HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 190 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 90 140 180 188 189 190 191 192 200 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.671 - 5.700 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Stans on varmaan yksi maailman myydyimmistä litkuista, niin kuin Maxxis renkaista. Hyvin vaikea uskoa että Maxxis käyttää täysin poikkeavaa kumia mikä ei kestä Stanin litkua.
    Nämä kaikki on Stansin kamaa:
    Schwalbe Doc Blue Professional
    Giant Tire Sealant
    Goodyear Tire Sealant
    IRC Tire SealantKenda
    Tire SealantSun Ringle
    STR Tire Sealant

Ei löytynyt Maxxiksen sivuilta ainakaan varoituksia olla käyttämättä Stansin litkuja. Mulla on Stansit Conteissa, Schwalbeissa ja Maxxiksissa, ei tihku yhtään mitään mistään. Bonusta -20 pakkasen kestävyydestä.
    Enimmäkseen olen renkaita ostanut R2-Bikestä ja Bike-Componentsista. Molempien sivuilta Maxxis-renkaiden yhteydestä löytyy asiasta nootti.

Note: We strongly advise against the use of ammonia-containing sealant. Ammonia has been shown to attack the carcass and, depending on the amount used, can weaken it by up to 30% after only a few months.
    https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-IKON...xxSpeed-TR-EXO

Note from the manufacturer:
    Maxxis strongly advises against the use of ammonia-based sealant. Ammonia has been proven to attack the carcass and can weaken it by up to 30% after only a few months, depending on the amount used.
    Maxxis recommends using Tire Plasma.
    https://www.bike-components.de/en/Ma...?v=50576-black

Melko yllättävää, kun samaan aikaan toisaalla:

"The team bikes will be outfitted with a range of the tried-and-true Stan’s NoTubes XC, gravel, and enduro wheels. The tire and wheel pairing will be completed with Stan’s sealant to ensure the best tubeless setup and protection against punctures."

https://www.maxxis.com/us/news/maxxi...y-racing-team/

Mutta siis kiistämätön fakta kuitenkin on, että mulla on tullut niin Stan's kuin Joe's sekä Maxxiksen että Schwalben kumeista läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^Tehkäähän bojjaat ensin kalvo tuonne renkaan sisään Kaffelatexilla, Orangella tai vastaavalla, niin eipähän vuoda kyljet enää. Sitten lisää Stania tai vastaavaa.
    Tämä muuten toimii. Ekana kaffelatexit ja kun ne ovat kuivuneet niin stanilla jatkaa

Stanissa ei ole muuten ole ammoniakkia vaikkakin hajussa on vähän samaa.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Melko yllättävää, kun samaan aikaan toisaalla:

"The team bikes will be outfitted with a range of the tried-and-true Stan’s NoTubes XC, gravel, and enduro wheels. The tire and wheel pairing will be completed with Stan’s sealant to ensure the best tubeless setup and protection against punctures."

https://www.maxxis.com/us/news/maxxi...y-racing-team/

Mutta siis kiistämätön fakta kuitenkin on, että mulla on tullut niin Stan's kuin Joe's sekä Maxxiksen että Schwalben kumeista läpi.
    Niin mitä Joe'sia sää oot käyttänyt? Punaista? Siinä on käsittääkseni ammoniakkia niin kuin Stanissakin.

Noi kisatiimiläiset tuskin pitää kuukausia samoja kumeja ja käyttävät muutenkin RaceSealanttia, joka paakkuuntuu hetkessä.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Stanissa ei ole muuten ole ammoniakkia vaikkakin hajussa on vähän samaa.
    Niin mitä nyt sivuilla sanotaan, että on ja haju johtuu siitä.

Mutta joo ei sitä taida enää olla kuten ammoisina aikoina, jolloin käry oli melkoinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin mitä nyt sivuilla sanotaan, että on ja haju johtuu siitä.

Mutta joo ei sitä taida enää olla kuten ammoisina aikoina, jolloin käry oli melkoinen.
    Katoppa perkele, minähän meni foorumitiedon mukaan. Tuoteselosteesta tuota etsittiin ja sivuilla ei ollut mitään maintaa. Nyt on faqissa, että lateksi joukossa olis pieni liraus ja sekin haihtuu melkein ku pullon avaa...
    Ja että lateksia jos litku sisältää niin siihen ph:n vuoksi tuota lisättäisiin.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Enimmäkseen olen renkaita ostanut R2-Bikestä ja Bike-Componentsista. Molempien sivuilta Maxxis-renkaiden yhteydestä löytyy asiasta nootti.

https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-IKON...xxSpeed-TR-EXO

https://www.bike-components.de/en/Ma...?v=50576-black
    Itse ostin Stansit paikallisesta kivijalasta joka myy ainostaan Maxxiksen renkaita ja Stansin litkuja. Epäilen vahvasti että myisivät toisilleen epäsopivia tuotteita.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Niin mitä Joe'sia sää oot käyttänyt? Punaista? Siinä on käsittääkseni ammoniakkia niin kuin Stanissakin.
    Olisiko se juuri punaista? Voi olla.

Noi kisatiimiläiset tuskin pitää kuukausia samoja kumeja ja käyttävät muutenkin RaceSealanttia, joka paakkuuntuu hetkessä.
    Stan's Racea minäkin käytin kun vielä Stan'sia käytin. Kyllästyin sitten siihen, kun ruisku oli aina tukossa, varsinkin kun pullo alkoi olemaan vajaampi. Nyt sitten Joe-pojan Singapore -lientä (kuka tunnistaa viittauksen?)

Ahaa, onko Stans vähentänyt ammoniakin määrää? Varmaan ihan syystäkin, taannoin googlettelin noita ammonia-vapaita litkuja, niin tuntuu että suurin osa tänä päivänä mainostaa olevansa ammoniakki vapaita. Efetto Caffelatex, Orange, Muc-Off, Panzer, Magic Milk, Finish Line, WTB, Bontrager...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Vaihdoin Schwalbe litkut Orange Sealin litkuihin niin alkoi paineet pysymään maantierenkaissa. Nyt tuli uusi ongelma. Tämä Orange liimaa myös venttiilit joten kompuralla ei saa oikeita paineita renkaisiin.

Jos presta venttiilin sielut vaihtaa niin kuinka todennäköistä on että rengas tippuu vanteelta ja tiiviys on taas menetetty.

Riippuu kehästä. Jos rengas pysyy tyhjänä hyllyllä niin se ei tipu, jos ei pysy niin tippuu

Prestan saa kyllä paikalleen kompuran jälkeen nopeasti mutta irti ruuvatessa rengas kyllä tyhjenee roadista täysin

Päivän naurut tälle vastaukselle

Jos pysyy hyllyllä ei tipu jos ei pysy tippuu. Rengas tyhjenee kun venttiilin poistaa

Noinhan se menee

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Vaihdoin Schwalbe litkut Orange Sealin litkuihin niin alkoi paineet pysymään maantierenkaissa. Nyt tuli uusi ongelma. Tämä Orange liimaa myös venttiilit joten kompuralla ei saa oikeita paineita renkaisiin.

Jos presta venttiilin sielut vaihtaa niin kuinka todennäköistä on että rengas tippuu vanteelta ja tiiviys on taas menetetty.
    Jos venttiilit liimautuu, kannattaa pyöräyttää kiekkoa sen verran että ne eivät ole ihan ala-asennossa kun alkaa lisätä ilmaa. Sitten renkaan alaosassa oleva litku ei tuki venttiiliä niin helposti. Prestasielut ovat kulutustavaraa ja niitä joutuu ajoittain vaihtamaan, mieluiten ennen kuin ne katkeavat venttiilin sisään. Rengas tippuu vanteelta, jos rengas on liian iso kehään nähden. Eli molemmat vaikuttavat, samoin kehän sisäleveys. Väljyysongelmiin auttaa yleensä se, että vetäisee kehälle pari kierrosta lisää tubelessteippiä.

^ Just meinasin kirjoittaa samaa.
    Mä laitan ruiskulla tuonne venttiilin ne litkut. Venttiili asennossa kellotaulua mukaellen siinä 8 ja 9 välissä. Pari kertaa ruisku ilmaa täyteen ja painaa männän voimakkaasti joka kerran. Jonkun verran se putsaa litkun jämiä venttiileistä. Ilman täyttö tietysti venttiilin ollessa klo 12 asennossa. En tiedä onko tuosta juurikaan apua mutta ainakin mulla aukeaa ihan normaalisti noi venttiilit. Vaikka Orangea litkua onkin.

Jotain varmaan teen väärin, kun koskaan en ole saanu prestaa rikki enkä myöskään tukkoon. Täysjoustossakin samat prestat olleet kohta 7 vuotta ja läskissä viis vuotta.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    Jotain varmaan teen väärin, kun koskaan en ole saanu prestaa rikki enkä myöskään tukkoon.
    Samat sanat, mutta minä olenkin ylivarovainen hipeltäjä.

Vuodet ovat tietysti pikkaisen huono mittayksikkö kun puhutaan renkaiden tai tässä tapauksessa venttiilien kestosta. Renkaiden osalta pitäisi laskea kilometrit ja venttiilien kohdalla pumppauskerrat, erityisesti tien päällä minipumpulla suoritetut.

Tai se ainakin on minun havaintoni ja kokemukseni että prestaventtiilit eivät kovin herkästi väänny eivätkä mene rikki, jos on aina käytetty vain jalkapumppua jonka suuosan saa nätisti ja nykimättä irti. Sitä vastoin olen päässyt todistamaan pari venttiilin rikkoutumista tien päällä ja ne harvat kerrat - luullakseni kaksi reiluun kymmeneen vuoteen; kilomerejä en halua ajatellakaan - kun olen joutunut kokemaan prestan sielun katkeamisen, se on tapahtunut sisurilla johon olen vähän aiemmin pumpannut tarvittavat barit tien laidalla lenkkikaverien odottaessa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Vuodet ovat tietysti pikkaisen huono mittayksikkö kun puhutaan renkaiden tai tässä tapauksessa venttiilien kestosta. Renkaiden osalta pitäisi laskea kilometrit ja venttiilien kohdalla pumppauskerrat, erityisesti tien päällä minipumpulla suoritetut.

Tai se ainakin on minun havaintoni ja kokemukseni että prestaventtiilit eivät kovin herkästi väänny eivätkä mene rikki, jos on aina käytetty vain jalkapumppua jonka suuosan saa nätisti ja nykimättä irti. Sitä vastoin olen päässyt todistamaan pari venttiilin rikkoutumista tien päällä ja ne harvat kerrat - luullakseni kaksi reiluun kymmeneen vuoteen; kilomerejä en halua ajatellakaan - kun olen joutunut kokemaan prestan sielun katkeamisen, se on tapahtunut sisurilla johon olen vähän aiemmin pumpannut tarvittavat barit tien laidalla lenkkikaverien odottaessa...
    Joo, minullakaan ei ole mennyt koskaan jalkapumpulla. Venttiilit rikkoutuvat ainoastaan silloin, kun kiireessä pumppaa käsipumpulla valtatien laidassa sisärenkaaseen ilmaa ja venttiili pääsee siinä vääntymään. Onneksi näitä rengasrikkoja on tapahtunut viime aikoina tosi harvoin, kun olen siirtynyt tubelessiin. Tuokin rengasrikko johtui siitä, kun renkaan repi rikki viiden tuuman naula, jonka tekemää reikää ei saanut enää Dynaplugilla pitämään.

Keskustelu ajautui prestan rikkoitumiseen. Siitähän ei ollut kysymys. Venttiili on ehjä mutta litku jumittanut sen. Liekö suurtakaan merkityssä missä renkaan asennossa litkut lisätään tai ilmaa lisätään. Ajaessa litku kuitenkin levittäytyy koko renkaaseen myös venttiiliin. Vaihdetaan venttiili ja katsotaan kuinka käy.

Luulen lukijoiden ymmärryksen riittäneen.

Mutta jatketaan typerällä kysymyksellä: eikö ajaessa keskipakoisvoima pidä huolen siitä ettei litku tunkeudu venttiiliin?

Mutta jatketaan typerällä kysymyksellä: eikö ajaessa keskipakoisvoima pidä huolen siitä ettei litku tunkeudu venttiiliin?
    Kyllä.

Venttiili voi tukkeutua litkusta silloin kun venttiiliin kytkee pumpun ja ilmaa (ja litkua) suhahtaa ulos. Tai jos sielu on vajaasti kierretty paikalleen ja ilmaa pääsee vuotamaan.

Tyhmä kysymys. Voiko litkut laittaa venttiilin läpi irrottamatta sielua? Ei ole tullut mieleen kokeilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jagge_ Katso viesti
    Tyhmä kysymys. Voiko litkut laittaa venttiilin läpi irrottamatta sielua? Ei ole tullut mieleen kokeilla.
    Ei, ainakaan kovin tehokkaasti. Tyhmä kysymys: miksi tämä olisi tarpeellista?

No jos vaikka jostain sosiaalisen yhteenkuuluvuustarpeen takia haluaisi kokea pahan Tubeless ongelman.

Niin jos haluaa sen venttiilin tukkoon niin pumppaa venttiili alaasennossa.

Se venttiilin pää sieltä renkaan puolelta voi tietysti mennä tukkoon, mutta tuohan on ihan normaalia. Painaisee vaan kovempaa jalkapumppua niin aukeaa.

Itse venttiilit ei minulla ole varmaan koskaan menneet tukkoon, eli en oikein ymmärrä ongelmaa.

Luulen lukijoiden ymmärryksen riittäneen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllä.

Venttiili voi tukkeutua litkusta silloin kun venttiiliin kytkee pumpun ja ilmaa (ja litkua) suhahtaa ulos. Tai jos sielu on vajaasti kierretty paikalleen ja ilmaa pääsee vuotamaan.
    Pitääkö keskipakoisvoima myös huolen ettei litku paikkaa mahdollisia vanteen ja teipin välisiä vuotoja. Pitääkö keskipakovoima myös vanteen puhtaan litkusta
    Vai pitääkö se vain venttiilin puhtaana litkusta

Niin se rengas paikkautuu parhaiten kun litku on reiän kohdalla. Keskipakovoima voisi auttaa paikkautumista, mutta parhaaseen tulokseen pääsee kääntämällä venttiilin alaspäin ja laskemalla ilmaa pois renkaasta

Veikkaan, että litku leviää renkaan sisällä aika lailla joka paikkaan eri syistä johtuen. Jos keskipakovoima selittäisi litkun pysymisen ulkosyrjällä, niin miksi selkä kastuu takarenkaasta lentävästä vesisuihkusta sateella ajaessa? Joku, jolla on iso rengas ja pieni kamera, voisi laittaa kameran litkutetun renkaan sisään ja postittaa videon tänne.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •