GiantGarminElectrobike
Sivu 25 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1354

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Onkos joku käynyt jo kurkkimassa Porkkalan soria? Joskus pari tai ehkä kolme viikkoa sitten ajoin Honskbyntien ja se oli aika rasputitsaa silloin.
    No viime sunnuntaina oli vielä siinä länsiväylän varressa kelvilläkin 10cm lunta, eli eiköhän odotella juhannusta.

Muhjua on .

Joo, käytiin Kopparnäsissä juoksemassa rouvan kanssa. Rannasta golfkentälle vievällä polulla/metsätiellä oli 35 cm teräsjäätä. Jonnekin sitä pitäis huomenna kuitenkin yrittää, kun en jaksa pelkkiä asfalttejakaan ajella.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Joo, käytiin Kopparnäsissä juoksemassa rouvan kanssa. Rannasta golfkentälle vievällä polulla/metsätiellä oli 35 cm teräsjäätä. Jonnekin sitä pitäis huomenna kuitenkin yrittää, kun en jaksa pelkkiä asfalttejakaan ajella.
    Haloo Kesä tulee justiinsa ja sä jo kaipaat sohjoa ja lunta.

No minä kyllä ymmärrän stenun kommentin toisin .. mutta onhan paikalliset metsäpolut ihan gravelilla ajettavassa rakettijääkunnossa

Reilu viikko sitten oltiin Haukkalammella juoksemassa ja silloin sillä pohjoisen Nuuksion fillarireitillä oli vielä vähintään 50 cm lunta, joten mä luulen, että Paatonillakin loppuu kärsivällisyys odotella kesää jossain kohtaa toukokuuta.. Ja meen kyllä mieluummin vaikka asfalttilenkille kuin ajelen nastoilla enää edes rakettipolkuja
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

No olihan siellä kaikkea vielä tarjolla, mutta ei tarvinnut tunkata kuin ehkä parikymmentä metriä

Merellä vielä oleva jää pitää ilman ilman viileänä rantaviivassa ja lumiset paikat oli pääosin kovia. Paikoitellen oli liukasta. Ankarlaxintie on pahimmassa kunnossa ja Ankarlax-Friggesby-väli lumisin. Medvastön lenkki ja Honskbyntie oli jo aika hyviä. Paikoitellen märkää toki.

No mutta tuostahan on jätetty meikon läpiajo tekemättä

No ei, siellä olisi saanut tunkkailla ehkä muutaman metrin enemmänkin.

Kas, en ole ainut kun ajatuksissaan ajelee radanvartta ylityskohdan ohi.

Heh, kävi tosiaan ekan kerran ikinä niin.

Juu se Meikon polku perinteisesti kerää paljon lunta ja pitää lumet pitkään. Joskus olen tunkkaillut siellä, kun muualla ei enää ollut lunta juuri missään.

Itse ajelen lähes joka kerta. No lähden kohta katsomaan kuinka tänään käy.

EDIT: tänään keskityin ja onnistuin tekemään virheettömän suorituksen!
    JackOja muokkasi tätä : 17.04.2022 at 17.42

Tuolla olis joku kuvarastikin kuulemma

Miksi ihmeessä joku ajaisi gravelpyörällä kaupungissa? No, käypä kattomassa!

"Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein

Onko joku muu ollut huomaavinaan, että Gravelmapista häviää tavaraa? Latelin sinne viimeaikaisia löytöjä ja yllätyin huomatessani kuinka kartasta puuttuu sellaisia, jotka aivan varmasti olivat siellä aiemmin. Välillä olen ihmetellyt onko omiakin pätkiä poistunut ja olen sitten naputellut uudestaan ja kuitannut muistamattomuudella.

Mä olen ainakin huomannut, että joillain tuntuu menevän "segments" ja "routes" sekaisin ja segmentteihin on ladattu jotain kymmenien kilometrien ja osin asfalttiteitä kulkevien lenkkien gpx-jälkiä, joita olen liputellut poistettavaksi. Häviäisiköhän siinä mahdollisesti alta oikeita segmenttejäkin?

Olisikohan mahdollista, että olisi niin valveutuneita ja teistään mustasukkaisia maanomistajia, että kävisivät klikkailemassa poistettavaksi jonkun keksityn syyn perusteella..? Mutta en ole kiinnittänyt huomioita, että itse tekemiäni olisi hävinnyt.

Mä olen ainakin huomannut, että joillain tuntuu menevän "segments" ja "routes" sekaisin ja segmentteihin on ladattu jotain kymmenien kilometrien lenkkien gpx-jälkiä...
    Joo, assulenkkejä

Itse kummastelen, ettei mene jakeluun sellainen, että soratiekarttaan vain sorateitä.

Olisikohan mahdollista, että olisi niin valveutuneita ja teistään mustasukkaisia maanomistajia, että kävisivät klikkailemassa poistettavaksi jonkun keksityn syyn perusteella..?
    Se voisi kyllä selittää asiaa. Juttelin itse asiassa toissakesänä Vihdissä yhden mökkiläisen kanssa hänen aivan selkeästi pihallaan. Oli harmissaan kun pyöräilijät käyttävät läpikulkuun pihaansa, oli kuulemma jossain reittipalvelussakin. Lupasin hoitaa poistettavaksi, mutten löytänyt sitä mistään. En pystynyt pitämään lupaustani. Harmittaa. Heatmapissa on kyllä käytetty pätkä.

Itse ajaduin sinne kartan johdattelemana ja olisin tehnut u-käännöksen, mutta juttelun päätteeksi antoi juuri minun juuri sillä kertaa mennä.

Jos mulla olisi kesämökki ja jos sen pihan läpi joku olisi tehnyt julkisen reitin, niin saattaisin ärsyyntyä minäkin. Jos sellaisiin segmentteihin sattuu törmäämään, niin niitäkin voi kyllä mielestäni klikkailla poistettavaksi.

Vuoden 2022 Traka 360K ajettiin 30.4. Pisin reitti 365km, nousua 5000m. Taustoja ja fiilistelyä tässä jutussa ja alla onboard -kuvaa 37. sijoittuneen kuskin kyydistä (aika: 23h 33min).

The older I get the faster I was

Oho: https://www.velonews.com/news/moriah...-austin-texas/

Aikamoista. Mo oli yksi USA-gg-skenen valovoimaisimmista naisista ainakin somessa.

Ei helvetti, eilen juuri tsiigailin tuubista Veloworthyn BWR-taltointia, jossa Wilsonkin seikkaili. On tuo Ameriikan meininki kyllä aikamoista…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Ei helvetti, eilen juuri tsiigailin tuubista Veloworthyn BWR-taltointia, jossa Wilsonkin seikkaili. On tuo Ameriikan meininki kyllä aikamoista…
    Gravel Locosissa oli monella kyllä mieli maassa tämän vuoksi. Muutenkin raskas kilpailu oli, ilmeisesti 40 astetta lämmintä. Aivan hirveä lämpötila ja vielä noin pitkä kisa. Unbound Gravel taitaakin olla sitten kolmen viikon päästä. Suunnittelen ehkä meneväni sinne 2024 jos saan paikan ja ensi vuonna kiinnostaisi Gravel Worlds Nebraskassa. Jos siellä on noin lämmintä kuin Teksasissa oli, vien pyörän ja trainerin kotipihan kasvihuoneeseen ja alan ajamaan siellä, jotta lämpötilaan ja kosteuteen tottuu

Kukas se oli se suomalainen ultrapyöräilijäherra, joka aikoinaan polki saunassa harjoituskilsoja? En nopealla guuglauksella löytänyt. Lotta Lepistön saunaharjoitteluun kyllä viitattiin.
    Gravel Locosissa oli lämmintä, mutta se ei näyttänyt Hollannin-miehiä haittaavan. Voittajaa saattoi suojata tuntemattomuus, mutta Ivar Slikin kyvyt olivat kyllä varmasti tiedossa.

Kukas se oli se suomalainen ultrapyöräilijäherra, joka aikoinaan polki saunassa harjoituskilsoja? En nopealla guuglauksella löytänyt.
    Saikansaloa tuskin tarkoitat, mutta tuossa kuitenkin kevennykseksi: https://www.youtube.com/watch?v=SoQm61O51YQ&t=517s
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

Långkärrintie, Sipoo oli pilattu.
    Ennen tie oli hienoin pätkä lähialueella, varsinkin keväisin. Mutaa, savea, 10 cm roudan tienpinnasta nostamia kiven murikoita, monttuja, ylämäkeä, alamäkeä. Pystyi ajamaan mutta piti katsoa mistä kohdasta. Varsinkin länsituulella, kuten tänään, 3,5 km metsätietä ja vielä jatko Utegårdintie, Hannuksentie Paippisiin. Nyt lännestä alku ok mutta loppuun ajettu mursketta mikä kohta on painunut tasaiseksi baanaksi.

@Arosusi.
    Oliko tämä sarkasmia? Vai tosissasko...?

Miksei tosissaan? Jos haluaa ajaa sileetä ni ajelee sitten päälystettyjä

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Tuota pätkää en ole ajellut, mutta myös täällä Pirkanmaalla on tullut muutamaan kertaan kiroiltua sorateille tehtyä uutta murskekerrosta. Paljon mieluummin sitä pyörällä ajelee sileää, mutta kuoppaista soratietä kuin karkean murskeen aiheuttamassa jatkuvassa tärinässä.

Långkärrintie on vanha kärrytien pohja. Itse en sitä olisi ajanut kuin maastoautolla. Kerran pääsi työntöhommiin kun yksi henkilöauto oli jäänyt jumiin. Nyt sieltä on haettu puita ja siksi pohjaa on pitänyt vahvistaa. Nyt siinä pyörä "ui" mutta viimeistään ensi keväänä se on baana kun siitä autoilla ajetaan, mikä tulee tapahtumaan kun tien kunto sen sallii.
    Kun en pidä maastoajosta, kaadun ja loukkaannun kumminkin, tai juurakkopoluista niin tuo vastaavat pätkä on itselle sopivaa maastoajoa. Tuollaisia heikko kuntoisia teitä tässä lähellä ei vaan enää oikein ole.
    Paras gg:ssä on vähän heikkokuntoinen tie, kaksi uraa, vihreää keskellä ja mutkan takanaa ei tiedä mitä sieltä ilmestyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Paras gg:ssä on vähän heikkokuntoinen tie, kaksi uraa, vihreää keskellä ja mutkan takanaa ei tiedä mitä sieltä ilmestyy.
    Aamen. Ja toisaalta, kun sitä kunnon sepelirätinää on ajanut parikyt kilsaa putkeen niin osaa taas arvostaa sileetä pintaa hetken.

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Juu voisi tarkentaa, että on tuo Ameriikan gravelmeininki aikamoista..

https://www.cyclingweekly.com/news/a...on-murder-case

https://www.velonews.com/news/gravel...n-murder-case/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •