Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
Mutta käytän tilaisuutta avautuakseni samalla lenkillä - tai ehkä pikemmin silläkin lenkillä - kahdessa eri risteyksessä koetusta: tulen kolmion takaa ja vasemmalta tulee auto, joka tietenkin sen sijaan että jatkaisi normaalinopeudella hidastaa selvästi, koska pyöräilijäthän eivät tunne liikennesääntöjä tai eivät noudata niitä...

....ja sitten siinä pyöräilijä joutuu odottamaan, koska ei ole mitenkään fiksua päätellä että hidastava autoilija todella on päättänyt antaa tietä. Sitten autoilija joko jatkaa eteenpäin tai hidastaa pysähtymiseen saakka. No, onhan siitä pyöräilijälle se ilo että hänelle selviää mitä autoilija tekee, mutta samassa ajassa tai paljon nopeammin hän olisi päässyt ajamaan, jos autoilija olisi pitänyt vauhtinsa yllä ikään kuin pyöräilijä olisi ollut kolmiomerkin tai viivan taakse pysähtynyt auto.
Samanlainen tapaus Rekolassa. Tulen kolmion takaa pieneltä asuntokadulta päätielle. Näkyvyys
pensaista johtuen on niin huono että siihen on pakko pysähtyä jotta vasemmalle näkee. Oikealta eli vastakkaiselta puolelta tulee auto, taksi eli ammittiautoilija, joka pysähtyy??? Koska itsellä ei ole tässäkään tapauksessa kiire niin odotellaan. Juomapullon esille ottaminen ja juominen laukaisi tämänkin tilanteen.
Liikennesäännöt on ihmisillä pahasti hukassa enkä ihmettele. 18 vuotiaana ajetaan ajokortti ja 70 vuotiaana vähän ajokuntoa tarkastellaan. Jos halutaan parantaa liikenneturvallisuutta, vähentää loukkaantumisia ja kuolemia niin

1. Ajotaitoa/kykyä pitäisi tarkastella useammin. Teoria ja ajokoe 5 vuoden välein ja alle 25 yli 65 vuoden iässä useammin.

2. Ajo-oikeus pitäisi voida poistaa helpommin. Liikenteessä liian paljon (25 %) kuljettajia joiden pitäisi siirtyä joukkoliikenteen ym käyttäjiksi.

3. Yli 15 vuotiaille pyöräilykortti jos ei ole ajokorttia.