MPMessutGiantElectrobikeGarmin
Sivu 376 / 517 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 276 326 366 374 375 376 377 378 386 426 476 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.251 - 11.280 / 15507

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #11251
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuo kannattaa selvitellä, mutta äkkiä tutkimalla se wide merkintä tarkoittaa ainostaan pidempää akselia, eli keskiö pysyisi samana. Todennäköisesti WIDE merkinnällä olevassa keskiöpaketissa tulee rikat mukana.
    Miksei se nyt mene jakeluun että samaan pyörään laitoin normaalin pituisella akselilla olevan tehokammen? Se keskiö ei ole yhtään leveämpi. Eiköhän nuo road wide kammet ole tullut niitä graveleita varten mihin mahtuu oikeasti leveä rengas.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  2. #11252
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Onko tuosta painosta faktaa, interwebbi sanoo, että lähempänä 1900gr olisi paino
    Aivan, oikaisin sen verran, että mielessä oli oma E-sarja: E 1800 SPLINE - Günstiger Rennrad Laufradsatz | DT Swiss

    Se ei taida olla varsinaisesti Graveliin. G-sarja on joo painavampi 1895gr.

  3. #11253
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Tuossa.
    Ehkä jossain grizlissä vois olla että ratas ottaa chainstayhin perus road kammilla

    Edit. Olipas siitä iloa kun tekstit meni suttuun.
    https://www.sram.com/en/service/models/pm-riv-assy-d1

    Tuolta "axs components compatibility map"
    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  4. #11254
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.420
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Miksei se nyt mene jakeluun että samaan pyörään laitoin normaalin pituisella akselilla olevan tehokammen? Se keskiö ei ole yhtään leveämpi. Eiköhän nuo road wide kammet ole tullut niitä graveleita varten mihin mahtuu oikeasti leveä rengas.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Äläs nyt innostu taas. On sillä road widella käyttöä ihan normaaleissakin pyörissä, esim just 2x sydeemeissä tulee äkkiä vastaan isomman rattaan koko.

    Keskiön pitää tietystikkin olla leveämpi, jos kammetkin ovat ja toisinpäin. Srami näyttää hoitaneen tuon vaan rikoilla.

  5. #11255
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Niinkun ne esim on lähes kaikissa maastokammissa hoidettu jo vuosikaudet, joihinkin keskiöihin ei tule spacereita ja toisiin sitte pinokaupalla. Erikseen sitten ne kammet missä on irtoakseli, niitä on sit useampaa pituutta.

    Grail cf tapauksessa(pf86.5) Sram road kampiin tulee 3mm prikka vetopuolelle. Road wide kampiin tulee 5mm vetopuolelle ja 2.5mm vasemmalle. Itse laitoin vaan tuon 2.5mm kun esijännityksen säädöllä hoitaa loput.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  6. #11256
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.420
    Joo, mutta nyt srami kaupittelee erikseen wide keskiötä. Äkkinäinen voisi tuosta päätellä, että tuo eroaa jollain tapaa vakiosta. Eli leveyden osalta.

    Mutta case closed. Bike-compenentsin sivuilta löytyikin hyvät kuvat. Eli sama keskiö rikkoja lukuunottamatta.


  7. #11257
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Miksei se nyt mene jakeluun että samaan pyörään laitoin normaalin pituisella akselilla olevan tehokammen? Se keskiö ei ole yhtään leveämpi. Eiköhän nuo road wide kammet ole tullut niitä graveleita varten mihin mahtuu oikeasti leveä rengas.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Kiitos. Selväksi tuli


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #11258
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.475
    ^R2:ssa hyvä valikoima rattaita. Myös kannattaa miettiä ovaali vaihtoehtojakin.

  9. #11259
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.831
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kiitos. Selväksi tuli


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ja jossei ketjulinja mätsää niin SRAM myy kyllä prikkapussin jolla linjan saa suoraan. Mutta suosittelen edelleen noita red d1 kampia. Kasipulttisena ratas siihen niin pysyy painokin kurissa.

  10. #11260
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.475
    ^Kasipulttisten valikoima suppea ja vahva veikkaus että häipyy markkinoilta. Kolme pulttinen toimii mainiosti ja valikoimaa löytyy. Jos keskiön vaihtaa niin löytyy muitakin kampia samaan hintaluokkaan yhdelle rattaalle.

  11. #11261
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.420
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Kasipulttisten valikoima suppea ja vahva veikkaus että häipyy markkinoilta. Kolme pulttinen toimii mainiosti ja valikoimaa löytyy. Jos keskiön vaihtaa niin löytyy muitakin kampia samaan hintaluokkaan yhdelle rattaalle.
    Siis meinaat oikeasti, että srami lopettaa oman uudemman spiderin valmistuksen ja siirtyy takaisin vanhaan? 8-pulttisen käyttöön on syynsä tehomittareiden kanssa.

    Mulla on taas vahva veikkaus, että muutkin siirtyvät kasipulttiseen, kun patentti vapautuu. Eli tottakai se valikoima on suppea, koska muut eivät saa sitä valmistaa.

    Haloo.

  12. #11262
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.831
    Kasipultti on parasta mitä nyt on vähään aikaan tapahtunut markkinoilla. Mutta tosiaan, rattaiden valmistajia löytyy sen yhden käden laskutavalla mutta sehän riitää mikäli valikoimaaa piisaa. Nämä kevennysrattaat on vaan luokattoman huonoa laatua. Garbarukin polkee alle vuodessa vaihtokuntoon. Että sikäli huoltokulut nousee jos sattuu olemaan penninvartija. Ja polkee sen 10k vuodessa.

  13. #11263
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.475
    Garbaruk ja Absolute olleet käytössä, nyt XX1:n oma. Loppupeleissä sen verran halpaa kamaa jos kauden kestää. Tuo kasipultti on taas yksi hämmentäjä, paremmuudesta tiedä mutta nyt jo melkein joka valmistajalla oma DM standardi.

  14. #11264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ... ja DTSwissin 1800-sarjalaisia saa 3xx hintaan ja setillä painoa 1667gr.

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
    Dt:n 370 navoilla se tehdassetti painaa vähän päälle 1900g (24 pinnaa)

  15. #11265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ... ja DTSwissin 1800-sarjalaisia saa 3xx hintaan ja setillä painoa 1667gr.

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kosminen Katso viesti
    Dt:n 370 navoilla se tehdassetti painaa vähän päälle 1900g (24 pinnaa)
    Argh, tämä oli jo moneen kertaan käsitelty...

  16. #11266
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Joo, mutta nyt srami kaupittelee erikseen wide keskiötä. Äkkinäinen voisi tuosta päätellä, että tuo eroaa jollain tapaa vakiosta. Eli leveyden osalta.

    Mutta case closed. Bike-compenentsin sivuilta löytyikin hyvät kuvat. Eli sama keskiö rikkoja lukuunottamatta.

    Ihan kun keskiöasiat ei olis ollut tarpeeksi epäselviä tähän mennessä, niin vielä sotketaan tollasella mikä ei sitten kuitenkaan ole uusi standardi

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  17. #11267
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Kasipultti on parasta mitä nyt on vähään aikaan tapahtunut markkinoilla.
    Kasipultti, taas joku uusi keksintö josta en ollutkaan kuullut. Eikö ne suorakiinnitys rattaat ollut ennen kiinni kolmella ruuvilla?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  18. #11268
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.475
    ^Kyllä mutta insinööreillä aika tuli pitkäksi ja jotain uutta keksittävä.

  19. #11269
    Moi

    Pohdiskelin toisessa ketjussa ensimmäisen gravel pyörän hankintaa, jossa Kona rove DL oli ykkösvaihtoehto teräsrungon takia, mutta empimään jäin sen jarruja. Teräsrunko + 650B/47 pehmeä ainakin kruisailla.

    Onko kenelläkään kokemuksia Canyonin Grail 7 etapista ja kertoa siitä hyviä ja huonoja puolia? Sain suosituksen toisessa ketjussa parantaa ajotuntumaa Canyonin paremmalla satulatolpalla, mutta eroaako ajotuntuma 700C/40 alumiinirungolla merkittävästi tuosta Konan setupista?

  20. #11270
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.475
    Et täällä sen kummempia vastauksia saa. Vaihtoehdoksi kannattaa ottaa Rove LTD jossa jo kuitukeula ja täys Shimano sarja hydraulisilla jarruilla. Lisäksi satulatolppia löytyy muiltakin valmistajilta.

  21. #11271
    Näitä on kokolailla mahdoton spekuloida kokeilematta, kun putkien seinämävahvuudet ja runkojen geometriat vaihtelee. Teräsrungosta voi tehdä tosi jäykän ja epämukavan, ja vastaavasti alumiinirungosta jossain määrin joustavan.

  22. #11272
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.043
    Ohessa ihan hyvä läpileikkaus 2022 graveleista.
    Aika laajalla skaalalla testattu ja pääosin malliston yläpäästä.
    Poimin erikseen taulukon jossa mallit lueteltu, osasarjat,kiekot paino ja hinta



    https://granfondo-cycling.com/the-be...l-bike-review/



    Modell Groupset Wheelset Weight Price
    3T Exploro Ultra
    (Click for review)
    SRAM Force eTap AXS mit XX1 Eagle AXS-Schaltwerk 3T Discus 45|40 LTD 8.47 kg [56] € 8.199
    BMC URS LT ONE
    (Click for review)
    SRAM Force eTap AXS mit X01 Eagle AXS-Schaltwerk CRD-400 SL Carbon 9.52 kg [L] € 7.999
    Cannondale SuperSix EVO SE
    (Click for review)
    SRAM Rival eTap AXS DT Swiss CR1600 SPLINE 8.72 kg [56] € 4.999
    Canyon Grizl CF SLX 8 eTap Suspension
    (Click for review)
    SRAM Force eTap AXS XPLR Reynolds ATR 9.42 kg [M] € 4.999
    Cervélo Áspero GRX Di2
    (Click for review)
    Shimano GRX RX815 Di2 Reserve 32 8.37 kg [58] € 6.699
    CUBE Nuroad C:62 SLT (Click for review) SRAM Force eTap AXS XPLR NEWMEN ADVANCED SL X.R.25 8.04 kg [56] € 3.699
    Curve Kevin of Steel III
    (Click for review)
    Shimano GRX RX815 Di2 ENVE G27 10.55 kg [L] € 5.500
    Falkenjagd Aristos R
    (Click for review)
    Campagnolo EKAR Parapera 9.00 kg [L] € 8.484
    Felt Breed 20
    (Click for review)
    SRAM Force 1 Devox WheelRDS.A0 GXA 9.47 kg [56] € 2.649
    FOCUS ATLAS 6.8
    (Click for review)
    Shimano GRX RX600 DT Swiss E 1800 SPLINE 32 10.65 kg [L] € 2.199
    GIANT Revolt Advanced 0
    (Click for review)
    Shimano GRX RX810 GIANT CXR 2 Disc Carbon 8.76 kg [ML] € 3.999
    OPEN WI.DE.
    (Click for review)
    SRAM Force eTap AXS mit XX1 Eagle AXS-Schaltwerk ENVE AG28 8.34 kg [L] € 7.600
    Ridley Kanzo Fast
    (Click for review)
    Campagnolo EKAR Campagnolo Shamal Carbon C21 CB 8.24 kg [M] € 5.399
    ROSE BACKROAD EKAR LTD
    (Click for review)
    Campagnolo EKAR Campagnolo Shamal Carbon C21 CB 8.39 kg [57] € 5.599
    SCOTT Addict Gravel Tuned
    (Click for review)
    SRAM RED eTap AXS XPLR DT Swiss GRC1400 SPLINE 8.12 kg [L] € 8.999
    Specialized S-Works Crux
    (Click for review)
    SRAM RED eTap AXS XPLR Roval Terra CLX 7.15 kg [56] € 12.800
    Stelbel Nina XCr
    (Click for review)
    Campagnolo EKAR Campagnolo Shamal Carbon C21 CB 8.92 kg [Custom] € 8.100
    Storck GRIX.2 Platinum
    (Click for review)
    SRAM Force eTap AXS XPLR DT Swiss GRC1400 SPLINE 8.18 kg [M] € 6.299
    Wilier Rave SLR
    (Click for review)
    SRAM Force eTap AXS XPLR Miche Carbo Graff 7.70 kg [L] € 8.400
    Ø 8.74 kg Ø € 6.454

  23. #11273
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marsku Katso viesti
    https://www.xxl.fi/white-gx-ltd-2x10...1_style?page=1

    Onko linkin White mistään kotoisin? GRX-osasarjaa aika edullisesti tarjolla. Tulisi kevyeen sorateiden ajeluun ja maantiepyörä löytyy erikseen.
    Nyt toi muuten olisi sen -15% eli 1104€.

  24. #11274
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.043
    Pinarello Grevil F, pure race machine.
    Uusimmassa cyclingtipsin nerd alertissa suolattiin aika pahasti po. geometria (race) sekä oikeastaan koko pinarellojen ostajakunta
    Geometria mm 58:ssa reach 390 ja stack 609




    https://www.bikeradar.com/reviews/bi...evil-f-review/

  25. #11275
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.713
    Grevil F on juuri sitä mitä sorapyörältä haetaan: kisamainen geometria, aero, integroitu, mahtuvat leveät renkaat. Ulkonäöstä viisi tähteä. Tuohon vielä 2x ja aerokiekot, niin siinäpä olisi pyörä. Hintaa on kyllä reippaasti.

  26. #11276
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.831
    Rouva on alkanut kyselee tuosta explörön ultrasta. Että mitä osat maksaisi jos vaikka löhettäis retkeilee. Tuntuu elävän jotain bikepacking buumia. Ja siis osat on valmiina täällä joten runkona se pitäisi vaan ostaa sekä renkaat

  27. #11277
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Grevil F on juuri sitä mitä sorapyörältä haetaan: kisamainen geometria, aero, integroitu, mahtuvat leveät renkaat. Ulkonäöstä viisi tähteä. Tuohon vielä 2x ja aerokiekot, niin siinäpä olisi pyörä. Hintaa on kyllä reippaasti.
    Itsellä just päinvastaiset fiilikset Liian korkea stack - varsinkaan kisaamiseen, ruman näköinen ja niin kallis, ettei sillä oikein kehtaisi kaatua.

  28. #11278
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.043
    Foxcompista Turusta löytyy 54 ja 56 kokoisena

    lisäys: siis tuo explörö

  29. #11279
    Onkohan kuitu Grizl järkevämpi hankinta, (Grizl CF 7 etap) kun alumiini Grail (Grail 7 etap) sekalaiseen ajoon eri alustoilla? Kuitu Grailia en halua ohjaamon takia.

    Lähteny budjetti vähän keulimaan alkuperäisestä Rove DL:stä, mut en jaksa ostaa vuoden päästä uutta pyörää vaan mielellään kerralla sellaisen, jolla ajaa vuosia.

    Tarvitseeko nykypyörissä ”pelätä” kuidun kestävyyttä? Uskaltaako niillä työntää huoletta myös vaikeampaa maastoa tarvittaessa?

    Grizl ei varmaan asfaltilla rullaa niin hyvin, kun Grail vakio renkailla (40mm vs 45mm), mutta Grizl etuna, että mahtuu myös 50mm tarvittaessa. Geometriahan noissa on aika sama.

  30. #11280
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.899
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dejavu Katso viesti
    Onkohan kuitu Grizl järkevämpi hankinta, (Grizl CF 7 etap) kun alumiini Grail (Grail 7 etap) sekalaiseen ajoon eri alustoilla? Kuitu Grailia en halua ohjaamon takia.

    Lähteny budjetti vähän keulimaan alkuperäisestä Rove DL:stä, mut en jaksa ostaa vuoden päästä uutta pyörää vaan mielellään kerralla sellaisen, jolla ajaa vuosia.

    Tarvitseeko nykypyörissä ”pelätä” kuidun kestävyyttä? Uskaltaako niillä työntää huoletta myös vaikeampaa maastoa tarvittaessa?

    Grizl ei varmaan asfaltilla rullaa niin hyvin, kun Grail vakio renkailla (40mm vs 45mm), mutta Grizl etuna, että mahtuu myös 50mm tarvittaessa. Geometriahan noissa on aika sama.
    Osta vaan kerralla mieleinen. Se tulee loppupeleissä kuitenkin halvemmaksi, vaikka hetkellisesti voi tuntua pahalta. Itse jos jostain syystä ostaisin canyonin, niin ottaisin grizlin juurikin tuon ohjaamon takia. Oli toi grailin ohjaamo kuinka hyvä ja mukava, niin uskon että se alkaisi ärsyttämään jossain vaiheessa itseäni ja taas oltaisiin pyöräkaupoilla. On se vaan niin typerän näköinen viritys. Livenä vielä rumempi kuin kuvissa.

    Kuitu kyllä kestää rajuakin käyttöä, joten pyörä alle ja kovaa ajoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •