GiantGarminElectrobike
Sivu 71 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Suositelkaa hyväksi havaittuja irtolahkeita. Ei tarvii olla talvikäyttöön, kevät/syksy riittää, niin toimivat tarvittaessa muiden vaatteiden alla talvellakin.
    GripGrab Leg Warmers Light kun lämpötila hieman plussan puolella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumpum Katso viesti
    GripGrab Leg Warmers Light kun lämpötila hieman plussan puolella.
    Hmm, onkohan koot miten napakoita? Satun just kokojen väliin, kun reiden ympärysmitta on justiinsa 58cm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Hmm, onkohan koot miten napakoita? Satun just kokojen väliin, kun reiden ympärysmitta on justiinsa 58cm.
    Itsellä koko M, reisi 56-57cm noin 15 cm nivusista alaspäin mitattaessa. Mielestäni juuri sopivan napakka.

Kahdet pyöräilyhousut henkseleillä etsinnässä, sekä kevääseen/syksyyn että kesään. Pituutta 192 cm, painoa noin 90 kiloa ja navan kohdalta ympärysmitta joku 102 cm, vyötärö noin 94 cm, inseam 94 cm. Löytyisiköhän näille spekseille housuja? Kokotaulukojen mukaan pitäisi olla joku XXXXL erityisesti inseamin vuoksi. Ilmeisesti myös osa pehmusteista sopii paremmin painavemmalle pyöräilijälle.

Jos on myös takkiehdotuksia, niin otetaan vastaan nekin ilomielin!

Ei omaa kokemusta näistä mutta esim AGU:lla on isoja kokoja (Hollantilaiset ovat pitkiä) https://agu.com/en/agu-size-chart . Myös Assos tekee isoja kokoja. Assoksen housut eivät ole halpoja mutta laatu on kohdallaan.

Kiitos Carolukselle vinkeistä! Nettitilaamisen varassa olin, eikä Assokselta tai Agulta ihan täysin sopivaa näyttänyt olevan tällä hetkellä tarjolla. Assoksella on todella hyvä "mitoitusohjelma" nettisivuillaan ja se kertoi, että hieman löysäksi jää isommat koot ja pienemmät koot eivät mahdu.

Melko pitkän etsinnän jälkeen löysin Cycologyn sivut ja siellä oli sama mitoitusohjelma kuin Assoksellakin käytössä. Cycologyn pyöräilypaita ja -housut olisivat sen mukaan minulle juuri sopivat. Eka lenkki bibseillä takana (pitkää tosin päällä) ja ihan hyvin tuntui toimivan. Istuvuus todella hyvä. Aloittelevana pyöräilijänä en osaa ottaa pehmusteeseen paremmin kantaa, mutta kyllä pari tuntia aika maksimi nyt ekalla kerralla oli. Pyöräilypaita on nippa nappa lyhkäisen oloinen, mutta toki eipä pyöräilypaidan kai pidä liian pitkänä heiluakaan. Alaselkä ei ainakaan kuivaharjoittelussa pääse vilkkumaan, joten kai sekin on ok.

Linkki sivuille: https://www.cycologygear.eu/

Vähän outoa ettei muka Assoksella olisi sopivaa kokoa. Sen verran venyviä, että samoista housuista itsellekin menee sekä M että L enkä osaa sanoa kumpi paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Vähän outoa ettei muka Assoksella olisi sopivaa kokoa. Sen verran venyviä, että samoista housuista itsellekin menee sekä M että L enkä osaa sanoa kumpi paremmin.
    Hyvä tietää tämä. Nettisivujen mukaan eivät minulle sovi, mutta kun pääsee kaupunkiin kaupoille niin täytyy käydä testaamassa.

Nyt olisi Assoksen pyöräilypöksyjä XXL:ssä ihan hyvään rahaan (verrattuna nykynormaaliin)vielä tänään.

Equipe RS9 Targa 165€

Equipe RS Spring/Fall 171€

https://www.xxl.fi/pyoraily/pyoraily...sort=relevance

Kokoja löytyy vielä. Ja onhan noi nyt edelleen hintavia.

Noi spring/fall lyhyet ovat parhaat housut mitkä olen ostanut. Kovilla pakkasilla pitkien ajohousujen alle ja nollasta ylöspäin lahkdeiden kanssa.
    Loppuu se pllien palaleminen. Housut myös kestää käyttöä, eli mielestäni hinta/laatu on kohdillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Noi spring/fall lyhyet ovat parhaat housut mitkä olen ostanut. Kovilla pakkasilla pitkien ajohousujen alle ja nollasta ylöspäin lahkdeiden kanssa.
    Loppuu se pllien palaleminen. Housut myös kestää käyttöä, eli mielestäni hinta/laatu on kohdillaan.
    Onko tuosta Targasta kokemusta? Muilla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Onko tuosta Targasta kokemusta? Muilla?
    Ei ole kokemuksia, mutta uskon olevan hyvät. Noissa taitaa suurin muutos normi RS:n olla säämiskässä.

Se normaali malli alkaa vähän hiertämään pitkillä ja kuumilla lenkeillä. Tiedä vaikka tuo muutos korjaisi ongelman. Mutta siis tosi harvinaista suomessa.

^ Toi normi RS:n pädi tosiaan alkaa itselläkin hiertämään, kun tarpeeksi hikoilee. Tuli omakohtaisesti todettua pitkien sisätreenien myötä. Ulkona normi kesäpäivänä ei kyllä mitään ongelmaa. Noi spring/fall -versiot laitoin itsekin tilaukseen. Varmaan aika omiaan Suomen keleihin 90% ajasta.

Pyöräilyhousut

En ole vielä näillä uusilla RSR S9 Targoilla käynyt ajamassa, mutta istuvuus/mitoitus ”kuiviltaan” vaikuttaa oikein hyvälle. T. Equipe Evon S7 padistä olen tykännyt ja jos nämä on vielä paremmat, niin kyllä kelpaa. Lahje on ainakin näissä RSR S9:ssä hiukan pidempi vs. S7, mikä on minulle plussaa.

Pitäisi löytää kulutusta kestävät housut maastopyöräilyyn ja pitäisi olla irrotettavat lahkeet, ehdotuksia? Rikoo on riskillä ruma eli haussa normi housujen näköiset pitkät pökät.
    Kylätason pyöräilijä

Pyöräilyhousut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    En ole vielä näillä uusilla RSR S9 Targoilla käynyt ajamassa, mutta istuvuus/mitoitus ”kuiviltaan” vaikuttaa oikein hyvälle. T. Equipe Evon S7 padistä olen tykännyt ja jos nämä on vielä paremmat, niin kyllä kelpaa. Lahje on ainakin näissä RSR S9:ssä hiukan pidempi vs. S7, mikä on minulle plussaa.
    RSR S9 Targa vs RS S9 Targa, erot? Ja saa muutkin vastata.
    Varmasti osaa Google ja Assoksen sivutkin vastata, mutta en nyt ehdi katsoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    RSR S9 Targa vs RS S9 Targa, erot? Ja saa muutkin vastata.
    Varmasti osaa Google ja Assoksen sivutkin vastata, mutta en nyt ehdi katsoa.
    Materiaalit osin erillaiset, lahkeensuun rakenne (RSR ei saumaa), silikonigripit erillaiset, henkselit, istuvuus (RSR=Aerofit, RS=Racingfit), RSR hiukan pidempi lahje, RSR kevyempi. Tuossa noin äkkiseltään. Padi näytti olevan sama.

Mulla on muutamat craftin hyvin ohkaiset pehmustetut bokserimalliset alushousut. Alkaa vaan noissa kilometrit olemaan täynnä ja aattelin notta olisko jollain tietoa vastaavasta tuotteesta. Pehmuste on siis luokkaa 2-4mm, eli todella vähän, mutta riittää mulle hyvin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Materiaalit osin erillaiset, lahkeensuun rakenne (RSR ei saumaa), silikonigripit erillaiset, henkselit, istuvuus (RSR=Aerofit, RS=Racingfit), RSR hiukan pidempi lahje, RSR kevyempi. Tuossa noin äkkiseltään. Padi näytti olevan sama.
    Kiitosta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Mulla on muutamat craftin hyvin ohkaiset pehmustetut bokserimalliset alushousut. Alkaa vaan noissa kilometrit olemaan täynnä ja aattelin notta olisko jollain tietoa vastaavasta tuotteesta. Pehmuste on siis luokkaa 2-4mm, eli todella vähän, mutta riittää mulle hyvin
    Goren C3 linereita voi omalla perstuntumalla suositella, koot on vähän arvottuja mutta niinhän ne kaikilla. Pehmuste tuossa ylärajalla paksuuden puolesta uutena mutta viisaampi antaa periksi.
    Pearl Izumin linereita kuullut kehuttavan mutta testaamatta ovat.

Miiten porukalla on kestänyt assoksen RS housut? Itse en ostanut tälle kesää uusia housuja, koska ajattelin noiden kestävän vielä toisen vuoden.
    Nyt on säämiskän ompeleiden reiät laajentuneet isommaksi molemmin puolin kannikkaa.

Vähän pska juttu. Kerrankin ajattelin löytäneeni hyvät ja kestävät housut, mutta ei nämäkään taida olla yhtään castelleja paremmat.
    Pesupussia ei ole kyllä käytetty.

Niin ja tiimikaverilla täsmälleen sama juttu. On ajanut myös paljon vähemmän kuin minä.

Assosilla on palvelu että korjaavat noita pöksyjä. Kannattaa selvittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Assosilla on palvelu että korjaavat noita pöksyjä. Kannattaa selvittää.
    Jep, juuri kertoi kaveri tuosta. Huomenna mutka velosporttiin.

Kyselen lähinnä maastokäyttöön suunniteltujen bibsien perään. Vaikuttaa useat mallit olevan suunniteltuja maantiepyöräilyyn tai graveliin, kun speksejä lukee esim. xxl:n valikoimasta. Tai sitten käyttötarkoitusta ei ole mainittu lainkaan. Mitä housuja porukka käyttää maastossa vai onko loppujen lopuksi mitään merkitystä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jneed Katso viesti
    Kyselen lähinnä maastokäyttöön suunniteltujen bibsien perään.
    Itsekään en puhtaasti maastokäyttöön tehtyihin bibseihin ole törmännyt. Gravel-bibsien idis on yleensä maantieversiota paksumpi pehmuste, jolla haetaan mukavuutta epätasaiseen ajoon. Mulla on juurikin gravel-mallit, joissa vielä bonuksena muutama verkkotasku romppeiden kantamiseen.

Maastokäyttöön tehdyt bibsit voi olla tehty päällishortsien kanssa käytettäväksi, jolloin ne ovat usein ohuempia/hengittävämpiä kuin "normaalit" bibsit ja niissä saattaa olla kiinnikkeet päällishortseille (esim. Endura). XC käyttöön tehdyt, sellaisenaan pidettävät bibsit ovat sen sijaan usein vähän kestävämmästä materiaalista tehtyjä ja kaatumisia silmällä pitäen. Ei noissa kuitenkaan mitään valtavaa eroa ole. Otan mieluummin hyvät maantieshortsit kuin huonommat maastoshortsit.

Onko gravel/maantie bibseistä heittää vinkkiä malleista joissa ei henkseleitä?
    Itsellä ahdistaa nuo henkselit verenkiertoa jotenkin kun niska meinaa mennä jumiin perinteisiä bibsejä käyttäessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Itsellä ahdistaa nuo henkselit verenkiertoa jotenkin kun niska meinaa mennä jumiin perinteisiä bibsejä käyttäessä.
    Bibsit ilman bibsejä on ajohousut. Onhan noita vaikka kuinka paljon tarjolla, muitakin toiveita tarvittaisiin jotta voi suositella.

No kappas, se vika siinä oli että hain bib shortseja joka paikasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Henkseleissäkin on eroja. Assosin henkselit ovat esim erittäin mukavat ja huomaamattomat. Ja jos liikaa kiristää niin onkohan koko liian pieni.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •