178 on juurikin rajalla itselleni. M olisi liian korkea emäputken osalta.
Xs kuulostaa äkkiseltään minustakin järkevämmältä koolta. Liian isoa on paha pienentää. Mutta siis mitään kokemusta ei noin pienestä koosta ole.
178 on juurikin rajalla itselleni. M olisi liian korkea emäputken osalta.
Xs kuulostaa äkkiseltään minustakin järkevämmältä koolta. Liian isoa on paha pienentää. Mutta siis mitään kokemusta ei noin pienestä koosta ole.
Useimmitenhan kaksi kokoa käy rungoista. Tai ainakin näin minulle. Stemmien pituudet ja kulmat vaan käytännössä muuttuvat. Sitten jos on integroituja ohjaamoja, niin koon valinta voi olla hankalampaa.
Noin tarkasti kun oma koko asettuu kahden runkokoon väliin, ei ole liian iso tai liian pieni valitsipa kummalta puolelta tahansa. Kehon mittasuhteet, oikeastaan ylävartalon mitat lienevät ratkaiseva asia ja tietenkin oma maku, minkä korkuisen emäputken tahtoo ettei stemmin alle hirveästi tarvi tavaraa...miettimistä riittää muttei kummassakaa ihan metsään mene.
Canyon saanut nyt ilmeisesti tehtyä pääosan Aeroadin ohjain- ja satulatolppakorjauksista ja toimitettua ne asiakkaille.
Canyonin sivuilla on taas myytävänä Aeroadeja varastosta ja lyhyellä toimituksella, mekaanisena ja sähköllä. Sähköpuolella Ultegra Di2:sta 11-v sekä vanteina vanhaa 17 mm sisäleveyden Dt Swissiä ja uudenpaa 20 mm leveydellä, hinnat 5549 ja 5949. Vaikutelma on että nyt tyhjennetään varastoa ja sitten tulee jo Ultegran 12.
(peruskuva sivuilla näyttää tulossa pian, mutta kun klikkaa kuvaa niin pääsee myytäviin)
Vaan eipä halunneet myydä pelkkää runkoa.
Mitä runkoa olit katsomassa. Lähinnä että mitkä kiekot ja voimansiirto jäisi ylimääräiseksi
Saattoi tuo Aeroadin myyntijuttu Canyonin sivustoilla olla jokin virhekin, koska kaikki mitä katsoin on jo pois myynnistä.
CFR:rää. Joo löytyy redin kahvoilla ja satuloilla mutta ihmetyttää tuo silti. En helevetissä neljänsiä sähköisiä redejä halua.
Ymmärsin siis väärin. Luulin että olit ostamassa/tarjoamassa Canyolille pelkän rungon ostoa jostakin valmiista pyörästä.
Erikoinen ratkaisu minusta, että runkosettiin kuuluu redin kahvat ja satulat.
No helppoa se olisi tuon puolivalmiin kanssa. Maksimissaan tunnin sisään pääsisi taluttamaan fillaria kentälle jos muut romut löytyisi käden ulottuvilta. Ainoa missä tuhraantuisi aikaa eniten on tuo pressfit. Mut joo olisi kiva jos aeroad tarjottaisiin aina runkona. Aina pitäisi olla runko-optio olemassa. Mut ilmeisesti se ei ole niin bisnes.
Liityisikö tuo siihen aeroadin uuteen keula sydeemiin? Siis että halutaan toimittaa pyörä keula valmiiksi kasattuna? Ultimatessa ei näytä tulevan osasarjaa mukana.
Tommosesta en oo kuulukkaa.
Canyonilta tullut Ultimatea myyntiin Ultegran di12:lla.
Hinnat on 50 mm:llä arc 1400:lla 4.999 eur, ja P1800:lla 4.149. Mielikuva että muutama sata euroa olisi tullut hintaa lisää 11 vaihteiseen ja viime vuodelta.
Aikaisemminkin on ollut puhetta eri merkkien hinnoitteluista, ja vaikka pyörät/rungot on erilaisia niin jos budjetti olisi 4-5 teur, niin aika vaikea tuota olisi ohittaa.
Laadukas osasarja ja vanteet, jotka jossain bike24:ssa yhteensä varmaan jonkin verran vajaa 4 teur, jos di2:sta edes saa
Onko ultimate edelleen sitä 2017 esiteltyä mallia?
Klo 16 tuli email että Aeroad SLX Di2 saatavilla ja kyllähän sitä tuli arvottua tunti pari ja ostoskorissa pyöriteltyä, kun täsmäisi hinta ja palikat aika hyvin, mahtuu 30mm rengaskin pyörimään. Sopivan kokoisena valkoiset meni ekana, mustat sitten ja sinisiä hyvin jäljellä vielä klo 18.30. Nyt jos klo 19 katsoo niin yhtäkkiä kaikki värit ja koot on 'Tulossa pian'. Ihan varmasti eivät ole myyneet kaikkia tuossa ajassa, ainahan äärikokoja on pitkäänkin myymättä ja tosiaan yli 5 kpl eli 'varastossa' oli äsken vielä monia ja monen kohdalla oli että milloin on tulossa lisää. Mikähän lie mättää Canyonilla.
Kyllä se niin on että nopeat syö hitaat. Niin osien kuin pyörien että runkojen osalta. Tässä on nyt monta juttua mennyt sivu suun että ei oikein pysty käyttämään harkintaa jos jotakin mielii saada.
Jaa onkin niin että kun menen emailin linkistä katsomaan niin on pyöriä, mutta jos muuta kautta menen niin ei ole.
^Kyllä voi olla ja näkyy varastotilanne välillä lisääntyvän kun varmaan osa ostoskoreista purkautuu takaisin kun ostoa ei syystä tai toisesta tapahdukaan. Mietintää aiheuttaa että milloinkahan Aeroadiin tulee Di12 ja paljonko hinta silloin pompsahtaa? Samalla voi kyllä tulla tehonmittaus kampeen kuten on useisiin muihin malleihin tullut.
Harkinnassa Canyonin endurace, alla muutama kysymys:
-Mikä olisi hyvä rengaskoko jos ajaa 95 % asfaltilla mutta saattaa poiketa kevyellä hiekkatiellä silloin tällöin?
-Olen noin 188cm pitkä ja ajanut hieman liian pienellä aiemmin, joka tuntui ihan hyvältä. Ottaako L vai XL?
-Onko tuossa CF7 ja CF8 välillä isoa eroa? Eikö tuo 105 sarja olen ihan ok? CF8 näyttää olevan ultegra.
Masa
Saman pituisena ajoin itse L-koon Enduracella. L-koko oli just sopiva, en ottaisi isompaa. Se oli kyllä edellinen malli, mutta geometriataulukon mukaan suurta muutosta ei ole tapahtunut. 30- tai 32-milliset renkaat voisi olla aika passelit tuohon käyttöön. 105 on erittäin hyvä osasarja.
- 28 mm vaikka mutta pyörässä näkyy olevan 30/32 mm vakiona millä pärjäät hyvin.
- eikö laskurikin sano L ja jos aikaisempi ns. liian pieni on ollut hyvä niin ota tietty L.
- kiekot näkyy olevan samat eli erona tosiaan lähinnä 105 vs Ultegra. 105 on aivan pätevä osasarja jos haluaa hieman säästää hinnassa.
Ok, kiitos. Onko tuolla Enduracella mitään eroa graveliin vai onko tuo gravel? Tarvitsisin jonkun kevyehkön kulkupelin jolla voi tarvittaessa poiketa myös soratielle tai hiekalle, mutta hyvin harvoin. Mietin vielä tuota, ettei Canyonia pääse testaamaan paikan päälle. Tuleeko mieleen suositella jotain vähän vastaavaa, jota pääsisi testaamaan?
G jos soratiepainotteinen, E jos asfalttipainotteinen, tuossa ylempänä sait hyvin täydellisiä kommentteja, rohkeasti vaan tilausta sisään jos pyöränhankintapäätös on valmis. Koeajolle ei ihan hirveästi voi asettaa toiveita, pitäisi saada ajaa tonni. Vaihtoehtoja on, mutta erot pieniä kun tämän tasoisesta kyse ja Canyon on ollut hyvä valinta ollut monille palstalaisille, kehun vaikka en itse omistakaan.
Onkos kokemuksia tällaisesta? https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bike...pSTIZOARDPROD/. En tunne merkkiä, mutta vaikuttaisi hyvältä hinta/laadun puolesta. Canyon olisi ehdottomasti ykkösvalinta, mutta haluaisin kyllä ajaa edes kilometrin ennen valintaa.. Jos kokemuksia hyvistä kivijalkaliikkeistä, jossa oikeasti valikoimaa, nii kuuntelen.
Ei mitään kokemusta eikä pahaa sanaa, hyvän saat jos tuohon päädyt, tässä valmistajan tietoa ja jälleen varoitus liian isoon runkoon kasatun valinnasta.
https://www.stevensbikes.de/2022/ind...=FI&lang=en_US
Jostain syystä kasvuvaraa tuppaa mieleen valinnassa, vaikka kasvukausi olis jo päättynyt, ehkä johtuu henkisen kasvun jatkumisen tunteesta.
Hmm, Testasin Stevensin kokokalkulaattoria. Itse kun olen pitkäkinttuinen (180/88) niin tuo tarjosi kokoa 58. Minusta ihan liian suuri. 56 olis sekin pitkähkö, 54 pituus ok, mutta jää jo aika matalaksi 77cm satulankorkeudella.
Eli, ilman muuta testiajoon, jos vaan mahdollista.
Kun kuskin mitoitus on vähän erikoisempi, pitää taulukoiden kanssa olla tarkkana. Se on vähän hassua, että pitkäkinttuisen kuin lyhytkinttuisenkin tulisi valita pienempi runko kuin kokonaispituuden perusteella suosittellaan. Pitkäkinttuisella tuota droppia sitten kehkeytyy ja stemmin alle jää tavaraa, lyhytkinttuiselle stemmin pidennys auttaa.
Noin nyrkkisääntönä.
Kirjanmerkit