GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 25 / 31 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 903

Aihe: Thulen pyörätelineet

Thule upride.. jos rengas on 29” ja ~2.5” niin käytättekö varren asetuksena 29/27.5+ vai fatbike/29+? Tuntuu, että tuolla normi 29 asetuksella eturengas ei mennyt tavallaan perille asti, niin laitoin sit tuon 29+ asetuksen, vähän vaa kuumottaa että onko se sit silläkään oikein kiinni. Muutenkin ihme rimpula teline vaikka jäätävästä painosta ja koosta vois epäillä olevan jopa tukeva... en voi kyllä suositella kenellekkään, käyttö muutenkin hieman hankalempaa kuin muilla telineillä.

^Minusta taas helppokäyttöinen, jämäkkä ja luotettava teline. No nää on näitä näkemyseroja.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Ainaki thulen halpis freeride 532 on huomattavasti tukevampi ja vähemmän altis sivuttaiselle liikkeelle. Onha tuo pyörä katolla pysyny mut jotenkin hirvittää ajatus ajella kovalla tuulella. En näköjään aivan yksin ole ajatuksieni kanssa https://www.bikeradar.com/reviews/ac...f-rack-review/

Toinen mikä mietityttää on se jos esim renkaissa paineet karkaakin.. Eilen meni muuten pyörä konttiin kun tuhosin etuvanteen, runkokiinnityksellä olis ehkä vielä menny katolla

Tervehdys arvon foorumilaiset, Tuli pitkän (2 vuotta) empimisen jälkeen investoitua kunnon kuljetustelineeseen eli Velospace XT2. No kuten melkein mitä tahansa pyörään liittyvää ostaessa niin taaskaan ei onnistunut. Oletin että tässä kapineessa on pelit ja vehkeet ja säätövaraa, mutta ei. Sähköläskiä löytyy talosta, mutta sisempään paikkaan ei saa kiinni. Mukaan tuli superlyhyt ja pidempi kiinnitysvarsi ja tuo lyhyt ei yllä kiinni fillariin. Poikkiputki on ainoa mihin saa kiinni ja se on liian kaukana. No olen pari tuntia surffannut ja yrittänyt ottaa selkoa Thulen osista, mutta aika turhaan. Jonkin verran on erilaisia malleja tarjolla, mutta mittoja ja yhteensopivuuksia ei juuri löydy mistään. Thulen omillakin sivuilla kaikki Bike Arm linkit on ihan rikki. Onko täällä kokemuksia noista kiinnitysvarsista ja oletteko niitä jälkikäteen ostelleet?

Ei satulaputkeen saa kouraa kiinni? Kouran voi kiinnittää telineessä myös siihen kaaren pystyosalle, kunhan ei mutkaan laita.

Vaakaputken alapuoli varattu varustukselle ja ei yllä satulaputkeen sen yläpuolelle. Vapaata tilaa siis vain vaakaputkessa. Kävin paikallisen diilerin kanssa tutkimassa optioita, mutta ei saatu maahantuojan tuotespesialistia juuri kiinni. Yksi vaihtoehto on ostaa pidempi ja lyhentää sopivaan mittaan, ellei löydy mitään valmiimpaa. No katsotaan kun olen yhteyksissä maahantuojaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msilvast Katso viesti
    Tervehdys arvon foorumilaiset, Tuli pitkän (2 vuotta) empimisen jälkeen investoitua kunnon kuljetustelineeseen eli Velospace XT2. No kuten melkein mitä tahansa pyörään liittyvää ostaessa niin taaskaan ei onnistunut. Oletin että tässä kapineessa on pelit ja vehkeet ja säätövaraa, mutta ei. Sähköläskiä löytyy talosta, mutta sisempään paikkaan ei saa kiinni. Mukaan tuli superlyhyt ja pidempi kiinnitysvarsi ja tuo lyhyt ei yllä kiinni fillariin. Poikkiputki on ainoa mihin saa kiinni ja se on liian kaukana. No olen pari tuntia surffannut ja yrittänyt ottaa selkoa Thulen osista, mutta aika turhaan. Jonkin verran on erilaisia malleja tarjolla, mutta mittoja ja yhteensopivuuksia ei juuri löydy mistään. Thulen omillakin sivuilla kaikki Bike Arm linkit on ihan rikki. Onko täällä kokemuksia noista kiinnitysvarsista ja oletteko niitä jälkikäteen ostelleet?
    Thule EuroRideen on olemassa kolmea eri kiinnitysvartta. Niiden pituudet ovat suunnilleen 11 cm (osanumero 51216), 27 cm (osanumero 51215) ja 45 cm (osanumero 51309, vain kolmen pyörän mallissa) kaaren kiinnityspisteestä runkoputkeen tulevan kouran sisempään (kiinteään) pintaan. Noita ainakin teoriatasolla käsittääkseni saa tilattua varaosana, tosin omakohtaisia kokemuksia ei ole.

Voin myöhemmin tällä viikolla mitata VeloCompactista vastaavat mitat ellei joku foorumilainen ehdi ensin.

EuroRiden ja VeloCompactin varsissa on eroa kiinnityksessä telineen kaareen. VeloCompactissa on avattava kiinnitys, käsittääkseni samoin kuin VeloSpacessa kun taas EuroRiden tanko pujotetaan kaareen päästä, eli vaatii kaaren irrottamisen telineestä.

Mulla on hieman iäkkäämpi ns. "harrastusauto", johon olen koettanut hommata katolle fillarinkuljetustelineitä. Thulen vesikourumallinen perusteline on ok muten, mutta en ole onnistunut löytämään siihen mistään lukittavia kiinnitysruuveja (sellaisia tiettävästi on olemassa kuitenkin).

Mikä on ammattitaitoisin Thule-kauppias pk-sudulla / Etelä-Suomessa? Tuntuu, että Motonetit ja Fixukset jaksavat juuri ja juuri katsoa omien valikoimiensa saldot, mutta siihen osaaminen Thuleissa useimmiten loppuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cokekola Katso viesti
    Mulla on hieman iäkkäämpi ns. "harrastusauto", johon olen koettanut hommata katolle fillarinkuljetustelineitä. Thulen vesikourumallinen perusteline on ok muten, mutta en ole onnistunut löytämään siihen mistään lukittavia kiinnitysruuveja (sellaisia tiettävästi on olemassa kuitenkin).

Mikä on ammattitaitoisin Thule-kauppias pk-sudulla / Etelä-Suomessa? Tuntuu, että Motonetit ja Fixukset jaksavat juuri ja juuri katsoa omien valikoimiensa saldot, mutta siihen osaaminen Thuleissa useimmiten loppuu.
    Täältä ääni Virtasenkaupalle Salossa. Ei ole pk-seudulla, mutta etelässä kuitenkin. Toimitus on nopeaa ja olen saanut sieltä erinomaista palvelua. Oma teline on sieltä, samoin kaverin ProRide.

Varuste.netistä voisi kysellä.

Polar autovarusteesta tilannu thule osia mitä en muualta ole löytäny. Joskus löytäny vaa ebaysta jos poistunutta tavaraa.

Erinomaista palvelua ja Thule tarjoilee!, Kova! http://autoextra.fi/
    http://autoextra.fi/

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sidetracked Katso viesti
    Thule EuroRideen on olemassa kolmea eri kiinnitysvartta. Niiden pituudet ovat suunnilleen 11 cm (osanumero 51216), 27 cm (osanumero 51215) ja 45 cm (osanumero 51309, vain kolmen pyörän mallissa) kaaren kiinnityspisteestä runkoputkeen tulevan kouran sisempään (kiinteään) pintaan. Noita ainakin teoriatasolla käsittääkseni saa tilattua varaosana, tosin omakohtaisia kokemuksia ei ole.

Voin myöhemmin tällä viikolla mitata VeloCompactista vastaavat mitat ellei joku foorumilainen ehdi ensin.

EuroRiden ja VeloCompactin varsissa on eroa kiinnityksessä telineen kaareen. VeloCompactissa on avattava kiinnitys, käsittääkseni samoin kuin VeloSpacessa kun taas EuroRiden tanko pujotetaan kaareen päästä, eli vaatii kaaren irrottamisen telineestä.
    Ei juuri eroa noiden varsien pituudessa, rullamitalla mitattuna VeloCompactin varret ovat sentin sisällä noista EuroRiden vastaavista. Osanumerot 52695 (lyhyt), 52625 (keski) ja 52626 (pitkä).

Hessumobiilista Vantaalta hain kattotelineen, välillä kiva ostaa palveltunakin kampetta.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sidetracked Katso viesti
    Ei juuri eroa noiden varsien pituudessa, rullamitalla mitattuna VeloCompactin varret ovat sentin sisällä noista EuroRiden vastaavista. Osanumerot 52695 (lyhyt), 52625 (keski) ja 52626 (pitkä).
    En nyt neuvo tekemään, koska joku Ruotsalainen lenokoneinsinööri varmaan tehnyt lujuuslaskelmat noille Thulen osille, mutta tuosta keskipitkästä 27cm olisi varsin helppo lyhentää sopiva:
    - Lukkonuppi pyörittäen irti
    - Rautasahalla alumiiniputkesta sopiva pätkä pois
    - Rautasahalla kierretangosta sopiva pätkä pois, samassa suhteessa
    - Kierrepakalla lisää kierrettä kierretankoon

Fätti pitäs saada proride 591:seen kiinni. Nuo Thulen fättiadapterit on vaan 598 versioon. Ai mistäkö tiedän, noh kun ihmettelin tiukkaa sovitusta ja hajotin jo yhdet...uittu.

591:seen ei ole saatavilla siis fättiadapteria. Onko porukka modannu tuota 591:sen kiskoa vai laittanu suoraan ilman adaptereita? Ei viittis viilata tuota kiskoa kun sitten maasturin adapterit ei käy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiHar Katso viesti
    Onko porukka modannu tuota 591:sen kiskoa vai laittanu suoraan ilman adaptereita?
    Olen laittanut suoraan hihnoilla kiinni. Eturenkaan olen laittanut kahdella hihnalla kiskoon ja vielä yhdellä pidemmällä pyörän runkoon, koska huomasin, että rengas pyrki kääntymään moottoritiellä sivuttain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupiter7 Katso viesti
    Olen laittanut suoraan hihnoilla kiinni. Eturenkaan olen laittanut kahdella hihnalla kiskoon ja vielä yhdellä pidemmällä pyörän runkoon, koska huomasin, että rengas pyrki kääntymään moottoritiellä sivuttain.

Joo noin se voi olla helpoin lopulta

Mikä olisi oikea valinta Mondrakerin (lue akseliväliltään pitkien) maastopyörien kuljettamiseen katolla? Wheelbase Podiumissa 1170mm ja F-Podiumissa 1203mm... Aiemmin kulkeneet kontissa penkit kaadettuna, mutta auton vaihdon sekä kolmannen ihmisen mukana kuljettamisen tarpeen takia olisi pyörät saatava katolle. Peräkoukkua ei ko. automalliin voi järkevästi asentaa, joten se ei ole vaihtoehto ja ns. hanger-telineisiin eivät lättärungon takia mene.
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

Millasia kokemuksia on 970 telineestä 25kg sähkömaasturin kanssa?
    Kylätason pyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Mikä olisi oikea valinta Mondrakerin (lue akseliväliltään pitkien) maastopyörien kuljettamiseen katolla? Wheelbase Podiumissa 1170mm ja F-Podiumissa 1203mm... Aiemmin kulkeneet kontissa penkit kaadettuna, mutta auton vaihdon sekä kolmannen ihmisen mukana kuljettamisen tarpeen takia olisi pyörät saatava katolle. Peräkoukkua ei ko. automalliin voi järkevästi asentaa, joten se ei ole vaihtoehto ja ns. hanger-telineisiin eivät lättärungon takia mene.
    Noihan on lyhyitä pyöriä, menee mihin tahansa Thuleen. Thulen sivuilla on speksit.

Pitkät menee myös mihin tahansa thuleen. Tai ainakin freeride/proride/upride.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Millasia kokemuksia on 970 telineestä 25kg sähkömaasturin kanssa?
    Thule ilmoittaa näin • Polkupyörän enimmäispaino 15 kg
    Jos sattuu teline tippumaan ja pyörä romuksi niin vakuutusyhtiöltä ei kannata mennä korvauksia kysymään.
    Kysyin itse tästä kaverilta joka myy vakuutuksia, kun mietin samaa asiaa. Päädyin tekemään kuomukärryyn telineet kuljetusta varten.

Sitä tässä ihmettelin että miksi yhden pyörän maksimipaino on 15kg kun samalla telineellä saa kuljettaa kahta 15kg painoista pyörää eli silloin telineessä on 30kg kuorma. Tätä matemaattista yhtälöä en ymmärrä...

Hyvä pointti tuo vakuutus asia.
    Kylätason pyöräilijä

^ Ehkä se on noiden kiinnikkeiden limiitti tms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Sitä tässä ihmettelin että miksi yhden pyörän maksimipaino on 15kg kun samalla telineellä saa kuljettaa kahta 15kg painoista pyörää eli silloin telineessä on 30kg kuorma. Tätä matemaattista yhtälöä en ymmärrä...
    Kysyin tätä Thulelta ja vastaus oli vain pyörän maksimipaino on 15kg. Ei mitään selitystä miksi kun itsekkin sitä ihmettelin heille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    1304mm akselivälillä oleva pyörä kulkee hyvin Pro Ride 591:sellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bizline Katso viesti
    Kysyin tätä Thulelta ja vastaus oli vain pyörän maksimipaino on 15kg. Ei mitään selitystä miksi kun itsekkin sitä ihmettelin heille.
    Kun olen vertaillut Thulen tietoja muiden valmistajien roikkutelineeseen niin muut ilmoittavat pelkästään maksimi kokonaispainon, osassa jopa samat tai hyvinkin samanlaiset kiinnikkeet kun Thulessa.

Käytännössä, 15€ maksavaan rimpulaan voi laittaa 25kg pyörän roikkumaan ja kiinnitys euron mustekaloilla koska niissä ei ole kunnollisia kiinnikkeitä.

Ei ei, kyllä mä sen 970:en käyn hakemassa ja kuskaan pyörän sillä.
    Kylätason pyöräilijä

Onko Hapro Active 1 telineestä kokemuksia? https://www.rameder.fi/pyoeraeteline...3p-178875.html
    Kylätason pyöräilijä

^Jaa tommosen yhen pyörän telineen tarvis itekki lähikuljetuksiin. Mutta ompa kallis.

Noi perinteiset V-mallin peräkoukkutelineet ei oikeen passaa maastopyörälle. Ainakaan mun autossa. Jääpi roikkuun turhan alas ja osuu hidastus korokkeisiin

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •