Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
Tsemiä. Jos lääkkeestä tulee enempi haittaa kuin hyötyä, ei sitä ole pakko syödä.

..

Tämä lääkäri täällä on verenpainearvoosi 130/90 ihan tyytyväinen. Niitä tavoitearvoja verenpaineen ja kolesterolin suhteen lasketaan koko ajan, lääkefirmat haluaa että kaikki käyttää verenpaine- ja kolesterolilääkettä. Jostain luin että kokonaiskolesterolin tavoitearvo 2. Voin kertoa että kun kokonaiskolesteroli oli 1 niin ihminen oli kuolemaisillaan. Kun opiskelin, verenpaine 140/90 oli ihan hyvä, samoin kokonaiskolesteroli 7.

..

On tosi tärkeää kuunnella omaa kehoaan ja omaa vointiaan. Me eletään ( ihmisenä) täällä vain kerran ja mitä olen ite kokenut, niin nyt se on niin että mahdollisimman paljon hyvää oloa eikä mitään että jotain ei voi syödä tai pitää tarkkailla veriarvoja ( käy missään verikokeissa). Ja jos jotain on halunnut aina tehdä/hankkia, niin heti kun se on mahdolista niin tee - eikä "sitten kun".
Kiitos tempokisu hyvästä vastauksesta. Itseänikin vähän tässä hiertää, että on asetettu tavoite, johon on vaikea päästä, ja eniten häiritsee, että kun lääkärille varaa soittoaikoja, niin mitään kunnon keskustelua ei oikeastaan ikinä synny ja potilasta ei ns. kohdata lainkaan, laitetaan vain reseptiä perään. Itsestä tuntuu, että mikä on painonlaskun vaikeuden taustalla voisi myös olla tän mun verenpaineen taustalla, kun vähän vaikea on elää tätä terveellisemmin.

Mieluummin mä kyllä palaisin takaisin syömään vain ensimmäistä, vähemmän sivuoireita antavaa lääkettä ja keskittyisin samalla ensisijaisesti elämänlaatuun, ja varmaan niin teenkin. En vain pidä siitä, että nyt lääkärien suunnasta mua on peloteltu, että elimistö ei kestä jatkuvasti tuollaisia lukuja ja pelkästää juustosiivun laittamisesta leivälle on tullut nyt mitä syyllisin olo sen suolan takia. Kerrankin seisoin kaupassa hämmentyneenä pohtien mitä sitä oikein voi syödä, kun kaikessa on suolaa, enkä enää tiennyt mitä voisin ostaa. Ostin sitten vaan vihanneksia.

Ah jos nyt vain saisi polvet takaisin normaaliksi ja keskittyisi siihen fillarien ajamiseen.