GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 187 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 87 137 177 185 186 187 188 189 197 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.581 - 5.610 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5581
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Minä olen semisti pitänyt hälyttävänä merkkinä litkun tursuamista kiekon ja renkaan välistä. Sillä tavalla että rengas ei ole oikein täysin paikoillaan.

  2. #5582
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin meinaat luiskahtamista keskiuraan? Se kyllä voi helpostikkin johtua tuosta kertyneestä litkusta, mutta räjäyttääkö tämä renkaan sitten pois kehältä?
    Meinaan. Reunalangan ei silloin tarvitse katketa, eikä kumin mitenkään revetä.

  3. #5583
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Meinaan. Reunalangan ei silloin tarvitse katketa, eikä kumin mitenkään revetä.
    Eli voisko siinä käydä niin, että toinen puoli tippuu keskiuraan, mutta rengas on edelleen suht tiivis. Tuon jälkeen toinen reuna pääseekin nousemaan kehän yli. Penteles. Noihan se voi olla.

    Nyt ei ole jäsen petewow:lla muuta mahdollisuutta kuin hakea suurnopeus kamera ja virittää rengas uudelleen paikalleen. Tämä jää muuten vaivaamaan.

  4. #5584
    K.Kuronen Guest
    ^Mä olen etsinyt netistä pääni kipeäksi, mutta en ole löytänyt mitään tutkittua tietoa, vain toteamuksia, että pamahti.

    Toisaalta sitä paukahdusta voi joutua odottamaan pitkäänkin, että suurnopeuskameran kanssa voi joutua odottamaan.

  5. #5585
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Tulipa ihmeteltyä miksei regular Stans paikkaa slicksejä Gravelkingejä, vaan aina 4 bariin pumpatessa alkaa suihkuamaan reiästä ulos. Huomasin sitten, että purkin mukaan litku on tarkoitettu max 40 psi (2.75 bar) paineille, eli eihän tällä tee mitään muussa kuin maastopyöräkäytössä..
    Minusta purkissa todetaan että ei pitäisi käyttää yli 2.75 barin asennuspaineita. Ja erikseen maantie-tubelekseen totesivat ettei pidä ylittää renkaan / vanteen max painetta. Eli minusta ei todeta, etteikö saisi käyttää yli 2.75 barin painetta.

  6. #5586
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    ^ Mulla näköjään näitä tubeless-ongelmia riittää kaksien Gravelkingien kanssa. Slicksit alkaa tosiaan suihkuamaan litkua, kun 4 bar ylittyy.. eli litkun tekemä paikka ei pidä.
    Ensin ajattelin testata siihen toista litkua, mutta ehkä tässä voisi heivata kaikki Gravelkingit sekajätteeseen samalla.

    ^^ Muistaakseni nämä renkaat menivät vanteelle aikoinaan ilman mitään työkaluja, joka on tietysti asennettaessa ihan kiva juttu, mutta ei muuten mitenkään luottamusta herättävää. Kiekko on onneksi ehjä ja nyt saa hyvän syyn tilata Thunderot testiin.

  7. #5587
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jep. Aluperäinen syy on tietystikkin tuo liian väljä rengas. Eihän se litku edes pääse sinne alle, jos rengas istuu tiukasti hyllyllä.
    Muutenkin hooklesien kanssa täytyy olla varmaan tarkempana välijen renkaiden kanssa.

  8. #5588
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Mulla ei ole posahtanut pois vanteelta, mutta gravelkingit on löystyneet 2 vanteelta irrotuksen jälkeen niin, että en saanut niitä nousemaan millekkään vanteelle enää tubeleksena. Edes vanteen lisäteippauksen jälkeen, oli vaan niin löysä vanteella.

    Mä oon joututunu nostamaa panaracerit (gravelking sk ja ss) sisurilla ensin vanteelle ja sen jälkeen vasta onnistunut tubeleksena.

    Näin siis uutena ja vanhana.

  9. #5589
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Olisiko tässä täydellinen litku? https://bikerumor.com/onza-tubeless-...-never-dry-up/ ainakin kovat lupaukset ??.

  10. #5590
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Aamulla heräsin kovaan pamahdukseen ja huomasin, että eturengas oli räjähtänyt vanteelta. Nämä ovat kuitenkin olleet käytössä jo reilun vuoden ja eilenkin ajoin vajaan 6h lenkin ilman ongelmia.
    Mikähän homma..? Renkaana Panaracer Gravelking SK 38x700 TLC ja kiekot Zipp 303S:t. Paineet n. 2.6 bar, jonka ei pitäisi olla liikaa?
    BRR oli testannut hookless/hooked kehiä. Muuten noissa tuloksissa ei mitään yllättävää, eli käytännössä eroja ei ole lainkaan. Enemmän tuloksiin vaikuttaa varmasti kehän muoto.

    https://www.bicyclerollingresistance...hookless#setup

    Lopussa just kommentoidaan tuota, että 303s kiekoissa on todella pieni bedlock.
    Eli kurosen teoria renkaan tippumisesta keskiuraan pitää varmaan paikkaansa.

    Noiden kiekkojen kanssa kannattaa olla varmaan suht tarkkana väljien renkaiden kanssa.

    edit: Ovatko kehät oikeasti tälläiset? Eihän näissä ole käytännössä lainkaan bedlockia.


  11. #5591
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Ei tullut kiinnitettyä muotoon huomiota kun renkaita asensin.
    Toista kertaa viimevuotisia Gravel Grindereita asentaessa oli kyllä vaikeuksia saada niitä nousemaan kun falskasivat niin kovasti, eli aika löysät oli kehällä. Pysymisen kanssa ei sitten taas ole ollut ongelmia, nätisti ja tiukasti istuvat hyllyllä tyhjänäkin.

  12. #5592
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jep. Olen itse ajellut tosi paljon vannejarrullisilla fulcrum wind kiekoilla, joissa ei ole lainkaan bed lockia. Hyvin napsahtavat hyllylle ja ovat aina paikallaan pysyneet.

    Useammissa uusissa kiekoissa on kuitenkin kunnollinen bed lock.

  13. #5593
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Jaha, nyt olen päässyt nauttimaan Paattoman mainitsematta caffelatexin kuivumisesta.
    Challenge Gravel Grindereissa useampia pieniä reikiä jotka ei käytännössä falskaa paljoakaan ilmaa (pumppaus pari kertaa viikossa riittää), mutta märkiä länttejä alkaa ilmestymään aina lenkin jälkeen pyörän seisoessa. Mitään suihkuja ei ole ollut.

    3 viikkoa täytöstä niin ei ollut enää nestettä sisällä.

    Pitääköhän näissä sitten siirtyä takaisin orangeen jollei lopu noiden länttien ilmestyminen..

  14. #5594
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lisää vaan litkua jos se on toiminut muuten hyvin. Ei se kuivunut litku siellä mitään paina. Orange on kyllä siitä kiva, että se lähtee nättinä kalvona renkaasta pois. Caffelatex ei.

    Märät läntithän kertovat vaan litkun toimineen. Tainnut olla vielä sepeliä reitillä?

  15. #5595
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Joo, tankkasin takarenkaan. Edessä hölskyi edelleen hyvin.
    Olen yleensä muutenkin vaan pyyhkinyt ylimääräiset pois rengasta pois otettaessa, varsinkin reunoilta.

    Nämä lähtee roskiin seuraavaksi kun vanteelta pois tulee, niin ihan sama mitä siellä pinnassa on.
    Ihan hyvin on kyllä kestäneet, kilsoja reilu 3500, eikä pinnassa mitään moittimista ennen kevään hiekotussepelilenkkejä.

  16. #5596
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    10
    Kysymys.
    Talven aikana maantiepyörästä ilmat karannut ?. Pitääkö vanhat litkut poistaa renkaan sisältä, vai uutta vaan tilalle venttiilistä ja eikun baanalle. En ole aikaisempaa kokemusta, nykyisen setin laittoi pyöräliike viime kesänä.

  17. #5597
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blandula Katso viesti
    Talven aikana maantiepyörästä ilmat karannut ?.
    Eipä ihme, on ihan normaalia.

    Pitääkö vanhat litkut poistaa renkaan sisältä
    Ei tarvii.

    ...vai uutta vaan tilalle venttiilistä ja eikun baanalle.
    Ravista kiekkoa ja kuuntele loiskuuko renkaan sisällä nestettä. Jos ei kuulu iloista loisketta laita lisää litkua.


  18. #5598
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Cycling Weekly testailee litkuja maantierenkaalla.

    The older I get the faster I was

  19. #5599
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    ^SILCA, mielenkiintoinen tuote.
    Yritin saada tuota tuliaisiksi Kanadasta muttei tuoja löytänyt sitä vielä sieltäkään, jenkeissä olisi muttei ehtisi matkaan. Pitää varmaan kokeilla seuraavaksi.

  20. #5600
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Maunula, Helsinki
    Viestit
    100
    Sanoisin, että tässä tilanteessa minulla oli nimen omaan "paha tubeless-ongelma".
    "Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein

  21. #5601
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Voi olla tyhmä kysymys, mutta mikä olisi paras tapa lisätä litkua renkaaseen, joka on käytössä ja pitää kohtuu hyvin ilmaa? Sielu irti venttiilistä ja ruiskulla lisää litkua renkaaseen? Tätä varten löytyy Milkitin settikin. Vaarana toki, että rengas tippuu hyllyltä paineen poistuessa ja ei sitten tiivisty enää niin hyvin kuin tällä hetkellä. Ehkä auttaisi, jos laittaisi pyörän korjaustelineeseen, jolloin pyörän paino ei paina tyhjenevää rengasta? Schwalben Big Betty ja Stans No Tubes -kiekko yhdistelmänä. Hyllylle nousemisen kannalta ei ollut ihan helpoin kombo, niin mielellään minimoisi säädön.

  22. #5602
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    ...mikä olisi paras tapa lisätä litkua renkaaseen, joka on käytössä ja pitää kohtuu hyvin ilmaa? Sielu irti venttiilistä ja ruiskulla lisää litkua renkaaseen? ..... Vaarana toki, että rengas tippuu hyllyltä paineen poistuessa...
    Juuri noin, ei ole muuta tapaa.

    Itse en ajaisi sellaisella tubelessilla, jossa rengas ei pysy paikallaan kun laskee ilmat pihalle.

  23. #5603
    ^ Minähän en harrasta mitään muuta kuin sielu irti ja sitä kautta litkut sisään. Ikinä ei ole tuossa operaatiossa jo hyllylle noussut rengas sieltä pois tippunut ja jos rengas ollut jo jonkin aikaa ajossakin niin vaara vielä pienempi.
    Tuota operaatiota varten olen apteekista ostanut 60ml huuhteluruiskun jolla näppärä litkut ruutata sisään.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  24. #5604
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Voi olla tyhmä kysymys, mutta mikä olisi paras tapa lisätä litkua renkaaseen, joka on käytössä ja pitää kohtuu hyvin ilmaa? Sielu irti venttiilistä ja ruiskulla lisää litkua renkaaseen? Tätä varten löytyy Milkitin settikin. Vaarana toki, että rengas tippuu hyllyltä paineen poistuessa ja ei sitten tiivisty enää niin hyvin kuin tällä hetkellä. Ehkä auttaisi, jos laittaisi pyörän korjaustelineeseen, jolloin pyörän paino ei paina tyhjenevää rengasta? Schwalben Big Betty ja Stans No Tubes -kiekko yhdistelmänä. Hyllylle nousemisen kannalta ei ollut ihan helpoin kombo, niin mielellään minimoisi säädön.
    Noin tekisin itse, sielu irti ja lisää litkua sisään. Toki jos on jotain venttiilejä pahasti tutkivaa litkua niin niitähän ei venttiilin kautta saisi valmistajien mukaan edes laittaa (esim. Stan's Race ja jotkin uudemmat litkut). Ei ole tähän mennessä yksikään tipahtanut hyllyltä (kop kop) ml. SuomiTyresin löysä Fat Freddie, vaikka ollut vasten maata ja usein kiinni pyörässä.

    Mikäli rengas tipahtaisi jo tuossa yhteydessä, niin miettisin myös suosiolla renkaan tai vanteen vaihtoa jatkossa. Luotto renkaan käytökseen matalilla paineilla tai puhjetessa olisi tuskin kovin kummoinen tuossa tapauksessa. Yleensä jos renkaan nostaminen on vaikeaa tiukan sovituksen takia, pysynee rengas myös tyhjänä hyvin paikallaan kunhan on alun pitänen noussut hyllylle.

  25. #5605
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ATK Katso viesti
    Noin tekisin itse, sielu irti ja lisää litkua sisään. Toki jos on jotain venttiilejä pahasti tutkivaa litkua niin niitähän ei venttiilin kautta saisi valmistajien mukaan edes laittaa (esim. Stan's Race ja jotkin uudemmat litkut). Ei ole tähän mennessä yksikään tipahtanut hyllyltä (kop kop) ml. SuomiTyresin löysä Fat Freddie, vaikka ollut vasten maata ja usein kiinni pyörässä.

    Mikäli rengas tipahtaisi jo tuossa yhteydessä, niin miettisin myös suosiolla renkaan tai vanteen vaihtoa jatkossa. Luotto renkaan käytökseen matalilla paineilla tai puhjetessa olisi tuskin kovin kummoinen tuossa tapauksessa. Yleensä jos renkaan nostaminen on vaikeaa tiukan sovituksen takia, pysynee rengas myös tyhjänä hyvin paikallaan kunhan on alun pitänen noussut hyllylle.
    Ei sitten ihan pieleen mennyt tuo hahmotelma. Ja mitä rengas & kiekko -yhdistelmään tulee, niin ehkä se ongelma oli tuon kanssa enemmän saada rengas asettumaan tasaisesti kauttaaltaan. Oli saippuavesi käytössä ja lopulta hiustenkuivainkin, jolla lämpölaajenemisen avulla sai sitten viimeiset millit nousemaan. Sen jälkeen on pysynyt hyvin paikallaan.

  26. #5606
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Länsi
    Viestit
    269
    Ekaa kertaa laitoin tubelekset tulille ja yllättäen meni ilman ongelmia ja pieni testilenkki heitetty.

    Mieltäni kovasti askarruttaa rengaspaineet. Renkaat on Terra Speed 40mm, vanne 24mm sisäleveys ja painoa n. 90kg. 2,3 eteen 2,6 taakse?

  27. #5607
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Länsi
    Viestit
    269
    Kokeilin paria eri laskuria
    SRAM antoi 2,7 ja 2,9
    Silca 2,93 ja 2,95

    Eli voisin kokeilla noita SRAM antamia paineita ekaksi.

  28. #5608

    Tubeless-ongelma DT Swiss C1850 Spline -kiekoilla

    Canyon Grailissa nämä kiekot, joihin olen yrittänyt laittaa Gravelking SS-renkaita.
    Ongelmana on vanteessa venttiilistä katsoen vastapuolella oleva "sauma" (ks. kuva linkin takaa) yhdistettynä epätasaiseen teippaukseen.
    Vuotaa siis tyhjäksi tuosta sauman kohdalta, litkukaan ei auta. Takarenkaan sain pitämään kun laitoin uutta teippiä niin että peitti hyvin myös tuon saumakohdan, eli ihan reunalle asti. Edessä sama temppu ei onnistunut (ainakaan vielä).
    Missään muussa vanteessa en ole tällaista huomannut, varmaan kuitenkin tuollainen sauma on ihan normijuttu aluvanteissa. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Canyonin aspan mukaan vanteessa ei ole vikaa... Kuten ilmeisesti muillakin, GK menee helposti vanteelle.

    Yt,
    Timo


    https://1drv.ms/u/s!ArLFZIAlgS9okPJxIGF6ik3lYIkYFA?e=hXEthw

  29. #5609
    K.Kuronen Guest
    Jos eivät Canyonilla ota kunnolla kantaa, niin jos ottaisi DT Swissin aspaan yhteyttä?

    Tuo vannekehän liitos on varmaan "sleeved" tai sitten "pinned". Mulla on yksi sellainen DT:n kiekkopari ja se pitää täysin. En tosin muista aivan tarkkaan, olisiko alussa vähän tihkunut saumasta.

    Saman valmistajan kalliimmassa vannekehässä (GR 1600) sauma on hitsattu.

  30. #5610
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No onhan tuossa vikaa, koska tubeless kehä. Siellä canyonin aspassa taitaa olla kiireaikana teinejä töissä. Pyydät vaan uutta vannetta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •