FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 108 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 58 98 106 107 108 109 110 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.211 - 3.240 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3211
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Kappas että oli trekin sivuilla tommoset pihdit. Eilen irroitin pojan fillarista bontragerin kiekosta renkaan ja oli tiukassa. Sormien nivelet oli illan kipeänä vääntämisestä. Mikä järki siinä on että pitää tlr kiekot oltava niin tiukat? Juniorille tekemätön paikka kenttäolosuhteissa kumin irrotus. Paikalleen saanti vaatii saippuaa ja 5bar painetta.
    Joskus vaihdoin rengasmerkkiä kun oli niin mahdoton joten ei olisi ollut mitään saumaa tien päällä korjata ongelmia.....

  2. #3212
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Vaihdoin pyöristä pois 42-622 W248 ja 47-507 W212 Roudat, ostettu ja asennettu marras-joulukuussa. Molemmat täynnä halkeamia. Sisurilla käytin joten sinällään ongelmia ei vielä ilmennyt. Varsinkin 507 renkaat oli todella vähällä käytöllä. Laitoin kuvat paistoleimoista ja kuiteista Suomi Tyresille, uudet pitäisi tulla postissa.

  3. #3213
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Nyt tuli omaankin piikkisikaan vihdoin ongelmia. Tuntui tänään ajon loppupuolella vähän muljuvalta ja sitten pihaan päästyäni oli todella löysä. Noin puoli tuntia myöhemmin oli renkaasta karannut ilmat niin, että oli vannetta myöten maassa. Täytin renkaan ja samalla huomasin että molemmat kyljet täynnä kuvan mukaisia mikrohalkeamaa/ryppyä. Tähän mennessä ilman ongelmia ehdittiin mennä ~450km/29h



    Laitoin valmistajalle tiedustelua asiasta.
    Itse tulin tänne justiinsa ihmettelemään onko muilla samaa ongelmaa: omassa maasturissa myös Piikkisiat, joilla ajettu liki koko talvi työmatkaa noin 3 barin paineilla ja gummit samassa kunnossa. Muuten kyllä mainiot renkaat, mutta kestävät nähtävästi vain sen 5 kk käyttöä...
    *

    La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie



  4. #3214
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    3 bar kyllä paljon sialle. Ite käyttäny rullalautaa hankalien renkaiden hyllyltä poistoon, erittäin toimivaa sillä painella.

  5. #3215
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Itse tulin tänne justiinsa ihmettelemään onko muilla samaa ongelmaa: omassa maasturissa myös Piikkisiat, joilla ajettu liki koko talvi työmatkaa noin 3 barin paineilla ja gummit samassa kunnossa. Muuten kyllä mainiot renkaat, mutta kestävät nähtävästi vain sen 5 kk käyttöä...
    Uusi rengas tuli tehtaalta takuuna...saa nähä miten tämä kestää. Nyt on myös takarenkaan ISP pro DD alkanut halkeilun takia vuotamaan. Ei näytä talvirenkaat kestää talvikäyttöä(suola? lämpötilavaihtelu?), ainakaan tubeleksena. Sisureilla sitten ensi talvi varmaan. Kesärenkaissa (maxxis, conti, vittoria) oo ikinä näkyny vastaavaa.

  6. #3216
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Uusi rengas tuli tehtaalta takuuna...saa nähä miten tämä kestää. Nyt on myös takarenkaan ISP pro DD alkanut halkeilun takia vuotamaan. Ei näytä talvirenkaat kestää talvikäyttöä(suola? lämpötilavaihtelu?), ainakaan tubeleksena. Sisureilla sitten ensi talvi varmaan. Kesärenkaissa (maxxis, conti, vittoria) oo ikinä näkyny vastaavaa.
    Itse asun sen verran landella, että täällä tuskin tietä suolataan, mutta en muista, että ISP:t olisivat näyttäneet talven jälkeen samalta. No maasturi on muutenkin tarkoitus päivittää plussakoon malliin tänä kesänä, joten ensitalvena sitten taas uudet kujeet ja uudet renkaat.
    *

    La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie



  7. #3217
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Joo vaikee sanoa mikä tätä aiheuttaa, ajettu ihan normi paineilla (1-2 bar). Maastossa ja kaduilla sähkötäpärillä.


  8. #3218
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minulla oli edessä 2.6” Piikkisika DT:n kiekoilla ja kyllä se käsin irti lähti. Tiukassa oli kyllä.

    En ole ennen kuullutkaan että renkaan irti saamiseksi pitäisi olla jotain erikoistyökaluja. Ehkä minulla on vaan ollut hyvä tuuri renkaiden kanssa.

  9. #3219
    ^ Jotenkin minun olisi helpompi kuvitella että asennuksen helppouden/vaikeuden ero tulee erilaisista vanteista kuin rengasyksilöistä...
    30T

  10. #3220
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Toki ihmisillä myös erilaiset voimat käsissä jne, itellä noita peukkuja ja ranteita murtunu, ei niillä iha hirveitä väännellä.

  11. #3221
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686

    Puoli talvea ajettu koska alkutalvi meni ihan eri piikkisioilla…hienonnäköinen ja ilmat rupesi pysymään vähän paremmin loppua kohden eli ei mennyt enää ihan tyhjäksi ajojen välillä . Pelkkää metsää eli ei paljon kilometrejä näissä. Ens talvena sisureilla tai toisilla renkailla, ei jaksa kyllä näiden kanssa pelleillä. Harmi kun laatu on paskaa kun on niin hyvä rengas ajaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #3222
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686

    Mielenkiintoista paakkua oli piikkisioissa. Ainoat renkaat missä ollut insertit, ehkä Panzer ei tykännyt Stansista? Ei kai kaikesta voi syyttää piikkisikaa


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #3223
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Nyt on omiin pyöriin vaihdettu kesägummit, tässä pieni yhteenveto omista nastarengaskokemuksista.

    Arki/työmatka sähköpyörässä 45NRTH 29x2.25” kahvat. Näillä tuli eniten kilometrejä eli melkein koko talvi joka arkipäivä 26km. Väitän että parhaat renkaat tuohon käyttöön, aikamoinen vierintävastus vaan vs. muut renkaat. Ainoat renkaat missä sisärengas, kestää hyvin sepeliä. Yksi nasta irtosi eturenkaasta.

    Täysjousto sähkärissä Piikkisiat 29x2.6” nämä sain alle joskus vuodenvaihteen jälkeen, olisiko renkaat numero 5 ja 6? Erittäin hyvät ajaa ja rullaa hyvin, ei oikeastaan huomannut paljoa eroa Spessun vakio renkaisiin. Mutta ihan paska laatu, hermot meni renkaita vaihdellessa kun aina jostain pihisi ilmat ulos. Ohuiden kylkien takia laitoin insertit, mutta ei näitä voi kyllä tubelleksena suositella. Näistä ei lähteny yhtään nastaa. Syksyn renkaat ajoin nätisti sisään ja ekalla metsälenkillä lähti 9 nastaa takarenkaasta . Oli toki kuivaa polkua jään lisäksi, ei voi olettaa että kaikki nastat pysyy.

    Luomuläskiin nastoitin alla olleet Gnarwhalit. Käytettyjen renkaiden nastoittaminen on ihan ”mukavaa” puhaa . Laitoin Bontragerin omat nastat, mutta samoja saa Mcarbonilta paljon halvemmalla. Oli huomattavasti mukavampi ajella kun pitoa oli jäisilläkin poluilla. Ei ollut oikeastaan mitään vaikutusta vierintävastukseen ja painoa tuli vaan joku 50g per rengas. Yksi nasta irtosi takarenkaasta.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #3224
    Pieni yhteenveto työmatkapyörän nastarenkaista. Blackice 622-40 200 nastaa. Pitää riittävästi. Painaa suht paljon, mutta rullaa ihan kelvollisesti. Paremmin kuin isp.
    Korkea kuvio kestää sepeliä, mutta pikkukivet jää kiinni kuvion väliin.
    Nämä on vieläkin paikallaan kun sepeliä vielä puolet matkasta. Kulkee hyvin sulallakin. Monesti piti lähteä täpärillä ispeillä kun lunta oli monesti yli 5 senttiä. isp ei ole hyvä lumirengas mutta maasturi kulki paremmin lumessa.
    Työmatkaa luomulla noin 13 km sivu.

    https://www.karkkainen.com/verkkokau...00-nastarengas

  15. #3225
    Liittynyt
    09/2021
    Viestit
    44

    Kurjaan jamaan ovat menneet talven aikana. Litku ainakin vielä nesteenä, kun tulee kyljistä läpi. Vajaa 400km polkuja sekä siirtymää.

  16. #3226
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Mä laitan kanssa ens talvena suosiolla sisurit mun ice spikereihin ettei tarvii joka päivä lisää ilmaa pumpata.

  17. #3227
    Itse pumppasin Ice Spikereihin ennen jouluaattoa reilu 2bariin ja seuraavan kerran maaliskuussa. Oli tippunut paineet 1.6 bariin. On vissiin paksumpi kylkistä karvalakkitubeless-mallia mutta melko ilmatiiviiltä vaikuttivat. Takarenkaasta jäi 4 nastaa matkanvarrelle kelviajossa.


  18. #3228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mä laitan kanssa ens talvena suosiolla sisurit mun ice spikereihin ettei tarvii joka päivä lisää ilmaa pumpata.
    Mites vanhat nuo sun Ice Spikerit on?
    Näyttääpä erikoiselta jos päästää litkut ulos noin.

  19. #3229
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KampiGorilla Katso viesti
    Mites vanhat nuo sun Ice Spikerit on?
    Näyttääpä erikoiselta jos päästää litkut ulos noin.
    Omat 27.5"+ kokoiset isp liteskinit olivat tuossa kunnossa ekana talvena. Kylki on ohut ja kun ajaa matalilla paineilla, niin se varmaan vauriottaa sitä kyljen kudosta jotenkin ja sitten näyttää tuolta. Ilmat pysyi kyllä renkaassa ihan hyvin pienestä hengittelystä huolimatta.

  20. #3230
    Mitäs mietteitä ja mielipiteitä ihmisillä on Suomi Tyresin ebike versiosta?

    Kattelin tuota 584-koon Routa W248 TLR rengasta ja huomasin siinä samalla tuon toisen version.

    Normi 69€, paino 1030g
    Ebike 75€, paino 1080g

    Mainoslauseena lukee:
    "E-bike renkaassa renkaan runko on vahvistettu, jotta renkaan kantavuus riittää moderneille sähköpyörille."

    Eli ilmeisesti 50g vahviketta reunoilla.
    Mitenköhän suuri jaa minkälainen ero noilla mahtaa käytännössä olla?

  21. #3231
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Mitenkäs kantavuus painavemmalle kuskille En tiedä miten suuri ero, mut jos renkaat on yhtää piikkisian tapaset niin ottaisin ehdottomasti vahvistetun.

  22. #3232
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Omat 27.5"+ kokoiset isp liteskinit olivat tuossa kunnossa ekana talvena. Kylki on ohut ja kun ajaa matalilla paineilla, niin se varmaan vauriottaa sitä kyljen kudosta jotenkin ja sitten näyttää tuolta. Ilmat pysyi kyllä renkaassa ihan hyvin pienestä hengittelystä huolimatta.
    Vanhaan jatkaen, hieman tätä pahemmalta näyttää oma vanha ISP-pari ja viime talven piti Stanilla ilmaa vähän satunnaisesti. Seuraavaa talvi menee jo sisureilla jos ollenkaan, kudos alkaa paistaa ikävästi saumakohdan repeämästä muutaman sentin matkalta

    Sattuuko kellään 45NRTH 29" 2.25 Kahvasta mittaustuloksia samankokoiseen ISP:hen verraten? Hieman olen harkinnut ottaa testiin työmatkoille, mutta talvipyörässä ISP mahtuu juuri passelisti lokasuojaan joten yhtään tuota leveämmälle ei ole enää tilaa.

    Hieman huvittuneena on seurailtu bike24:n saldoa: Keväästä asti ollut 1kpl, joka on välillä poistunut ja palannut takaisin. Liekö tuossa yksilössä jotain vikaa?

  23. #3233
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    Vanhaan jatkaen, hieman tätä pahemmalta näyttää oma vanha ISP-pari ja viime talven piti Stanilla ilmaa vähän satunnaisesti. Seuraavaa talvi menee jo sisureilla jos ollenkaan, kudos alkaa paistaa ikävästi saumakohdan repeämästä muutaman sentin matkalta

    Sattuuko kellään 45NRTH 29" 2.25 Kahvasta mittaustuloksia samankokoiseen ISP:hen verraten? Hieman olen harkinnut ottaa testiin työmatkoille, mutta talvipyörässä ISP mahtuu juuri passelisti lokasuojaan joten yhtään tuota leveämmälle ei ole enää tilaa.

    Hieman huvittuneena on seurailtu bike24:n saldoa: Keväästä asti ollut 1kpl, joka on välillä poistunut ja palannut takaisin. Liekö tuossa yksilössä jotain vikaa?
    Luulisin että Kahva menee siinä missä ISP:kin, mulla ne on Focuksen Aventurassa jossa on vakiorenkaina 2.25" Smart Samit. On ne niitä toki pulleammat mutta menee kumminkin lokareiden kanssa. Ja voin suositella, tuskin löytyy parempia nastarenkaita työmatkaajeluun.

  24. #3234
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Kiitos! Genesis Vagabondissa on tilanne sen verran tiukka, että jouduin kuumalla ilmalla pakottamaan 65mm Bluemelsin muotoa satulaputken kohdalta hieman suoremmaksi että ISP sopi pyörimään ja aisoissakin kiinnitys on jo hyvin lähellä aisojen päätä. Kai voisi hyvissä ajoin ostaa parin ja testata tuon takarenkaan ensin.

    Edit: tai sitten haen pätkänkin tuossa kyselemät Roudat testiin, työmatkakumiksi varmasti kelvolliset nekin. Lieksalaissyntyisenä tuntuisi väärältä maksaa tuplahinta jenkkirenkaasta ja 50mm Roudalla ei ole mitään epäilystä mahtumisesta
    Gary oin' muokkasi tätä : 06.08.2022 at 09.07

  25. #3235
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Onko tuoreita kokemuksia 50-622 Suomi Tyres Roudasta gravel fillarissa?

  26. #3236
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Onko tuoreita kokemuksia 50-622 Suomi Tyres Roudasta gravel fillarissa?
    Vähän rohisi eilen ajaessa. Laitan kuitenkin nappulat vielä huomiselle.

  27. #3237
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vähän rohisi eilen ajaessa. Laitan kuitenkin nappulat vielä huomiselle.
    Huonoa huumoria ihan asialliseen kysymykseen. Perjantai-ilta vaikuttanee.

  28. #3238
    ^Makuja monia, mutta minuun taas upposi. Sopiva piikki huumorilla, kun haetaan "tuoreita" kokemuksia elokuussa nastarenkaista.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  29. #3239
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Onko ”vanhentuneita” kokemuksia 50-622 Roudasta? Jos niinqu hommaisi gummit ja niille toiset kiekot heti kun on vielä saatavilla eikä marraskuussa koska komponenttipula jne.

  30. #3240
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Onko ”vanhentuneita” kokemuksia 50-622 Roudasta? Jos niinqu hommaisi gummit ja niille toiset kiekot heti kun on vielä saatavilla eikä marraskuussa koska komponenttipula jne.
    Parilta talvelta on. Olen ajanut aika paljon niillä, nastat edelleen aika hyvin paikoillaan. Taitaa mennä vielä 2-3 vuotta näillä tällä menolla. Tubeless-asennus oli vaivaton. Pito jäällä on aika hyvä, lumella rullaavat ihan ok. Ajomukavuus nastarenkaaksi on ihan hyvä. Marathon Winteriin (35 mm verrokkina) verrattuna mielestäni vähän nopeammat. Muutama reilu satasen lenkki tuli ajettua yli 30 km/h keskarilla talvella näillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •