HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 46 / 69 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 2049

Aihe: Ammattilaispyöräilyjuttuja, joille ei viitsi avata omaa otsikkoa

  1. #1351
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Joo, tuo on niin huikeaa. Kaikki tietää mitä tuollainen ero alamäessä meinaa. Tiimikaveria ei ole, niin kukaan ei sitä vedä kiinni.

    Poelilta myös loistava suoritus. Voitti kirin. Itse uskoin poelin olevan kunnossa, mutta epäilin terävyyden vielä puutuvan. Niin vaan pystyi vastaamaaan pogan iskuihin poggiossa ja kirimään voitosta.

  2. #1352
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Milan-San Remo on kyllä legenda. Perustuu niin vahvasti tuohon poggioon, että koko kisan pläänin voi rakentaa tuon varaan. On tosiaan bahrainilla tehty kotiläksyt. Dropperin käyttö oli uskomaton veto. Eikö dropperia näkynyt ulospäin? Nimittäin tuo olisi paljastanut etukäteen mitä mohoric aikoo tehdä.

    Mutta on kyllä mahtava idea. Nyt alamäessä pääse aeroksi turvallisesti. Tuo tulee yleistymään takuulla ja sivutuotteena dropperit kevenevät reilusti.
    http://www.uaeteamemirates.com/pogac...remo-take-5th/

    Kyllä Mohoricin dropper oli tiedossa ainakin Pogacarilla ja näki sen niistä Meridan kuvistakin.

    https://twitter.com/VelonCC/status/1...502850/photo/3

    Tuosta tolpan käytöstä vielä sen verran että kisalähetyksen ilmakuvista näkee että se on alhaalla kun katsoo Mohoricin polkemista laskun alussa. Polvikulmat isommat kuin muilla. Sitten hetki sen jälkeen kun Mohoric on lähellä ajaa kurvissa ulos laskun loppuosassa, hän kääntää oikeaa kyynärvartta huomattavasti sisäänpäin ja tolppa nousee sen jälkeen ylemmäs. Kiertää sitä säätösysteemiä joka on oikealla puolella tangon sarvessa.

    Mun mielestä tuo dropper-post on enemmän luokkaa ns. "marginal gains". Mutta kun marginaalit on pieniä niin tuolla voi olla se voiton ratkaiseva merkitys joskus. Mohoric on todella hyvä laskija muutenkin, mun mielestä ei kuitenkaan ihan Alaphilippen tasoinen. Mielenkiintoista jatkossa että yleistyykö käyttö vai kieltääkö UCI säädettävät tolpat. Säädettävä tolppa kuitenkin lisää myös vähän pyörän painoa.

    Mohoricilla kävi muuten siinä lopussa todella hyvä tuuri, ketju kävi pois päältä mutta jotenkin se palasi tai sai palautettua paikalleen.

  3. #1353
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ja mohoric teki laskussa aika paljon virheitä. Ei tuo ajallisesti ollut mitenkään ylivoimaisen nopea. Tämän päiväisistä esimerkiksi tratnik oli jopa nopeampi. Aivan suoraan noita ei voi stravan segu ajoista katsoa, koska kärki lähti laskuun yllättäen vähän huonommalla jalalla.

    Aiempina vuosina lasku on laskettu selvästi nopammin, mutta noita nyt on turha verrata. Asfaltin laatu ja pito vaihtelee liikaa.

    Kuitenkin 20s nopempi lasku, mitä woutin porukalla ja se ratkaisi voiton.

    Edit: ja kwia laski samaa vauhtia tratnikin ja mohoricin kanssa, eli ei se tolppa tuota nopeutta tosiaan tee. Mutta jos se lisää luottoa laskuun, niin silloin sitä kannattaa jo käyttää.

  4. #1354
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.999
    Upea kisa tosiaan, niin kuin kevätklassikkojen tuleekin olla. Yksi päällimmäisenä muistona tästä kisasta ja erityisesti sen lopputulokseen vaikuttaneesta tapahtumasta on Mohoricin hieno pyörän hallinta tässä tilanteessa 4,3 kilometrin kohdalla: https://www.milanosanremo.it/en/the-route/ (Matej Mohoric´s descend -pätkässä). Ps. Suomen Pyöräilyn kannattaisi alkaa tilaamaan kisa-ajajilleen juomavedet Sloveniasta. Tuolta huippupyöräilijöitä tulee liukuhihnalta piskuisesta kansasta.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  5. #1355
    Hissitolpan käyttö on hyvä oivallus kun super tuck on kielletty. Kyse on selvästä kilpailuedusta jossa aerodynamikka on vain se jota ensin ajatellaan. Kuitenkin pitäisin suurenmpa etuna painopisteen siirtymistä alaspäin joka vakauttaa menoa paljon. Kyse on varmaankin laskun mutka profiilista, kuinka paljon nopeamman ajolinjan matalampi painopiste sallii.

  6. #1356
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    UCI julkaissut oheisen tiedotteen koskien dropperpostia, eli sallittu jo vuodesta 2014 ja satulan 5 cm sääntö bb:stä koko matkalla voimassa

    The UCI Equipment Commission approved the use of dropper seatposts in road cycling competitions in 2014. Their use is subject to the minimum 5cm setback rule of article 1.3.013 of the UCI Regulations, i.e., when the dropper seatpost is set to its highest or lowest setting, the saddle setback must be in full compliance with article 1.3.013.

  7. #1357
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Vaikea sanoa nopeuttiko hissitolppa alamäessä, varmempi sanoa että todennäköisesti mahdollisti toipumisen niistä ainakin kolmesta hallinnan menetyksestä mitä laskussa nähtiin.

    Olinkin unohtanut sen Mohoricin karmean kaatumisen Vueltassa, se oli todella pahan näköinen.

  8. #1358
    Ivan Basso suhaili aikoinaan hissitolpallisella Cannarilla, mutta taisi tuolloin jäädä ihan vaan kuriositeetiksi.

  9. #1359
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Vaikea sanoa nopeuttiko hissitolppa alamäessä, varmempi sanoa että todennäköisesti mahdollisti toipumisen niistä ainakin kolmesta hallinnan menetyksestä mitä laskussa nähtiin.

    Olinkin unohtanut sen Mohoricin karmean kaatumisen Vueltassa, se oli todella pahan näköinen.
    Niin mohoric nimenomaan kertoi, että laite pysyy lapasessa huomattavasti helpommin, kun painopiste on matalammalla.

    Aika harvoin näkee tyylikästä takapyöräsladia ja highsideria kuivalla asfaltilla fillarilla. Mohorichilta onnistuu näköjään molemmat.

  10. #1360
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Katalonian ympäriajon eka etappi saatiin valmiiksi.



    Rnk Rider Team Time
    1 MATTHEWS Michael Team BikeExchange - Jayco 3:47:11
    2 COLBRELLI Sonny Bahrain - Victorious ,,
    3 PACHER Quentin Groupama - FDJ ,,
    4 BAGIOLI Andrea Quick-Step Alpha Vinyl Team ,,
    5 HIGUITA Sergio BORA - hansgrohe ,,
    6 SKJELMOSE JENSEN Mattias Trek - Segafredo ,,
    7 CLARKE Simon Israel - Premier Tech ,,
    8 PRADES Eduard Caja Rural - Seguros RGA ,,
    9 HOFSTETTER Hugo Team Arkéa Samsic ,,

    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  11. #1361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin mohoric nimenomaan kertoi, että laite pysyy lapasessa huomattavasti helpommin, kun painopiste on matalammalla.

    Aika harvoin näkee tyylikästä takapyöräsladia ja highsideria kuivalla asfaltilla fillarilla. Mohorichilta onnistuu näköjään molemmat.
    Mitä ilmeisimmin Mohoric oli etukäteen päättänyt, että kisa ratkaistaan laskussa ja hissitolpan avustuksella. Muut eivät päässet peesiin, vaikka vauhdit 70-80 km/h. Pitkästä aikaa kisa voitetaan teknisen innovaation avustuksella.

  12. #1362
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesa väkevä Katso viesti
    Mitä ilmeisimmin Mohoric oli etukäteen päättänyt, että kisa ratkaistaan laskussa ja hissitolpan avustuksella. Muut eivät päässet peesiin, vaikka vauhdit 70-80 km/h. Pitkästä aikaa kisa voitetaan teknisen innovaation avustuksella.
    Oli ja oli kertonut tuosta aamulla myös pogacarile. Siis että älä lähde seuraamaan laskussa, siinä voi käydä heikosti.

    Mutta tosiaan ei se aeroetu tuossa ollut varmastikkaan se ratkaiseva juttu, vaan mohoric on oikeasti vähän vajaa jos tuota laskua katsoo, niin hiffaa kyllä miten limiiteillä hän tuossa menee.

    https://twitter.com/inrng/status/1505211431456841729

    Katselin myös muutamaan kertaan mohoricin lähtöä uudelleen ja näytti, että pogacar laski mohoricin vähän liian helposti. Poga kuitenkin totesi haastattelussa, että mohoricin pyörä luisteli jo ohituksen aikana. Eli alusta asti on vedetty rajoilla.

  13. #1363
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tour de Normandie stage 1.

    Ukko peltonen vaan vetää ja vetää hatkassa. Ehdin jo katsella, ettei toiminut kovinkaan viisaasti, kun tipahti välittömästi viimeisen kaupunkikierroksen mäkeen. Hatka vei siis etapin.

    Mutta stravaa stalkkaamalla tiimikin antaa ehkä anteeksi heikon jalan. 3:40min irti ja kammo vetoa heti alusta asti. Varmaankin paukusta yksin irti, tuota ei näy streamista. Hattua pois ja silleen. Luulisi kohta löytyvän traktorin paikkoja isompiinkin tiimeihin.

    https://www.strava.com/activities/6859544432/analysis

    https://www.youtube.com/watch?v=MMon...mandiecycliste

  14. #1364
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Sopisi myös ketjuun "Suomalaiset semiprot ja junnut maailmalla".


    https://www.global6cycling.com/ukko-peltonen/


    Tiimi tviittasi eilen:

    "After 5km a group of 4 riders including our @peltosenukko has a gap of 30 seconds on the peloton"

    "@peltosenukko and the breakaway have a gap of over 6'15 on the main bunch with 75km to go"

    "Into the last 20km and @peltosenukko's group still has 1'30 over the peloton"

    "After a big day in the breakaway,@peltosenukko was picked up by the peloton with 3km to go"



    Global 6 Cycling on vasta toista kautta toimiva uusiseelantilainen Continental-tason joukkue ja Tour de Normandie on jo perinteinen 2.2 -tason etappiajo, jota nyt päästään ajamaan kahden koronaperuutuksen jälkeen.

  15. #1365
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Vähän liikaa alamäkihehkutusta tämän ympärillä kuten niin usein aiemminkin jos joku ajaa karkuun alamäessä. Mohoric ei kuitenkaan ollut läheskään nopein tossa alamäessä edes viime lauantaina. Totta on, että sai kaulan alamäessä, mutta siinä auttoi Pogin ja VDP:n vetohaluttomuus vähintään yhtä paljon kuin Mohoricin alamäkitaidot.
    6.7 WTF/kg


  16. #1366
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Vähän liikaa alamäkihehkutusta tämän ympärillä kuten niin usein aiemminkin jos joku ajaa karkuun alamäessä. Mohoric ei kuitenkaan ollut läheskään nopein tossa alamäessä edes viime lauantaina. Totta on, että sai kaulan alamäessä, mutta siinä auttoi Pogin ja VDP:n vetohaluttomuus vähintään yhtä paljon kuin Mohoricin alamäkitaidot.
    Stalkkasin tuon tarkasti. Mohoric oli nopea, aivan nopeimpien kuskien tasolla. Ero tuli siitä, että takaa tulleet eivät ajaneet mäkeä täysillä ja lähtivät heti mäen päältä kovaa. Pääjoukko veti yllätäen henkeä mäen laella.

  17. #1367
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Vähän liikaa alamäkihehkutusta tämän ympärillä kuten niin usein aiemminkin jos joku ajaa karkuun alamäessä. Mohoric ei kuitenkaan ollut läheskään nopein tossa alamäessä edes viime lauantaina. Totta on, että sai kaulan alamäessä, mutta siinä auttoi Pogin ja VDP:n vetohaluttomuus vähintään yhtä paljon kuin Mohoricin alamäkitaidot.
    Tuskin kiinnivetäminen oli halusta kiinni. Klassikon voitosta silti kyse. "normaalissa" tilanteessa Mohoric olisi tullut kiinni. Aerodynaaminen ym. etu saattoi olla selkärangan katkaisija. Kaverin olisi pitänyt tulla kaiken aikaisemmin koetun perusteella kiinniajetuksi, mutta ei vain onnistu. Sitten on helppo luovuttaa.

  18. #1368
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesa väkevä Katso viesti
    Tuskin kiinnivetäminen oli halusta kiinni. Klassikon voitosta silti kyse. "normaalissa" tilanteessa Mohoric olisi tullut kiinni. Aerodynaaminen ym. etu saattoi olla selkärangan katkaisija. Kaverin olisi pitänyt tulla kaiken aikaisemmin koetun perusteella kiinniajetuksi, mutta ei vain onnistu. Sitten on helppo luovuttaa.
    Omasta mielestäni tuo on juurikin yleistä poggion jälkeen. Jos alamäessä karataan, niin siitä mennään isolla varmuudella loppuun asti. Alamäen lopusta maaliin ei ole oikeasti kuin muutama kilometri. Mikäli tiimissä ei ole kahta kuskia, niin ero ei vaan tule kiinni.

    Alamäki on lisäksi tosi tekninen. Ei tuossa saada samanlaista apua ryhmästä, mitä isompien teiden mäissä. Jokainen ohitus ja vetomiehen vaihto sotkee hivenen linjaa seuraavaan mutkaan.

  19. #1369
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tuossa 2018 vuoden mallisuoritus toisen loistavan laskijan, nibalin toimesta.

    https://youtu.be/cwfIeLN8VYE?t=198

    Täysin sama tilanne. Eroa oli vielä puolta vähemmän alamäen lopussa ja takaa-ajava porukka reippaasti isompi. Siltikään eroa ei ajettu kiinni.

  20. #1370
    Nibali teki eroa jo ennen alamäkeä. Piti vain vastustajat takana.

  21. #1371
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Luurailin stravasta, että Mohoricin aika oli 3:30 jolla pääsi 2022 Milan - San Remon kuskien strava-ajoissa sijalle 16. Mutta siitäkin huolimatta ajoi alamäen kovempaa kuin takaa-ajajat ja Corso Cavallottin samaa tahtia seuraavan porukan kanssa.

    Kwiatkowski oli muuten nopein Poggion huipulta maaliin, mutta eip
    ä se jeesaa jos on joutunut antamaan ylämäessä siimaa.
    6.7 WTF/kg


  22. #1372
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin, just tuossa menee sinulla vikaan.


  23. #1373
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Eli mohoric oli tasoissa, tai jopa kwiaa nopeampi, heti kun alkoi ajaa yksin.

    Tuossa yhdessä kohtaa näkyy varmaankin highsideri, jossa vauhti stoppasi pahasti.

  24. #1374
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Kun kattoo tarkemmin, niin ei taida olla Stravaan luottaminen. Tai ei mitään saumaa että Mohoric olisi ottanut melkein 20 sekuntia turpaan ekalla parilla sadalla metrillä vs. Kwiatkowski kun oli just tossa kohti ajamassa kiinni siihen keulanelikkoon.

    Mohoric laski m
    äen päällä mutkassa olevalta keltaiselta kyltiltä Corso Cavallottin reunaviivalle 3:33 ajassa, ton voi jokainen kellottaa itse jos ei usko. Strava segmentin aika oli aluksi 3:30 ja nyt kai 3:18. Strava segmentti on kai vähän lyhyempi, mutta joku tossa mättää.
    6.7 WTF/kg


  25. #1375
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kun kattoo tarkemmin, niin ei taida olla Stravaan luottaminen. Tai ei mitään saumaa että Mohoric olisi ottanut melkein 20 sekuntia turpaan ekalla parilla sadalla metrillä vs. Kwiatkowski kun oli just tossa kohti ajamassa kiinni siihen keulanelikkoon.

    Mohoric laski m
    äen päällä mutkassa olevalta keltaiselta kyltiltä Corso Cavallottin reunaviivalle 3:33 ajassa, ton voi jokainen kellottaa itse jos ei usko. Strava segmentin aika oli aluksi 3:30 ja nyt kai 3:18. Strava segmentti on kai vähän lyhyempi, mutta joku tossa mättää.
    Älä epäile stravaa. Strava on se lopullinen vastaus. Millään muulla ei ole mitään väliä.

  26. #1376
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Olet muuten oikeassa OJ. Mohoricilla on GPS häiriötä, joko epätarkka laite, tai sitten iso ryhmä on aihettanut tuon.

    Mohoricin ajanotto alkaa jo ennen alamäkeä, sen viimeisen serpon toiselta puolelta Tuo selittää sen 20s aikatappion segmentissä.

    Eri vuosilta vertailu on tosi hankalaa. Assun pito voi muuttua tosi paljon. Nythän ainakin espanjassa on satanut paljon afrikan hiekkaa, vaika tuskinpa tuo san-remoon asti yltää. Kauhean paljon kovempaa noihin mutkiin ei kyllä enää olisi voinut tänä vuonna laskea.

  27. #1377
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Chris Hornerin analyysi Mohoricin laskusta ja irtipääsystä:

    1) riskinotto aivan eri tasolla kuin muilla, pari kertaa takarengas irti ja luisuun ja ainakin yhden kerran melkein puhkaisi ulostulon
    2) sai edellä olevasta moottoripyörästä suurta apua mutkista ulos tullessa

    "no kutsukaa tuota vaikka dropperpostiksi"



    https://www.youtube.com/watch?v=9jOBa5y8ZTU

  28. #1378
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Juu, niin oli. Täysin limiitillä ajoi mohoric. Tuon vuoksi en tosiaan pidä pätevinä vertauksia edellisiin vuosiin. Tuota kovempaa ei noita mutkia olisi voinut laskea ja linjatkin näyttivät kyllä hyviltä.

    Noista prätkistä juteltiin kaverin kanssa. Ne eivät vaan päässeet enää karkuun. En oikein tiedä miten tuo pitäisi hoitaa. Ehkä supermoto ennen poggiota? Noilla touring pyörillä jää väkisinkin mutkissa jarruksi.

  29. #1379
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Katalonian ympäriajossa on tänään komea loppunousu.
    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  30. #1380
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Agr:n connor veti kyllä komeasti eilen. Olin aivan varma, että ero tulee kiinni viimeisessä nyppylässä. Kaveri näytti jo täysin kuolleelta paljon aiemmin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •