HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 26 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1354

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #751
    Hyvä nosto, en itse jaksanut.
    Elikkä Colin oli jörninyt syksyllä Mota ja palannut sen jälkeen yhteen Armstrongin kanssa. Tätä tietysti oli em. heilastelu viiksettänyt ankarasti. Pari päivää ennen Gravel Locosia Colin ja Mo kävivät iltasella platonisesti uiskentelemassa Austinissa, minkä jälkeen Armstrong veti ns. johtopäätöksiä, ja kävi ampumassa Mon niille sijoilleen… Siinä teille gravelia vähän isompina kokkareina.

  2. #752
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Maunula, Helsinki
    Viestit
    100
    Vertailin kahden eri gravel-renkaan ja maantienakkien rullaavutta. Ja olin pöhkö.
    "Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein

  3. #753
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    82
    Sekä Sagan että Daniel Oss lähtevät Unboundiin viikon kuluttua.

    Strictlandia ei varmasti nähdä. Melkein kaikki hänen sponsorit ovat vetäytyneet ja kaveri itse on jossain piilossa. Ura vissin loppu.

  4. #754
    Sagan (ja Oss) kait mukana satasella.
    Stricklandin gravelura näemmä tosiaan jauhautumassa ns. valmiiksi. Jos mies on vain sattunut valitsemaan sekopään kumppanikseen, aika höllässä ovat sponsorit. Eivät varmaan halunneet jäädä odottelemaan mahd. huonompia uutisia.

  5. #755
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Bottas suunnittelee gravel-kisaa Suomeen.

    https://www.velonews.com/news/gravel...for-fnld-grvl/

  6. #756
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Joo toi on kyllä iso juttu. Suomi gravelmaailmankartalle vihdoin

    Onko kukaan koskaan katsonut Flow Biken striimejä? Minkä tasoista tuotantoa ne on? Jos tää flunssa vaivaa vielä viikonloppuna, niin voisi Unboundin katsominen kiinnostaa.

    https://www.flobikes.com/signup?redi...age_id=7063545
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #757
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    https://www.cyclingweekly.com/news/v...-event-in-2023

    ”Toghether they’re hoping to create the premier gravel event in Europe.”

    20.000 € palkintorahaa.
    1500 osallitujaa.

    Yllättävän vähän herättänyt huomiota.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #758
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #759
    Jännä nähdä, millaisen karnevaalin saavat aikaiseksi. Lahden suunnalla nyt sitten parikin kunnianhimoisempaa proggista. Jenkeissähän F1 kovassa nosteessa ja Bottaksen kaltaisen tyypin kanssa spirit of gravel -asioista ei tarvitse olla liian huolissaan. Saadaankohan viivalle ihan maailmanluokan gravelnaamoja? Veikkaan, että joku(nen) saadaankin. Islannin Rift'hän on jo kovien nimien listalla ollutkin.

    Flon Undound-streamia katselin viime vuonna. Siellä höpöttivät ulkostudiossa niitä näitä ja taisivat haastatellakin jotakuta. Ei siitä skabasta hirveän hyvää ajantasaista kuvaa saanut. Lisäksi voittajakin taittaa matkaa kymmenen tuntia. Muistaakseni vitutti, että maksoin siitä. Tämä ei tietysti välttämättä ole relevantti todistus tämän vuoden kuviosta. Oliko tapahtuma jo viime kerralla uusissa käsissä? En muista. Asiallinen televisiointihan on luonnollinen kehitysaskel bisnesskaalaa kasvattaessa.

  10. #760
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Jännä nähdä, millaisen karnevaalin saavat aikaiseksi. Lahden suunnalla nyt sitten parikin kunnianhimoisempaa proggista. Jenkeissähän F1 kovassa nosteessa ja Bottaksen kaltaisen tyypin kanssa spirit of gravel -asioista ei tarvitse olla liian huolissaan. Saadaankohan viivalle ihan maailmanluokan gravelnaamoja? Veikkaan, että joku(nen) saadaankin. Islannin Rift'hän on jo kovien nimien listalla ollutkin.

    Flon Undound-streamia katselin viime vuonna. Siellä höpöttivät ulkostudiossa niitä näitä ja taisivat haastatellakin jotakuta. Ei siitä skabasta hirveän hyvää ajantasaista kuvaa saanut. Lisäksi voittajakin taittaa matkaa kymmenen tuntia. Muistaakseni vitutti, että maksoin siitä. Tämä ei tietysti välttämättä ole relevantti todistus tämän vuoden kuviosta. Oliko tapahtuma jo viime kerralla uusissa käsissä? En muista. Asiallinen televisiointihan on luonnollinen kehitysaskel bisnesskaalaa kasvattaessa.
    Tämä on kyllä hieno juttu. Suomessa on tosi paljon hyviä sorateitä hienoissa maisemissa. Varmaan myydään loppuun aika nopeasti. Onneksi oli 200 kilometriä suunniteltu pisimmäksi matkaksi, minusta nämä sorakisat tulee olla pitkiä ja raastavia. Minun puolestani se saisi olla vieläkin pidempi.

    Katsoin jonkun koosteen siitä Unbound-streamista ja olen tyytyväinen, että en 1) katsonut sitä ja 2) maksanut siitä. Joku ukko jutteli siinä yksin epäolennaisuuksia tien vieressä. Olisikohan tapahtuma ollut pari vuotta Lifetime-organisaation nimissä. Jos Le Mansista saadaan 24 tunnin kisasta hyvä lähetys, kyllä Unboundistakin pitäisi saada. Muutama drone ilmaan ja lisäksi kamerat huoltopisteille. Tuolla organisaatiolla se pitäisi kyllä onnistua.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Suomenkielinen sivusto oli vähän tökerösti koneella käännetty

  11. #761
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    ^ Oli varsin keskeneräiset toki muutenkin. Uutiskirjeen tilasin. ”Emotapahtuman” sivut on ihan kunnolliset.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #762
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    82
    Aika kalliiksi menee Unboundin katsominen kuin FloBike:a pystyy vain tilaamaan vuosi-sopparilla...

  13. #763
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Velonewsissä hyvä kooste kisasta. Nyt ollaan kyllä gravellin ytimessä!


  14. #764
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    ^ Hieno kuva ja lajinomaiset olosuhteet. Juomareput/-liivit ja tempputangot on edelleen kova sana. Villafañe sanoo, että ei ole koskaan ajanut yli viiden tunnin lenkkiä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #765
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Jos ollaan ihan tarkkoja ja miksei oltaisi, niin vaikkei treeneissä oltu viittä tuntia pitempään ajettu, niin kisoissa kyllä. Viimeksi kaksi viikkoa aikaisemmin sadan mailin kisan voittoajaksi tuli 6.22. On siitäkin tietty hyppäys kymmeneen ja puoleen tuntiin, mutta kuitenkin varsin kohtuullinen.

    Ultrajutuissa onkin normaalia ettei tehdä ylipitkiä treenejä vaan tehdään back-to-back treenejä eli kahtena (tai joskus harvemmin kolmenakin) perättäisenä päivänä normaalia pitempi treeni. Kisa johon tähdätään voi tyypillisesti olla 2 x pisin yksittäinen lenkki tai 1,5 x B2B;n kesto.

    (Tämä siis juoksupuolella; pyöräilyssä tai hiihdossa arvelisin kertoimien voivan olla suurempiakin ilman sen kummempaa riskinottoa, vaikka jostain kuudesta tai kymmenestä tunnista alkaen mennäänkin aina tuntemattomalle alueelle, jolla suorituksen sujuminen on varsin vähäisessä määrin ennustettavissa ilman aiempaa kokemusta.)


    PS Jos olisin asioista vastaava diktaattori, kieltäisin niin juomareput kuin tempotangotkin. Tai ainakin rajaisin ne ylimmän kisasarjan ulkopuolelle. Myönnän ettei minulla olisi muuta syytä kuin etten tykkää niistä ja että ainoa syy siihen on etteivät ne sovi siihen hieman romanttiseen kuvaan kilpapyöräilystä jonka olen aikoinani muodostanut:



    (Kuva viime vuodelta, mutta Laurens ten Dam taisi ajaa ilman tempotankoja stänäkin vuoona.)

  16. #766
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Ajavatkohan vahatuilla ketjuilla? Firlen kanssa samalla tai vielä tiukemalla kannalla tempotangoista. Kuuluvat vain tempoon.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  17. #767
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    ^^ joo minun olisi pitänyt olla täsmällisempi, mutta siis lenkillä tarkoitin treeniä. Kisa ei ole lenkki.

    Toisaalta repusta nesteen tankkaaminen epätasaisella alustalla porukassa ajettaessa on turvallisempaa kuin pulloista, vaikkakin juomareppujen preferointi liittynee varmaan siihen, että se on wattien kulutuksen kannalta tehokkaampi tapa kuin lastata runko täyteen nesteitä. Vähemmän jousittamatonta massaa jne.

    Tempputangoista olen myös mieltä, että gg-kisailu vaatisi juuri niiden kieltämisen verran kalustosääntelyä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #768
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    ^^ Aika-ajoihin ja todella pitkiin, Transcontintalin tai Race across American tapaisiin viikon tai ylikin kestäviin kisoihin, joissa ajetaan käytännössä koko valveillaoloaika.


    Juomareppu on vielä vähän kiikunkaakun eli en pidä sitä ihan yhtä kaameana kuin tempotankoa silloin kun kyseessä on aito "self-supported" kisa.


    ^ Juu, tämä oli ymmärtääkseni selvää kaikille Se vain jätti auki sen oliko kisoissa mahdollisesti ajettu pitempään kuin mainitut viisi tuntia.

    Pyöräilyllehän on ominaista sekin että kilpaillaan paljon ja osa kisoista ajetaan ikään kuin harjoitusmielessä. No, jos yli viiden tunnin kisoja oli ollut vain jutussa mainitut kaksi (eivätkä nekään kuutta ja puolta tuntia pitempiä), niin itse asia ei ratkaisevasti muutu eli nyt ajettiin selvästi pitempään kuin koskaan aiemmin.



    PS Jos tästä haluaa harrastajana jonkin take home -messagen lukea, se voisi olla ettei meillekään ole erityisempää hyötyä yli viiden tunnin lenkeistä, vaikka ne kuinka kivoja olisivatkin ja niiden tekeminen antaisi meille aiheen röyhistää rintaamme.

    Voisikin olla parempi ajaa viikolla joku lyhyt mutta selvästi kovempi treeni ja jos energiaa vielä piisaa, käyttää se vaikkapa siihen että ajaa sillä viisituntisellaan lyhyitä reippaampia pätkiä tai lenkin loppupuolella 15-20 min niin sanottua kisavauhtia. Tai asiaankuuluvina vetopätkinä ja kylttikireinä, jos on niin onnellisessa asemassa että saa ajaa pitkät lenkkinsä porukkalenkkeinä.

  19. #769
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Laurens ten Dam aerobarseista: https://www.instagram.com/reel/CeZpT...d=YmMyMTA2M2Y=

    Keegan Swensonilla oli tollanen pieni aeropulikka. Sekä 130 mm stemmi, 40 cm alutanko (ja STIGMATA ) : https://www.instagram.com/p/CeWmnRoO...d=YmMyMTA2M2Y=

    Ei kukaan ole vielä nähnyt mitään kunnollista fotodumppia missään?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #770
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.562
    Pikainen ajoasento-offtopic:

    Jos Swensonilla on pitkä ajoasento JA aeropulikka, niin onkohan se testattu kuntoon kunnon bike fitissä tehomittausten kanssa? Oman hyvin jäykän alakropan kokemuksen perusteella pitkä aerotankoasento alkaa syömään tehoja todella nopeasti ja parhaat tehot tulee varsin lyhyellä asennolla. Toisaalta silloin se varsinainen kahva-ajoasento jää helposti melko lyhyeksi.

    Toki paremmalla liikkuvuudella saa pidemmän asennon aikaiseksi.

    Tämä kysymys heräsi tuosta 130mm stemmistä ja taannoin näkemästäni videosta, josta ilmeni, ettei korkeimman tason ammattilaisillakaan välttämättä ole tehty bikefittejä, vaan jotkut vetävät fiilispohjalta.

  21. #771
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Eihän toi aeropalikka venytä sitä asentoa mihinkään, ja vaikka siinä asennossa irtoaiskin vähän vähemmälle tehoa niin kapeemman asennon tuoma aerohyöty kyllä kattaa sen

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  22. #772
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^^ Aika-ajoihin ja todella pitkiin, Transcontintalin tai Race across American tapaisiin viikon tai ylikin kestäviin kisoihin, joissa ajetaan käytännössä koko valveillaoloaika.


    Juomareppu on vielä vähän kiikunkaakun eli en pidä sitä ihan yhtä kaameana kuin tempotankoa silloin kun kyseessä on aito "self-supported" kisa.


    ^ Juu, tämä oli ymmärtääkseni selvää kaikille Se vain jätti auki sen oliko kisoissa mahdollisesti ajettu pitempään kuin mainitut viisi tuntia.

    Pyöräilyllehän on ominaista sekin että kilpaillaan paljon ja osa kisoista ajetaan ikään kuin harjoitusmielessä. No, jos yli viiden tunnin kisoja oli ollut vain jutussa mainitut kaksi (eivätkä nekään kuutta ja puolta tuntia pitempiä), niin itse asia ei ratkaisevasti muutu eli nyt ajettiin selvästi pitempään kuin koskaan aiemmin.



    PS Jos tästä haluaa harrastajana jonkin take home -messagen lukea, se voisi olla ettei meillekään ole erityisempää hyötyä yli viiden tunnin lenkeistä, vaikka ne kuinka kivoja olisivatkin ja niiden tekeminen antaisi meille aiheen röyhistää rintaamme.

    Voisikin olla parempi ajaa viikolla joku lyhyt mutta selvästi kovempi treeni ja jos energiaa vielä piisaa, käyttää se vaikkapa siihen että ajaa sillä viisituntisellaan lyhyitä reippaampia pätkiä tai lenkin loppupuolella 15-20 min niin sanottua kisavauhtia. Tai asiaankuuluvina vetopätkinä ja kylttikireinä, jos on niin onnellisessa asemassa että saa ajaa pitkät lenkkinsä porukkalenkkeinä.
    Juomareppu on kyllä ihan hyvä olla. Sorateitä ryskätessä pullot tippuvat milloin minnekin ja juomareppu pelastaa pahimmalta nestehukalta. Aerotankojen kieltäminen olisi varmaankin spirit of gravelin vastaista, joten siksi niillä saa ajaa. UCI:n sorakisoissa käsittääkseni ne ovat kiellettyjä. Mutta nuo kisat ovat niin pitkiä, että ei niitä aerotangoilla voiteta, yleensä vahvin on ensimmäinen viivalla.

    Pidempiä harjoituksia on hyvä tehdä, mutta tässäkin kokonaisuus merkitsee eniten. Se on se ja sama ajaako 4 vai 6 tuntia lauantain pk-lenkillä, jos harjoittelu on muuten suunnitelmallista ja riittävän kovaa. Näyttäähän ne pitkät kello seitsemältä aamulla aloitetut lenkit hyvältä Stravassa. Jos ajaa 6 tuntia kevyillä pk-tehoilla ja pk-sykkeillä, tietää miltä vain se tuntuu ja sitten kun pitää ajaa 8-9 tuntia kovaa, onkin se ihan eri juttu. Pitkät ja kovat kisanomaiset ns. sopeutumisharjoitukset ovat kuitenkin tärkeitä pitkiä kisoja varten, jotta tietää miten varusteet ja kroppa toimii.

  23. #773
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Swensonin runko näyttää pieneltä, joten pitkä stemmi kompensoinee sitä. Se fatpigeon.cc-kaveri, joka oli ajamassa Breakawayn Gravel Primaverassa, ajoi Unboundin yhteentoista tuntiin ja niistä seitsemän sanoi viettäneensä aerotangoilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #774
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Swensonin runko näyttää pieneltä, joten pitkä stemmi kompensoinee sitä. Se fatpigeon.cc-kaveri, joka oli ajamassa Breakawayn Gravel Primaverassa, ajoi Unboundin yhteentoista tuntiin ja niistä seitsemän sanoi viettäneensä aerotangoilla.
    Kova suoritus! 11 tuntia on tosi hyvä aika. Tänä vuonna keskinopeudet olivat taas nousseet, vaikka keli oli paikoin huono. Moni meni alle 10 tunnin.

  25. #775
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070

    Gravel Grinding ja Gravel Racing

    ^ Tuli myös uusi reittiennätys. Johon kuulemma vaikutti suht tuuleton keli ja hiukan muuttunut reitti(?), vaikka alun jälkeen mentiin väilillä melkoisessa mudassa.

    Mutta taso kovenee tuollakin vuosi vuodelta kun, ammatilaisten määrä sen kuin kasvaa. Monen ex-pro maantiekuskin ura jatkuu gravelin parissa ja heillä on ainakin alkuun myös WT-tason moottori käytössä. Ainakin siihen saakka kunnes artesaanioluiden kulutus leikkaa siitä parhaimman terän

  26. #776
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^ Tuli myös uusi reittiennätys. Johon kuulemma vaikutti suht tuuleton keli ja hiukan muuttunut reitti(?), vaikka alun jälkeen mentiin väilillä melkoisessa mudassa.

    Mutta taso kovenee tuollakin vuosi vuodelta kun, ammatilaisten määrä sen kuin kasvaa. Monen ex-pro maantiekuskin ura jatkuu gravelin parissa ja heillä on ainakin alkuun myös WT-tason moottori käytössä. Ainakin siihen saakka kunnes artesaanioluiden kulutus leikkaa siitä parhaimman terän
    Tästä oli muuten cycling tipsissä juttua. Cameron Wurf oli sitä mieltä, ettei WT-kuskit aja suoraan voittoihin enää gravell kisoissa. Kärki on jo nyt niin jäätävän kova.

  27. #777
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Keegan Swensonilla oli tollanen pieni aeropulikka.
    Peter Stetinalla oli myös tuollainen (vielä julkaisematon) Pro:n minibar käytössä. Ite en noista tempotikuista ole innostunut, mutta tuollaista pulikkaa täytyy kokeilla.

    https://www.cyclingweekly.com/produc...s-canyon-grizl

  28. #778
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Tämän vuoden kisan olosuhteista hyvä videopätkä. Saattaa tulla monenlaisia ajatuksia mieleen, kun ollaan jossain 200km kohdalla, jalat yhtä velliä kuin alustakin ja vielä pitäisi jaksaa painaa pitkästi. Eikä mitään takeita, että kuinka pitkään tuollaista liejua on vielä edessä.

    https://youtu.be/ijMSpLCk81E

  29. #779
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Pron minibar näyttä hyvältä. Tuota oli jollain muullakin käytössä. Mulla oli itsellä joskus jotkin kuituiset mini-barit ja ne olivat täysin sudet. Liian löysät. Tuollainen edestä yhteen tuleva malli on takuulla parempi.

  30. #780
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    @dylanjawnson Strava. Suht reipasta rallattelua.

    The older I get the faster I was

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •