Jollain 1-1,5 bar paineilla ajettu. Muutenkin näkee paljon iisimpää käyttöä kun kesällä kesärenkaat.
Jollain 1-1,5 bar paineilla ajettu. Muutenkin näkee paljon iisimpää käyttöä kun kesällä kesärenkaat.
1.5bar pitäisi riittää mainiosti. Ei voi nykymaailmassa enää olla renkaita, joita täytyy ajaa "kyljet suorana" jollain 3bar paineilla! Haisee minusta selkeästi materiaalivirheelle.
MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
Yeti SB150, SB120, ARC
Giant Revolt
Orbea Wild
Noh, valmistaja tämän nyt tulkitsi kuvien perusteella että tuo johtuu liian pitkästä paistoajasta. Uusi tulee kunhan saavat niitä tällä viikolla tehtyä.
Mulla vastaavaa molemmissa renkaissa. Litku paikkaa ja ilmat pitää aina hetken aikaa, kunnes tyhjenee yllättäen, useimmiten juuri silloin kun sitä vähiten kaipaisiVähän kyllä latistaa tunnelmaa... Renkaat olleet suojassa auringolta, eikä ajettu erityisen pienillä paineilla.
Piikkisika 29*2.6 on asennettu eteen tubeless ilman sisäkumia mutta koeajot on ollut vähissä kun takana on kesäkumi ja se menee kuin käärme sähköpyörässä. Kumi tuntuu pitävän ilman sisällä eikä näy vuotoja kyljissä
Tutkaili nyt omia niin samanlaista halkeilua niissäkin, edessä vain hieman takana melkeen kauttaaltaan. Takaseen kyllä tulee enemmän rasitustakin ja videoista tutkittuna rengas käy todella lytyssä hypyissä jne. Jäljet menee kudosten mukaisesti, eli selkeesti tullut kumin elämisestä. Swalpeissa pinta täysin erilainen ja ei jälkiä.
No niin, nyt on pari lenkkiä takana valmistajan lähettämillä korvaavilla renkailla ja vaikuttaisi ilma pysyvän sisällä. Muutamaan otteeseen pumppasin lisää ja kääntelin, yksi pieni kylkivuoto oli toisessa renkaassa, joka nyt vaikuttaa tiivistyneen. Ajotuntumasta pidän edelleen, parempi kuin Mara Wintereillä tai Suomi Tyresin vanhoilla W240-renkailla. Toivottavasti saavat laadun pysymään tasaisen hyvänä tulevaisuudessa.
Mä ostin rouat heti, kun niitä markkinoille sai. Ei onnistunu tubeless, kun olivat liian väljät vanteelle. On se kuitenkin paljon paljon kevyempi ajaa työmatkaa ku toi AM-hardtail noilla melko jykevillä renkailla... Täällä on vaan aika häihyt kelit ollu viime aikoina ja mieluummin otan mahdollisimman paljon rengasta alle??
Mitä litkua 42mm TLR Routaan? Stania vai jotain latex-pohjaista kamaa?
En kyllä ihan mitä vain laittaisi, kun kyse on talvirenkaasta. Osa litkuista jäätyy jo noin kymmenen asteen pakkasilla (WTB Tubeless Sealant) ja osa ei palaudu muodonmuutoksen jälkeen normaaliksi (Orange Seal perusversio). Jotkut voivat jäätyä, mutta eivät tästä sulaessaan kärsi (OKO Magic Milk). Stan toimii puheitten mukaan hyvin erittäin kovillakin pakkasilla, mutta osa rengas- ja vannevalmistajista karsastaa sitä ammoniakin vuoksi (Maxxiksen mukaan haperruttaa renkaita nopeammin; voi myös syövyttää alumiininippeleita niihin päästessään).
Orange Sealin Subzero toimii kokemuksen mukaan hyvin myös kovilla pakkasilla, mutta kuuluu sitten kalleimpien litkujen joukkoon. Viime aikoina siirryin OKOon, kun harvoin alle -20?C keleillä viitsii enää ajella ja on hinnaltaan Orangea selvästi huokeampi.
Magic Milk saattaa tiivistää huokoisen kyljen vähän verkkaisesti: omat Gravdalit pisaroivat kyljistä pitkään, mutta tiivistyivät lopulta täysin.
Voi ryökäle.
Joes super sealant toimii talvella, ei sisällä ammoniakkia ja suht on edullista, ainaki pitää vanhoissa liteskin jumboissa joissa kylet kuluneet ilmat sisällä suht hyvin, kyljet itkee toki kovasti vaan saman teki stanillaki kesällä. Kylmimmillään -20°c tietämillä tullu ajettua.
Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
Kona kikapu deluxe 2004
^Tänään kun tulin aamupäivällä töistä, niin katselin, että taitaa tiiviys olla taas menetettyä ylellisyyttä takarenkaan osalta. Toisaalta jäätyneessä loskalla riitti rytketä.
Molemmilta puolilta useasta kohtaa huokas ja takana noin 1500 km. Painetta oli ollut jotain vähän päälle 2 baaria ja hetki sitten kun kävin lyhkästen nokosten jälkeen pumpun kanssa puuhailemassa, niin paineta oli tasan 2 baaria.
29" titaani maastopyörässä Nokian 2.2 kumi edessä ja takana joku Nokian hydridi kumi jotain 45 mm leveä ja en tiedä kumpi noista jarruttaa menoa kun tuntuu että ei edes alamäkeen mee polkematta.. tänään oli jää pehmeä eikä enään liukasta missään niin ajoin kesä kumeilla kauppa matkaa 25 km ja tuntuu että ne ainaskin alamäkeen rullaa hyvin eikä tarvi polkea..
Onkohan olemassa jotain erikoistyökalua renkaan irroitukseen kun nyt Piikkisiat eivät irtoa millään? Alkuperäiset nappulakumitkin olivat tiukassa mutta ne sain sentään irti, mutta näitä en saa edes alulle.
30T
Ihan omilla jaloilla vanteen viereen tallaamalla on kaikki lähtenyt, mutta onhan noita työkalujakin, jotain tällaisia: https://www.trekbikes.com/us/en_US/e...liers/p/32518/
Noihan on ihan normaalit papukaijat....rautakaupasta saa.
Kappas että oli trekin sivuilla tommoset pihdit. Eilen irroitin pojan fillarista bontragerin kiekosta renkaan ja oli tiukassa. Sormien nivelet oli illan kipeänä vääntämisestä. Mikä järki siinä on että pitää tlr kiekot oltava niin tiukat? Juniorille tekemätön paikka kenttäolosuhteissa kumin irrotus. Paikalleen saanti vaatii saippuaa ja 5bar painetta.
Kiitoksia vastauksista ja linkistä! Arvelinkin että varmasti on joku työkalu jolla ne noita pyörähuollossa irroittaa. Pitää kokeilla papukaijapihdeillä, ihan tuota virallista en raaski hankkia.
30T
https://www.biltema.fi/tyokalut/kasi...tin-2000018448
Toimivaksi todettu![]()
Nyt rupes mullakin ilmat karkaamaan piikkisian kyljestä, oikeen kädellä tuns paineen ku ilmaa tulee.. noh nastattomat swalpet alle, tuntupa hyvältä laittaa renkaat jotka pitää ja toimii laakista eikä muutenkaan tunnu leluilta.
Oli muuten mullakin yksi reunoista pirun tiukkaan vanteella, sitkun kumistakaan ei mitään tukea saanut, tuntu ku ois lakanaa vetäny, mut lähti se lopulta komeella paukkeella.
Kylläpä tuntui pyörä herkältä kun nastat vaihtui Rekon Race kumeksiin.![]()
Ostin Motonetistä Bahcon pikapuristimen kun osui ensimmäisenä näkökenttään eikä sekään hirveän kallis ollut, tällä kävi Piikkisikojen irroitus vanteelta sukkelaan. Puristin on tubeleksen vaihdossa ehdoton työkalu.
30T
Ei oo aikaisemmin ollut kyl mitää vaikeuksia saada tubeless kumeja pois vanteelta mutta Piikkisikojen kanssa meinas mennä huuruun ennenku muistu et omistan myös jalat. Uskomattoman tiukalla olivat kyllä. Kantapään alla pitämäl ja vääntämäl ne sit vihdoin paukahtivat irti.
^^ En nyt sanois että ehdoton, mutta jossain tapauksissa tarpeellinen.
Esim itellä ei oo ikinä tarvinnu irrotukseen työkalua, sioillakaan.
Kirjanmerkit