ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 370 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 270 320 360 368 369 370 371 372 380 420 470 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.071 - 11.100 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #11071
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    ^ Juu jos oot päästänyt ittes tottumaan teräslutteroihin, niin just näin ja kaikki muutkin ylikokokuitukeulalevaripulkat. Menee vaan kauheesti rahaa ja silti lähet mieluummin lenkille sillä lutterolla
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #11072
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Cyclingtipsin kaverilta videopätkä Foxin keulasta. Rengaspaine olis kiva tietää.

    Ei tainnut vielä Sea Otterin Life Timessa kukaan ajaa joustokeulagravelilla maasturin sijaan vai onkohan siellä säännöissä, että mtb-kisat pitää ajaa maasturilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #11073
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Cyclingtipsin kaverilta videopätkä Foxin keulasta. Rengaspaine olis kiva tietää.

    Ei tainnut vielä Sea Otterin Life Timessa kukaan ajaa joustokeulagravelilla maasturin sijaan vai onkohan siellä säännöissä, että mtb-kisat pitää ajaa maasturilla.
    Mikä ton keulan idea on? Foxilla siis kun oli jo stepcastiin pohjautuva gravelkeula? Onks tää kevyempi? Rumempi se ainakin on.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  4. #11074
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Makuasioita toki, mutta kyllä tää mun mielestä pikkuhiljaa alkaa näyttää oikealta gravelkeulalta eikä vaan madalletulta xc-keulalta. Joskin näkisin, että gg-joustokeulojen tulevaisuus on aerompi ja ainakin osittain kuituinen. Upsidedown ja ovaalit jalat ja liukuputket tms..



    Jos Stiggyssä ei olisi jarruletku vedetty haarukan sisään, niin melkein kiinnostaisi testata, mutta jarruletkun takia keulasta toiseen vaihtaminen menee turhan työlääksi ja koko ajan ei joustokeulan kanssa kiinnostaisi ajella. Toinen juttu, mikä mua häiritsisi on se, että lukittuna keula jäänee yläasentoon ja se sössii geon. Jos olisi mietitty loppuun asti, niin lukittuna olisi suunnilleen sagin verran kompressoituneena.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #11075
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Onko pakko ottaa upside jos ei halua? Tuo rakenne näyttäisi hyvin suojatulta.

    Ostoon vaan. Shimanolla taisi olla jarruletkuihin pikaliittimiä. Muistaakseni näin tuollaiset vuokrapyörässä.

  6. #11076
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    ^ ei oo pakko ja itseasiassa joku simppeli elastomeeri voisi toimia lyhyessä joustossa ihan hyvin. Säästyisi ehkä painoa ja ainakin huoltoatarvetta ilmajousiseen ja öljyvaimennettuun verrattuna. Stiggy kuitukiekoilla + Fox painaisi puoli kiloa enemmän kuin luttero.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #11077
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Xxl pyörissähän on noita elastomeerikeuloja. Ostat sellaisen ja otat keula stiggyyn. Säästät varmaan rahaakin.

  8. #11078
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Niinpä. Kas, kun ei tullut itselle mieleen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #11079
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.248
    Eikös Rokkarilla ollut jo vuosia sitten Pariisi- Roubaix kisoissa joku modattu joustokeula?

  10. #11080
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ja itseasiassa joku simppeli elastomeeri voisi toimia lyhyessä joustossa ihan hyvin.
    Niin, jos takapäähän tehdään elastomeeripohjaisia elementtejä tärinää syömään, niin miksi se ei toimisi myös edessä. Tietysti hiukan fiksummin tehtynä kuin noissa 50 euron halpis-keuloissa.

  11. #11081
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Jos nyt ostaisi viimeisemmän vuoden/uusimman innovaation mukaisesti

    -3T aerogravelin/sen jonka aerodynamiikka on optimoitu +50 mm renkaille ja gravel-aerovanteet
    - jousitetun ja lukittavan etuhaarukan
    - dropperin
    - jos saisi sen renkaiden ilmanpainesäätimen, kun gravelissa se olisi varmaan hyödyllinen
    - integroidun/semi-integroidun valaisimen ja tutkasysteemin
    - garminin ajotietokoneen ja wattipolkimet maastoklosseille
    - sähkövaihteet ja kiri- sekä nousunapit


    sekä jonkinlaisen ohjekirjan tai muistisäännön mikä ohjaamon vivuista ja napeista vaikuttaa mihinkin

  12. #11082
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    sekä jonkinlaisen ohjekirjan tai muistisäännön mikä ohjaamon vivuista ja napeista vaikuttaa mihinkin
    ..tai online appin, jotta voit jo reittiä suunnitellessa etukäteen säätää kaikki ja sitten ei oikeastaan tarvitsekaan mennä ajamaan ollenkaan, kun reitti on koettu virtuaalisesti etukäteen. Mutta älä huoli ei vielä kannata ostaa sitä pyörää, koska tohon listaan kyllä keksitään vielä jotain lisää.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #11083
    Nineriltä sais myös perään jousituksen...

  14. #11084

  15. #11085
    Mielipiteitä Cinellin Hobootleg Geo:sta (https://www.bikester.fi/cinelli-hobo...o-M908281.html https://cinelli.it/en/prodotti/hobootleg-geo-en/)? Omistaako joku foorumilainen tuollaisen?Olisi hakusessa uutta monikäyttöpyörää pidempään retkikäyttöön (muutamasta päivästä useiden viikkojen retkiin) sekä hiekkalenkeille ja tuo vaikuttaa omaan käyttöön melko passelilta.

  16. #11086
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Niin, jos takapäähän tehdään elastomeeripohjaisia elementtejä tärinää syömään, niin miksi se ei toimisi myös edessä. Tietysti hiukan fiksummin tehtynä kuin noissa 50 euron halpis-keuloissa.
    Nyt olisi markkinat taas kypsät Pro flexin Girvin keulalle. Nykyajassa tietysti kuitujalat ja painoa alle kilo.
    Itse asiassa se koko täpärirunko elastomeereillä olisi aika kova monstercross-aihio.

    https://www.thespoken.cc/pelagro-proflex

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  17. #11087
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Mikä versio noista Schwalbe Aerothan sisureista pitää tilata Canyonin Grailiin (https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...etap/3097.html) ? Kiekoista mitattuna venttiili noin 60mm pitkä?

  18. #11088
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Mikä versio noista Schwalbe Aerothan sisureista pitää tilata Canyonin Grailiin (https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...etap/3097.html) ? Kiekoista mitattuna venttiili noin 60mm pitkä?
    SV17E

    Venttiili on tosin vain 40mm (niin kuin kaikissa Aerothan-malleissa), joten tarvitset lisäksi venttiilinjatkeet, mikäli sulla on ylläolevan Canyonin alkuperäiset, 42mm syvät vanteet alla.

  19. #11089
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lauf Seigla:

    https://www.laufcycling.com/product/lauf-seigla

    Ite oon tykännyt todella paljon Lauf True Gritista sekä ajotuntuman että ulkonäön puolesta, mutta tuo Seigla loivan satulaputken ja tiputettujen seatstayden kanssa ei oikeen miellytä visuaalisesti. Tosin varmaan hyvä ajettavuudeltaan! True Grit ja Anywhere näyttävät kuitenkin jäävän mallistoon?

  20. #11090
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Mikä versio noista Schwalbe Aerothan sisureista pitää tilata Canyonin Grailiin (https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...etap/3097.html) ? Kiekoista mitattuna venttiili noin 60mm pitkä?
    Tänään ensimmäinen kunnon lenkki linkin pyörällä, kun hiihtokelit alkaa olla taputeltu. Ekat fiilikset todella positiiviset. Koko on juuri oikea, pyörä on jäykkä ollen kuitenkin samalla mukava epätasaisella. Sramin sähkövaihteet on hemmetin hyvät, levyjarrut on hiukan tehottoman tuntuiset? Ehkä tottunut maastopyörän levyjarruihin, joissa on todella hyvin pysäytys tehoa.
    Yksi eturatas riittää mainiosti kunhan takapakka on riittävän laaja. Ohjaustanko on hyvä, tarjoaa kyllä laajasti ote mahdollisuuksia.

  21. #11091
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    36
    Kasasin kevääksi harrastuspyörän OPEN U.P. -rungon ympärille ja täytyy sanoa, että tää on ihana.

    Hiilikuitua usein kuulee soimattavan elottomaksi ja/tai epämukavaksi, mutta täysin subjektiivisen käsitykseni mukaan tämä tuntuu kyllä huomattavasti eloisammalta ja mukavammalta kuin kolme vuotta ajelemani teräksinen Mason Resolution (tosin tässä oleva Enve AR -tanko on joustavampi kuin aiempi 3T Superergo). Nyt mahtuu myöskin 650b 2.1" kumi pyörimään eli voi ajaa aikamoisessa jorpakossa. 700c kiekoilla ja 35mm GravelKingeillä menee ihan maantiepyörästä.




  22. #11092
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsmo Katso viesti
    Nyt mahtuu myöskin 650b 2.1" kumi pyörimään eli voi ajaa aikamoisessa jorpakossa.
    Mahtuu pyörimään, mutta kannattaa kyllä olla tarkkana miten leveää ja kuvioitua rengasta taakse laittaa tuossa kokoluokassa. Maalit lähtee chainstaysta ja sen jälkeen alkaa nakertamaan kuitua puhki. Itselläni on nyt vain yhdet kiekot 650b kokoisena ja alla 46mm starada biancat. Hoituu kaikki ajot yksillä kiekoilla ja renkailla. Toki on vielä maantiepyörä erikseen, mutta sillä ajellaan vain sitten hyvällä ilmalla.

  23. #11093
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mahtuu pyörimään, mutta kannattaa kyllä olla tarkkana miten leveää ja kuvioitua rengasta taakse laittaa tuossa kokoluokassa.
    Joo, tämä on ehdoton huolenaihe... Teravail Rutland 2.1" jättää semmoisen puolen sentin välyksen, jonka koen toistaseksi riittävänä. Katsotaan sitten uusiksi parin kuukauden päästä, mitä mieltä ollaan. Rungon suojaus jollain teipillä kävi myös mielessä.

  24. #11094
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Tänään ensimmäinen kunnon lenkki linkin pyörällä, kun hiihtokelit alkaa olla taputeltu. Ekat fiilikset todella positiiviset. Koko on juuri oikea, pyörä on jäykkä ollen kuitenkin samalla mukava epätasaisella. Sramin sähkövaihteet on hemmetin hyvät, levyjarrut on hiukan tehottoman tuntuiset? Ehkä tottunut maastopyörän levyjarruihin, joissa on todella hyvin pysäytys tehoa.
    Yksi eturatas riittää mainiosti kunhan takapakka on riittävän laaja. Ohjaustanko on hyvä, tarjoaa kyllä laajasti ote mahdollisuuksia.
    Semimetalli tai metallipalat niin muuttuu se jarruteho. Ne orkkikset myös kului melko nopeesti, toki jäisiä teitä ajamalla joutu aika paljon laahaamaan että saattoi johtua siitäkin

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  25. #11095
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsmo Katso viesti
    Kasasin kevääksi harrastuspyörän OPEN U.P. -rungon ympärille ja täytyy sanoa, että tää on ihana.

    Hiilikuitua usein kuulee soimattavan elottomaksi ja/tai epämukavaksi, mutta täysin subjektiivisen käsitykseni mukaan tämä tuntuu kyllä huomattavasti eloisammalta ja mukavammalta kuin kolme vuotta ajelemani teräksinen Mason Resolution…
    Siinä yhdessä kuituhaarukkatestissä Openin haarukkaa kehuttiinkin harvinaisen mukavaksi ja toisaalta Resolutionin viistoputki on niin jööti, että ainakin ulkonäön perusteella arvioituna Resolutionin runko onkin varmasti todella jäykkä, joten en yhtään ihmettele fiiliksiäsi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #11096
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsmo Katso viesti
    Joo, tämä on ehdoton huolenaihe... Teravail Rutland 2.1" jättää semmoisen puolen sentin välyksen, jonka koen toistaseksi riittävänä. Katsotaan sitten uusiksi parin kuukauden päästä, mitä mieltä ollaan. Rungon suojaus jollain teipillä kävi myös mielessä.
    Mulla oli 2.1" gravelking sk:t hetken alla huonolla menestyksellä ja noissahan ei ole edes kovin kaksinen kuvio reunoissa. Jos ajaa mudassa, niin tuo puoli senttiä on äkkiä täytetty. Ylämäessä putkelta runtatessa kiekko elää myös vähän joka suuntaan ja sitten renkaat hinkkaavat maalit hiljalleen. Käyttöpelejähän nämä ovat, mutta ihan vain varotuksen sanana ja kuvana. Ja mulla tosiaan oli tuossa autoissa käytettävää läpinäkyvää suojateippiä, mutta eipä sekään mitään auta.



  27. #11097
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    36
    Jees, täytyypä tarkkailla ja mahdollisesti vaihtaa renkaat jos alkaa skraidua tulemaan!

  28. #11098
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    354
    ^Siististi tehnyt kyllä naarmun.

  29. #11099
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Kun pikkuhiljaa kumin, hiekan ja veden sekoituksella hankaa kuiturunkoa, niin se alkaa kulua kuin viilalla vetelisi. Muistelen, että jonkin pyörästandardin mukaan renkaan ja rungon väliin pitää jäädä muutama millimetri (4 mm?). Jos vaikka pinna katkeaa ajaessa, niin rengas voi hangata rungon hajalle nopeastikin, kun kiekkoon tulee sivuttaisheittoa.

  30. #11100
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Tullut nyt pari viikkoa käytyä pienillä lenkeillä tuolla alumiinisella Grail 7 eTapilla ja M tuntuu tässä kohtaa olleen parempi valinta kuin mitä L olisi ollut (kiitos vain kommenteista siellä joitan sivuja taaksepäin). Ei ole tuntunut missään suhteessa liian pieneltä tai ajoasento liian matalalta. Korkeintaan kaipaisin, että alaote olisi vielä aavistuksen alempana.

    Tubeless konversio meni kutakuinkin kivuttomasti. Hitsaussaumasta tahtoi vuotaa, mutta meni sitten jonkin ajan päästä ahkeran pyörittelyn jälkeen umpeen. Jostain vuotaa pikkaisen niin, että pitää ennen joka lenkkiä vähän laittaa lisää, mutta sen verran vähän, että melkein voisi lähteä ajamaan pumppaamattakin. Litkun jämia en ole pinnasta kuitenkaan löytänyt enkä tuntenut/kuullut mitään, kun koitin kuulostella ympäri renkaita, joten en tiedä mistä se karkaa.

    Eilisellä lenkillä alkoi tietyllä vaihteella rassata kahden vaihteen välillä, kun koitin vaihtaa pykälää pienemmälle rattaalle. Muutaman kerran vaihdoin takaisin isommalle rattaalle ja koitin uudelleen ja joka kerta sama juttu. Sen jälkeen tein kertaalleen niin, että ohitin pitkällä painalluksella tuon vaihteen ja kävin "molemmissa päissä" kertaalleen (eli pienimmällä ja isoimmalla rattaalla) ja sen jälkeen kävin vaihteet yksitellen läpi eikä enää onneksi toistunut. Siltä varalta, ettei ole softabugi, vaan säädöistä johtuva, niin onko tullut vastaan ja tietoa mikä aiheuttaa? Toisaalta mun korvaan ei kuulu telineessä mitään, minkä perusteella olisi mikrosäädön tarvetta ja muuten vaihteet on toimineet moitteitta, joten vähän epäilen että olisi säädöistä kiinni. Tuorein firmis on sisässä.
    Bomb muokkasi tätä : 25.04.2022 at 21.11

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •