FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 184 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 84 134 174 182 183 184 185 186 194 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.491 - 5.520 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Mulla siis race king protection, pitää ostaa race sport seuraavaksi. Taitaa vielä alkava kausi mennä noilla tosin.

Paineet oli nyt vieläkin sellaiset että olisi voinut ajaa, vaikka viimeksi pumppasin joskus ennen lumia, joten ei nyt kovin pahasti vuoda.

Tätä valui ihan pisaroina lattialle.

Racesportithan eivät virallisesti ole tubelessyhteensopivat renkaat ja monilla ne eivät pidäkään. Itsellä neljät renkaat ovat kyllä pitäneet, mutta ehkä netin ihmeelliseen maailmaan eksyy lähtökohtaisesti ne negatiiviset kokemukset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    [IMG][/IMG]

Ei varsinaisesti ongelma , mutta hikoilee huomattavasti kirkasta nestettä. Renkaat Johnny 5 ja Stan Race sealant litkut. Paineet ei vajene viikossa niin paljoa että pitäisi lisätä. Molemmat renkaat ja kauttaaltaan hikoilee.
    Aivan samalla tavalla hikoilee Johnny 5 Stanin normaalilitkulla. Johtunee siitä että siinä on ammoniakkia. En muista nyt enää laitoinko Orangea vai bas-shopin myymää oranssia Veloxia mun rospuuttikelin nastattomaan Johnny 5:een mutta se ei siis hikoile. Stan's ei sitten kuivu samalla kuin nuo oranssit enemmän kalvomaiset. Kalvomaiset tekevät mielestäni renkaasta tiiviimmän, mutta voivat kuivua ja menettävät näin sitten paikkaamiskykyään. Ehkä, otantani on liian pieni.

^Samaa mieltä ja samat huomiot. Stanit tulleet tuommosena vetenä läpi monesta eri kumista, efetton kaffilatexit taas kuivuu ohueksi kalvoksi renkaan sisäpintaan, ei tihku ja pitää kyllä hyvin ilman mutta ei myöskään paikkaa mitään kunnon reikiä jos semmonen sattuu tulemaan. Stanin darttia olen ite kantanu mukana mutta ei oo vielä tullu tarvetta kokeilla toimiiko se ilman nestemäistä litkua.

Mielessä ollut että jos laittaisi efettot ensin ja odottaa että ne kuivuu kalvoksi, ja sitten venttiilin kautta stania perään... liekö olisi toimiva ratkaisu vai sulattaako stanin ammoniakki tuon efettonkin sieltä kumista irti? Onko kukaan kokeillut? Tai onko millään valmistajalla tällaisia 2-komponenttisia litkuja mallistossa? Niissä voisi olla ideaa ja mahdollisuuksia jos haetaan litkua joka pysyisi pitkään käyttökelpoisena ja toimivana.

Oon tänne ennenkin sanonu että kokeiltaa tätä. Ei ongelmia

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Onko kenelläkään kokemusta OKO Magic Milkistä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaskaJopo Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta OKO Magic Milkistä?
    Joo. Ihan huipputuote.

Pahoja Tubeless ongelmia!

Taidanpa kokeilla tätä ihmemaitoa. Toivottavasti pyöräni eivät kärsi isäntänsä tavoin laktoosi-intoleranssista.

Ongelmana se että kun on useampi pyörä ja kun kerran on tullut valittua yksi merkki (jota en erityisesti mainosta) niin sen vaihtaminen edellyttää kirjanpitoa. Joe’s no flatsilla taisin aloitella litkunlaitot aikanaan mutten muista miksi vaihdoin merkkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Joo. Ihan huipputuote.
    +1

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

^ Tää menee itsellä seuraavaksi testiin. Onko muuten perus vai hi-fibre -versio ollut käytössä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    ^ Tää menee itsellä seuraavaksi testiin. Onko muuten perus vai hi-fibre -versio ollut käytössä?
    Mulla ainakin ihan perus malli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mulla ainakin ihan perus malli.
    Sama.

Niin kun olen jo ainakin 600 kertaa tässä topicissa maininnut, niin nyt jäi mainitsematta erikseen Taikamaidon mainio ominaisuus: se lähtee helposti pesemällä pois! Tämä siis niille ketkä vaihtelee renkaita paljon ja haluaa pestä litkut pois. Ei tarvitse rapsuttaa - senkun huuhtelee.

Itse olen myös käyttänyt Stania ja Taikamaitoa sekaisin. Ilmat on pysyneet eikä kemiallisia räjähdyksiä tai muitakaan ongelmia ole ilmennyt.

Hi fibre oli turhan paksua suoraan pullosta. Pullon ohjeistamalla määrällä ei paikannut kun tuli nappulan juureen reikä. Litkua lisäämällä paikkaantui kyllä.

Nyt ostin yhden saksantilauksen mukana effetton uutta helpommin biohajoavaa vegetalexia. Katsotaan miten toimii jahka kesärenkaisiin siirrytään. Tällä kertaa ostin litran joten olis parempi toimia...

Caffelatex näytti vähän hyytyvän pakkasissa, mutta lämpimässä tiivistää hyvin. Kannattaa ottaa kiekko sisään jos on ongelmallisia nastarenkaita.

Oli tätäkin vaan pikkupullo, niin pitää antaa tuon kuivua tuonne rauhassa kesällä ja syksyllä sitten vegeä perään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Ei pysyny race kingeissä ilmat stanilla, eikä orangella. Molemmilla tuli läpi kyljistä ja kulutuspinnasta.
    Tämä ongelma ratkesi laittamalla effettoa sisään ja kerrasta rupes ilmat pysymään. Tänks vinkistä jäsen paaton

K.Kuronen Guest
    Eilen laitoin 38-milliset Pathfinderit kiekoille (DT GR 1600), litkuna Magic Milk HF. Ei tihkunut mistään, paitsi kyljestä yhden tuskin havaittavan tipan päästi. Pienet pyörittelyt ja kyljelleen yöksi. Ja aamulla kummassakin kumissa vain hieman painetta jäljellä. Todennäköisesti kyljet ovat aavistuksen huokoiset, että litku ei paikkaa, kun ei varsinaisesti vuodakaan.

Seuraavaksi sitten kiekot alle ja ajamalla tiivistämään. Vaatinee pari, kolme ajokertaa, että pitää täysin.

Tubeless on edelleen harrastelijamaista läträämistä: kokeile sitä ja tätä ja kauli ja käännä ja toivo ja usko. Olen kallistumassa sille kannalle, että koko touhu on markkinamiesten keksimä: milloinkaan en ole käyttänyt yhtä paljon rahaa ja aikaa renkaiden kanssa, kuin nyt; koskaan aikaisemmin eivät renkaat ole olleet yhtä suuressa osassa harrastuksessani.

Jos ulkona paistaisi komea kevätaurinko ja ajohalut olisivat tapissa, niin ei noilla voisi lähteä ajamaan Laajoen lenkkiä tukka hulmuten. Sisureilla olisin jo matkalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ...Olen kallistumassa sille kannalle, että koko touhu on markkinamiesten keksimä: milloinkaan en ole käyttänyt yhtä paljon rahaa ja aikaa renkaiden kanssa, kuin nyt; koskaan aikaisemmin eivät renkaat ole olleet yhtä suuressa osassa harrastuksessani.

...Sisureilla olisin jo matkalla.
    Tähän on pakko kaivella wanhan kansan viisaus: "tupelessi eivä ol laingirjas ja raamatus pagol määrät". Tota voi soveltaa sillai, että laittaa sisurit jos siltä tuntuu.

Mut eilen Griswold takana tihkui litkua koko kyljen matkalta. Miksiköhän nyt yhtäkkiä alkanut? Sisällä on sekaisin Taikamaitoa ja Stania. Nytko siellä on joku kemiallinen rekatio tapahtunut? On kyllä nastakausi niin lopuillaan, että jos ihmettelisi vasta syksyllä.
    JackOja muokkasi tätä : 30.03.2022 at 13.37

K.Kuronen Guest
    ^Tää on samankaltainen pirun keksintö, kuin on repun keventäminen: kun sille tielle lähtee, niin palaaminen on vaikeaa. Tai kuin ryyppääminen: kun sen opettelee ja oppii, niin jatkettava on.

Hirvisäkille vaihtoehto. Kun tuntui, ettei sitä nimenomaista hirvisäkkiä ihan lähistöltä ollut saatavissa, niin googlailemalla löysin tämän: https://www.biltema.fi/koti/sailytta...kpl-2000045661. Siis tuo kirkas 240L malli. Saman vahvuista kuin se kuuluisa hirvisäkki ja mitatkin on melkein samat. Kävin hakemassa Biltemasta ja rohkeasti ensimmäistä kertaa Fatbiken renkaan litkutukseen. Näyttäisi toimivan erittäin hyvin Felt DD30 alkuperäisvanteilla ja JumboJimeillä. Vanteille noston tein toki kompuran avulla ja alussa en uskaltanut laittaa tarpeeksi painetta, niin ei heti paukahtanut ylös, mutta muutaman kerran harjoteltua meni helposti. Suosittelen testaamaan jos haluaa hirvisäkkimallista testata.

^Tää on samankaltainen pirun keksintö, kuin on repun keventäminen: kun sille tielle lähtee, niin palaaminen on vaikeaa. Tai kuin ryyppääminen: kun sen opettelee ja oppii, niin jatkettava on.
    Ei olisi pitänyt seksiäkään aikanaan kokeilla.

Minusta edelleen ongelma on se, että kehä, rengas, neste, teipit, asentaja ja olosuhteet eivät ole aina parhaassa vuorovaikutuksessa keskenään. Onkohan heikoin lenkki kuitenkin tuo asentaja, häneltä kun vaaditaan aika usein (erityis)osaamista ja hermoja? Vaikka minulla ei ole tunnetusti kumpaakaan, niin aina vaan pistän litkuja sisään.

Nyt kun on kuitenkin tullut perusniksit opittua, niin sanoisin että suurin haaste on yksittäiset haastavat tapaukset (arviolta joka 8. asennustehtävä) ja se, että muistaa tarkistaa nesteiden tasot renkaassa riittävän usein. En muista milloin olisin viimeksi jäänyt tien päälle kumeja korjailemaan ja vaihtamaan lukuun ottamatta viime talvena tapahtunutta pinnan katkeamista (siis pyörän) ja sen penetraatiota teipin läpi. Ja yhtään aloitettua tubelisaatiota ei ole jäänyt tekemättä. Eli voima olkoon (teidänkin) kanssanne!

Tubeless on edelleen harrastelijamaista läträämistä: kokeile sitä ja tätä ja kauli ja käännä ja toivo ja usko. Olen kallistumassa sille kannalle, että koko touhu on markkinamiesten keksimä: milloinkaan en ole käyttänyt yhtä paljon rahaa ja aikaa renkaiden kanssa, kuin nyt; koskaan aikaisemmin eivät renkaat ole olleet yhtä suuressa osassa harrastuksessani.

Jos ulkona paistaisi komea kevätaurinko ja ajohalut olisivat tapissa, niin ei noilla voisi lähteä ajamaan Laajoen lenkkiä tukka hulmuten. Sisureilla olisin jo matkalla.
    Mihin on jäänyt yksilön vastuu ajattelustaan ja tekemisistään? Eihän näihin ole pakko mukaan lähteä jos se meinaa vetää apatiaan tai muuhun kurimukseen. Vasaraa mittariin ja sisäkumit alle! Se vapauttaa! (ehkä)

milloinkaan en ole käyttänyt yhtä paljon rahaa ja aikaa renkaiden kanssa, kuin nyt; koskaan aikaisemmin eivät renkaat ole olleet yhtä suuressa osassa harrastuksessani.
    Minä olen loppujen lopuksi päässyt vähällä, kun päätin keskittyä Maxxiksen renkaisiin. Jos haluaa testailla erimerkkisiä renkaita ja erimerkkisiä litkuja, niin kyllä testailu vaan vaatii työtä. Mutta kun pitää liikkuvat osat minimissä, se helpottaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...Jos haluaa testailla erimerkkisiä renkaita ja erimerkkisiä litkuja, niin kyllä testailu vaan vaatii työtä....
    Mä olen käyttänyt monia litkuja ja erimerkkisiä renkaita enkä ole kokenut itseäni koe-eläimeksi tai testiapinaksi. Kuhan laitan ja lähen menemään. Kaikki on toiminut.

Tuo Kurosen kommentti renkaiden saamasta huomiosta on kyllä osuva.

En muista että 10-15 vuotta sitten olisi tullut renkaita paljon mietiskeltyä. Se oli joko Nobby Nic tai Racing Ralph ja niillä mentiin, niin pitkään kun kulutuspintaa riitti. Ei niitä vaihdeltu tai testailtu niin kuin nyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    En muista että 10-15 vuotta sitten olisi tullut renkaita paljon mietiskeltyä. Se oli joko Nobby Nic tai Racing Ralph ja niillä mentiin, niin pitkään kun kulutuspintaa riitti.
    Suurin osa harrastajista tekee varmaan juuri noin. Ajaa renkaat loppuun ja sitten jotain tilalle. Itselläkin sama menetelmä. Ajan paskatkin renkaat loppuun, mutten ihan täyspaskoja sentään, sellaisia kammotuksia kuin marawinter tai gravelking slick.

Ei niitä vaihdeltu tai testailtu niin kuin nyt.
    Kuka noin tekee? Ei monikaan. Poistunut nimimerkki PaH testaili ahkerasti renkaita, mutta onko muita? Ja stenu tietty jossain määrin.

Eilen laitoin 38-milliset Pathfinderit kiekoille (DT GR 1600), litkuna Magic Milk HF. Ei tihkunut mistään, paitsi kyljestä yhden tuskin havaittavan tipan päästi. Pienet pyörittelyt ja kyljelleen yöksi. Ja aamulla kummassakin kumissa vain hieman painetta jäljellä. Todennäköisesti kyljet ovat aavistuksen huokoiset, että litku ei paikkaa, kun ei varsinaisesti vuodakaan.

Seuraavaksi sitten kiekot alle ja ajamalla tiivistämään. Vaatinee pari, kolme ajokertaa, että pitää täysin.

Koska olen laiska niin en lukenut onko kukaan muu sanonut samaa, mutta mulla on kyllä tähän mennessä Venttiili ollut se tubeless ongelmien suurin aiheuttaja. Eli on vaan vuotanut juuresta ja kestää tovin ennen kun tiivistyy, siksi mä nykysin suihkin fairyvettä pitkin kehää ja kumin kylkiä ennen kun tuhlaan litkua.

K.Kuronen Guest
    ^Voihan se olla venttiili, mutta kahdesta kiekosta yhtä aikaa? Samoilla venttileillä ja samoilla kehillä, vaikka 650b-kokoisena, Pathfinderit taisivat pitää paineet heti asennuksesta.

Kävin kuitenkin ulkoiluttamassa reilun kympin noita paineensa hukanneita, eivätkä ne ainakaan kotiin palattua tuntuneet pehmenneen.

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Mihin on jäänyt yksilön vastuu ajattelustaan ja tekemisistään? Eihän näihin ole pakko mukaan lähteä jos se meinaa vetää apatiaan tai muuhun kurimukseen. Vasaraa mittariin ja sisäkumit alle! Se vapauttaa! (ehkä)
    Öö, nyt en ymmärrä. Mulla on joku vastuu ajattelustani, kirjoittelusta ja tekemisestäkin, kun omalla nimelläni juttuja raapustan ja ne kaiken kansan pällisteltäväksi julkaisen.

Saattaa sen rengas asettua kehälle näennäisen helposti ja näyttääkin jopa olevan oikein. Ei välttämättä siltikään ole. Yleensä vedän tupelesin niin limiitille kun vain uskallan ( pari artesaani olutta madaltaa kynnystä ) kovasti lenkkiä ja paine lähellä rengas/ kehä yhdistelmän limittiä. Sitten lasken paineen perseelle sopivaksi. Tuo ei tietenkään auta jos kyljet on puuvillaharsoa.

Öö, nyt en ymmärrä. Mulla on joku vastuu ajattelustani, kirjoittelusta ja tekemisestäkin, kun omalla nimelläni juttuja raapustan ja ne kaiken kansan pällisteltäväksi julkaisen.
    Tarkoitan että eihän sitä tarvitse olla markkinamiesten ja mittareiden määräiltävänä jos sen niin kokee. Mitä nyt olen sinun juttujasi lukenut.

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Tarkoitan että eihän sitä tarvitse olla markkinamiesten ja mittareiden määräiltävänä jos sen niin kokee. Mitä nyt olen sinun juttujasi lukenut.
    Room. 7:19

Ihmisen elämässä on ambivalentteja juttuja.

-------------------------------------------------------------------
    Mä tunnustan olevani vaikutuksille altis, olen aina ollut: musta vanha Camel-aski oli hienoin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •