FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 107 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 57 97 105 106 107 108 109 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.181 - 3.210 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3181
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Jollain 1-1,5 bar paineilla ajettu. Muutenkin näkee paljon iisimpää käyttöä kun kesällä kesärenkaat.

  2. #3182
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    1.5bar pitäisi riittää mainiosti. Ei voi nykymaailmassa enää olla renkaita, joita täytyy ajaa "kyljet suorana" jollain 3bar paineilla! Haisee minusta selkeästi materiaalivirheelle.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  3. #3183
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Noh, valmistaja tämän nyt tulkitsi kuvien perusteella että tuo johtuu liian pitkästä paistoajasta. Uusi tulee kunhan saavat niitä tällä viikolla tehtyä.

  4. #3184
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Nyt tuli omaankin piikkisikaan vihdoin ongelmia. Tuntui tänään ajon loppupuolella vähän muljuvalta ja sitten pihaan päästyäni oli todella löysä. Noin puoli tuntia myöhemmin oli renkaasta karannut ilmat niin, että oli vannetta myöten maassa. Täytin renkaan ja samalla huomasin että molemmat kyljet täynnä kuvan mukaisia mikrohalkeamaa/ryppyä. Tähän mennessä ilman ongelmia ehdittiin mennä ~450km/29h



    Laitoin valmistajalle tiedustelua asiasta.
    Mulla vastaavaa molemmissa renkaissa. Litku paikkaa ja ilmat pitää aina hetken aikaa, kunnes tyhjenee yllättäen, useimmiten juuri silloin kun sitä vähiten kaipaisi Vähän kyllä latistaa tunnelmaa... Renkaat olleet suojassa auringolta, eikä ajettu erityisen pienillä paineilla.

  5. #3185
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Piikkisika 29*2.6 on asennettu eteen tubeless ilman sisäkumia mutta koeajot on ollut vähissä kun takana on kesäkumi ja se menee kuin käärme sähköpyörässä. Kumi tuntuu pitävän ilman sisällä eikä näy vuotoja kyljissä

  6. #3186
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Tutkaili nyt omia niin samanlaista halkeilua niissäkin, edessä vain hieman takana melkeen kauttaaltaan. Takaseen kyllä tulee enemmän rasitustakin ja videoista tutkittuna rengas käy todella lytyssä hypyissä jne. Jäljet menee kudosten mukaisesti, eli selkeesti tullut kumin elämisestä. Swalpeissa pinta täysin erilainen ja ei jälkiä.

  7. #3187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jkiviluoto Katso viesti
    Samoja kokemuksia Routa TLR:n kanssa. Omaan käyttöön erinomaisen tuntuinen rengas, ja samalla ensimmäinen tubeless-asennukseni, joten kesti muutaman varastossa tyhjenemisen ymmärtää etteivät toisen renkaan kylkivuodot enää kuuluneet normaalin tubeless-ropauksen piiriin. Suomi Tyresin eduksi sanottava että reagoivat asiaan heti, lähettivät uudet ja nyt menossa asennukseen. Toivottavasti pitää paineet paremmin.
    No niin, nyt on pari lenkkiä takana valmistajan lähettämillä korvaavilla renkailla ja vaikuttaisi ilma pysyvän sisällä. Muutamaan otteeseen pumppasin lisää ja kääntelin, yksi pieni kylkivuoto oli toisessa renkaassa, joka nyt vaikuttaa tiivistyneen. Ajotuntumasta pidän edelleen, parempi kuin Mara Wintereillä tai Suomi Tyresin vanhoilla W240-renkailla. Toivottavasti saavat laadun pysymään tasaisen hyvänä tulevaisuudessa.

  8. #3188
    Mä ostin rouat heti, kun niitä markkinoille sai. Ei onnistunu tubeless, kun olivat liian väljät vanteelle. On se kuitenkin paljon paljon kevyempi ajaa työmatkaa ku toi AM-hardtail noilla melko jykevillä renkailla... Täällä on vaan aika häihyt kelit ollu viime aikoina ja mieluummin otan mahdollisimman paljon rengasta alle??

  9. #3189
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Mitä litkua 42mm TLR Routaan? Stania vai jotain latex-pohjaista kamaa?

  10. #3190
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Mitä litkua 42mm TLR Routaan? Stania vai jotain latex-pohjaista kamaa?
    Aiwan sejasama. Laita sitä mitä löytyy hyllystä tai saa helposti lähikaupasta.


  11. #3191
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    En kyllä ihan mitä vain laittaisi, kun kyse on talvirenkaasta. Osa litkuista jäätyy jo noin kymmenen asteen pakkasilla (WTB Tubeless Sealant) ja osa ei palaudu muodonmuutoksen jälkeen normaaliksi (Orange Seal perusversio). Jotkut voivat jäätyä, mutta eivät tästä sulaessaan kärsi (OKO Magic Milk). Stan toimii puheitten mukaan hyvin erittäin kovillakin pakkasilla, mutta osa rengas- ja vannevalmistajista karsastaa sitä ammoniakin vuoksi (Maxxiksen mukaan haperruttaa renkaita nopeammin; voi myös syövyttää alumiininippeleita niihin päästessään).

    Orange Sealin Subzero toimii kokemuksen mukaan hyvin myös kovilla pakkasilla, mutta kuuluu sitten kalleimpien litkujen joukkoon. Viime aikoina siirryin OKOon, kun harvoin alle -20?C keleillä viitsii enää ajella ja on hinnaltaan Orangea selvästi huokeampi.

  12. #3192
    K.Kuronen Guest
    Magic Milk saattaa tiivistää huokoisen kyljen vähän verkkaisesti: omat Gravdalit pisaroivat kyljistä pitkään, mutta tiivistyivät lopulta täysin.

  13. #3193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    ^^Lounaisrannikolla koko talvi näyttää tuolta

    Tollasilla jääkeleillä ispi on varmaan ihan jees, kun Piikkisian parempia lumiominaisuuksia ei niin kaipaa. Urheilujakone.fi myy ainakin vielä 29x2.8 sikaa ja electrobike 29x2.6. Itsellä nuo viimevuotiset 2.6" ja juuri ja juuri mahtuu orbea laufeyhin taaksekin pyörimään. n.70 mm on nuo leveydeltään nappuloista mitattuna 30mm vanteella ja korkeutta on selkeästi normaalia 2,6" enemmän. Tämänvuotinen 2,8" taitaa olla samoilla spekseillä tehty.
    Sain piikkisiat hommattua mutta ei ryökäle mahdu pyörimään Rämäkässä takana tuon korkeuden takia. Kaikki muut 2.6 kokoset on mahtuneet hyvin. Nastat rapisee runkoa vasten kurveissa ja putkelta runtatessa.

  14. #3194
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Voi ryökäle.

  15. #3195
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ATK Katso viesti
    En kyllä ihan mitä vain laittaisi, kun kyse on talvirenkaasta. Osa litkuista jäätyy jo noin kymmenen asteen pakkasilla (WTB Tubeless Sealant) ja osa ei palaudu muodonmuutoksen jälkeen normaaliksi (Orange Seal perusversio). Jotkut voivat jäätyä, mutta eivät tästä sulaessaan kärsi (OKO Magic Milk). Stan toimii puheitten mukaan hyvin erittäin kovillakin pakkasilla, mutta osa rengas- ja vannevalmistajista karsastaa sitä ammoniakin vuoksi (Maxxiksen mukaan haperruttaa renkaita nopeammin; voi myös syövyttää alumiininippeleita niihin päästessään).

    Orange Sealin Subzero toimii kokemuksen mukaan hyvin myös kovilla pakkasilla, mutta kuuluu sitten kalleimpien litkujen joukkoon. Viime aikoina siirryin OKOon, kun harvoin alle -20?C keleillä viitsii enää ajella ja on hinnaltaan Orangea selvästi huokeampi.
    Joes super sealant toimii talvella, ei sisällä ammoniakkia ja suht on edullista, ainaki pitää vanhoissa liteskin jumboissa joissa kylet kuluneet ilmat sisällä suht hyvin, kyljet itkee toki kovasti vaan saman teki stanillaki kesällä. Kylmimmillään -20°c tietämillä tullu ajettua.

    Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  16. #3196
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Mulla vastaavaa molemmissa renkaissa. Litku paikkaa ja ilmat pitää aina hetken aikaa, kunnes tyhjenee yllättäen, useimmiten juuri silloin kun sitä vähiten kaipaisi Vähän kyllä latistaa tunnelmaa... Renkaat olleet suojassa auringolta, eikä ajettu erityisen pienillä paineilla.
    Saman näköiset on minullakin yhden talven työmatka ajoilla. Sisurilla mennään, joten ei ongelmia.

  17. #3197
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Magic Milk saattaa tiivistää huokoisen kyljen vähän verkkaisesti: omat Gravdalit pisaroivat kyljistä pitkään, mutta tiivistyivät lopulta täysin.
    Ai, mun kokemukset maidosta on just päinvastaisia, eli kaikki tiivistymisongelmat on nimenomaan loppunu magic milkillä.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  18. #3198
    K.Kuronen Guest
    ^Tänään kun tulin aamupäivällä töistä, niin katselin, että taitaa tiiviys olla taas menetettyä ylellisyyttä takarenkaan osalta. Toisaalta jäätyneessä loskalla riitti rytketä.



    Molemmilta puolilta useasta kohtaa huokas ja takana noin 1500 km. Painetta oli ollut jotain vähän päälle 2 baaria ja hetki sitten kun kävin lyhkästen nokosten jälkeen pumpun kanssa puuhailemassa, niin paineta oli tasan 2 baaria.

  19. #3199
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    29" titaani maastopyörässä Nokian 2.2 kumi edessä ja takana joku Nokian hydridi kumi jotain 45 mm leveä ja en tiedä kumpi noista jarruttaa menoa kun tuntuu että ei edes alamäkeen mee polkematta.. tänään oli jää pehmeä eikä enään liukasta missään niin ajoin kesä kumeilla kauppa matkaa 25 km ja tuntuu että ne ainaskin alamäkeen rullaa hyvin eikä tarvi polkea..

  20. #3200
    Onkohan olemassa jotain erikoistyökalua renkaan irroitukseen kun nyt Piikkisiat eivät irtoa millään? Alkuperäiset nappulakumitkin olivat tiukassa mutta ne sain sentään irti, mutta näitä en saa edes alulle.
    30T

  21. #3201
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Ihan omilla jaloilla vanteen viereen tallaamalla on kaikki lähtenyt, mutta onhan noita työkalujakin, jotain tällaisia: https://www.trekbikes.com/us/en_US/e...liers/p/32518/

  22. #3202
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Noihan on ihan normaalit papukaijat....rautakaupasta saa.

  23. #3203
    Kappas että oli trekin sivuilla tommoset pihdit. Eilen irroitin pojan fillarista bontragerin kiekosta renkaan ja oli tiukassa. Sormien nivelet oli illan kipeänä vääntämisestä. Mikä järki siinä on että pitää tlr kiekot oltava niin tiukat? Juniorille tekemätön paikka kenttäolosuhteissa kumin irrotus. Paikalleen saanti vaatii saippuaa ja 5bar painetta.

  24. #3204
    Kiitoksia vastauksista ja linkistä! Arvelinkin että varmasti on joku työkalu jolla ne noita pyörähuollossa irroittaa. Pitää kokeilla papukaijapihdeillä, ihan tuota virallista en raaski hankkia.
    30T

  25. #3205
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370

  26. #3206
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Nyt rupes mullakin ilmat karkaamaan piikkisian kyljestä, oikeen kädellä tuns paineen ku ilmaa tulee.. noh nastattomat swalpet alle, tuntupa hyvältä laittaa renkaat jotka pitää ja toimii laakista eikä muutenkaan tunnu leluilta.

    Oli muuten mullakin yksi reunoista pirun tiukkaan vanteella, sitkun kumistakaan ei mitään tukea saanut, tuntu ku ois lakanaa vetäny, mut lähti se lopulta komeella paukkeella.

  27. #3207
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Kylläpä tuntui pyörä herkältä kun nastat vaihtui Rekon Race kumeksiin.

  28. #3208
    Ostin Motonetistä Bahcon pikapuristimen kun osui ensimmäisenä näkökenttään eikä sekään hirveän kallis ollut, tällä kävi Piikkisikojen irroitus vanteelta sukkelaan. Puristin on tubeleksen vaihdossa ehdoton työkalu.
    30T

  29. #3209
    Ei oo aikaisemmin ollut kyl mitää vaikeuksia saada tubeless kumeja pois vanteelta mutta Piikkisikojen kanssa meinas mennä huuruun ennenku muistu et omistan myös jalat. Uskomattoman tiukalla olivat kyllä. Kantapään alla pitämäl ja vääntämäl ne sit vihdoin paukahtivat irti.

  30. #3210
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    ^^ En nyt sanois että ehdoton, mutta jossain tapauksissa tarpeellinen.

    Esim itellä ei oo ikinä tarvinnu irrotukseen työkalua, sioillakaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •