Hiukan hankalaa, kun se ilmenee satunnaisesti mutta keskimäärin n. 20km välein. Pitäis asentaa mikit pyörään ja ajella sitten vähintään parin tunnin lenkki.
Minusta äänimaailma vähän muuttui, kun vaihdoin toiset kynnet mutta ajokokemusta on vasta 60km. Saundi on nyt samankaltainen kuin kynsi ei aina tarraisi kunnolla kiinni vaan tulee "misfire." Voiman käytöllä ei ole tekemistä äänen kanssa. Melkein toisinpäin, ääni voi syntyä esim. pitkän tasaisen ja kevyen pyörittämisen jälkeen, kun pitää tauon ja taas jatkaa pyörittämistä.
Seuraavaksi poistan kaikki (tehdas)rasvat navan puoleisesta hammastuksesta.
DT Swissin 11s 3 kynnen vapari (E1800 kiekko / 370 (?) napa) ja kasetti CS-HG800 11-34, spaceri käytössä. Näin se oli asennettu pyörän mukana tulleessa kiekossa (joku Fulcrum).
Jos joltakulta löytyy tuollainen käytetty 3 kynnen 11s-vapari, niin otan/ostan mieluusti testiin. Uutta ei viittis laittaa, kun on takuunalainen vanne. Takuukeikassa menisi pari kk, joten sitä en halua tehdä sitä kesken kauden.
EDIT: ääni ei esiinny ilman kampien pyörittämistä, joten tästä olen päätellyt, että se liittyisi jotenkin vapariin.
EDIT2: BAS-shopin päämekaanikko sanoi, että on ollut tapauksia, joissa vapaarattaan rungosta on löytynyt ollut hiusmurtumia. Hyvin harvinaista kylläkin. Tätä en ole vielä tsekannut niin tarkasti.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit