Noni, samaa välillä ite miettiny kun myynnissä nähnyt.
Laitetaanpa tännekin kuvia noista omista ajoikeista kun tänään oli pesupäivä
![]()
Olosuhteiden pakosta uuden pyörän kuva.
Trek Emonda SL 5, aero-osilla. Ensilenkillä, ja vähän säätöjä hakien ennen kuin laitan tankonauhat ja alan katkomaan kaulaputkea.
![]()
Tuolla naapurikylällä oli jouten yks grizli, poimin pois kuleksimasta.![]()
Maasturi saapui melkein vuoden odottelun jälkeen. 185cm ja pitkät jalat. Hyvin tuntuu tuo koko L toimivan setämiehen kannonkierrossa. Transition Spur toiveena oli vihreä mutta tämä kotiutui nopeammin ja väri tuskin vaikuttaa vauhtiin
Sent from my iPad using Tapatalk
Ihan jäätävän hieno tuo Spur. Ehdottomasti kiinnostavin downcountry-täpäri on the market
Roots, bloody roots
Tällä mennään sitten kräveliä väärin. Spessun Crux vuosimalli 2019 päivitetty vuosien varrella grx di2 ja zipp 303s rinkulat. Aika maantiepyörämäinen fiilis mutta menee kyllä kivasti myös soralla. On vikkelä ei mikään liian junamainen jyrä. Kun nyt oli muistakin vastaavan käyttötarkoituksen kihnuttimista tuoreita kuvia
Sent from my iPad using Tapatalk
Tuo on minustakin onnistunut muotoilultaan. Livenä kyllä hienompi kun siinä on paljon pieniä huoliteltuja yksityiskohtia, toptuben tiimalasimainen muotoilu, toptuben ja muiden putkien yhtymäkohta sekä headtube kokonaisuudessaan. Tässä kohtaa kuuluu aina mainita ohjaustangon rajoittimen GoGoGo tekstit.
Tuon koko on 56, istuimen korkeus 77,5 kuvassa ja spacerit 5 mm vajaa pohjassa. Tanko taitaa olla -6 kulmalla ja droppia tulee n. 11 tangon yläpintaan
Rungon 2v löytöpäivän kunniaksi kuvaa vanhuksesta. Hauska laite. Kona Lava Dome. Teemana terästä, Magura, DT Swiss 240, Gravelking, 1x konversio.![]()
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Viimeinenkin filllari siirtyi kahdesta eturattaasta 1x -aikaan eikä harmita. Hauska vehje muuttui vieläkin hauskemmaksi ja toimivammaksi.
![]()
Klassikko, joka ei vanhene ikääntyessään ja jäykän keulan kanssa menneiden aikojen mtb-geon hyvät puolet vaan korostuu.
(Vahinko vain, että tuo runkoversio ei mahdollista 1x1-aikaan siirtymistä. Hauska vehje muuttuisi vielä vieläkin hauskemmaksi.)
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Hieno Nineri, tasapainoisen näköinen kokonaisuus ja juu, sisuri pois chainstayltä niin vieläkin hienompi.
^^ Joo mulla alkaa valitettavasti olla vähän samaa vaivaa, vaikka silloin aikoinaan itseasiassa pääsin polvien aristelusta eroon yksivaihteisiin siirtymällä. Maastosinkulointi on mun kokemuksen mukaan polville hellävaraisinta touhua ja tienopeuksilla fiksailu rajuinta. Välitykset vaikuttaa ja se, että maastossa yksivaihteisella tulee ajettua pääasiassa putkelta. Hyvää core-jumppaa. Polvivaivoista huolimatta on kauhea kynnys luopua tallissa olevista yksivaihteisista. Typerää tämä tavaroihin rakastuminen. Viidenkympinvillitys-Rolleri taitaa lähteä kiertoon ensimmäisenä, kunhan jaksan väsätä ilmoituksen yksivaihteeseen.
Kuva paljasti myös, että koeajolenkillä on käyty nauttimassa asennusoluet Otaniemessä.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kyllä nuo ohutputkiset vanhat teräsrungot miellyttää vaan silmää eritavalla kuin nykyiset jöötimmästä tehdyt. Omassa uuden sukupolven Sherpassa on varmaan 1,5x putkihalkaisija vanhaan Karate Monkeyhin verratuna. Myös jyrkkä keulakulma "kuuluu asiaan", kun tuollaisia pyöriä kuitenkin suurin osa maastopyöräilyurasta tullut katteltua. Nykyiset loiva keula + jyrkkä satulaputki näyttää omaan silmään edelleen omituisilta, vaikka ajo-ominaisuudet kiistatta hyvät onkin.
Pässilä Juntu, S2 koko ja vallan ihana
29 x 3" & kilon keklu
29 x 2.8" & 120 Pike
i33 LB kehät & -22 DT 350 navat / race pinnat <1700 g
kuitukammet ym.
Muistaakseni 12.4 kg polkimilla tässä kokoonpanossa
Instassa enempi kuvia:jugi_fabric
![]()
Viimeisin projekti valmiina
![]()
„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)
„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)
Pieni ajotauko menossa, kun tuli vedettyä maastopyörän kanssa pannut. Kukaan ei onneksi nähnyt ja sain suojattua pyörän lähes 100% omalla kehollani. Pieni takapakki tuli, kun nilkan etuosaan tullut noin 4*4cm haava pääsi tulehtumaan hyvästä kotihoidosta huolimatta, joten sitä tässä parannellaan nyt. No kerrankin on taukoa ja aika käyttää kalustoa huollossa. Open Up sai ansaitsemansa täyshuollon Toni&Tonilla ja kesäksi kivan pirteän tankonauhan. Toivottavasti pääsisi jo juhannusviikolla ajelemaan, kun kesäloma alkaa.
![]()
Mökkipyörä KONA Niihau 1995
Honzoa työsuhdepyöränä..
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Torista löytyi naurettavan halvalla vanhan liiton alkuperäiskuntoinen Tunturi Poni. Vain Tunturien keulamerkki hukkunut jonnekin vuosien varrella. Takarenkaan tappilukko on ja avain löytyy. Dynamo + valo toimii. Ai että miten ihanaa! En voinut vastustaa tämän ostamista, vaikka yhtään pyörää ei pitänyt tänä vuonna ostaa ja tämä oli jo toinen
![]()
Tämmöinen polkukone tuli talvella olleen juhlapäivän kunniaksi hommattua.
Kirjanmerkit