FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 189 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 89 139 179 187 188 189 190 191 199 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.641 - 5.670 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Sopiiko Terra Speed muuten hookless vanteelle, eipä tullut tarkistettua ennen tilausta, mutta palauttaa vielä voi.
    En tiedä sopiiko, mutta mulla on toiminut.

^ Itse ajoin Zipp 303s kiekoilla ja Vittoria Terreno Dry:lla. Renkaissa luki: mounting only hooked rims. Elossa vieläkin ja ei mitään ongelmia ollut tuon kombon kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko fillaroitsijoiden perimästä jo hävinnyt tieto, että Continentalin renkaiden sisäpinta kannattaisi pestä jollain liuottimella ennen tubeless-käyttöä?

No en minäkään enää muista koskiko ainoastaan Black Chili -kumilla varustettuja vaiko kaikkia. Terrra Speedit (ainakin omani) ovat tuota tavaraa.
    Jos olen kuullut tai lukenut niin ompas unohtunut! Sisärenkaalla Terra Speed käynyt vanteella, keväällä pääsi eturenkaaksi, oli helppo Newmenin kiekolle asentaa, ainaskin 3 vrk piti ilmansa ilman litkuja. Schwalben G-One Speed oli pirullinen asentaa. Hyvin on sekin pelannut.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Onks toi kyljistä läpi hikoilu muuten Stansin ominaisuus? Mulla on yhden pyörän takarenkaassa sitä ja koko ajan hikoilee. Saman pyörän eturenkaassa Milkitin litkua ja sitä ei tartte oikeastaan koskaan tartte pumpata (eikä voikaan, kun venttiili menee siitä tukkoon ). Vai enemmänkin Schwalbe & Stans -yhdistelmän ominaisuus? Toisessa pyörässä Pantzerin litkua ja mitään hikoilua ei ole havaittavissa niissäkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Onks toi kyljistä läpi hikoilu muuten Stansin ominaisuus? Mulla on yhden pyörän takarenkaassa sitä ja koko ajan hikoilee. Saman pyörän eturenkaassa Milkitin litkua ja sitä ei tartte oikeastaan koskaan tartte pumpata (eikä voikaan, kun venttiili menee siitä tukkoon ). Toisessa pyörässä Pantzerin litkua ja mitään hikoilua ei ole havaittavissa niissäkään.
    Riippuu renkaasta, mutta tuo on mulla ollut ainoa litku joka on kuplinut läpi kyljistä.

Tarkemmin sanoen 4 talvea ajetut ISP:ssä on sekä edessä että takana jatkuva hento kuplajono ympäri rengasta. Ilmaa sieltä ei juurikaan karkaa, pitää pumpata vähän lisää kerran pari kuussa. En ole jaksanut välittää kun on muuten toiminut. Kun tuo Race pullo tyhjenee joskus niin en taida maastossakaan sitä enää käyttää, muissa pyörissä on nyt caffelatexia joka on ollut ok ja kohtuu edullista.

Tämän perusteella niitä vanhoja litkuja kannattaa aina välillä poistaa sieltä renkaasta, eikä pelkästään lisätä
    Molemmissa renkaissa oli aikamoiset levyt, litkuna muistaakseni Orange Seal.

https://streamable.com/uvn9x0#

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Riippuu renkaasta, mutta tuo on mulla ollut ainoa litku joka on kuplinut läpi kyljistä.
    Stans tulee kyllä joka renkaasta läpi. Tai ainakin minulla on tullut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Tämän perusteella niitä vanhoja litkuja kannattaa aina välillä poistaa sieltä renkaasta, eikä pelkästään lisätä
    Molemmissa renkaissa oli aikamoiset levyt, litkuna muistaakseni Orange Seal.

https://streamable.com/uvn9x0#
    Ei ole ajettu pyörällä, jos kuivuu tuollaiseksi. Kiekot seisoneet talven varastossa?

Orange kuivuu nätiksi kalvoksi ympäri rengasta, jos fillarilla ajetaan. Ja tuota kalvoa ei minusta kannata poistaa. Estää hienosti sen kyljistä tihkumisen, mistä just tuossa yllä on puhetta. Uutta litkua vaan.

Eli ei se periaatteessa stanin vika ole, jos rengas tihkuu kyljistä läpi. Huono rengas, mutta tuollaisia suurin osa näistä keveistä renkaista on. Viimeistään muutaman tonnin ajon jälkeen alkaa litkua tihkumaan läpi, jos kalvoa ei ole alle muodostunut. Sitten taas vaikkapa rene hersen endurance ei vuoda stanilla vieläkään yhtään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe;[URL="tel:3151966"
    3151966[/URL]]Stans tulee kyllä joka renkaasta läpi. Tai ainakin minulla on tullut.
    mulla on pelkästään Stania kaikissa renkaissa eikä tule mistään läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kumeina ollut Michelin, Swalbe, Mavic, Vittoria ja Panaracer eikä yhdestäkään ole stanin peruslitku kuplinut kyljistä läpi...kai se on sitten vähän tuuristakin kiinni?

Minäkin luulin ettei tihku, mutta sitten kun pesi pyörän runsaalla pesuainevaahdolla ja jätti pyörän vähäksi aikaa huuhtelematta, niin huomasi kun renkaiden kylkiin alkoi tulla ihan pieniä kuplia. En heti edes tajunnut mistä on kyse. Mutta kun kädellä pyyhkäisi renkaan puhtaaksi, niin minuutin sisään siihen ilmestyi taas pieniä kuplia. Paine ei silti laske yhtään...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Tältä näytti Schwalben Big Betty ja Stans -yhdistelmä laskupäivän jälkeen: https://pic.useful.fi/IVzprIUxK.jpg Kuivaa ja pölisevää kun oli, niin jäi hiekka hyvin kiinni noihin paikkoihin, joista litku puskee läpi kyljistä. Rengas yhden kauden ajettu ja alkaa näyttää jo vähän kulumisen merkkejä, niin laitoin uuden tilaukseen tällä kertaa kuitenkin Super Gravity -kyljin. En erityisen paljon odota sen kampeamista vanteelle. Otin samalla Milkitin litkua, joka toiminut hienosti eturenkaassa. Se ei vuoda eikä hikoile läpi.
    JohnnyBuzz muokkasi tätä : 12.06.2022 at 16.48

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minäkin luulin ettei tihku, mutta sitten kun pesi pyörän runsaalla pesuainevaahdolla ja jätti pyörän vähäksi aikaa huuhtelematta, niin huomasi kun renkaiden kylkiin alkoi tulla ihan pieniä kuplia. En heti edes tajunnut mistä on kyse. Mutta kun kädellä pyyhkäisi renkaan puhtaaksi, niin minuutin sisään siihen ilmestyi taas pieniä kuplia. Paine ei silti laske yhtään...
    Eniten tuossa ärsyttää se että renkaat on jojnku ajan päästä ihan limaiset, ei ole kivaa nostaa pyörää pakun kyytiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No niinhän se tekee, renkaan kyljet merkistä riippumatta kosteat, mutta pitää ilman ja paikkaa reiät. Mä yleensä keskityn vain siihen hyrräilyyn ja en tohon juuri kiinnitä huomiota.

laitoin uuden tilaukseen tällä kertaa kuitenkin Super Gravity -kyljin. En erityisen paljon odota sen kampeamista vanteelle.
    Kannattaa varata aikaa, levollinen mieli ja kunnon rengasraudat. Niillä menee, muuten ei. Tuossa keväällä kun väänsin Eddy Current SG:n paikalleen niin meni kaksi iltaa, kolmet rengasmuovit poikki ja ruuvipenkkiä luovasti käyttämällä sain lopulta paikalleen. Vertailukohtana Magic Mary ST meni toiselle samanlaiselle kiekolle muutamassa minuutissa.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Kannattaa varata aikaa, levollinen mieli ja kunnon rengasraudat. Niillä menee, muuten ei. Tuossa keväällä kun väänsin Eddy Current SG:n paikalleen niin meni kaksi iltaa, kolmet rengasmuovit poikki ja ruuvipenkkiä luovasti käyttämällä sain lopulta paikalleen. Vertailukohtana Magic Mary ST meni toiselle samanlaiselle kiekolle muutamassa minuutissa.
    Kunnon rengasraudat kiinnostelis. Bilteman (vai oliko se Mononetin) sellaisia on kehuttu. Tällä hetkellä itseltä löytyvät eivät ole maailman parhaat. Jotain remmi-/ liinaviritystä mietin myös, että saisi estettyä paikaltaan luiskahtamisen kampeamisen loppuvaiheessa.

Kunnon rengasraudat kiinnostelis. Bilteman (vai oliko se Mononetin) sellaisia on kehuttu. Tällä hetkellä itseltä löytyvät eivät ole maailman parhaat. Jotain remmi-/ liinaviritystä mietin myös, että saisi estettyä paikaltaan luiskahtamisen kampeamisen loppuvaiheessa.
    Nippuside toimii tuossa loppuvaiheessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Ensimmäinen testi suoritettu 2x70 km -13C. Olen jo jonkin aikaa käyttänyt tätä (https://www.hankkija.fi/Koneet/Tarvi...ne-1_25-litra/) litkuna vedellä ohennettuna. Nyt talvea varten kaveri kävi läpi tuoteselosteen että siinä on samoja aineita kuin sinisessä jäähdytysnesteessä. Joten ennen lähtöä pistin melkein 2dl sillä laimennettua litkua sillä ajatuksella että jos jäätyisi, jäätyisi yhdeksi köntiksi ja sen huomaisi ajossa. No eipä jäätynyt.
    Jäätyminen ei taida olla juuri nyt merkittävä uhka, mutta kiinnostaisi tietää ylipäätään tähän mennessä kertyneistä kokemuksista tuon Hankkijan litkun kanssa. Kävin ostamassa putelin työpaikallisesta ajatuksenani kokeilla moista. Minkälaisella laimennuksella kannattaisi aloittaa?

^
    kiinnostelee itseäkin, varsinkin kun vertaa vaikka Orangen 50/l hintaan...

Täällä kun on ollut keskustelua, että tuleeko litku läpi renkaista vai ei. Mulla tulee, tässä yksi esimerkki. Rengas on Schwalbe ja litku on Joe’s. Stan’s tulee samalla tavalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pulimonni Katso viesti
    ^ ihan normiversio, renkaista ei vuoda litkua, vaan aivan pieniä ilmakuplia. Ajossa paineet pysyvät, mutta yön yli takarenkaasta lähtee yli 1 bar painetta pois. Etukumi vuotaa paljon vähemmän. Otin kiekot irti ja pistin kyljelleen. Katsotaan auttaako tuo. Pitää kääntää niitä välillä. Muuten olen ollut tosi tyytyväinen renkaisiin.
    Täsmälleen sama ongelma täällä. Ei ole auttanut kyljellään makuuttaminen yön yli eikä Stanin lisäys. Takaa vuotaa enempi ja edestä vähempi. Taakse laitettava lisää ilmaa kerran päivässä.

Täytyy varmaan koittaa seuraavaksi pestä sisältä liuottimella.

^Tehkäähän bojjaat ensin kalvo tuonne renkaan sisään Kaffelatexilla, Orangella tai vastaavalla, niin eipähän vuoda kyljet enää. Sitten lisää Stania tai vastaavaa.

Mulla vakio Stanit Rekon Race renkaissa, ja paineet riittää noin kuukauden verran.

Eli ei ongelmia, kun pysyy Maxxis-renkaissa. (Ja kaukana Schwalbeista)

Mulla on sellainen mielikuva, että Stan’s tuli aikanaan läpi Minioneista. Sekä FBF/FBR kombosta, että normileveistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Jäätyminen ei taida olla juuri nyt merkittävä uhka, mutta kiinnostaisi tietää ylipäätään tähän mennessä kertyneistä kokemuksista tuon Hankkijan litkun kanssa. Kävin ostamassa putelin työpaikallisesta ajatuksenani kokeilla moista. Minkälaisella laimennuksella kannattaisi aloittaa?
    Voihan belgia. Sehän on aika jäykkää tavaraa joten laimensin sitä ihan vapaalla kädellä kohtuullisen juoksevaksi. Pyöräilyt on jääneet joulun jälkeen 0 kilometriin joten enempiä kokemuksia ei ole TPSn jälkeen.

--
    Murphy elää!
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

F. Kotlerburg Guest
    Stan's sisältää ammoniakkia. Ainakin Maxxis suosittelee ettei moista litkua käytetä. Mulla on tällä hetkellä maasturin kiekoilla 2.5" Minion DHF, 2.4" Dissector, 2.6" Forekaster, 2.6" Ikon. Kaikissa EXO-kyljet eikä Joen ammoniakiton EcoSealant tuli yhdestäkään läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Mulla on ollut maastopyörässä ja läskipyörässä 1:1 vesi/litku suhteella. Toiminut ihan hyvin ja ei tule kyljistä pihalle. Pitäisi varmaan laittaa jotain jäänestoainetta talveksi. Halpaahan tuo on. Varmaan sorapyörän renkaisiin kokeilen seuraavaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Stan's sisältää ammoniakkia. Ainakin Maxxis suosittelee ettei moista litkua käytetä. Mulla on tällä hetkellä maasturin kiekoilla 2.5" Minion DHF, 2.4" Dissector, 2.6" Forekaster, 2.6" Ikon. Kaikissa EXO-kyljet eikä Joen ammoniakiton EcoSealant tuli yhdestäkään läpi.
    Stans on varmaan yksi maailman myydyimmistä litkuista, niin kuin Maxxis renkaista. Hyvin vaikea uskoa että Maxxis käyttää täysin poikkeavaa kumia mikä ei kestä Stanin litkua.
    Nämä kaikki on Stansin kamaa:
    Schwalbe Doc Blue Professional
    Giant Tire Sealant
    Goodyear Tire Sealant
    IRC Tire SealantKenda
    Tire SealantSun Ringle
    STR Tire Sealant

Ei löytynyt Maxxiksen sivuilta ainakaan varoituksia olla käyttämättä Stansin litkuja. Mulla on Stansit Conteissa, Schwalbeissa ja Maxxiksissa, ei tihku yhtään mitään mistään. Bonusta -20 pakkasen kestävyydestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Stans on varmaan yksi maailman myydyimmistä litkuista, niin kuin Maxxis renkaista. Hyvin vaikea uskoa että Maxxis käyttää täysin poikkeavaa kumia mikä ei kestä Stanin litkua.
    Nämä kaikki on Stansin kamaa:
    Schwalbe Doc Blue Professional
    Giant Tire Sealant
    Goodyear Tire Sealant
    IRC Tire SealantKenda
    Tire SealantSun Ringle
    STR Tire Sealant

Ei löytynyt Maxxiksen sivuilta ainakaan varoituksia olla käyttämättä Stansin litkuja. Mulla on Stansit Conteissa, Schwalbeissa ja Maxxiksissa, ei tihku yhtään mitään mistään. Bonusta -20 pakkasen kestävyydestä.
    Ardent Racessa ja Minion FBF/FBR:ssä perus-Stanit ovat toimineet aivan hyvin. Minioneilla taisin ajaa jopa -20 asteessa talvella.

Mä en ole koskaan ollut tarkka siitä mitä litkua käytän, mutta läskin renkaista ne puskee kaikki jossain vaiheessa läpi. Ja voisin väittää, ettei sillä ole mitään merkitystä ajon kannalta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •