iisakkila. Olisikin Nahki.
^ Nimen pitää kylläkin olla sama kun leimassa....ja siis just teetin uuden hienon leiman. No, oon käsikipuinen toistaiseksi.
Ja en ole kyllä ikinään nähnyt kenenkään lääkärin kirjoittavan sillä vanhalla koulukaunokirjoituksella allekirjoitustaan. Jotain ihme söheröä tai ~ itelläkin oli aluksi söheröä, kun luulin että sen vähän kun pitää olla semmoista. Muutin, kun reseptiväärennöksiä ( paperireseptiaikaan) tehtiin tosi paljon, ja ne jotka väärennöksiä yritteli, oli semmoisia ettei koulukaunokirjoitus suju.
Kyllä sukunimenkin voi vaihtaa, entinen naapurini otti sukunimen Jelys, kun se sointui mukavasti etunimen kanssa. Samoin Jutta entinen Gustafsberg ja uusi ukko kehittivät sukunimen Larm.
Mutta kaikki kortit sun muut uusiksi - ei inspiroi.
Mutta herrajumala sentään. Ennen jännitti sitä onko asiakkaita ja miten tulee toimeen, mitä mä teen töissä kun on 4 tuntia ei mitään. No nyt tilanne on ihan päinvastainen, jännittää miten jaksaa ja päivät on todella raskaita. Kotona ei jaksa kun laittaa ruokaa ja syödä, sitten se on tätä hömpötystä ja kohta meen nukkumaan.
Melontaliivit.
ja sitten erinomainen vinkki puutarhamansujen ostajille. Kun perkaatte, perkeistä saa tosihyvää mansikkamehua; perkeet ja sokeria kattilaan ( reseptissä oli myös sitruunahappoa ja vanilijasokeria, en suosittele vanilijasokeria kun tulee aivan liian makeeta, ja sitruunahappoa ei ollut )
Vieläkö minua jossain arvossa pidetään?
I väntan på ännu dåligare tidet
Harkitsen nukkumaan menoa kun MM- kisoissakin alkoi naisten 20 km lanteenkeinutuskisa (=ken hölkkää nopeimmin toinen jalka maassa siten ettei tuomari huomaa)
Arvoin Pirellin Cinturaton 40 ja Panaracerin väilillä.
Tilasin sitten Pirellit.
Lähde sähköpyörämatkalle Portugaliin:
https://onactive.fi/pyorailymatkat/portugali/
Harkitsin ostavani sähkö fatbiken mutta eihän niitä myydäkkään Suomessa.
Pitäisikö fillarifoorumin nimi vaihtaa dementoituvien alzheimerien kokoontumisivustoksi?
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Kasvattaako mursuviikset, olisko hot ?
Joiskohan tästä lähtien vaan saunakaljoja. Satunnaisesti teräviä. Maitoa, piimää, kahvia, vettä, vichyvettä. Pullo keltasta jaffaa pyörälenkillä.
Että lähtiskö ensi viikolla ajamaan yön yli -piirsi jo reitinkin: 300 kilsaa, josta puolet sorateitä. Viikonloppu vierähtää tiukasti työn merkeissä, mutta maanantaina voisi illalla lähteä, kun lupailee aurinkoista. Sateeseen en viitsi lähteä.
Ostaisiko Garminin vai jatkaako vanhan kännykän ilmaisilla kartoilla? Niillä treenitiedoilla kun minä en tee mitään…
Tässä kovasti olen kumminkin kiikarinkuvia katsellut.
Swarovskeissa on aivan liikaa säätöjä, se yksi säätörenkula riittää kiitos. Canonin malleissa niitä mitä olen katsellut, on "virtalähde 2 AA paristoa" en mä mitään paristollisia halua.
Jotkut > 2ke kiikarit on oikeesti ihan liian kalliit.
Päädyin Kowan 12-x 50 jota on Rajalan Tampereen liikkeessä, pääsisi ensin kokeilemaan näppituntumaa.
Vähän sama kun kameran kanssa, jos on uusin kallein malli niin kaikenmaailman säätöjä on niin paljon että on vaikee käyttää, ja painava. Nytkin otan nukkekuvia enimmäkseen vanhalla Canon EOS 700D:llä se vaan toimii nukkekuvissa parhaiten.
Tilaanko sokkona kokeilematta kolmannen satulan vai en...
Kylätason pyöräilijä
Ja missä kiikaria enimmäkseen käyttää. Vesillä, peltolakeuksilla ja avotunturissa 12 on varmaan hyvä, kun etäisyydet on pitkiä. Mutta itse kun retkeilen peitteisissä metsissä, missä etäisyydet on väkisin lyhyitä, niin 12 olisi tolkuttoman hankala käyttää.
Mutta kiikareita on hyvä olla kahdet erityyppiset. Noiden Kisun kiikareiden kaveriksi sitten jotkut pienet taskuun menevät kattoprismat.![]()
Kirjanmerkit