Mitenkäs continentalin GP 5000 kestää kaupunkiajelussa hiekkaa ja lasinsiruja yms.?
Mitenkäs continentalin GP 5000 kestää kaupunkiajelussa hiekkaa ja lasinsiruja yms.?
Kait se semisti paremmin kestää kuin herkimmät. Ajaahan jengi noilla vähän sorallakin. Viime syksynä tienasin flätin 200-300km ajettuna. Kivi pystyssä kumeksessa. Sisureilla / Tubolitoilla ajelen kelvejä ja maantienlaitaa.
Aika julman painoiset 28mm kokoon. https://bici.pro/tecnica/zoom/schwal...tacus-edition/
Mutta tykkään kyllä noin niinkuin värirenkaista yleensä. Voisin jopa harkita.
Pääsinpähän kokeilemaan gp5k s tr.rää 30mm koossa Zippin 303 firecresteissä. Tässä nyt sitä hämmästelen kuinka rengas voi olla noin erilainen tuntumaltaan kun tubelessoidaan 25mm sisäleveyden kehälle. Kilsoja ei saanut alle kuin reippaat parikymmentä eli muuttujia voi olla liikaa.
Jos laittaa Gp5000tl kumin hookless kehälle niin kuoleeko heti? Ostin kyseiset kumit jos muutaman maantielenkin gravelilla heittäis ja selvisi että eihän ne ole hookless sopivat. Kiekot on dtswiss grc1400, 24sisäleveät ja 32mm gp5000tl, paineet olisi alle 4bar
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Tuskinpa. Onhan jäsen Howerilla muistaakseni 4 seasonit tjsp Zippin 303s kiekoilla. Seuraa ainakin sen verran että kattoo miten rengas asettuu kehälle. En usko että isompaa ongelmaa tulee varsinkin noilla paineilla.
Nii, enhän mä tiedä onko noi välikelin 33c maxxis allterranetkaan hookless sopivat ja siellä ne on hyvin pyörinyt.
28mm gp5000s tr kumille annetaan 75psi/5bar maksimipaine hookless kehälle.
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Joo, hengissä vielä ollaan juuri tuommoisella yhdistelmällä. Tonitoni sen mulle möi, enkä nyt ole mitään ongelmaa huomannut, istuu vanteella kuin tauti. Legendaarinen four season vanhasta tottumuksesta kun semmoisilla olen ajanut yli neljä vuotta ja ainoastaan kaksi puhkeamista. Toinen aiheutui vieläpä jostain oudosta ohuenohuesta teräspiikistä. Eli tykkään kun kestää.
Eiks 4season ole vaijerirengas?
Ei sillä, eiköhän noita ole maailma pullollaan kun ihan kaikki ei edes tiedä omistaako koukulliset vai koukuttomat vanteet
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Jaa eipä olekkaa, mut ei ole myöskään tubelekset. Kaippa noi 5000TL sit pysyy myös jos clinheritkin..
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Niin siis ei mullakaan ole yksikään rengas varsinainen hookless kiekoille spesifioitu vaikka tubelessejä ovatkin. Lukuunottamatta conteja. Tällä hetkellä gp5k s tr on kiinni hooked kiekoilla ja hookless kiekoilla normitubelessit. Ajattelin että ajetaan noi Schwalben TT:t eka pois.
Kannattaako laittaa 28mm leveää (ei tubeless) GP 5000 17mm sisäleveälle vanteelle? (Fulcrum quattro carbon)
Vai meneekö kiekon aero-ominaisuudet hukkaan 40mm syvillä kiekoilla.
Tällä hetkellä 25mm GP 5000 edessä ja takana mutta taakse saattaisi mahtua 28mm.
Tuolla juttua miten se ainakin Giantilla määritellään että ovatko turvalliset hookless kehällä. Ja esim kaikki tubeless kumit minkä ilmoitettu max paine on alle 5bar, pysyy heidän kiekoillaan.
Aika hurjilla paineilla ne noi testaa, ja 25mm gp5000tl ei ole testiä läpäissyt.
https://www.bikeradar.com/news/giant...approved-list/
Giant’s testing protocol
Giant’s tyre testing protocol consists of two different pressure tests.
In the first test – the high pressure tolerance test – the tyre is inflated to a series of ever increasing pressures, and must withstand blowing off the rim at each pressure for 24 hours.
The first pressure is 72.5psi (5 bar), which is then followed by the tyre’s stated maximum inflation pressure. The tyre is then inflated to 1.2x and 1.5x its stated maximum inflation pressure (again, having to withstand a 24-hour interval without blowing off between each increase).
Giant says these extreme high pressures simulate situations such as hitting a square edge or pothole at high speed, which could cause tyre pressure to suddenly increase.
The second test – the high pressure braking test – involves the tyre being inflated to 1.2x its stated maximum pressure on a disc brake wheel. It must then be able to withstand braking forces without blowing off or experiencing a shift in position of more than 3mm.
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Mukavuustekijöiden vuoksi kai noita taakse sullotaan. Ja täytyy myöntää että se joillakin renkailla toimii. Mutta totta tuokin että aero alkaa olla mennyttä.
Onhan tuo toimiva ja reilua ajoa kestävä rengas. Ja välttyy useimmiten # pyöränurinpäinojanpenkalla episoodeilta. Just ajattelin että pistän likalle nuo. Ei tuota rengasrumbaa jaksa pirukaa. Missä lie polkeekaa. Kankaat paistaa vaan kyljestä.Itse menen sukisuki malleilla.
Oman kokemuksen perusteella nuo gp5000 tl -kumit ei osoittautunut kovin kestäviksi. Viime kesän alussa ostin 25mm tubeless -versiot, 5kk niillä ajelin ja sen jälkeen olivat kerrostalon lasitetulla parvekkeella säilössä auringolta suojattuna.
Nyt keväällä huomasin, että kumit oli halkeillu kauttaaltaan ihan p*skaksi, eikä pidä enää ilmaa litkujen lisäilyjen jälkeen. Lähinnä testimielessä lisäsin litkua, kumithan ovat sen näköiset ettei noilla uskalla muutenkaan enää ajella. 2000-3000km ehdin noilla ajella ja muuten olivat kyllä hyvät, flättejäkään ei tullut.
Muilla ei ilmeisesti ole ollut samaa halkeilemisongelmaa?
Edit. Lisäyksenä se vielä, että toisen pyörän kumeissa tuolla samalla parvekkeella ei ole yhtään minkäännäköistä halkeilua havaittavissa.
Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.
Mulla oli hieman plussan puolella olevassa pimeässä tallissa. Pykimää löytyy.
Omissa en ole huomannut mitään ulkoista vikaa, säilytetty tosin lämpimässä varastossa. 32mm GP 5000 TL -versiot. Lisäksi täytyy todeta, että sepelin, hiekan ja soran yms. sietokyky näissä kyllä jotain sellaista että hymyilyttää niillä poiketa sivuteille. Litku ilmeisesti pari kertaa paikannut kun rengaspaineen alenema tullut hiffattua vasta määränpäässä työmaalla/kotona.
-ei oo pakko, jos ei taho-
Ei ole kyllä itsellä esiintynyt tuollaista halkeamisongelmaa missään renkaissa. Sekä lämpöisessä, että kylmässä on tullut säilytettyä. ISPeihin tuli yksi halkeama, mutta ei mitään tuollaista.
Nää oli tosiaan jo kolmannet yhden kesän ajetut continentaalit mitkä halkeaa talvisäilytyksessä. Yhdet tosin ostettiin vasta syksyllä eli lähes uusina meni talvisäilytykseen.
Mitkä olisi yhtä hyvin rullaavat renkaat näiden tilalle. Pakko vaihtaa merkkiä.
Brr ei ole vielä testannut, mutta uusien michelin Cup renkaiden pitäisi olla sisurillisina nopeampia.
https://www.bike-discount.de/en/mich...e-folding-tyre
TL renkaissa ei minusta oikein ole conteille vastusta rullaus/pistosuojaus suhteessa.
Millä litkulla muuten ajoit? Voisiko osa syy olla ammoniakissa? Mulla meni yhdet mavicin tubelekset noin, kun säilytin niitä liian kuumassa tilassa talven. Espanjassa varasto, johon aurinko pääsi paistamaan.
En muista litkua mutta tuskin syy on litkussa kun kaksi edellistä rengas sarjaa oli sisäkumi versioita.
Rullaus olisi se tärkeämpi. Pistosuojauksella ei niin väliä kun minun ajolla mikään rengas ei ole puhjennut.
Seisooko pyörä kesällä tai talvella jossain kuumassa paikassa, tai suorassa auringonvalossa?
Talvet pyörä on puolilämpöisessä pimeässä varastossa. Kesät varjossa autokatoksessa.
Minulla on täsmälleen saman näköiset GP5000TL:t kahdessa pyörässä, täynnä halkeamia...
Toinen pyörä ollut säilytyksessä pakkasessa, katoksessa, varjossa.
Toiset renkaat oli irtona lämpimässä varastossa talven. Laitoin tubelessina vanteelle. Täynnä halkeamia, mutta pitää ilmat. Kulutuspintaa on reilusti, niin ajattelin ajella menemään...
Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla
Mulla tuonnäköinen viime kesänä ostettu GP5000 25mm tubeless -versio. Litkuna Continental Revo Sealant.
![]()
Kirjanmerkit