GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 22 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #631
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    25mm rengas leviää tosi isoksi nykyisillä kehillä. Saa ajella nätisti 5bar paineilla.
    Paitsi ettei näillä nykyisillä leveillä (>23mm) kehillä suositella noin kapeita renkaita käytettäväksi, koska rengas leviää muodottomaksi. Esim. Zipp 303s minimileveys renkaalle on 28mm.

  2. #632
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Paitsi ettei näillä nykyisillä leveillä (>23mm) kehillä suositella noin kapeita renkaita käytettäväksi, koska rengas leviää muodottomaksi. Esim. Zipp 303s minimileveys renkaalle on 28mm.
    Juu, sitten voikin ajella jo helposti nelosella alkavilla paineilla.

  3. #633
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Paitsi ettei näillä nykyisillä leveillä (>23mm) kehillä suositella noin kapeita renkaita käytettäväksi, koska rengas leviää muodottomaksi. Esim. Zipp 303s minimileveys renkaalle on 28mm.
    On zipillä muitakin hookless kehiä, esim. 454 NSW on suunniteltu 25mm renkaille.

  4. #634
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Samaan aikaan kun Zipp/Sram on voimakkaasti lähtenyt hooklesseihin ja leveämpiin vanteisiin (sisäleveys), he ovat lanseeranneet sen Total System Efficency käsitteen, jossa renkaan ja vanteen liikettä vastustavina voimina on ilmanvastus, vierintävastus, painovoima ja vibration losses.
    Ihan pätevä ja allekirjoitettava ajatus. Tähän ajatukseen sopii sattuvasti myös se, että uudet 404:t on hieman huonommat aerodynamiikaltaan kuin vanhat, mutta kuitenkin tosielämän testauksissa/TSE:n mukaisesti ne ovat nopeammat kuin vanhat, Zippin mukaan

    lisätään vielä kun GP 5000 ketjusta on kyse, niin 28,30 ja 32 mm ovat listattu zipp hookless yhteensopiviksi, 25 ei

  5. #635
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Mikä versio renkaasta? Vanhempi sisuriversio 23.5mm korkea ja 27mm leveä Krysium Pro Carbonilla...
    Ei ole contin uudet vielä alla. Ajetaan nuo Schwalben TT:t ensiksi kankaille. Täällä alkaa ajokausi olla aikalailla taputeltu slickseille joten contit saa odottaa kevättä. Olen kuitenkin päässy noita uusia conteja ajamaan tosin fillari eri ja etenkin kiekot. Jos jotain pitäisi 40km lenkin perusteella päätellä, niin kyljet on panssaria verrattuna noihin minun aikasemmin käyttämiin. Ja tämä korostuu jotenkin tuon 28mm kohdalla. Rengas tuntuu viiteen baariin pumpattuna kuin siinä olisi paljon kovemmat paineet.

  6. #636
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Ei ole contin uudet vielä alla. Ajetaan nuo Schwalben TT:t ensiksi kankaille. Täällä alkaa ajokausi olla aikalailla taputeltu slickseille joten contit saa odottaa kevättä. Olen kuitenkin päässy noita uusia conteja ajamaan tosin fillari eri ja etenkin kiekot. Jos jotain pitäisi 40km lenkin perusteella päätellä, niin kyljet on panssaria verrattuna noihin minun aikasemmin käyttämiin. Ja tämä korostuu jotenkin tuon 28mm kohdalla. Rengas tuntuu viiteen baariin pumpattuna kuin siinä olisi paljon kovemmat paineet.
    Ei kyllä kuulosta hyvältä, vaikka TT-renkaisiin vertaatkin.

  7. #637
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    .Jos jotain pitäisi 40km lenkin perusteella päätellä, niin kyljet on panssaria verrattuna noihin minun aikasemmin käyttämiin. Ja tämä korostuu jotenkin tuon 28mm kohdalla. Rengas tuntuu viiteen baariin pumpattuna kuin siinä olisi paljon kovemmat paineet.
    Tuota vähän pelkäsin. Jos oikein muistan niin kylkiin on lisätty yksi kerros lisää ja kulutuspintaa ohennettu.
    Siirtyisikö Tubolitoon?

  8. #638
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Tarkennetaan vielä että käytän itse näitä seitinohuita 23-25mm renkaita. Ja onhan noita 28mm ollut pyörimässä. Tubelesssuihkuja tulee useimmiten kyljistä kuin varsinaisesta kulutuspinnasta. On sieltö kulutuspinnaltakin suihkuja saatu että siinä mielessä pidän tuota kylkivahvustusta plussana olettaen ettei se ole jostain ajo-ominaisuudesta pois. Ja jotenkin tuntuu siltä että tuo rengas kantaa matalammalla paineella tällaisenkin minunlaiseni mätisäkin. Siinä missä Sultan Conture alias Corsa Speed alkaa nuljuamaan siinä 4-5 baarin tienoilla ja kuitukiekko ilmeisen on vaarassa, niin tuo conti ei tiedä siitä mitään. Toki renkaan koossa on eroja eikä noita suoranaisesti voi verrata, tykkään ominaisuudestamitä tuo tarjoaa. Mutta takana 40km. Mieluusti vielä 4000km lisää niin tietää mihin tuosta on. Jos tässä nyt hooklessina ajellaan niin 28 millinen mimiminä rengaskoossa saa kyllä tarjota jämäkkää tuntumaa.

  9. #639
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Juu, niin justiinsa. Täysin suojaamattomat TT-renkaat on kuin ajaisi pelkällä sisurilla. Tottakai ne on smoothimpia ajaa. Enemmän kiinnostaa vertailu vaikkapa pro oneen tai vanhaan contiin.

    Gravellin puolella huomasin muuten tuon saman tukevuuseron. Vaikka rengas ei olekkaan aivan niin pehmeä samoilla paineilla, niin sillä pystyy ajamaan naksun matalammilla paineilla, koska se ei taitu mutkissa alle. Ja jos rullaus säilyy silti hyvänä, niin mitään ongelmaahan tuossa ei ole.

  10. #640
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...2-rengas-musta

    Näyttäisi löytyvän Verkkokaupasta suurin piirtein Euroopan halvimpaan hintaan.

  11. #641
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Lainataan tätä ketjua. Michelin julkistanut uudet Power Cup maantierenkaat.
    Testitulokset näyttää hyvältä. Eli rullaavuus = GP 5000. Pistosuojaus kilpailijoiden tasolla ? (korjattu).
    Renkaat testattu Wheel Energyllä ja Michelin julkistanut tulokset.
    Löytyvät oheisesta bikeradarin jutusta

    https://www.bikeradar.com/news/michelin-power-cup/


    lisäys: Wheel Energy on suomalainen yhtiö, joka on puolueeton testilaboratorio. Nettisivuilta löytyy ihan merkittävä referenssilista, jossa mm. Spessu, Trek, Vittoria, Velonews, FDJ, SKy. Käsittääkseni se menee niin, että tilaaja tilaa haluamansa testin haluamine spekseineen, metodeineen ja verrokkeineen, ja sitten sillä on oikeus testitulokseen.
    Huom. tämä mainittu testi on näköjään tehty butyl sisurilla.

  12. #642
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Jännä nähdä millaiset kyljet tuossa on. En äkkiseltään löytänyt testiä kylkien pistosuojauksesta.

    Jo se 2016 competition oli tosi nopea, mutta kyljet olivat todella ohuet.

  13. #643
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    ^ jutun jälkimmäisessä kuvasarjassa on sivupistosuojauksesta. Parempi kuin Vittoria ja GP5000, heikompi kuin Pro One, käytetyllä testillä

    Testi näköjään tehdään niin, jos oikein ymmärsin
    - rengas 19 mm vanteelle, paine 6,5 bar, load 50 kg
    -renkaan sivua vasten aletaan työntään 2 mm tylppää metallikärkeä, nopeudella 1 mm/s
    - sitten katsotaan missä voimassa/kiloissa metallikärki menee läpi
    -toistetaan 4 kertaa ja otetaan keskiarvo

    Vaatii tuossa testissä sellaiset 11-16 kg.

  14. #644
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Jäi tuo viimeinen kuva huomaamatta. Edellisessä kuvassa oli kulutuspinnan pistosuojauksessa terävämpiä kärkiä mukana.

    Mutta hyvältä näyttää tuon testin mukaan.

  15. #645
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Sellaista vielä tuosta testistä, että Michelin on tilaaja ja julkistaa mitä julkistaa.
    Kun on julkistettu tulokset clincherillä ja butyylisisurilla, niin siitä voisi arvata että ne pärjäsi suhteessa paremmin kuin tubeless versiot jotka myös melkoisella varmuudella testattu

    ^ yhtä kaikki niin rengas tosiaan näyttää hyvältä noiden tuloksien perusteella

  16. #646
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Tuota ehdin jo miettimäänkin, kun ei ollut mainintaa TL renkaista. Contillahan on se tubeless versio kylkien osalta selkeästi vahvempi, mitä sisurillinen. GP5000TL:n kyljet ovat uskomattoman paksut noin nopeaan renkaaseen.

    Mutta itselleni sisurillinenkin nopea rengas kelpaa kyllä hienosti. Jännä nähdä biermanin testejä.

  17. #647
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    ^^ Samaa pohdin itsekin. Olisi mielenkiintoista tietää paljonko saman mallin clincher- ja tubeless-versioilla on eroa rullaavuudessa. Ja nimenomaan niin, että tubeless-versio on testattu ilman sisuria ja vastaavasti clicher-versio lateksisisurilla. Löytyyköhän jostain testiä?

  18. #648
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    ^^ Samaa pohdin itsekin. Olisi mielenkiintoista tietää paljonko saman mallin clincher- ja tubeless-versioilla on eroa rullaavuudessa. Ja nimenomaan niin, että tubeless-versio on testattu ilman sisuria ja vastaavasti clicher-versio lateksisisurilla. Löytyyköhän jostain testiä?
    Rolling resistancehan noita on testallut ja ovat olleet käytännössä tasoissa. Tällä hetkellä pidän kuitenkin gp5000tl rengasta sisurillista parempana. Juurikin tuo paksumman kyljen vuoksi.

  19. #649
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Itse asiassa tästä tuli juurikin uusi testi. Aiemmin on tosiaan tehty gp5000 renkaalla tuo latex vs tubeless.

    https://www.bicyclerollingresistance...eless-vs-tubes

    Edit: Tässähän testailtiinkin tubeless renkaita sisurilla...

  20. #650
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    GP5000 Latexilla

    Rolling Resistance with Michelin Latex Inner Tube
    Tire GP 5000 GP 5000 GP 5000 GP 5000
    Tire size 23-622 25-622 28-622 32-622
    Inner Tube Latex 80 gr Latex 80 gr Latex 80 gr Latex 80 gr
    Rolling Resistance
    120 psi / 8.3 bar
    8.5 Watts 8.4 Watts 8.0 Watts 7.8 Watts
    Rolling Resistance
    100 psi / 6.9 bar
    8.9 Watts 8.9 Watts 8.4 Watts 8.2 Watts
    Rolling Resistance
    80 psi / 5.5 bar
    10.2 Watts 10.0 Watts 9.2 Watts 9.0 Watts
    Rolling Resistance
    60 psi / 4.1 bar
    12.3 Watts 11.8 Watts 10.9 Watts 10.3 Watts


    25mm GP5000 litkutettuna.

    Rolling Resistance Test Results
    Inner Tube None (20 ml sealant)
    Rolling Resistance
    140 PSI / 9.7 Bar
    Not Tested
    Rolling Resistance
    120 PSI / 8.3 Bar
    8.3 Watts
    CRR: 0.00249
    Rolling Resistance
    100 PSI / 6.9 Bar
    8.9 Watts
    CRR: 0.00267
    Rolling Resistance
    80 PSI / 5.5 Bar
    9.9 Watts
    CRR: 0.00297
    Rolling Resistance
    60 PSI / 4.1 Bar
    11.6 Watts
    CRR: 0.00348
    All numbers are for a single tire at a speed of 29 km/h / 18 mph and a load of 42.5 kg / 94 lbs.

    Use the formula: RR (Watts) = CRR * speed (m/s) * load (N) to calculate rolling resistance at a given speed and load.



    Edit: Ja tuosta sisurillisesta taulukosta ei tietystikkään kannata katsella eroja eri koon renkaiden välillä, koska paineet ovat tässä taulukossa samoja.

  21. #651
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Vähän tuo brr käyttää litkua, vain 20 ml.

  22. #652
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Jos laitettaisiin tuplat, niin tuota 0.1w eroakaan ei välttämättä enää olisi. Jännä olisi myös nähdä eri litkujen vertailua. Siis onko kalvon tekevä litku hitaampaa, mitä vaikkapa stani?

  23. #653
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Taitaisi kääntyä toisinpäin. Ilmeisesti niin että optimi olisi siellä 30 ml, jolloin rr vaikutus vielä pieni mutta paikkaavuus ok.

  24. #654
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    GP5000 Latexilla

    Rolling Resistance with Michelin Latex Inner Tube
    Tire GP 5000 GP 5000 GP 5000 GP 5000
    Tire size 23-622 25-622 28-622 32-622
    Inner Tube Latex 80 gr Latex 80 gr Latex 80 gr Latex 80 gr
    Rolling Resistance
    120 psi / 8.3 bar
    8.5 Watts 8.4 Watts 8.0 Watts 7.8 Watts
    Rolling Resistance
    100 psi / 6.9 bar
    8.9 Watts 8.9 Watts 8.4 Watts 8.2 Watts
    Rolling Resistance
    80 psi / 5.5 bar
    10.2 Watts 10.0 Watts 9.2 Watts 9.0 Watts
    Rolling Resistance
    60 psi / 4.1 bar
    12.3 Watts 11.8 Watts 10.9 Watts 10.3 Watts


    25mm GP5000 litkutettuna.

    Rolling Resistance Test Results
    Inner Tube None (20 ml sealant)
    Rolling Resistance
    140 PSI / 9.7 Bar
    Not Tested
    Rolling Resistance
    120 PSI / 8.3 Bar
    8.3 Watts
    CRR: 0.00249
    Rolling Resistance
    100 PSI / 6.9 Bar
    8.9 Watts
    CRR: 0.00267
    Rolling Resistance
    80 PSI / 5.5 Bar
    9.9 Watts
    CRR: 0.00297
    Rolling Resistance
    60 PSI / 4.1 Bar
    11.6 Watts
    CRR: 0.00348
    All numbers are for a single tire at a speed of 29 km/h / 18 mph and a load of 42.5 kg / 94 lbs.

    Use the formula: RR (Watts) = CRR * speed (m/s) * load (N) to calculate rolling resistance at a given speed and load.



    Edit: Ja tuosta sisurillisesta taulukosta ei tietystikkään kannata katsella eroja eri koon renkaiden välillä, koska paineet ovat tässä taulukossa samoja.
    Eikä siitä myöskään kannata katsoa paljonko sisuri vaikuttaa misukan kumissa.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  25. #655
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Eikä siitä myöskään kannata katsoa paljonko sisuri vaikuttaa misukan kumissa.
    Varmaan se on yhtä tieteellistä näinkin. Eihän ne tubeless ja clincher renkaat ole millään tapaa samanlaisia, vaikka niissä sama merkki kyljessä lukisikin.

    Itseasiassa renkaista saisi takuulla nopeamman nykyään sisurillisena versiona, koska latex sisuri kasvattaa 5000s tr version rullausta vain 0.2w Tätähän spessu on jo jonkin aikaa väittänyt.



    Grand Prix 5000 S TR RR
    60 psi
    4.1 bars
    RR
    80 psi
    5.5 bars
    RR
    100 psi
    6.9 bars
    RR
    120 psi
    8.3 bars
    Watts Watts Watts Watts
    Tubeless with 20 ml sealant 12.1 10.3 9.2 8.5
    Vittoria 25/28 Latex Tube 12.6 10.6 9.4 8.8
    Continental Race28 Butyl 15.9 13.0 11.3 10.2

  26. #656
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Varmaan se on yhtä tieteellistä näinkin. Eihän ne tubeless ja clincher renkaat ole millään tapaa samanlaisia, vaikka niissä sama merkki kyljessä lukisikin.

    Itseasiassa renkaista saisi takuulla nopeamman nykyään sisurillisena versiona, koska latex sisuri kasvattaa 5000s tr version rullausta vain 0.2w Tätähän spessu on jo jonkin aikaa väittänyt.



    Grand Prix 5000 S TR RR
    60 psi
    4.1 bars
    RR
    80 psi
    5.5 bars
    RR
    100 psi
    6.9 bars
    RR
    120 psi
    8.3 bars
    Watts Watts Watts Watts
    Tubeless with 20 ml sealant 12.1 10.3 9.2 8.5
    Vittoria 25/28 Latex Tube 12.6 10.6 9.4 8.8
    Continental Race28 Butyl 15.9 13.0 11.3 10.2
    Joo, ja oliko se Rennrad kun testaili gravelkumeja sisurilla ja ilman, niin jotkut oli jopa nopeampia sisurilla kuin ilman ja toiset taas puolet hitaampia sisurilla. Tota testiä tuskin oli latexilla tehty, se luultavasti muuttais tuloksia paljon.

    Tää nyt ei enään kuulu yhtään tähän ketjuun, mutta kerran kun Contin xking rs (taka)kumiin jouduin kesken lenkin laittaa butyylisisurin niin se kyllä hidasti ihan huomattavasti rullausta siirtymillä.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  27. #657
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Entäs kun laitetaan kevyet sisurit, onko tuloksia moisista?

  28. #658
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Veikkaisin että lateksi päihittää muut selvästi erojen oltua testiolosuhteissa silti suurinpiirtein marginaaliset. Kovin isoja eroja ei voi olla.

  29. #659
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Entäs kun laitetaan kevyet sisurit, onko tuloksia moisista?
    On.
    https://www.bicyclerollingresistance...cials/tubolito

  30. #660
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Veikkaisin että lateksi päihittää muut selvästi erojen oltua testiolosuhteissa silti suurinpiirtein marginaaliset. Kovin isoja eroja ei voi olla.
    No, jos kevennysintoilijat haluavat välttämättä ajaa hlvtin kalliilla tubolitoilla, niin käytännössä erot vastaavat gp4000 vs gp5000 suuruusluokkaa. Ja tuossakin kohtaa pitää olla jo käytössä se kaikkein ohuin tubolito.

    Siis oikeasti noissa tuboissa ei ole mitään järkeä, jos tarkoitus on ajaa nopeilla maantierenkailla.

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •