ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 367 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 267 317 357 365 366 367 368 369 377 417 467 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.981 - 11.010 / 15450

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10981
    Mulle gravel rengastus olis lähinnä rospuutto keliin, jotta pääsis keväällä ja syksyllä pidempään kippuralla. Varmaan soralenkit vähemmässä, kun ne vois heittää jo XC pyörällä.
    Kävisikö grx vaihtaja 105 tilalle jos näyttäis tarve tulevan?

  2. #10982
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Mulle gravel rengastus olis lähinnä rospuutto keliin, jotta pääsis keväällä ja syksyllä pidempään kippuralla. Varmaan soralenkit vähemmässä, kun ne vois heittää jo XC pyörällä.
    Kävisikö grx vaihtaja 105 tilalle jos näyttäis tarve tulevan?
    Ymmärtääkseni käy.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  3. #10983
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.277
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Jos rakennan kaksineuvoisen Road gravelin 2x vaihteistolla, niin meneekö mönkään 105 osasarjalla? 11-30 maantiekiekkoihin ja 11-36 karkeampiin. Kampin tulis 50/36. Onko noi gravel osasarjat jotenkin lian kestävämpiä?
    Hienosti toimii. Mulla ollut kauan 50/34 ja 11-30.

    Oman kokemuksen mukaan 2x 50t eturattaalla tarvitsee aika harvoin kytkimellistä vaihtajaa. Tuo taitaa olla lähinnä pakollinen systeemeissä, joissa on pienempää ratasta edessä. Jos ja kun ajaa enimmäkseen sillä isolla rattaalla, niin vaihtajassa riittää hyvin kapasitettia monttuihinkin.

    Niin ja tuo kapasiteetti kannattaa katsella tarkkaan. 11-36 pakka kuulostaa vähän hurjalta 2x sydeemissa.

    Edit: Ja mulla siis nyt kytkemellinen rx vaihtaja, jolla ajan aika paljon kytkin auki.

  4. #10984
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.277
    Piti ihan laskea. Tuolla 50/36 ja 11-36 setillä vaihtajan tulisi kyetä käsittelemään 39 piikkiä, joka on juurikin maksimi pitkähäkkiselle satavitoselle. rx810 maksimi on 40t ja siinä on kitkajarru, eli laittaisin kyllä tuon.

    Jos vaihtaja on ollut rajoilla, niin itse olen kyllä kylmästi jättänyt ketjun löysälle pieni-pieni päässä, koska en tuolla kombolla aja koskaan.

  5. #10985
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Melkoiset ajoympäristöt jossei kahden eturattaan systeemissä pienempi ratas kata 11-30 pakalla reissua vaan joutuu laittaa suurempaa. Mutta, sillä pitää polkea millä ne reissut onnistuu koska onhan olemassa sellaisiakin ympäristöjä muitakin kuin suurinpiirtein pelkkiä lakeuksia jossa pärjää 1x46/ 10-28 combolla niin hiekalla kuin soralla. Tosin näin kevään tullessa, noita läpeensä märille sorateille kaipaisi kevennystä.

  6. #10986
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.277
    On se 11-30 34t eturattaankin kanssa vähän nihkeä ison takarenkaan kanssa jyrkemmissä pehmeissä ylämäissä, jos on ajettu jo suht paljon.

    50/36 ja 11-30 on kuitenkin tosi kiva kombo maantieajoon, mikä tuossa #78:lla olikin suunnitteilla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Jos rakennan kaksineuvoisen Road gravelin 2x vaihteistolla, niin meneekö mönkään 105 osasarjalla? 11-30 maantiekiekkoihin ja 11-36 karkeampiin. Kampin tulis 50/36. Onko noi gravel osasarjat jotenkin lian kestävämpiä?
    50/34 ja 11-32 olisi ehkä optimi, jos olisi tarkoitus ajaa samoilla välityksillä kaikki ajot, kuten itse teen.

  7. #10987
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net...PQ&oe=6264771F

    Tällä pyörällä ajettu yleensä kelviä ja tietä mutta vein eilen Pirkkalan metsään pyörän eturattaana 38 ja takana 9 pakka 11-30 ja jyrkkiä nousuja riitti niin pikkasen oli raskas nousta

  8. #10988
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    On se 11-30 34t eturattaankin kanssa vähän nihkeä ison takarenkaan kanssa jyrkemmissä pehmeissä ylämäissä, jos on ajettu jo suht paljon.

    50/36 ja 11-30 on kuitenkin tosi kiva kombo maantieajoon, mikä tuossa #78:lla olikin suunnitteilla.



    50/34 ja 11-32 olisi ehkä optimi, jos olisi tarkoitus ajaa samoilla välityksillä kaikki ajot, kuten itse teen.
    Toi Rx vaihtaja olis varmasti paras vaihtoehto.
    Olis tarkoitus pärjätä yhdellä pyörällä, johon kiekkoja vaihtamalla sais käyttöaikaa lisää. Lämpimillä keleillä käyttö pääasiassa road. 11-30 paikalla pärjäisi maantiellä.

  9. #10989
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.277
    Jep, hyvä plaani tuo on. 50/36 on huomattavasti kivempi käyttää maantiellä, mitä 50/34. En ainakaan itse huomannut isoa eroa eturattaiden toiminnassa.

  10. #10990
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Canyonin asiakastuki ei tiennyt Grail 7:ssa olevan DT Swiss Gravel LN kiekon vanteen sisäleveyttä, osaisiko joku täältä valaista? Alumiininen itselle tulossa siltä varalta, että on eri kiekko hiilikuituisessa. Tubeless -teipin etukenossa hankintaa ajatellen tarttis tietää, että on jotakuinkin oikean levyistä teippiä askartelun helpottamiseksi.

  11. #10991
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.164
    ^eikös DT:n alumiiniset gravelkiekot ole 24 mm sisäleveydeltään. Kaikki itsellä olleet DT:n kiekot ovat kyllä olleet valmiiksi tehtaalla teipatut.


  12. #10992
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    ^ hmmm, tuon ne aspassa muka "tiesi", ettei ole valmiiksi teipattu. Ehkä mä odotan, että pyörä tulee ja ryntään sit kauppaan tarpeen mukaan.

    Toivottavasti tulee aikaisin, että on toi lähikauppa vielä auki sitten, kun on päässyt asiantilan toteamaan.

  13. #10993
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Tuo kiekko mahtaa olla kanjonille erikseen valmistettava. Tai sitte Dt:ltä on jotain uutta. Voi olla siten 21-24mm väliltä, veikkaisin.

  14. #10994
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    ^ joo, joku heille tehty "OEM" -malli, mistä ei löydy oikein mitään infoa netistä.

  15. #10995
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    ^ hmmm, tuon ne aspassa muka "tiesi", ettei ole valmiiksi teipattu. Ehkä mä odotan, että pyörä tulee ja ryntään sit kauppaan tarpeen mukaan.
    Kanjonin aspa ei ole top 3. Ja tiukkaa tekee että kympissäkään.

  16. #10996
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Tuo kiekko mahtaa olla kanjonille erikseen valmistettava...
    Joku OEM-versio se toki on, muttei välttämättä mitään eroa malliston muihin. Napa voi olla 350 tai 370. Mene ja tiedä näistä sitten.


  17. #10997
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Kävin tuossa menneellä viikolla ostamassa pyöräliikkeissä pienrojua ja potkin samalla renkaita. Niitä muutamaa mitä-noissa liikkeissä nyt sattui olemaan. Aika sekalaista settiä. Yleinen tuntuma oli että ei tunnu helpottavan vieläkään, ei osien eikä fillareiden saanti. Lisäksi on korotuspainetta hintapuolelle molempiin äsken mainituista maailman tilanteen vuoksi mutta ei olisi oikein varaa siihenkään koska sekin jo vinouttaa ennestään jo hankalaa tilannetta. Toivottavasti fillariteollisuudella ei mennä nyt siihen suuntaan että ostetaan tarra tavaraan jota ei itse tehdä jotta näennäisesti brändäys säilyy mutta kustannukset pienenee ehkä laadun kustannuksella.
    En sinällään tuota OEM valmistetta epäile mutta tulipahan nyt mieleen.

  18. #10998
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Tuo kiekko mahtaa olla kanjonille erikseen valmistettava. Tai sitte Dt:ltä on jotain uutta. Voi olla siten 21-24mm väliltä, veikkaisin.
    Grail cf7 etap tuli grc1600 kiekoilla, niistäkään ei tietoa löytynyt. Saavuttuaan paljastui että samat kiekot kun grc1400, mutta 350 navoilla.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  19. #10999
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ jep, tonnikuussataset 350 navoilla pääpiirteittäin, 1400 sarja 240 navoilla. Ero lähinnä rätsetissä ja joku gramma painoeroa. Mutta, olen nähnyt ja lukenutmuistakin yhdistelmistä. Ota näistä nyt sitte selvää. Meinaan osa rakentaa kiekkonsa samoista kamoista mitä Dt käyttää valmiskiekoissaan ja mitä se myy ulos. Siis Dt tehdas.

  20. #11000
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Joku OEM-versio se toki on, muttei välttämättä mitään eroa malliston muihin. Napa voi olla 350 tai 370. Mene ja tiedä näistä sitten.
    Tai sitten 370 LN.

  21. #11001
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.033
    ^sama, eli 370 kynnet vaihdettu ln- ratchetiin
    samalla veikkauslinjalla 24 mm sisäleveys G540 vanne

    Inflitessä 6:ssa Cross LN, jossa 23 mm sisäleveys, se ilmoitetaan myös tubeless valmiiksi

  22. #11002
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Jaha, Redditistä löytyikin. https://www.reddit.com/r/CanyonBikes...ss_experience/

    Olin vissiin aina hakenut jollain lisämääreellä ja ensimmäistä kertaa hain pelkästään "dt swiss gravel ln". 24mm olisi tuon mukaan sisäleveys ja tulee teipattuna, mutta saumasta vuotaa ainakin parilla. Pitänee henkisesti varautua päivittämään nuo nopeammassa aikataulussa kuin olin alunperin aikonut. Tai toivoa, että litku tukkii tuonkin vuodon. Tai koittaa teipata uusiksi, jos ei muuten tokene.

  23. #11003
    Onko tämä hintaisekseen hyvä ostos https://hobbyhall.fi/fi/urheilu-ja-v...908&mid=549253?

  24. #11004
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Aina herättää epäilys Hoppu Halli ja polkupyörä... onko niin että runkokoko 22 on isoille...

  25. #11005
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.287
    ^Niin, teknisestihän tuossa ei ole mitään vikaa mutta aina epäilyttää liike joka myy vain yhtä kokoa. Ja sitten tuo HH...

  26. #11006
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Ihan ok , jos vain koko passaa .

  27. #11007
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Tuotetiedot on kyllä niin karmeaa siansaksaa, ettei ostajalle jää kyllä reklamaatiomahdollisuuksia. Noi kun voi ymmärtää miten vain. Samoin toimitusehdot on ihanan ympipyöreät.

  28. #11008
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.164
    Eikös tuo hobbyhalli ole vain nykyään sellainen välittäjäsivusto kuten vaikka alibaba eikä enää oikea "kauppa". Tavaran myyjä voi olla kuka tahansa, vaikka joku puolalainen. Kai tuosta voi tulkita, että runkokoko sopii 170-200 -senttisille kun on tuo suositeltava pituus.

    Vilkaisin huvikseni hobbyhallin fillarivalikoiman. Pääosin melko murheellista poljettavaa.


  29. #11009
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vili Katso viesti
    Onko tämä hintaisekseen hyvä ostos https://hobbyhall.fi/fi/urheilu-ja-v...908&mid=549253?
    No ei kyllä ole

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  30. #11010
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Time päässy vihdoin gg/allroad -markkinoille.

    38-40 mm rengastila
    Bio-based Dyneemaa x RTM (resin transfer moulding)
    1025 g (SM, ready to paint)

    Suositushinta 3499 €
    Suunniteltu ja valmistettu EU:ssa.

    https://www.timebicycles.com/products/adhx




Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •