HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 41 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 1297

Aihe: Teltta

Itse tulin siihen tulokseen, että ei kannata ostaa 1 hlö telttaa, vaan 3 hlö teltta Silloin sinne mahtuu just sopivasti 2x63 cm leveää alustaa ja oikeasti kaksi henkilöä. Ja jopa ne varusteetkin jotenkuten. Itse ostin 3 hlö mallin pääasiassa yhden hengen käyttöön. Mutta tarvittaessa joku lapsista tai rouva mahtuu mukaan. Ihanan tilavaa kun kertaalleen olin testaamassa.
    https://varuste.net/p105381/big-agne...all-3-platinum
    Teltan paino mielestäni hyvin kohtuullinen tähän kokoon nähden. 1,2 kg ilman maavaatetta ja 1.4 kg maavaatteen kanssa (jota ei tällä hetkellä saa täysin oikeanlaisena mallina kuten ylempänä tilitin). Nyt tämä maavaatteen sopimattomuus onkin näköjään korjattu varuste.netin nettisivuille oikein. Itse ostin sen kun teksti oli virheellisesti yhteensopivuutta lupaava.
    Tosin, on se siis sopiva siihen että käyttää telttaa "normaalisti" eli sekä sisä että ulkoteltan kanssa. Ainoastaan se ominaisuus, että pystyttäisi pelkän maavaatteen ja siihen päälle pelkän sadesuojan ei toimi suoraan mukana olevilla soljilla. Tämänkin korjannee laittamalla solkien sijaan lyhyillä naruilla kiinnityksen.

Tämä itse asiassa täyttää monet kriteerit:
    https://sectionhiker.com/nemo-dagger...p-tent-review/
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tämä itse asiassa täyttää monet kriteerit:
    https://sectionhiker.com/nemo-dagger...p-tent-review/
    Totta. Tuo on just oikean levyinen kahdelle leveälle alustalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    MSR Elixir 2 on pakattuna aika juhlavan kokoinen. Sinänsä aika laadukkaan oloinen.
    Tuollaisen minäkin ostin. Ei pienin, mutta toivotaan että olisi monikäyttöinen ja kestävä.

K.Kuronen Guest
    ^se uretaanipinnoite ei välttämättä ole pitkäikäinen. Heitin hiljattain vuonna 2009 ostetun MSR Twin Sistersin roskiin, sillä sisäpuolen uretaani oli hajaantunut ja muuttunut varsin tahmeaksi.

No toki jos on kaverin kanssa reissussa niin kuskaamista helpottaa kun hommaa sisä- ja pääliteltalle omat pakkauspussinsa. Itte tympäännyin yhellä reissulla. Alpkitt Soloistin ostin. Caravan Solo jäi eläkkeelle!
    Rovaniemellä kai on Fjellun kupoli vielä jemmassa, olkoon.
    .
    I väntan på ännu dåligare tidet

Yhden hlö-telttaa olin alunperin etsimässä, mutta sitten mietiskelin että jos tuo mun 5 vee poika jossain vaiheessa innostuisi aiheesta, niin hänellekin olisi siinä tilaa valmiina.

Nyt ihan sattumalta törmäsin tähän Naturhike telttaan. Tuohan vaikuttaa kiinnostavalta.

https://www.retkisetti.fi/product/5/...ltta-20d-nylon
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

No jos haluat kiinalaista orjatyötä tukea. Jos ei haittaa niin ei haittaa.

Vissiin ihan hyviä ovat ja joku on täälläkin kehunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No jos haluat kiinalaista orjatyötä tukea...
    Onneksi nettisivujen selailu ei vielä kauheasti vaikuta. Mutta paha näistä on sanoa mikä on Uiguurien tekemä ja mikä ei. Kiina tuon MSR teltankin valmistusmaa taitaa olla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onneksi nettisivujen selailu ei vielä kauheasti vaikuta. Mutta paha näistä on sanoa mikä on Uiguurien tekemä ja mikä ei. Kiina tuon MSR teltankin valmistusmaa taitaa olla.
    En ny kerkee MSR:n valmistusmaata katsoa mutta illan mittaan...
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Footprint -asiat olen järkeillyt niin että se on tarpeen etenkin helpoilla reissuilla suojaamassa teltan lattiaa jotta se on sitten ehjä kun sitä oikeasti tarvitaan. Käytännössä melkein aina mukana siis.
    Samat sanat. Itsellä tällainen pelastuslakana toimittaa maavaatteen virkaa. https://varuste.net/p46752/reflex-va...na-200-x-120cm Tosin se on tuossa kuvassa väärällä puolen laavun pohjaa. (syystä että tulipaikan halkovajassa oli useampikin pressu joita lainasin maavaatteeksi.)

Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nyt ihan sattumalta törmäsin tähän Naturhike telttaan. Tuohan vaikuttaa kiinnostavalta.

https://www.retkisetti.fi/product/5/...ltta-20d-nylon
    Mulla on tämä Naturehike, en oo vesisateella testannut miten hyvin pitää veden ulkopuolella, ilma vaihtuu hyvin vaikka olis ovi kiinni kun pääliteltta jää vähän irti maasta eli ei oo mikään kovin kylmien kelien teltta, sisäteltta kun on pakko kasata ensin niin sateella saattaa olla vähän hankala, itellä on ollut varalta tarppi mukana.
    Laadusta en osaa sanoa kun mulla ei oo kovin montaa telttaa ollut, eikä varsinkaan niitä kalliita ainakin helppo pystyttää.

Yksi oikein kunnon ukkosmyräkkä sattui viime vuonna loppukesästä naturehike cloud upin kanssa. Kaatosadetta ja rajuja tuulenpuuskia. Hyvin pysyi vesi ulkopuolella. Kangas minun teltassa muistaakseni tuo sama 20d nylon, se kevyempi kuitenkin. Tuota telttaahan löytyy aavistuksen painavampana polyesterisenäkin.

Mainio teltta. En oikein mitään huonoa sanottavaa keksi. Kiina-argumentti kyllä ihan validi, mutta kuten tuossa todettiin, niin muuttuuko valmistusmaa kalliimpaan merkkiin panostamalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Kiina-argumentti kyllä ihan validi, mutta kuten tuossa todettiin, niin muuttuuko valmistusmaa kalliimpaan merkkiin panostamalla?
    Ehkä hinta kuitenkin siihen todennäköisyyteen vaikuttaa. Vaikea kuvitella että noin halvasta hinnasta olisi kunnon palkat maksettu. Niistä arvokkaammista teltoista se voi olla mahdollista, mutta mistä sitä tietää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Kiina-argumentti kyllä ihan validi, mutta kuten tuossa todettiin, niin muuttuuko valmistusmaa kalliimpaan merkkiin panostamalla?
    Ei toki suoraan, mutta tehdään telttoja muuallakin. Hinnasta näkee sen, mitä tuote oikeasti
    1) maksaa, kun työstä saa palkkaakin
    2) tuotteen valmistuksessa huomioidaan ympäristövaikutukset
    3) tuote tehdään maassa, jossa ihmisillä on arvoa

En itsekään pysty aina näihin asioihin vaikuttamaan, joka potuttaa kovasti. Tilasin mm. rungon USA:sta, joka paljastui made in china, mutta designed in USA.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Jos materiaalit vain ovat aikaa kestäviä, niin kyllä. Mun vanhin käytössä oleva teltta on 80-luvulta, Tenan valmistama Master. Materiaaleista on vältettävä ehdottomasti kankaan uretaanipinnoituksia, sillä uretaani hajoaa omia aikojaan, ehkä viimeistään kymmenessä vuodessa, kait ilman kosteuden vaikutuksesta.
    Tuo huomio uretaanipinnoituksen itsetuhoisuudesta on erittäin hyvä. Minulla mureni täysin kaapissa lojuneiden matalavartisten työ/vaelluskenkien pohjat, hyvä kun pääsin kaupasta kotiin. Vielä lähdössä näyttivät hyviltä, ja oli säilytetty huoneenlämmössä. Suutari sanoi heti syyksi polyuretaanin, kun ihmettelin asiaa toisten kenkien korjauksen yhteydessä.

Laadukkaiden telttakankaiden ikää pahempi vihollinen on uv-säteily, jos kuivana säilyttää eikä missään lämpöpatterin vieressä. Päivä ylhäällä vuoristossa vanhentaa monta pimeää yötä enemmän.

Hillbergin ilmoitus:
    För 20 år sedan flyttade vi vår produktion från Sverige, men valde avsiktligt att stanna i Europa. Vi ville ha en långsiktig lösning, och startade därför en egen fabrik i Rapla i Estland. Vi skapade också goda relationer med noga utvalda underleverantörer i närområdet.

Missä telttaa olisi järkevin säilyttää, huoneen lämmössä vaatekaapissa vai ulkona kylmässä varastossa? On materiaali sitten ripstop nylon tai polyester. Ja joku polyuretaani/silikoni pinnoite noissa taitaa olla.

^En kyllä kylmässä varastossa säilyttäisi, ihan julmetunmoisen ilmakosteuden vaihtelun vuoksi.
    Sisällä kuivassa minulla tykkäävät olla.
    Ja osta arvojesi mukainen teltta...aikaisempia viestejäsi on luettu.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

^Tai ei osta telttaa ollenkaan. Se lienee arvojen kannalta pikaisesti ajateltuna paras vaihtoehto. Vuokraa tai lainaa tarpeen tullen.
    Tämä nyt oli vain heitto väliin, mutta jotain perää tuossakin toimintamallissa voisi olla. Tuotteen käyttöasteen on mahdollista kasvaa, tuotteita ei tarvitse valmistaa huonoissa palkkaoloissa niin paljoa, tukee laadukasta ja eettistä, säilytysongelmat pyyhitään omalta osalta pois, vähemmällä saa enemmän. Ehkä toimisi, ehkä ei. Onhan tuossa toki negatiivisiakin puolia.

^Nykyäänhän retkeily puolelle tullut valtavasti vuokrattavaa kamaa tarjolle ja se on varmana monelle fiksuin vaihtoehto.
    Mutta esim. itselle se nyt ei vaan oikein toimi, kun tulee lähdettyä välillä aika pikaisella aikataululla ja tarvetta niin paljon, että kaikki löytyy jo omasta varastosta ja pikkaisen syrjäinen asuinpaikka vaikeuttaa vuokrausta.
    Toki itsellä liikaakin jo esim. telttoja...ihan liian monta. Mutta esim. viimeisin oli käytettynä ostettu Helsportin Fjellheimen X-trem 3 joka nyt on sitten nuilla hiihtovaellus reissuilla aika omiaan.

Joo, nämä juuri niitä heikkouksia. Kaikille ei toimi, mutta suurelle osalle toimisi.

Juu jos asuisin lähempänä jotain suurta kaupunkia ja elämä olisi säännöllisempää enkä olisi tämmöinen tuuliviiri niin olisin jättänyt esim. ahkion ostamatta, mutta nyt se on ja ostettu tyylillä loppuelämäksi ja sitten testamentissa jollekin joka tarvitsee.

Itselle kävisi vuokratavara enimpiin tapauksiin. Mutta roina on jo olemassa. Alkaa olla säilytyskin ongelma.

Suksiboksia ja ahkiota en kyllä osta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^Tai ei osta telttaa ollenkaan. Se lienee arvojen kannalta pikaisesti ajateltuna paras vaihtoehto. Vuokraa tai lainaa tarpeen tullen.
    Tämä nyt oli vain heitto väliin, mutta jotain perää tuossakin toimintamallissa voisi olla. Tuotteen käyttöasteen on mahdollista kasvaa, tuotteita ei tarvitse valmistaa huonoissa palkkaoloissa niin paljoa, tukee laadukasta ja eettistä, säilytysongelmat pyyhitään omalta osalta pois, vähemmällä saa enemmän. Ehkä toimisi, ehkä ei. Onhan tuossa toki negatiivisiakin puolia.
    Hyvä pointti. Ja tähän varmasti mennäänkin kunhan tukevat palvelut kehittyy ja yleistyy.
    OpenAirBnB ????

Itselle kävisi vuokratavara enimpiin tapauksiin. Mutta roina on jo olemassa. Alkaa olla säilytyskin ongelma.

Sehän oliskin kätevä jos ne olisi samassa. Pakkaisi valmiiksi, perillä katosta irti ja ei kun korpeen leiriytymään. Mut ei kai kukaan nyt tavaroita jaksa kantaa jos ne voi vetää pulkassa perässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    Ja osta arvojesi mukainen teltta...aikaisempia viestejäsi on luettu.
    Kyllä vaan. Periaatteessa olen tavarapaljouden "vastustaja" jos nyt niin voi sanoa. Mutta elämän realiteeteistä johtuen jotain on pakko omistaa.

Ja nykytilanteessa pikku pojan yksinhuoltajana oma vapaa-aika on sellainen, että se tulee monesti vastaan pyytämättä ja yllättäen niin kuin faxit Annelille. Eli jos ja kun tulee mahdollisuus päästä metsään, niin kamat pitää löytyä hyllystä heti.

Ps. Olen jo ostanut MSR Elixir teltan, tämä muu on vaan yleistä tutkiskelua tietämyksen laajentamiseksi.

Ja pitää vielä tunnustaa että jostain syystä tuo vuokraaminen ei ole mun juttu, en tiedä johtuuko iästä vai mistä. Eli tykkään omistaa käyttämäni tavarat, mutta pyrin ostamaan mahdollisimman vähän ja käyttämään niitä mahdollisimman pitkään. Esim Ajunqilakin makuupussi on ostettu joskus -95 vuoden huitteissa. Ja vieläkin se 800 gramman pussina on ihan kelpo peli.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

K.Kuronen Guest
    MSR kertoo itse, että joissakin hinnakkaimmissa teltoissa olisi kestävämpi PU-pinnoite: https://www.msrgear.com/blog/xtreme-...-of-your-tent/

Mulla seuraavaksi tuhoutumassa on GoLite Shangri-La 2: saumateipit irtoilevat ja sisäpinta on jo käymässä tahmeaksi.

Saan tähän aasinsillan otsikkoon.

Mullakaan ei ole suksiboksia, enkä osta. Muutama vuosi sitten tavaratila loppui, joten pakkasin suksipussiin teltat ja makuualustat. Lauta pussin pohjalle, ja paketista tuli jäykkä, jonka sai sidottua kattotelineisiin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •