
Alkujaan tämän lähetti
kauris
Shimanon ilmaus kupin kanssa ja vain kahvan päästä menee helposti ja tarvikkeet edullisia. Kuppi taitaa tulla joidenkin jarrujen mukana peräti. Ja mineraaliöljyn kanssa on kivempi mokailla. Sramin dotit kun pärskäyttää ympäriinsä on tilanne ikävämpi. Joku letku kun pullahtaa vahingossa irti esim. Myös ilmausta lopettaessa kun kahvan pään ruiskun irroittaa tahtoo dottia pulputa ulos kahvasta jonkin verran. Saa olla tarkkana imeyttämässä sitä johonkin rättiin.
Tarvittavia välineitä tosiaan ovat
Parit eri kokoiset kuusiokolot, pieni torx (olikohan t10), dot jarruneste, itse ilmaussetti, hyvät hermot, letkunkatkaisupihdit, isopropanolia tai vastaavaa sotkujen ja työvälineiden puhdistukseen, rättiä (nukkaamatonta). Suojalasit ja hanskat hyvä lisä.
Just taas code rsc:t ilmanneena se rsc mallien bite pointin säätö on muuten ärsyttävä. Ohjeen mukaisessa asennossa jos ilmaa, niin bite point on liian kaukana omaan makuun. Tyhjä liike on turhan iso. Paksumpi jarrulevy auttaisi varmaan mutta nyt olen lukenut, että ilmaus kannattaa tehdä bite point säätö puolessa välissä. Tällöin jää säätövaraa molempiin suuntiin. Ohjetta jos noudattaa niin säätöä saa vain entistä lähemmäs sitä, että kahva ottaa ohjaustankoon kiinni.
Taidan kokeilla tänään uusiksi silleen.
En muuten voi suositella Jagwiren kallista Elite ilmaussettiä. Luulin että olis hyvä mutta ne ruiskut on muotoiltu "neulan" päästä niin ettei ilmakuplaa saa ulos. Eli ilmakupla nesteessä tahtoo jäädä ruiskuun vaikka sitä koittaa puristaa ulos pitämällä ruiskua ylöspäin. Kupla kiertelee ulostuloaukkoa... ikään kuin ruiskun yläosa olisi kuopalla eli kovera siitä kohdasta mistä ruiskun kapea kohta alkaa. Raivostuttavaa.
Kirjanmerkit