ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 164 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 64 114 154 162 163 164 165 166 174 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.891 - 4.920 / 5847

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

^ Huomenta. Mainio aika aamukahville ja aamiaiselle yleensäkin. Vielä yksi yövuoro ennen Vappua. 2

tempokisu Guest
    ^ no huomenta vaan. Oli aika kun söin aamiaisen tähän aikaan ja lähdin yölenkille kohta pian.
    Nahkiainen muutti mun päivä, tai sanoisinko yö, järjestyksen . Ja hyvä niin, pelastui yksi pieni elämä

Vappu alkaa klo 7:00. Rock.
    Pitää toki ensin hieman nukkua;
    toisaalla kummasteltiin toiminnan
    ajankohtaa. Nukun silloin kun on
    sen aika, naapurin kilvetön monttu-
    pyörä (2-T) ei saa hyviä unipisteitä...
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

tempokisu Guest
    tv1 uutistoimittaja Tommy Fränti on palannu töihin ( perin järkyttävän asian, vaimonsa kuoleman jälkeen ) pidän tästä uutistenlukijasta, ja kaikkea hyvää & voimia.

Downton Abbey: uusi aikakausi.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Tämän olisi melkein voinut laittaa vituttaako-topiciin myös, mutta hyvä tuuli jäi pääliimmäiseksi:

Yksi fillari piti talven jälkeen melkoista naksuntaa, joka poljinkierooksella naps. Voitelin ja kiristelin. Naps. Vaihdoin polkimet. Naps. Vaihdoin satulan ja tolpan, puhdistin uuden tolpan. Naps. Vaihdoin kammet. Naps. Pistin takin alanepparin kiinni. Hiljaisuus. Neppari oli osunut vaakaputkeen... hetkeen en tiennyt itkeäkö vaiko nauraa, naurun puolelle tuntui kääntyvän. Toivotaan että olis tossa.
    Tuttu tilanne, ei vitsit kun ihmettelin että mistä tää napsu tulee...

...tuossa jo mietin että niin kun piti maantiepyörään vaihtaa että työmatkaako sillä -- tässä mitään työmatkaa tarvi, on vapaapäivät ja kiitos helatorstain, tässä on seuraavat 3 viikkoa vain 2 työpäivää viikossa. Nykyisin se on hyvä juttu.

tempokisu Guest
    ^ ja lisäksi se että Sorvan kylässä on järjestetty ( ainakin ennen on...) sananmuunnos-festivaalit. Itse kuulun siihen joukkoon kun kokeilee sananmuunnosta vähän joka asiasta...

sorva ui

Kesäsesongin ensimmäinen PRB terdellä.

Liput Maladyn Ainavihantaa levynjulkistamiskeikalle. Ehkä tämä neljäs vai viides kerta todensanoo.

Autonropponen meni katsastuksesta läpi, toinen rekisterikilven valo takaa pimeä mutta muuten ok. Kyllä tonne katsastusasemalle nykyään menee ihan mielellään vs silloin kun ne oli valtion omistuksessa.

tempokisu Guest
    mun kuvasivuston kansioon "koekuvia2 kututalkoot" on ilmaantunut 3 uutta kävijää...siellä on siis pikkunahkiaisen toukka - kuvia.

Jymy koira saatiin ulos tunnelista:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008795377.html

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Silloin tällöin nähnyt, kun vanhemman puolen fillaristi ajaa Maskun suunnasta Turkuun päin maantiepyörällä, jossa on aika-ajotanko. Kuski ei pysty ilmeisesti pitämään ns. pakettia kasassa, kun joka kerta hänet nähdessäni hemmon ajoasento on sellainen, että polvet pyörivät kaukana sivuilla. Aika-ajotangon hyöty taitaa olla negatiivinen tuollaisella asennolla. Kaiken lisäksi näyttää tosi tyhmältä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

tempokisu Guest
    ^ ja se saa sinut hyvälle tuulelle

Sain ajettua tänään satasen, reissun ohessa kävin hammaslääkärissä ja voi mikä helpotus kun yhden hampaan pullottava kohta ja kolo ikenen kanssa saatiin kuntoon.
    ( hammashoitoon on tänä keväänä menny niin paljon rahaa etten ole katsonut maksuja...)
    Avasin lintukirja äänillä- paketin ja testasin siis tämähän on todella hieno kirja, upeat kuvat ja äänihomma ihan mainio.

ps. ja aamulla nauratti kun Aamulehden yleisönosaston tekstarilainen...." minä 58-vuotias isoäiti" kun itse pian 57-vuotiaana koen olevani keskenkasvuinen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Silloin tällöin nähnyt, kun vanhemman puolen fillaristi ajaa Maskun suunnasta Turkuun päin maantiepyörällä, jossa on aika-ajotanko. Kuski ei pysty ilmeisesti pitämään ns. pakettia kasassa, kun joka kerta hänet nähdessäni hemmon ajoasento on sellainen, että polvet pyörivät kaukana sivuilla. Aika-ajotangon hyöty taitaa olla negatiivinen tuollaisella asennolla. Kaiken lisäksi näyttää tosi tyhmältä.
    Saahan sillä painon pois kämmeniltä. Oli mullakin joskus 100 vuotta sitten tuollainen viritys täysjäykässä ”maasturissa”. Ehkä en kuitenkaan tänä päivänä moiseen lähtisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Saahan sillä painon pois kämmeniltä. Oli mullakin joskus 100 vuotta sitten tuollainen viritys täysjäykässä ”maasturissa”. Ehkä en kuitenkaan tänä päivänä moiseen lähtisi.
    Huvittavalta näyttää joka kerta, kun tuon näyn näen. Ja aikuinen mies vielä! Joltain juniorilta voisi ymmärryksen puutteen hyväksyä.

Huvittavalta näyttää joka kerta, kun tuon näyn näen. Ja aikuinen mies vielä! Joltain juniorilta voisi ymmärryksen puutteen hyväksyä.
    Täällä 1 aikuinen mies, jolla on markettihybridin suoraan tankoon lisättynä sellainen aika-ajotanko, vain ja ainoastaan siksi että saa painon pois kipeältä ranteelta (eikä taatusti "paketti kasassa"). Positiivinen lisähän se on, jos sillä saa kanssapyöräilijät hyvälle tuulelle... ;-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski63 Katso viesti
    Täällä 1 aikuinen mies, jolla on markettihybridin suoraan tankoon lisättynä sellainen aika-ajotanko, vain ja ainoastaan siksi että saa painon pois kipeältä ranteelta (eikä taatusti "paketti kasassa"). Positiivinen lisähän se on, jos sillä saa kanssapyöräilijät hyvälle tuulelle... ;-)
    Tällä esiin tuomallani sankarilla on ihan maantiepyörä alla. Ihan uteliaisuudesta kysymys: eivätkö polvet ja lonkat tule polkiessa kipeäksi, kun polvet sojottavat sivulla?

Tällä esiin tuomallani sankarilla on ihan maantiepyörä alla. Ihan uteliaisuudesta kysymys: eivätkö polvet ja lonkat tule polkiessa kipeäksi, kun polvet sojottavat sivulla?
    No tuli vähän karrikoitua, ei mulla polvet sivulle sojota... Tarkoitin lähinnä vain, että mulla mahdollinen aerodynaamisuus tulee vain sivutuotteena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski63 Katso viesti
    No tuli vähän karrikoitua, ei mulla polvet sivulle sojota... Tarkoitin lähinnä vain, että mulla mahdollinen aerodynaamisuus tulee vain sivutuotteena.
    Ok. Tämä minua huvittava hemmo siis ajelee polvet ulospäin ja katsominen paitsi huvittaa, niin saa myös kiputuntemusten kuvitelmia aikaiseksi.

tempokisu Guest
    eh...isäni, ei kun mä olen ihan samanlainen. Heti pitää jonnekin raportoida kun auto menee katsastuksesta läpi. No tuli siihen ensin joku korjaus.
    Kuulemma isääkin hermostutti ja jännitti että miten käy, ja iso ilo kun nyt oli hyväksytty. Punainen pikkumazda siis, ja siitä oli laittanu vielä kuvan:

Sitten on mun isomazdan helmojen korjaus ja kesäkatsastus, että saa sen katsastusajan muutettua mukavimmille keleille ( nyt helmikuu)

Sitkeä räkätauti ja koleat kevätsäät pitäneet papparaisen sisätiloissa jo seitsemättä päivää, tänään kuitenkin kaunis ja lämmin päivä, joten ohjelmassa kevyttä ulkoilua voinnin mukaan.

Tapolan mustamakkara ja puolukkahillo.
    30T

Lätkän MM-jäätä Tampereella ei ole täytetty mainoksilla.
    Pelin seuraaminen on mahdollista.

Tänään varmistuneet kuopuksen lakkiaiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Tänään varmistuneet kuopuksen lakkiaiset.
    Sama!

Lähetetty minun DN2103 laitteesta Tapatalkilla

^
    ^^
    sama!
    Aikoi mennä vielä yöksi duuniin.

tempokisu Guest
    olin Pirkkalassa linturetkellä, ja tosi kiva - juurikin siellä ne lintutietäjät kertoi mikä lintu kun laulelee, ja näköhavaintoja. Kaikkiaan 36 lajia - en minä niitä kaikkia nähnyt ( esimerkiksi kaulushaikara jäi kyllä näkemättä..mutta kuulohavainto tuli tutuksi), mutta minulle paljon. Oli pikkuvarpunen, peipponen, västäräkki ja talitintti, kottarainen, se meriharakka, silkkiuikku, sinisorsa, telkkä, kalatiira, pulu ja sitten naurulokki ja kalalokki. Mun havaintoni oli nyt se käpytikka, ja viimeisenä lensi vielä joutsenpariskunta. + harakat, varikset ja naakat.
    Kuulohavainnoissa on vielä opettelemista...mutta kyllä sieltä jotain tunnisti. Tosi opettavainen retki kun oppi ( vähän) havannoimaan ja kiikareilla katsomaan ( ei ensin osaa hahmottaa että tällä näkee yli kilometrin päähän..), ja tuli tutuksi se paikka jonne voi mennä toistekin. Olen asunut täällä nyt 30 vuotta ja en edes tiennyt että ihan tuossa vanhan kirkon lähellä on lintutorni.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •