ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 169 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 69 119 159 167 168 169 170 171 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.041 - 5.070 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #5041
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Niin tuo ylin käyrä on varmaan ihan ohuella alukehällä mitattu, eli ei aerokiekolla.

  2. #5042
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Juu. Eli ylin käyrä ihan matala alukehä, 19 mm ja vielä epäsymmetrinen muoto. Varmaankin ei-aerodynaamisen vanne mitä löytyy.
    Se myös muodostaa 0-kulmassa sellaisen 50 mm korkean hehkulampun, eli kuvannee ääriesimerkkiä.

  3. #5043
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Juu. Eli ylin käyrä ihan matala alukehä, 19 mm ja vielä epäsymmetrinen muoto. Varmaankin ei-aerodynaamisen vanne mitä löytyy.
    Se myös muodostaa 0-kulmassa sellaisen 50 mm korkean hehkulampun, eli kuvannee ääriesimerkkiä.
    Juurikin tuollainen löytyy omasta gravellista Ehkä se ihan kaikki +40 vauhdissa assulla tullut jarruefekti ei johdukkaan resoluten hitaudesta.

  4. #5044
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Veikkaan että tuollaisella keskiarvoistetulla tuulellakin olet tasolla 50 wattia perässä aeropyörääsi 40 kmh vauhdissa, pelkästään aeron osalta. Epäsuotuisissa tuulissa ero on vielä selkeästi suurempi, siellä 90 watin luokkaa 45 kmh:ssa ja edelleen pelkän aeron osalta. Jossain ja joskus tuon eron täytyy näkyä

    lisäys: noilla luvuilla maantieaeron ja gravelin nopeusero samalla efortilla 4-5 kmh ja ajoasennollaja yli 40 kmh:ssa, olisiko tuo oikea suuruusluokka

  5. #5045
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Juu, tuntuma oli sitä, että kovaa porukalla gravell pyörillä ajaessa otin tuon 50w pataan kun toisella oli aerokiekoilla olevaa 3T;tä.

    Tuossa tulee sellainen "ei saatana..." fiilis. Ensin siis ajettu porukalla kovaa jo useita tunteja. Lyhyt kovaa ajettava pätkä assulla sivarissa ja meinaa tippua peesistä pois.

  6. #5046
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Omaan aiempaan viestiini sellainen tarkennus, että nuo watit ja kmh:t olivat heitto siitä, mikä maantieaeropyörän aerovanteilla ja maantierenkailla ja ei- aeron gravelpyörän matalilla kiekoilla ja gravelrenkailla ero voisi olla enimmillään yli 40 vauhdeissa.

  7. #5047
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Omaan aiempaan viestiini sellainen tarkennus, että nuo watit ja kmh:t olivat heitto siitä, mikä maantieaeropyörän aerovanteilla ja maantierenkailla ja ei- aeron gravelpyörän matalilla kiekoilla ja gravelrenkailla ero voisi olla enimmillään yli 40 vauhdeissa.
    Juu, tajusin kyllä.

    itse vaan uskon, että gravell settupeissa voi tulla tosi isoja eroja kovissa nopeuksissa. Siis jos olet painottanut enemmän pitoa ja alla on leveämmät ja karkeammat renkaat matailla kiekoilla. Toisella kuskilla alla on aerokiekot ja 35mm sileämmät renkaat.

    Tuota korkean laipan sivarihyötyä en ole aiemmin osannut gravellissa edes ajetella.

  8. #5048
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    En sitä epäillytkään. Laitoin vain yleisesti kommentin.
    Aeogravel, korkeat laipat, vielä mahdollisesti leveä vanne ja lähes maantierenkaat, niin eron pitäisi olla sekä ilmanvastuksen että vierintävastuksen osalta merkittävä. Erot tosiaan näkyvät ja tuntuvat yleensä eniten silloin kun vauhdit on kovia ja koneesta aletaan ottaan lähes maksimeja irti, kun sitä ei voi enää jalalla paikata.

    Aika vähän tuosta gravelsysteemistä on dataa, mutta tuo Huntin ja Swissiden julkaisut antaisivat viitteitä, että sivutuulella on selkeä merkitys myös gravelissa vaikka se vanne-rengasyhdistelmä ei lähtökohtaisesti ole niin aero (lisäys: kuin maantiepyöräaerossa, johtuen pääosin renkaan leveydestä suhteessa vanteeseen ja sekä renkaan kuvioinnista)

    Swissiden kuvassa nopeus on vain 30 kmh ja siinäkin näkyy tämä efekti.

    Tässä on mukana myös pyörä, jolloin tuon aerokäyrän muoto on erilainen.





    Laitetaan tähän vielä Gravon 420 ja eri rengasleveydet 30 nopeuksilla, eli tuon alle olevan kuvan sininen käyrä 35 mm:llä voidaan esim. suoraan siirtää ylempään kuvaan








  9. #5049
    Moi!

    Mitäs kiakkoi jengi suosittais vannejarrulliseen maantiepyörään (super six evo). Olen ajatellut Fulcrum racing 4 hintaluokan kiakkoi, 315 e. Onko parempia vaihtoehtoja? Ihan maxhinta olis prime rr-50, hintaan 550e, jos hiilikuitua haluis.

  10. #5050
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Vannejarrulliseen voisi saada Fillaritorilta käytettyä hiilikuitua hyvinkin kustannustehokkaasti.

  11. #5051
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Vannejarrulliseen voisi saada Fillaritorilta käytettyä hiilikuitua hyvinkin kustannustehokkaasti.
    Niin voisi, muttei saa. Olen jo jonkin aikaa etsinyt min. 19c tubeless kiekkoja 50-60mm laipalla, mutta noita ei vaan ole.

    Varmaankin kaikki laittoivat kiekot pyörien mukaan levyvarruihin siirytessä. Eli ylimääräisiä edullisia noita ei ole tarjolla.

  12. #5052
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin voisi, muttei saa. Olen jo jonkin aikaa etsinyt min. 19c tubeless kiekkoja 50-60mm laipalla, mutta noita ei vaan ole.

    Varmaankin kaikki laittoivat kiekot pyörien mukaan levyvarruihin siirytessä. Eli ylimääräisiä edullisia noita ei ole tarjolla.
    seison korjattuna. Toki syy voi olla tuo tubeles. Clincheriä ja tuubikiekkoa saattaisi löytyä, vai?

  13. #5053
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    seison korjattuna. Toki syy voi olla tuo tubeles. Clincheriä ja tuubikiekkoa saattaisi löytyä, vai?
    Äkkiä katsottuna ei ole. Mulla olisi 17c sisurillista, jos löytyisi ne leveämmät tubelekset tilalle.

    Tuubeja nyt aina löytyy. Myydään sitä pro-sarjan kiekkoa reilulla tonnilla. Ei noita kukaan enää osta.

  14. #5054
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    No sitten seison lopun päivää korjattuna.

  15. #5055
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    732
    Itse satuin löytämään 40mm syvät fulcrum quattro carbon kiekot fillaritorilta tuohon 300€. Kyttäsin kyllä foorumeita monta kuukautta ennenkuin löysin. Mutta talvi on hyvää aikaa siihen kun ei ole kiire ostaa.

  16. #5056
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Itse satuin löytämään 40mm syvät fulcrum quattro carbon kiekot fillaritorilta tuohon 300€. Kyttäsin kyllä foorumeita monta kuukautta ennenkuin löysin. Mutta talvi on hyvää aikaa siihen kun ei ole kiire ostaa.

    No tää on kyllä hyvä diili. Useat hiilarikiekot fillaritorissa on ollut kyllä huomattavasti kalliimpia

  17. #5057
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Tarviis vannejarulle budjettikiekot ghettomaantieprojektiin. Kannattaako ostaa jos painaa vajaa 100kg kamat päällä? Onko kukaan bongannut muita hyviä vaihtoehtoja? Käytettyjä olen etsinyt mutta huonolla menestyksellä, ja monesti käytetyissä on jarrupinnoista jo sorvattu suurin osa.

    https://www.bike24.com/p2600180.html?menu=1000,1868

  18. #5058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Tarviis vannejarulle budjettikiekot ghettomaantieprojektiin. Kannattaako ostaa jos painaa vajaa 100kg kamat päällä? Onko kukaan bongannut muita hyviä vaihtoehtoja? Käytettyjä olen etsinyt mutta huonolla menestyksellä, ja monesti käytetyissä on jarrupinnoista jo sorvattu suurin osa.

    https://www.bike24.com/p2600180.html?menu=1000,1868
    Mulla aksiumit ollu monessa pyörässä eikä ikinä pettänyt. Tosin mun mielestä niitä saa tohon hintaan ilman tarjoksia. Menis mun mielestä parempaan pyöräänkin kun eihän sitä 90 % ajajista oikeesti mitään huomaa sokkotestissä onko aksiumit tai zipit alla ????

  19. #5059
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Jatkoa Roval Rapide kiekoista:

    UCI hyväksytyt kiekot-listaukseen on 1.3.2022 tulleet uudet Roval Rapide CL II ja CLX II ja Alpinist CL II ja CLX II kiekot.

    Ainakin tubeless ja kehän rakenne muuttunut ? Eli jos oltaisiin vain todettu esim. että vanhaan vanteeseen sopiikin tietyt tubeless renkaat , niin uutta UCI hyväksyntää ei varmaankaan olisi tarvinnut hakea.

    Paris-Roubaixissa nuo jo viimeistään käytössä ?

  20. #5060
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Jatkoa Roval Rapide kiekoista:

    UCI hyväksytyt kiekot-listaukseen on 1.3.2022 tulleet uudet Roval Rapide CL II ja CLX II ja Alpinist CL II ja CLX II kiekot.

    Ainakin tubeless ja kehän rakenne muuttunut ? Eli jos oltaisiin vain todettu esim. että vanhaan vanteeseen sopiikin tietyt tubeless renkaat , niin uutta UCI hyväksyntää ei varmaankaan olisi tarvinnut hakea.

    Paris-Roubaixissa nuo jo viimeistään käytössä ?
    Muistaakseni rovaleja oli jo tubeleksena alkukauden kisoissa.

    Olisi kyllä tosi jännä tietää tämän "sisuri is best" episodin todellinen syy. Siis mikä niissä rovaleissa oli oikeasti vikana? Vai korjautuiko ongelma gp5000:n uudella versiolla ja nyt myydään samaa kiekkoa vain uudella nimellä?

  21. #5061
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Olet varmaan oikeassa. Noita on jo nähty ajajilla, en vain muistanut oliko ne treeneissä vai kisoissa. Ulkoisesti vanteet olleet saman näköisiä entisiin nähden ja pohdintaa on ollut siitä onko vanne uusi tubeless-versio vai vanha, jossa vain käytetään tubelessrengasta.
    UCI hyväksytty listaus vahvistanee sen, että kysymyksessä on uusi vanne.
    Ilmeisesti vanne on hooked, kun noissa nähdyissä vanteissa myös merkintä max pressure tubed 110 psi

  22. #5062
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Nämä tiedot oli ww-sivuilla uusista roval clx II rapideista
    120 g lisää painoa ja tubeless ready, rakennetta siis vahvennettu jos tiedot pitää paikkaansa


    RAPIDE CLX II
    • Rim Dimensions: 51mm deep/35mm Wide F : 60mm deep/30mm Wide R : 21mm Int F/R
    • 1505grams / 1520grams with Tape and Valve
    • Aero Flange Hubs with EXP Internals and Sinc Ceramic Bearings
    • DT Swiss Aerolite Spokes 18F/24R
    • Tubeless Ready
    • 110PSI Max Tubeless with 26mm Tires
    • 275lb/125kg Weight Limit
    • Handbuilt


    ALPINIST CLX II
    • Rim Dimensions: 33mm deep/21mm Internal
    • 1250grams / 1265grams with Tape and Valve
    • LFD Hubs with EXP Internals and Sinc Ceramic Bearings
    • DT Swiss Aerolite Spokes 21F/24R
    • Tubeless Ready
    • 110PSI Max Tubeless with 26mm Tires
    • 275lb/125kg Weight Limit
    • Handbuilt

  23. #5063
    Nämä Primen 50mm laipalliset kiekot tuolta 500€ hintaan ostettuna Miami Vice tarroilla (tavalliset mustat tarrat tuli mukana) meni juonittelematta ja yhdellä muuten vaan vaparin putsauksella tähän asti 11000km. Olleet gravel/maantiesekapyörässä.
    Nyt kun varsin pakkaa talven jäljiltä putsailin tarkemmin niin huomasin että takana laakerissa varsin pahaa pykälää ja kitkaaa, mutta eipä se ollut kuin vaparin ja laakerin ja kun vaihtovaparin ostin epäluuloisena varastoon heti alkuun 25€ hintaan niin olipa helppo korjaus. Varsinaiset laakerit pyörii yhä smoothisti mutta olisihan nuo varmaan samalla vaihtanut jos olisi sattunut arkipäivä ja kaupat auki.
    Ihan hyvä suoritus tähän rahaan minusta, se kun I9 navan vaparin laakeri läskissä porsi ehkä jo ennen 3000km jotenkin ärsytti.

    Painavathan ne on, mutta muistelen googlanneen irtonapojen painon joskus ja ne oli ne painavat eikä kehät niinkään.

    https://www.wiggle.co.uk/prime-rr-50...-disc-wheelset

  24. #5064
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Vaparien laakereiden kestoonhan vaikuttaa suoraan sateella ajamisen määrä. Tosi harvoissa kiekoissa noita on suojattu kunnolla. Jos noita ei huolla, eli rasvaa säännöllisesti, niin ne hajoavat nopeasti.

  25. #5065
    Eikö ne suunnilleen samanlaiset pölysuojatut laakerit ole het päätykorkin takana niin vaparissa kuin ei-vetopuolellakin? Täpärin linkuston pölysuojia oon joskus nuppineulalla nostellu ja työntäny rasvaa sisään, muuten en noihin ole kyl koskenu. Sen kummemmin analisoimatta ajatellut että vaparin laakeriin tulee jotain sivuttaisvääntöä pakasta ja siksi nuo sattunut hajoamaan. Navan sisällä varsinaiset laakerit taas pysyy kohtisuorassa rasituksessa.

  26. #5066
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Eikö ne suunnilleen samanlaiset pölysuojatut laakerit ole het päätykorkin takana niin vaparissa kuin ei-vetopuolellakin? Täpärin linkuston pölysuojia oon joskus nuppineulalla nostellu ja työntäny rasvaa sisään, muuten en noihin ole kyl koskenu. Sen kummemmin analisoimatta ajatellut että vaparin laakeriin tulee jotain sivuttaisvääntöä pakasta ja siksi nuo sattunut hajoamaan. Navan sisällä varsinaiset laakerit taas pysyy kohtisuorassa rasituksessa.
    Niin tai sitten sinne ketjun puolelle lentää voimansiirrosta vettä ja kuraa.

  27. #5067
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Eikö ne suunnilleen samanlaiset pölysuojatut laakerit ole het päätykorkin takana niin vaparissa kuin ei-vetopuolellakin? Täpärin linkuston pölysuojia oon joskus nuppineulalla nostellu ja työntäny rasvaa sisään, muuten en noihin ole kyl koskenu. Sen kummemmin analisoimatta ajatellut että vaparin laakeriin tulee jotain sivuttaisvääntöä pakasta ja siksi nuo sattunut hajoamaan. Navan sisällä varsinaiset laakerit taas pysyy kohtisuorassa rasituksessa.
    Eivät yleensä ole. Jostain syystä vaparin laakereissa yleensä toinen puoli ilman tiivistettä. Vaikka kuinka täyttäisi rasvalla, niin sadekelit lyhentävät ikää huomattavasti.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  28. #5068
    I9 vaparissa ainakin oli kaikki laakerit tiivistein, tai kaksi oli vaparissa joita toinen semmonen ihmeellisen leveä tuplakuulainen jonka tilalle laakerikaupasta tuli kaksi erillistä.
    Siltä se kyllä speksien mukaan näyttää noissa Primeissäkin olevan ja silmämääräisesti näin muistelen myös, joskaan en niitä hakannut sieltä vanhasta pois vaan pitääpä illalla mulasta.

  29. #5069
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Eivät yleensä ole. Jostain syystä vaparin laakereissa yleensä toinen puoli ilman tiivistettä. Vaikka kuinka täyttäisi rasvalla, niin sadekelit lyhentävät ikää huomattavasti.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Fulcrumeissa tosiaan noin. Ideana on täyttää se vaparin keskikohta rasvalla, eli vaikka laakerin sisään pääsisi vettä, niin tuonne siirtyisi myös uutta rasvaa. Idea hyvä, mutta ei tuo minusta toimi. Ulompi laakeri tosi nopeasti rikki. Ajoin noilla kiekoilla paljon märällä kelillä.

  30. #5070
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Primen vaparit ja navathan ovat perus nocatecejä. Laakereiden vaihto on helppoa, mutta jos noita vielä tuohon hintaan saa, niin eipä kannata vaihdella.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •