LostInLaplandBikeshopGiantElectrobike
Sivu 1 / 7 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 206

Aihe: Garminilta Varia tutka takaa tulevien autojen ilmaisemiseen.

Garminilta Varia tutka takaa tulevien autojen ilmaisemiseen.

Laite toimii ainakin joissain EDGE-laitteissa ja siihen saa myös yhdistettyä erikseen ostettavan näytön ohjaustankoon.

http://www.dcrainmaker.com/2015/07/g...ar-lights.html

Löysin tällaisen maininnan
    1 Compatible with Edge 1000; compatibility with Edge Touring Plus/810/520/510/25 coming via a software update in Q3
    Jani73 muokkasi tätä : 30.08.2015 at 19.27

IncBuff Guest
    Paljastaakohan tuo jekkupeesaajan? Jos paljastaa niin työmatkakäyttöön erittäin käyttökelpoinen härpätin.

Laitteita sarjassa mitä et ole koskaan tietänyt tarvitsevasi... Mutta nyt kun miettii, voishan tuommosesta laitteesta olla jotain hyötyäkin. Siis siitä että näkee auton tulevan takaa. Aina kun ajaa poppi korvilla niin että tärykalvot raikaa, tuo EHKÄ antaisi aikaisemmin informaatiota kuskille että auto tulee takaa mitä korvat antaa ja voisi liimautua vielä enemmän pientareen vierelle mitä normaalistikin auton ohituksen ajaksi.

Tuomio: Menee harkintaan.

Edit: Joku pistänyt rahoiksi näköjään. Vuosi sitten joukkorahoituksella tuo tuote aluille ja sit tuommonen pikkufirma kuten Garmin ostaa koko roskan. Tuskin ihan ilmaiseksi. Joku saanut voita leivän päälle ihan suht paksun siivun varmaan.

Oijoijoi. Jos olisin aktiivi-työmatkatempoilija niin lähtisi heti ostoskoriin Satunnaisilla TMT-vedoilla ei riitä kantti investoida.

Jos nyt joku tuollaisen tarvitsee, eikö pieni peili ajaisi saman asian?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti supertele Katso viesti
    Jos nyt joku tuollaisen tarvitsee, eikö pieni peili ajaisi saman asian?
    No ei. Peili on liian vanha keksintö. Haitekkiä sen olla pitää. Eihän se muuten kaupaksi menisi, ja markkinatalouden loppumattomat rattaat pyörisi.
    I don't want to break these chains

Just. Peilistä pitäs kattoo taaksepäin, tuon avulla voi tuijottaa watteja vain garminista ja silti näkee milloin joku tulee takaa. Ja se joka keksii ensimmäisen seksikkään näköisen toimivan peilin fillariin niin varmaan tulee yhtärikkaaksi mitä Garminin perustaja.

Jepjep. Peili (10 €) mistä näkee fiksusti takanäkymän vs tutka (199 $), mikä ledillä vilkuttaa kun auto takaa lähestyy. Omalla kohdalla valinta ei tuota vaikeuksia.
    Helkama Kulkuri 5
    Tunturi RX500
    Kona Dew Deluxe
    Ridley X-Ride
    Focus Cayo evo Di2

Kuinkahan pitkään Edgessä riittää puhti, jos siihen liittää sykevyön, nopeus/kadenssianturin, kännykän ja lisäksi tuon tutkan. Siinä liikkuu dataa ilmassa.

Onko tästä kertynyt kokemuksia?

^Mitä kokemuksia kaipaat? Mulla on joku versio tuosta tutkasta, olisko mallia 515. Soiva peli, hyvin toimii ja poimii. Autot pidempääkin ja useamman kerralla. Näyttönä toimii Edge 1030 Plus. Mutta nykyään nämä toimivat myös muidenkin kuin Garminin gepsien kanssa, kuten Wahoon. Keila on aika leveä, joten hälyttää myös jos kelvi kulkee ajoradan vieressä. En vaihtaisi pois. Enkä peiliin.

Nythän Garminilta tuli uusi tutka, mihin on integroitu kamera. Sen saa kuvaamaan joko koko ajan tai tutkan liipaisemana. Joten hautajaisissa sitten voidaan katsoa miten se auto tuli päälle.
    https://www.dcrainmaker.com/2022/05/...ra-review.html

Lähinnä, että kannattaako hommata. Kamerallista en kaipaa. Se karvalakkimalli ilman valoa kiinnostaa, maksaisi 125e.

Garminin mittari löytyy ja takavalo on kiinni kypärässä.

Peiliä kokeilin, mutta se vaatii, että katseen siirtää suoraan alaspäin, tämähän hälyttää äänellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Lähinnä, että kannattaako hommata. Kamerallista en kaipaa. Se karvalakkimalli ilman valoa kiinnostaa, maksaisi 125e.

Garminin mittari löytyy ja takavalo on kiinni kypärässä.

Peiliä kokeilin, mutta se vaatii, että katseen siirtää suoraan alaspäin, tämähän hälyttää äänellä.
    Itse ainakin olen tykännyt maantiellä ja gravelilla käyttää. Ajan paljon yksin lenkkiä kuulokkeet päässä, joten ihan mukava saada tieto takana tulevista autoista. Nyt voi pitää volumea kovemmalla kuulokkeissa, kun tieto lähestyvistä autoista tulee aina näkökenttään ja korviin, kun 1030 garmin piippaa ainakin sen verran kovalla äänellä, että sen kuulee kuulokkeiden läpi. Annan itse ainakin suositukseni tuolle tuohon käyttötarkoitukseen. Sähköautot ovat myös niin hiljaisia nykyään ja lisääntyvät koko ajan, joten ihan fiksu ostos ilman kuulokkeitakin ajaville.

Kai se on hommattava. Vastatuuleenkin kun ajaa, niin suhina saattaa peittää vaanivat autot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Kai se on hommattava. Vastatuuleenkin kun ajaa, niin suhina saattaa peittää vaanivat autot.
    Suosittelen. Onhan tuo aika edullinen "henkivakuutus" kuitenkin. Ja kaiken pyöräilytavaran ostaminen tuottaa myös mielihyvää.

Ainoa taisi olla se, että akun kesto on aika rajallinen. Itsellä on valomoodina se "sykkivä", jolloin akun kesto hieman paranee.

Sitä ei vissiin ajon aikana saa mitenkään näppärästi pois päältä? Valottomalle luvataan 7h kesto. Riittää kyllä minulle.

Minulla on RTL516 malli missä valo päällä koko ajan. Kestänyt akku ainakin vähän reilut 200km maantielenkin. Pidempää en ole ajanut ja tuskin ajankaan, joten tuskin tarvitsen ikinä pidempää akun kestoa. Ajon aikana ainakain eri moodeja saa ohjattua ajotietokoneesta ja ainakin tuossa minun mallissa on/off nappi on ihan saavutettavissa myös ajon aikana, jos osaa ajaa yhdellä kädellä hetken

Tuo tutka tuli hommattua muutama vuosi sitten ja arvotan itse sen hankinnan aika korkealle. Ja liekö se valo vai mikä, mutta väitän, että nykyään 90-95% autoilijoista jättää nykyään reilusti sivusuunnassa tilaa, kun ohittavat. Mutta itselle pääasiallinen syy hankkia tuo oli se, että nyt pystyy vähän varautumaan, kun kuulee piippauksen mittarista, vetää vähän fillaria laidempaan jne.

Pelkällä vilkkuvalolla varoittaa?
    Mun mielestä pitäisi olla härpäkesysteemi johon tulee kamerakuvaa sekä edestä että takaa vaikkapa kypärän visiirin asennettuun näyttöön. Sit vois ajaa nenä kiinni stemmissä koko ajan ja seurata edessä olevaa näkymää ihan vaan näytön kautta nostamatta päätään.

Vahva suositus täältäkin. Pidemmillä lenkeillä olen laittanut päälle vasta kaupunkialueen ulkopuolella (kelvillä ei ole koskaan tullut autoa takaa ohi, vastaan kyllä) tai lataillut välillä.

Vaikka ei ihan Howerin spekseillä (tarkoituksena kait, ettei tarvitsisi edes vilkaista stemmiin päin), niin tuossa olisi periaatteessa yksi lisälaite: https://www.garmin.com/fi-FI/p/530536

Minulla on myös RTL516 ja se on osoittanut todella hyväksi ostokseksi. Jos ei satu katsomaan mittaria niin tutkan piippaus varoittaa hyvissä ajoin lähestyvästä/lähestyvistä autosta/autoista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Pelkällä vilkkuvalolla varoittaa?
    Vilkkuvalolla varoittaa sitä autoa. Muistaakseni tuo alkaa vilkuttaa tiheämmin ja kirkkaammin kun se auto lähestyy. Autosta sitten varoittaa merkkiäänellä ja grafiikalla yhteensopivassa laitteessa.

Mutta ei tuollaista ole pakko hankkia, jos ei katso tarpeelliseksi. Itse pidän tuota parempana kuin peiliä.

Toimiiko nää ihan stand alone, ilman mitään garminin tai muutoin yhteensopivaa laitetta? Ok, hienot alertit jäisi näkemättä näytöillä mutta piippaisi auto lähestyessä tms.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Toimiiko nää ihan stand alone, ilman mitään garminin tai muutoin yhteensopivaa laitetta? Ok, hienot alertit jäisi näkemättä näytöillä mutta piippaisi auto lähestyessä tms.

Ei taida toimia. Varia ei piippaa itse, vaan pitää olla yhdistettynä johonkin laitteeseen mikä piippaa. Tähän sopii myös ilmeisesti älypuhelimet, eli ei tarvitse välttämättä olla garminin ajotietokonetta.

Vilkasliikenteisellä tiellä tuo on ärsyttävä kun piippaa koko ajan. Äänet saa kyllä pois päältä valikosta mutta niin paljon joutuu näpyttelemään ettei ajon aikana ole sujuvaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Ei taida toimia. Varia ei piippaa itse, vaan pitää olla yhdistettynä johonkin laitteeseen mikä piippaa. Tähän sopii myös ilmeisesti älypuhelimet, eli ei tarvitse välttämättä olla garminin ajotietokonetta.
    Höh, en mä pidä puhelinta missään esillä, se on aina haudattu jonnekin. Tekisivät tuosta standalone editionin, joka toimis (tarvittaessa) ihan ittekseen.

Ei varmaan piipaus kuuluisi sieltä perseen alta.

Täksi kesäksi hommasin maantiekäyttöön ja ilman ei huvittaisi enää ajella. Ensimmäisellä lenkillä kävi heti mielessä "miksi en aikaisemmin ole tällaista hankkinut". 516 "saksanmalli" kyseessä joka ei vilkuttele vaan palaa tasaisesti.

Connect IQ:sta jos latailee vielä pari tietokenttää Edgeen:

Tail Light Field saa kätevästi tutkan akun tilan sekä valon on/off napin yhteen tietokenttään.

My Bike Radar Traffic saa sitten kaikkea kivaa näkymään Edgessä/Connectissa. Mm. voi seurata ohittavien kulkuneuvojen nopeuksia kun ne sieltä takaa lähestyvät. Nuo voi ladata myös jälkeenpäin appin nettisivuille jos haluaa katsoa missä kohti kaaharit tulivat ohi.

Mikäs on halvin ajotietokone, mihin Varian saa paritettua? Se oma näyttö ei innosta...

Garmin kello / ekosysteemi ei muutoin kiinnosta. Polarilla mennään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •