FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 71 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2101
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Terrasta saisi tulla 42-43mm koko markkonille.

  2. #2102
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Sitä suojaamatonta versiota saa kyllä edelleen kaupoista, eli sg2 ei ole pakko ostaa. Minkään en ole tuota pistosuojattua kokeillut.
    Tuo perinteinen resolute on ollut hyvä rengas, mutta menin viimeksi ostamaan sg2. Ne eivät ole vakuuttaneet, tuntuu että hyvät rullausominaisuudet ja pehmeys on menetetty ja lisäksi rengas ei tahdo toimia millään tubeleksena. Rengas vuotaa jostain tyhjäksi, vaikka olen lisäillyt litkua pariin kertaan ja yrittänyt selvittää missä vuoto on. Perinteiset toimivat samoilla vanteilla samantien.

  3. #2103
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Tuo perinteinen resolute on ollut hyvä rengas, mutta menin viimeksi ostamaan sg2. Ne eivät ole vakuuttaneet, tuntuu että hyvät rullausominaisuudet ja pehmeys on menetetty ja lisäksi rengas ei tahdo toimia millään tubeleksena. Rengas vuotaa jostain tyhjäksi, vaikka olen lisäillyt litkua pariin kertaan ja yrittänyt selvittää missä vuoto on. Perinteiset toimivat samoilla vanteilla samantien.
    Mulla taas resolute ja nano sg2-versioina piti todella hyvin ilmat sisällään. Mistään herkistä ja kauheen rullaavista renkaista ei voi puhua, painoakin taisi olla 550g per kpl. Toimivat kyllä hyvin kevyessä polku ja maastoajossa.

  4. #2104
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    27
    Löytyihän ne Hatcher Passit 48mm light versioina, ekstrana vielä tubolito sisärenkaat. Ja mahtui Cuben alle ja jäi vielä tilaakin. Vielä kun kelit paranisivat niin pääsisi kokeilemaan.

    www.mrvelo.com / pyöräharrastelua

  5. #2105
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    92
    Kiitos vinkeistä, tilasin WTB Resolutet.
    3T Exploro 2022, Trek Rail 5 2022

  6. #2106
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Mitenköhä nämä contin uutuudet ois? Hinta ainakin kohdillaan eikä painoakaan juuri vastaavan kokoisia kilpatovereita enempää...Taidan tilaa testiin nämä. Ulkosesti näyttää samalta, kun speed king racesport:t, näissä tosin puregrip seos kun taas speed kingeissä on black chili ja ne on 55 leveet.

    https://r2-bike.com/CONTINENTAL-Tire...ShieldWall-TLR

  7. #2107
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Challengen getawaysta on näköjään tullut myös 36mm versio tarjolle. Ei tarvinnut kauaa pohtia ennen kuin lähti tilaukseen mantelista. Muutenkin Challengella näyttää menevän vahvasti tubeless-puolella. Gravel-gummit pärjää vertailuissa ja crossikumeistakin näyttää tulleen hyvä spektri htlr-kumeja verkkokauppoihin.

  8. #2108
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Noniin, nyt on contit saatu ja laitettu alle, ekat kesärengas ajot keväällä. Nousi hyllylle ja piti ilmat 20mm id DT ER1600 kiekoilla helposti ilman litkuja. Oli kyllä kivan tuntuset tänään työmatkalla, tosin Routien jälkeen kaikki tuntuu nopealta. Painoa sen 590g. Jää vähän alimittaseksi, eli noin 46mm on näillä vanteilla renkaan leveys. Paineeksi laitoin sen 2,5 bar joka tuntu ihan sopivalta ajossa.



  9. #2109
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Challengen getawaysta on näköjään tullut myös 36mm versio tarjolle. Ei tarvinnut kauaa pohtia ennen kuin lähti tilaukseen mantelista. Muutenkin Challengella näyttää menevän vahvasti tubeless-puolella. Gravel-gummit pärjää vertailuissa ja crossikumeistakin näyttää tulleen hyvä spektri htlr-kumeja verkkokauppoihin.
    Kiitos huomiosta. Pitänee laittaa tilaten htlr Grifot nyt, kun niitä kerran saa. Syksyllä ne on kuitenkin loppu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #2110
    Olikos noista Gravelking SS -kumeksista annettu jo "lopullinen" tuomio? Itse ajelin viime syksyn näiden 38mm plussaversioilla, ja niistä ainakin jäi hieman kaksijakoinen fiilis. Tuntuivat tappavan vauhdin riemun, ainakin kun heti maantierenkaiden perään näiden päälle hyppäsi. Omat hiekkalenkit aika 50/50 asfalttia/päällystämätöntä.

    Oliskohan siis toi vähemmän pistosuojattu semi slick vielä kokeilemisen arvoinen tämän jarrufiiliksen poistamiseen?

  11. #2111
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lartsa Katso viesti
    Olikos noista Gravelking SS -kumeksista annettu jo "lopullinen" tuomio? Itse ajelin viime syksyn näiden 38mm plussaversioilla, ja niistä ainakin jäi hieman kaksijakoinen fiilis. Tuntuivat tappavan vauhdin riemun, ainakin kun heti maantierenkaiden perään näiden päälle hyppäsi. Omat hiekkalenkit aika 50/50 asfalttia/päällystämätöntä.

    Oliskohan siis toi vähemmän pistosuojattu semi slick vielä kokeilemisen arvoinen tämän jarrufiiliksen poistamiseen?
    Mun mielestä Semislick on todella tyhmän muotoinenkin, sellanen laatikko, hirvee ajaa mutkaan kun se vaan jossain kohtaa tipahtaa. Toisekseen se ei kestä mitään, ainoa vielä enemmän reikiä hankkinut rengassa omissa ajoissa on ollut Scwalben furious fred Liteskin mikä on vähän kortsua ohuempi.

    Eikös spessun pathfinder pro ole saanut kovaa hehkutusta? Gran fondon testeissä rullaus 100pinnaa ja pistosuojakin muistaakseni 90. Niitä BRR tekemiä rullatestejä ei kannata turhaan edes katsoa, ellet aja butyylisisureilla.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  12. #2112
    Liittynyt
    03/2020
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    18
    Tufon Thundero sai Biermanin testissä 5/5. https://www.bicyclerollingresistance...ravel-thundero

  13. #2113
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Niin. Yritän tuossa keksiä miksi brr:n käyttämä sisuritesti vääristäisi tuloksia. Sama sisurihan siellä kaikissa on sisällä.

    Funtsin tuota wtb resolutea, joka on todettu hitaaksi brr:llä, mutta mielestäni se on suht vikkelä. Voisiko se mennä niin, että resoluten nappula+kumi jarruttaa rullilla. Sen nopeus tulee todella lutterosta rungosta. Sitten kun kaikkiin survotaan paksu sisuri sisään, niin resoluten etu katoaa?

    Maantierenkaillahan näitä eroja taidettiin jo testata ja ne olivat suht pieniä, mutta isommilla gravell kumeilla tilanne voi olla eri.

  14. #2114
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serafim87 Katso viesti
    Tufon Thundero sai Biermanin testissä 5/5. https://www.bicyclerollingresistance...ravel-thundero
    Minulla on nuo ja ensivaikutelma oli erittäin positiivinen. Tufoilla en ehtinyt kuin pari lenkkiä ajaa viime syksynä. Rullasi hyvin (ei ihan RH SP:n veroisesti) ja ovat kyydiltään varsin mukavat. Hommasin nuo semmoisiksi rospuuttokumeiksi ja säästelen Herskat sitten herkutteluun. Hinta/laatu tämän perusteella noissa Tufoissa kyllä 5/5. Täytyy vielä laittaa parempaa rapsaa, kun nuo saa enemmän kilometrejä alle.

    misopa muokkasi tätä : 01.04.2022 at 22.20

  15. #2115
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    40mm thudero on testin mukaan harmillisen kapea. Tufon sivujen mukaan pitäisi löytyä myös 44mm koko, tosin en näe tuota missään myynnissä.

    https://www.tufo.com/en/home/top-pro...avel-thundero/

  16. #2116
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Nyt talven venyneet ovat 41,8mm leveät 25 id kehällä. Jotenkin nuo demppaa tärinää aika hyvin vs. Rambler ja Gravelking samassa kokoluokassa. Mutta muhkumpi toki aina muhkumpi.

  17. #2117
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin. Yritän tuossa keksiä miksi brr:n käyttämä sisuritesti vääristäisi tuloksia. Sama sisurihan siellä kaikissa on sisällä.

    Funtsin tuota wtb resolutea, joka on todettu hitaaksi brr:llä, mutta mielestäni se on suht vikkelä. Voisiko se mennä niin, että resoluten nappula+kumi jarruttaa rullilla. Sen nopeus tulee todella lutterosta rungosta. Sitten kun kaikkiin survotaan paksu sisuri sisään, niin resoluten etu katoaa?

    Maantierenkaillahan näitä eroja taidettiin jo testata ja ne olivat suht pieniä, mutta isommilla gravell kumeilla tilanne voi olla eri.
    Koska muissa testeissä on todettu että se sisuri vaikuttaa erilailla eri kumeissa.

    Otetaan vaikka Resolute vs Gk SS, mulla ollu molemmat ja Resolute on heittämällä paljon nopeempi. Kaikilla alustoilla

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  18. #2118
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Rennradin testissä ajettu tubelessina ja sisurilla, aika isojakin eroja siinä paljonko sisuri vaikuttaa.

    Schwalben G-one Bite ja Contin terra trail esimerkiksi sisurin kanssa nopeampia kun tubeleksena.

    https://thumbnails.rennrad-news.de/c...luYWwuanBn.jpg

    https://www.rennrad-news.de/news/gra...est-Ergebnisse

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Tuossa esimerkiks on dynottu sisurilla ja ilman. Niin onhan siinä nyt älyttömiä eroja siinä paljonko se sisäkumi vaikuttaa

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  19. #2119
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Länsi
    Viestit
    269
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Tuossa esimerkiks on dynottu sisurilla ja ilman. Niin onhan siinä nyt älyttömiä eroja siinä paljonko se sisäkumi vaikuttaa

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Eikös sisureilla ajaessa paineen pitäisi olla korkeampi, mitä tubeleksena? Jos oikein ymmärsin, tuossa on käytetty molemmissa 2,5 baria?

  20. #2120
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pulimonni Katso viesti
    Eikös sisureilla ajaessa paineen pitäisi olla korkeampi, mitä tubeleksena? Jos oikein ymmärsin, tuossa on käytetty molemmissa 2,5 baria?
    No tuskin noin kovilla paineilla on mitään väliä. Eikö se nyt kuitenki mene niin että tubeleksena voi ajella matalemmilla koska kärmes ei pääse puraseen.


    Ja jos nyt haluaa alkaa välimerkkiä rakastelemaan niin myöskään kaikki 39-42mm renkaat ei rullaa samalla tavalla samalla paineella, oli sisuria tai ei.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  21. #2121
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    56
    Mikä gravel rengas kestää parhaiten sepeliä? Hakusessa 40-45 mm rengas, sisurilla. Työmatkoille (Kerava-Kalasatama) sepelin pitävä ja kesälomalla / mökkeillessä ym. vaihtuu sitten alle Panaracer 43 mm. Pyörä Focus Atlas 6.8, hankittu loppusyksystä. Tehtaan WTB renkaat ei kestänyt sepeliä yhtään. Nastoilla jaelin muutaman lenkin, mutta ne on nyt vaihdettu Panaraceriin. En ole vielä ajanut, mutta asentaessa tein kyllä havainnon ettei paljon kannata luottaa sepelin kestävyyteen. Kesällä Itä-Suomessa tai Uudellamaallakaan ei tarvitse enää sepeliä varoa, joten tuskin siirryn litkuihin. Työmatkalla ei renkaan rullaavuudella/painolla oikeastaan ole merkitystä. Renkasrikkoja ei oikein hermot kestä työmatkoilla :-)

  22. #2122
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Freeze Katso viesti
    ...Renkasrikkoja ei oikein hermot kestä työmatkoilla :-)
    Siksi kannattaa laittaa tubelessit. Jos nyt edes johonkin pyörään, niin nimenomaan työmatkapyörään. Juurikin mainitsemasi syyn takia.


  23. #2123
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Ja jos nyt haluaa alkaa välimerkkiä rakastelemaan niin myöskään kaikki 39-42mm renkaat ei rullaa samalla tavalla samalla paineella, oli sisuria tai ei.
    Totta. Olen nyt silmäillyt BRR:n Pro-version takana olevaa dataa ja korkeammilla paineilla joidenkin renkaiden, kuten Specialized Pathfinder Pron vierintävastus putoaa huomattavasti suhteessa muihin renkaisiin. BRR:ssä on Pro-käyttäjille myös kätevä laskuri, jolla voi laskea arvioidun vierintävastuksen ajonopeuden ja ajajan painon mukaan määritettynä. Minulle tuo on aika tärkeä tieto, kun olen peruspyöräilijää hieman painavampi ja ajan yleisesti ottaen aika kovaa soralla.

  24. #2124
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Mielestäni just tuo seikka kertoo jäykästä rungosta. Siis rullauksen paraneminen selvästi paineita nostamalla. Samaa tekee esimerkiksi pirellin gravell H, joka on suht jäykkä rengas, mutta rullaa tosi hyvin kovilla paineilla.

  25. #2125
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Eli en pitäisi tuota etuna. Enemmän painoa on tietysti myös enemmän painetta, jotta painuma pysyy samana.

  26. #2126
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Specialized Pathfinder Pro TLR 42 39.4 34.7 31.0 28.7 24.5 24.1 23.8 24.4

    Jos tästä on apuja tai vertailuja BRR testiin


    Ensimmäinen lukema on 1,5 bar ja sen jälkeen aina 0,5 barin välein kunnes saavutetaan Energy Wheelsin testin (Velonews) mukainen breaking point (karkeakuviollinen rulla + keinotekoinen 40 liikkuva paino ja nopeus 35)

    eli se on laboratoriossa 4,5-5 barin välillä.

    Kun tuosta ottaa 0,5-1,0 baria pois niin oltaneen kohtuullisen lähellä (testi ei ilmeisesti simuloi täysin ajajan kehon vaikutusta), josta voi lähteä siitä kokeilemaan molempiin suuntiin

  27. #2127
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Totta. Olen nyt silmäillyt BRR:n Pro-version takana olevaa dataa ja korkeammilla paineilla joidenkin renkaiden, kuten Specialized Pathfinder Pron vierintävastus putoaa huomattavasti suhteessa muihin renkaisiin. BRR:ssä on Pro-käyttäjille myös kätevä laskuri, jolla voi laskea arvioidun vierintävastuksen ajonopeuden ja ajajan painon mukaan määritettynä. Minulle tuo on aika tärkeä tieto, kun olen peruspyöräilijää hieman painavampi ja ajan yleisesti ottaen aika kovaa soralla.
    No sen tallipyörittäjän testeissä kaikissa renkaissa vierintävastus pienenee kun painetta nostetaan, ja sillähän ei oikean elämän kanssa ole mitään tekemistä. Jos se tekis noi testinsä tubelessina(tai edes latexilla) niin vois katsoa sieltä renkaan mikä on pienillä paineilla nopein, mutta koska tekee noin niinku tekee, niin en pidä minään.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  28. #2128
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Specialized Pathfinder Pro TLR 42 39.4 34.7 31.0 28.7 24.5 24.1 23.8 24.4

    Jos tästä on apuja tai vertailuja BRR testiin


    Ensimmäinen lukema on 1,5 bar ja sen jälkeen aina 0,5 barin välein kunnes saavutetaan Energy Wheelsin testin (Velonews) mukainen breaking point (karkeakuviollinen rulla + keinotekoinen 40 liikkuva paino ja nopeus 35)

    eli se on laboratoriossa 4,5-5 barin välillä.

    Kun tuosta ottaa 0,5-1,0 baria pois niin oltaneen kohtuullisen lähellä (testi ei ilmeisesti simuloi täysin ajajan kehon vaikutusta), josta voi lähteä siitä kokeilemaan molempiin suuntiin
    Eli tuon jälkeen vastus lähtee nousuun?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  29. #2129
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    On niissä eroja. Itse kyllä edelleen luotam brr:n testiin. Nämä muut esillä olleet ovat kaupallisia toimijoita.

  30. #2130
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Tämä normaali spessun pro on vaan hidas. Terraa vastaava, mutta vain hidas.

    https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-pro

    Pirellin gravell h nopeutuu selvästi paineita nostamalla. Kovemmilla paineilla jo tasoissa terran kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •