HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 10 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 593

Aihe: Hengittävä takki pyöräilyyn

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti

…Mulla on myös lyhyt hihainen perfetto, eli gabba. Joka on kanssa vähän turha kampe. Joskus kun sateen riski on iso ja muuten suht lämmin, niin tuo on ok valinta.
    Mulla on vielä kaapissa viime keväänä ostettu Gabba Ros, eli lyhythihainen. Ei tuo välttämättä ihan turhakaan ole, menee kuitenkin irtohihojen kanssa aika laajalla skaalalla jopa kesällä. Tämä nykyinen malli on paksumpaa kangasta, joten viileillä keleillä riitti aluspaidan kanssa aika hyvin. Tuli sitten koko-ongelmien takia päivitettyä convertible-malliin kuitenkin ja nyt olen tyytyväinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Mulla on vielä kaapissa viime keväänä ostettu Gabba Ros, eli lyhythihainen. Ei tuo välttämättä ihan turhakaan ole, menee kuitenkin irtohihojen kanssa aika laajalla skaalalla jopa kesällä. Tämä nykyinen malli on paksumpaa kangasta, joten viileillä keleillä riitti aluspaidan kanssa aika hyvin. Tuli sitten koko-ongelmien takia päivitettyä convertible-malliin kuitenkin ja nyt olen tyytyväinen.
    Menee se, mutta kun on normaalikin perfetto kaapissa niin on jäänyt käyttämättä. Perfeton hihat ei kamalan paljoa irtohihoista eroa. Tuon lisäksi lyhyt hihaisesta versiosta on ainakin aiemmin puuttunut kylkien vetoketjut, jotka laajentaa aika paljon pitkähihaisen käyttölämpötilaa ylöspäin.

Se Perfetto light on ihan kelpoinen lämpöisemmissä keleissä. En kyllä itse näe mitään pointtia normi Perfetton paksuisessa lyhythihaisessa takissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Se Perfetto light on ihan kelpoinen lämpöisemmissä keleissä. En kyllä itse näe mitään pointtia normi Perfetton paksuisessa lyhythihaisessa takissa.
    Tämähän riippuu ihan henkilökohtaisista mieltymyksistä lämpimyyden osalta. Ei tuo Gabba kuuma ole lämpimälläkään kun hengittää hyvin. Ja antaa työmatkakäytössä pelivaraa kelien suhteen.

^Tämä toki totta, itsellä Perfetto on jo +10 asteessa kuuma. En voisi kuvitella että ajelisin kuitenkaan noissa lämpötiloissa ilman hihoja.

Perfetto convertiblessä on sivuvetoketjut/-tuuletus. Eli kun ottaa hihat irti niin se on "gabba" lisättynä noilla sivuvetoketjuilla ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Perfetto convertiblessä on sivuvetoketjut/-tuuletus. Eli kun ottaa hihat irti niin se on "gabba" lisättynä noilla sivuvetoketjuilla ?
    Samaa katselin, ehdottomasti fiksumpi ostos mitä lyhythihainen. Siltikin pidän normaalia perfettona parhaana, koska en oikein keksi noille irtohihoille käyttöä.

Ostin convertiblen normaali pitkähihaisen sijaan, kun sen vaihtoaika tuli.

Perussettinä joka kattaa kaiken + 6:sta hieman yli 20 asteeseen
    - perfetto convertible
    -perfetto convertible lyhythihaisena
    -perfetto light

Tuohon lisäksi shakedry gorelta, pari aluspaitaa ja hellepaita, niin siinä on kaikki mitä tarvin paitojen ja takkien osalta.
    Minulla nuo castellit toimii siten hyvin ja yksinkertaisesti, että voin mennä pelkän lämpötilan mukaan eli tuulesta, kosteudesta/koleudesta, pilvisyydestä yms. ei tarvi välittää

Onko pitkähihaiselle Perfettolle haastajaa 6-14 asteen lämpötilaan?

EDIT: Mites joustava materiaali tuo on? Satun juuri M:n ja L:n väliin, niin on paree katsoa noista isompaa?
    EDIT2: ja siis nimenomaan se uudempi (?) ROS-versio
    EDIT3: Tilasin jo. Katotaan mitä tulee.
    jalkkis muokkasi tätä : 05.03.2022 at 14.10

Samaa katselin, ehdottomasti fiksumpi ostos mitä lyhythihainen. Siltikin pidän normaalia perfettona parhaana, koska en oikein keksi noille irtohihoille käyttöä.
    Kohta alkaa kevät ja lämpötilaero voi olla töihin mennessä/ töistä tullessa 20 astetta helposti. Hihat lähtee iltapäivän puolella mielellään taskuun. Nuo convertiblen hihat ovat samaa materiaalia kuin takki, verrattuna Castellin nanoflex irtohihoihin pitää tuulen ja lämmittää paremmin. Mutta omia painotuksia ja mieltymyksiähän nää on.
    Muokkaus vielä: Nanoflex hihat (ja lahkeissa sekä polvenlämmittimissä sama homma), kannattaa olla ehkä vähän löysemmät kuin kireät. Pitää veden paremmin ja ei tunnu niin kylmiltä.
    Krabba muokkasi tätä : 06.03.2022 at 10.05 Syy: Lisäys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Kohta alkaa kevät ja lämpötilaero voi olla töihin mennessä/ töistä tullessa 20 astetta helposti. Hihat lähtee iltapäivän puolella mielellään taskuun. Nuo convertiblen hihat ovat samaa materiaalia kuin takki, verrattuna Castellin nanoflex irtohihoihin pitää tuulen ja lämmittää paremmin. Mutta omia painotuksia ja mieltymyksiähän nää on.
    Muokkaus vielä: Nanoflex hihat (ja lahkeissa sekä polvenlämmittimissä sama homma), kannattaa olla ehkä vähän löysemmät kuin kireät. Pitää veden paremmin ja ei tunnu niin kylmiltä.
    Minä laitan aina ajokamat sen iltapäivän mukaan. Aamulla päälle ihan perinteinen tuulitakki tai liivi.
    Siis meinaan sitä, että mielestäni lyhythihainen perfetto on aivan liian kuuma kampe siinä kohtaa kun sen kanssa ei enää tarvitse hihoja.

Minullakin siis on tuo gabba, tai itseasiassa kaksikin. On vaan jäänyt tosi vähälle käytölle. Mieluummin päälle lähtee pitkähihainen, tai reilusti ohuempi goren WS paita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Onko pitkähihaiselle Perfettolle haastajaa 6-14 asteen lämpötilaan?

EDIT: Mites joustava materiaali tuo on? Satun juuri M:n ja L:n väliin, niin on paree katsoa noista isompaa?
    EDIT2: ja siis nimenomaan se uudempi (?) ROS-versio
    EDIT3: Tilasin jo. Katotaan mitä tulee.
    Ja sieltä se CRC:stä tuli. Ja ihan tilauksen mukaisesti.

Mutta jösses miten tiukka mitoitus. Tämmöselle 180cm/78kg läskiruipelolle L tuntuu ahistavalta. Tosiaankin race fit vaikka sitä ei missään mainostetakaan. Menee just päälle, ehkä ajoasennossa siedettävä. Ei mitään toivoa pukea päälle kello ranteessa. Ja saas nähä mahtuuko mitään kerrosta koltun alle.

^Juuri männä viikolla saapui tännekin Perfetto RoS ällänä suunnilleen samoilla mitoilla (+1, -2). Itse taas pohdin, että jopa puoli kokoa pienempikin olisi saanut vielä olla. Onpahan tilaa pistää vielä talveksi yksi välikerros lisää.
    Muutaman ajon käynyt testaamassa ja onhan tuo aivan mahtava takki. En ole aiemmin tajunnutkaan, kuinka hyvin vedenpitävä takki voikaan hengittää. Ja sopiva muotoilukin tuntuu tosiaan olevan leikkaukseltaan, ei lepata, muttei ahdistakaan. Aiempaa mallia joskus testailin, mutta tämä tuli osittain sikana säkissä. Menee heittämällä jatkoon.

Ei sen alle tartte mahtuakkaan muuta kuin ohut aluspaita. Itse käytän joku ohuinta teknistä, tai flanders warmia, joka on sekin tosi ohut.

L-koko on sinulle varmasti oikea. Minulla M 178/70kg, ja voisi olla naksun tiukempikin. Kiree on nopee.

No te oottekin kisakireempiä vartaloita kuin minä

Vartalon mallistahan se on kiinni. Castellin ilmoittamien rinta-vyötärö-lantio -mittojen mukaan mun vyötärö menee XL-mittaan, muuten ollaan aika lailla ohjemitoissa.

Ja onhan se leikkaus tehty ajoasentoon, ei kiskalla patsasteluun.

Ja lisäksi tunnustan, olen tottunut rennompiin ajovaatteisiin ja tyköistuvampi kolttu tuntuu vieraalta ainakin alkuun.

Itsekin tykkään ajokamoista jotka myötäilee mutta eivät ole aivan racefit eikä varsinkaan sellaiset että saa vaseliinilla vetää päälle. Joskus kokopuoli tekee kamppeiden etsimisen haastavaksi. Leveä ja siihen nähden lyhyt roppa aiheuttaa sen paidat ja varsinkin takit on sieltä malliston kokoluokan suuresta päästä. Hartialinja jos on sen 130 ja tissien ympärys 117 niin castellin kamoissa sopiva on 3XL. Tuo kokoluokitus sinällään huvittaa koska jonkun Muun valmistajan kamppeissa voi mennä XL tai jopa L.
    Toisaalta, siinä saattaa säästää pitkän pennin jos jaksaa stalkkailla edellisvuoden malleja joista on saatavilla yleensä se pienin tai suurin koko. Vaatturin pentuna on tullut omaksuttua tuo vaatteiden sopivuus jo suurinpiirtein silloin kun istui potalle.

Lihaksikkaalle yläkropalle tuo on tosiaan ongelma. Suurin osa fillaristeistahan tosiaan kehittyy ajan myötä castellin fittiin Yläkroppaan jää sellainen sätkivä luuranko, johon tuo pefetto istuu.

Yksi frendi tekee käytännössä aina niin, että ostaa riittävän ison takin ja kiikuttaa sen välittömästi tutulle suutarille hihojen lyhennykseen.

Sehän se olisikin jos pystyisi fysiologisesti kapenemaan. En nyt sentään ihan mörssäri ole mutta jotain on varmaan sekoittunut toukkavelliin mukaan kun mua luotiin.

Kyllä ne hartiat kummasti vaan kasvaa lihasten ansiosta. Kokeile. Lopeta syöminen vaikka kolmeksi kuukaudeksi. Mittaa sitten hartiat uudelleen, tai pyydä kaveria apuun

Tilasin nyt sokkona face suositusten perusteella black diamondin dawn patrol softshellin, kuvien ym perusteella vaikuttaa halutunlaiselta. Tulee kyllä myös muuhun käyttöön kuin pyöräily, jos tuo nyt päälle ylipäätään mahtuu Cirque malli kävi myös mielessä, mutta vaikutti monikäyttöisemmältä tämä dawni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Tilasin nyt sokkona face suositusten perusteella black diamondin dawn patrol softshellin, kuvien ym perusteella vaikuttaa halutunlaiselta. Tulee kyllä myös muuhun käyttöön kuin pyöräily, jos tuo nyt päälle ylipäätään mahtuu Cirque malli kävi myös mielessä, mutta vaikutti monikäyttöisemmältä tämä dawni.
    Minulla on edit (jotain takkeja ), Rovaniemen Prismassa niitä myytiin taannoin varsin kohtuulliseen hintaan. Alpine start taisi olla 69€ ja Cirque vähän enemmän.
    Alpine start hoody on loistava maastopyöräilyyn vaikka onkin vähän lepattava kun otin käsistä riittävän pitkän koon, hengittää mutta pitää tuulta sopivasti.
    Cirque on selvästi järeämpi ja painavampi, kangas kyllä joustaa enemmän.
    marco1 muokkasi tätä : 21.03.2022 at 08.41

voisi olla naksun tiukempikin. Kiree on nopee.
    Minä taas saan ahdistuskohtauksen tuollaisista kireistä vaatteista, myös nuorempana/hoikempana en tykännyt kireistä vaatteista yhtään. Löysät on mukavat ja rennot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Minulla on molemmat, Rovaniemen Prismassa niitä myytiin taannoin varsin kohtuulliseen hintaan. Dawn Patrol taisi olla 69€ ja Cirque vähän enemmän.
    Dawn P on loistava maastopyöräilyyn vaikka onkin vähän lepattava kun otin käsistä riittävän pitkän koon, hengittää mutta pitää tuulta sopivasti.
    Cirque on selvästi järeämpi ja painavampi, kangas kyllä joustaa enemmän.
    Mä ymmärsin että cirque ohuempi, speksien mukaan ainakin kevyempi(512g vs 540g) sekotatko noi keskenään? Hyvä hinta kyllä ollut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mä ymmärsin että cirque ohuempi, speksien mukaan ainakin kevyempi(512g vs 540g) sekotatko noi keskenään? Hyvä hinta kyllä ollut.
    Sekoitan mutta eri asioita
    Aikainen aamustarttitakkini onkin itse asiassa Alpine Start Hoody eikä Dawn Patrol, se ASP on selvästi kevyempi kuin Cirque.
    Enemmän tuota Dawn Patrolia vastaava takki minulla on Rabin Kinetic Jacket joka on myös aika hyvä moneen käyttöön vaikka hengittääkin tuulitakkeja vähemmän, paremmin kuitenkin kuin muinaiset kuoret ja joustava kangas on kiva. RAB on myös vartalosta aika tiiviisti istuva ja pituus hihoissa riittää.

BD dawn patrol takki saapui, vaikuttaa lupaavalta ja juuri siltä mitä etsinkin.

Laitetaan nyt tähän ketjuun, mutta onko kellään kokemuksia Pearl iZumi Quest Amfib-takista? Onko se Suomen talveen suunniteltu? Varsinkin kun huomioi, että Helsingissä tuulee usein.

Luulen että jänes FF.. Opuluksella voisi olla tietoa aiheesta. Minullakin taitaa olla sellainen, kiitos vaan muistutuksesta. Pitää kaivella esille ja kojeajaa joku päivä.

^ Olen kieltämättä riehunut talvipyöräilyhousukeskusteluissa sellaisella aktiivisuudella, että Pearl Izumin olisi pitänyt palkita minut ansiokkaasta toiminnasta AmFIB-housujen ambassadorina valikoimalla tuotteitaan, mutta ei minulla ole kokemuksia kuin housuista.

Muistan kuitenkin että nimimerkki Uuni Makkara oli perehtynyt Pearl Izumin tuotteisiin ja hän kehui jonkun AmFIB-takin hengittävyyttä paremmaksi kuin muilla käytössään olleilla tai kokeilemillaan softshell-takeilla.

Lämpimyyttä saa aina lisää aluskerroksia lisäämällä tai vaihtamalla, Millaisia talvet mahtavat olla Ontariossa?
    https://www.ontariobikestore.com/pro...t-407431-1.htm

Olisko tuossakin PI:n tuotteessa sellainen haaste että hyvinkin montaa erilaista mallia on myyty samalla nimellä. Kokemukset ei tällöin ihan aina osu yhteen siihen mitä nyt myydään.

Tai ehkä pikemminkin niin että me tyhmät kuluttajat - minä mukaanlukien - olemme tuijottaneet siihen Amfibiin emmekä ole ymmärtäneet että se mallinimi on tärkeä? Takeissa Amfib voi tai on voinut olla (ainakin) Select, Pro tai Quest ja niistä Quest on se kylmimpiin olosuhteisiin tarkoitettu.

PSJos ei kuulu niihin jotka tykkäävät tai pitävät parhaana mahdollisimman ohuen alusasukerroksen ja takin yhdistelmää - esimerkiksi sen takia että ajaa setämiehiä kovemmalla intensiteetillä - niin uskoisin että tuo linkatu takki toimii meilläkin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •