GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 186 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 86 136 176 184 185 186 187 188 196 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.551 - 5.580 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5551
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Tulipa ihmeteltyä miksei regular Stans paikkaa slicksejä Gravelkingejä, vaan aina 4 bariin pumpatessa alkaa suihkuamaan reiästä ulos. Huomasin sitten, että purkin mukaan litku on tarkoitettu max 40 psi (2.75 bar) paineille, eli eihän tällä tee mitään muussa kuin maastopyöräkäytössä..

  2. #5552
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Tulipa ihmeteltyä miksei regular Stans paikkaa slicksejä Gravelkingejä, vaan aina 4 bariin pumpatessa alkaa suihkuamaan reiästä ulos. Huomasin sitten, että purkin mukaan litku on tarkoitettu max 40 psi (2.75 bar) paineille, eli eihän tällä tee mitään muussa kuin maastopyöräkäytössä..
    Juu, ei se maantiellä toimi kapeilla renkailla. Gravellilla ei taas ajetta tuollaisilla paineilla kovinkaan usein.

  3. #5553
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Ohessa ihan hauska pätkä, miten tubelesseja ja litkuja voi testata, pienestä naulasta aina järeämpään. Jos maantiellä tuo oikeasti toimisi noin, niin ei olisi mitään hätää

    https://www.instagram.com/reel/CciXV...d=YmMyMTA2M2Y=

  4. #5554
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juu, ei se maantiellä toimi kapeilla renkailla. Gravellilla ei taas ajetta tuollaisilla paineilla kovinkaan usein.
    Justiinsa kaadoin perus stanit maantiepyörän kumeihin Enpä edes ajatellut mitään painerajoja. Mitä litkua käytät kovemmilla paineilla?

  5. #5555
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Orange seal regular tiivistää minusta paremmin, mutta kuivuu myös nopeasti renkaaseen. Stanilla jos ajaa, niin aina kamelipaskaa/dartia mukaan.

    Tämä voisi olla ok kamaa.

    https://silca.cc/pages/ultimate-sealant

  6. #5556
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Parhaat vinkit kuivuneen litkun irrottamiseen vanteista ja etenkin renkaista? Jonkin verran valumajälkiä molemmissa ja olisi kiva saada pois. Liuotin, silikonispray & rätti, mekaaninen hankaus, joku muu mikä?

  7. #5557
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Stanilla en ole saanu paikattua yhtäkään reikää, mut pysyy tosiaan juoksevana. E13 tire plasma tukkii reiät hyvin ja tiivistää muutenkin. Renkaan sisällä pysyy suht hyvin juoksevana mutta muuten kuivuu ihan silmissä, jos vaikka renkaan ottaa vanteelta.

  8. #5558
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    ^^En vastaa suoraan kysymykseen, mutta Effetolla on jotain ainetta litkun(sa) poistamiseen.

  9. #5559
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Orange lähtee kalvona reunasta nykyisemällä.

  10. #5560
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Aamulla heräsin kovaan pamahdukseen ja huomasin, että eturengas oli räjähtänyt vanteelta. Nämä ovat kuitenkin olleet käytössä jo reilun vuoden ja eilenkin ajoin vajaan 6h lenkin ilman ongelmia.
    Mikähän homma..? Renkaana Panaracer Gravelking SK 38x700 TLC ja kiekot Zipp 303S:t. Paineet n. 2.6 bar, jonka ei pitäisi olla liikaa?



  11. #5561
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Panaracerien rungot tosiaan venyvät käytössä. Esimerkiksi maxxis ei tee tuota koskaan. Nuo 303s taitaa myös olla hooklesit, eli blurbbaaminen on noilla helpompaa, jos rengas ei ole sopiva.

  12. #5562
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Panaracerien rungot tosiaan venyvät käytössä. Esimerkiksi maxxis ei tee tuota koskaan...
    Onko sulle joskus käynyt noin?


  13. #5563
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Tämä nyt osui silmiin vaikkei mulla tubelesseja olekaan. Sen sijaan on kylläkin Zipp 303S, ja niissä ei-hookless-sopivat sisärenkaalliset Fourseasonit 28mm. Tästä oli kirjoittelua hookless-ketjussa.
    Paineet aina karvan alle 5bar. Eipä ole ongelmaa tullut, ainakaan vielä...
    Voiko pamahduksen syynä olla tuo leveä? rengas 38mm?

  14. #5564
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko sulle joskus käynyt noin?
    Joo, ne tuntuu löysemmiltä laittaa seuraaan kerran paikalleen. Aika monikin rengas tekee noin. Maxxiksessa on jokin kevlar vahvistettu runko, joka ei käytössä veny.

    Maantierenkaista piti kerran heittää schwalben sisurillinen one roskiin, kun se mosahti kahteen kertaan paikaltaan pois. Tuo oli jo selvästi liian väljä. Isommista renkaista ainakin gravdallin non-tubeless talvirengas teki tubeleksena saman. Tämä taitaa olla suht yleistä myös griswoldien kanssa.

  15. #5565
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Tämä nyt osui silmiin vaikkei mulla tubelesseja olekaan. Sen sijaan on kylläkin Zipp 303S, ja niissä ei-hookless-sopivat sisärenkaalliset Fourseasonit 28mm. Tästä oli kirjoittelua hookless-ketjussa.
    Paineet aina karvan alle 5bar. Eipä ole ongelmaa tullut, ainakaan vielä...
    Voiko pamahduksen syynä olla tuo leveä? rengas 38mm?
    Varmaan, mutta runko siinä antaa periksi. Ja tosiaan kun kiekossa ei ole sitä koukkua pitämässä kiinni.

    Nuo 4seasonit tuskin venyy yhtään mihinkään. Noissahan on käsittääkseni kyljestä kylkeen suht jämerää suojausta.

    Niin ja voihan tuossa panaracerissa olla ihan selkeäkin kudos vika. Itse en ainkaan laittaisi samaa rengasta uudelleen paikalleen.

  16. #5566
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Joo, ne tuntuu löysemmiltä laittaa seuraaan kerran paikalleen....
    Niin on siis tuntunut löysemmältä, muttei ole posahtanut vanteelta?


  17. #5567
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niin on siis tuntunut löysemmältä, muttei ole posahtanut vanteelta?
    Ei ole gravell kingit, mutta muut renkaat kyllä.

  18. #5568
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei ole gravell kingit, mutta muut renkaat kyllä.
    Muut Panaraceritko?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Panaracerien rungot tosiaan venyvät käytössä....


  19. #5569
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Tuollaisia ne vaan on, tosi monet gravell renkaat, venyy ja paukku. Ja varmasti just hooklesien kanssa saa varautua kivoihin ylläreihin.

    Ehkä se valmistajan hyväksyntä hookless kehille ei ole aivan tuulesta temmattu juttu.

  20. #5570
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Aamulla heräsin kovaan pamahdukseen ja huomasin, että eturengas oli räjähtänyt vanteelta. Nämä ovat kuitenkin olleet käytössä jo reilun vuoden ja eilenkin ajoin vajaan 6h lenkin ilman ongelmia.
    Mikähän homma..? Renkaana Panaracer Gravelking SK 38x700 TLC ja kiekot Zipp 303S:t. Paineet n. 2.6 bar, jonka ei pitäisi olla liikaa?

    ...
    Ei aavistustakaan, mutta muistelisin Gravelkingejä vanteilta pois ottaessani ihmetelleeni kuhtuullisen suurta määrään kuivunutta litkua olleen renkaan reunassa, siis sellaisia möykkyjä.

    Kuvassasi näyttäisi olevan samalla tavalla kuivunutta litkua möykkynä vasemmassa yläreunassa.

    Kun rengas ei ole alkujankaan kovin tiivi vanteelle, niin olisiko mahdollista, että pienistä vuodoista tunkeva litku kasvattaisi kasoja ja työntäisi renkaan yhdestä kohdasta pois hyllyltä, eikä mikään estäisi renkaan lipsahdusta pois vanteelta vaikka kokonaan.

    En jotenkin jaksa uskoa, että rengas tulisi kokonaan hyllyllä ollessaan yli vanteen reunan.

    Onko tuon kiekon hylly täysin tasainen, vai onko sisäreunassa kynnys?

  21. #5571
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    ^ Kyseessä tosiaan hookless-vanne, joten tuossa voisi olla syy. Tämän kyseisen eturenkaan kanssa on kaksi kertaa aikaisemmin joutunut palaamaan lenkiltä sisurin avulla, joten uudelleen tiivistettäessä renkaan reunoille kertynee aina enemmän (kuivunutta) litkua.

    Ei kyllä kuulosta kovin hyvältä ominaisuudelta

    Olen ollut Gravelking-uskollinen vuodesta 2018, niin ehkä nyt on aika vaihtaa merkkiä ja mallia.

  22. #5572
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    En usko touhon teoriaan. Onko reunalanka ehjä?

  23. #5573
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Mulla ei ole posahtanut pois vanteelta, mutta gravelkingit on löystyneet 2 vanteelta irrotuksen jälkeen niin, että en saanut niitä nousemaan millekkään vanteelle enää tubeleksena. Edes vanteen lisäteippauksen jälkeen, oli vaan niin löysä vanteella.

  24. #5574
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kannattaa tosiaan tarkista reunalanka. Jotain fataaliahan tubeless käytössä pitää tapahtua, jotta se räjähtää kehältä pois.

    Sisurin kanssa tuo onnistuu kyllä. Rengas väljenee ja lateksi sisuri pääsee sitten väärään väliin. Räjähdys on suht nopea ja terävä.

    Eli siis vaikka se runko väljistyykin, niin ei sen minusta pitäisi räjähtämällä pois tulla yksinään. Todennäköisempi lopputulos olisi blurbbaus ajon aikana.

  25. #5575
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Reunalanka ei ole mitenkään näkyvästi rikki, mutta tuollaisia kuvassakin näkyviä "taitoksia" löytyy useampi. Eli ilmeisesti niistä kohtaa reunalanka katkennut?

  26. #5576
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Voi olla. Nyt kun tuota rengasta ei enää paikalleen laita, niin koeta avata nauhan juurta mattoveitsellä.

  27. #5577
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    ^ Kyseessä tosiaan hookless-vanne, joten tuossa voisi olla syy. Tämän kyseisen eturenkaan kanssa on kaksi kertaa aikaisemmin joutunut palaamaan lenkiltä sisurin avulla, joten uudelleen tiivistettäessä renkaan reunoille kertynee aina enemmän (kuivunutta) litkua.

    Ei kyllä kuulosta kovin hyvältä ominaisuudelta

    Olen ollut Gravelking-uskollinen vuodesta 2018, niin ehkä nyt on aika vaihtaa merkkiä ja mallia.
    En usko hooklessin olevan syypää vaan korkeintaan sitä että se kiekko on rikki.
    ota se kiekko tarkasteluun suoraa edestäpäin ilman rengasta. Laita vaikka akseli läpi avuksi ja pyöritä kiekkoa. Reunoja tarkkaillen pitäisi nähdä, heittääkö se mistään. Onhan siellä voinut tulla delaminoituminen sisältäpäin. Silloin ei pysy kyllä mikään rengas kiekolla. Kerran käynyt mulle niin mutta ei ollut hookless. Ja muutenkin se kiekko kannattaa tsekata silmämääräisiä paremmin.

    Mulla on muutama rengas ollut joita ei takasin puhkeamisen jälkeen tubelessina ole saanut. Pari rengasta jotka sitten eivät ole asettuneet renkaalle kunnolla edes sisurin kanssa.

  28. #5578
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Ihan kuin tuossa renkaassa, siinnä osassa mikä kiekosta ottaa kiinni ei olisi kumia ollenkaan. Vain jotain litkun riekaleita?

  29. #5579
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    En usko touhon teoriaan. Onko reunalanka ehjä?
    En mäkään, mutta hyllyltä luiskahtaminen olisi yksinkertainen selitys, eikä vaatisi muuta erityistä, kuin ehkä vähän väljän renkaan. Muut selityksen vaativat reunalangan yllättävän pettämisen tai sitten esimerkiksi vanteen särkymisen.

    Muistissa on Gravelkingin asennusongelmat: litku pyrki ulos juuri vanteen ja renkaan välistä, vaikka tiivistyi lopulta. Yhden renkaan olen räjäyttänyt vanteelta asiallisella paineella, tai tarkemmin rengas poistui vanteelta asennuksen jälkeen täysin yllättäen. Ja nuo renkaat olivat väljän oloiset.

  30. #5580
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Niin meinaat luiskahtamista keskiuraan? Se kyllä voi helpostikkin johtua tuosta kertyneestä litkusta, mutta räjäyttääkö tämä renkaan sitten pois kehältä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •