HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 95 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 85 93 94 95 96 97 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.821 - 2.850 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #2821
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Kaulaputken lyhennys laajentui laakerin putsaus operaatioksi. Tältä saattaa näyttää 2v vanha ohkainlaakeri, viime kesänä 2 lenkkiä sateella...

    Hassua, että ylempi oli hurjemmassa kunnossa kuin alempi(?)

    https://photos.app.goo.gl/V3HQvGEt3S65CnEf9

  2. #2822
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Pesuaineinen vesi?

  3. #2823
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Pesuaineinen vesi?
    Luultavasti. Pitääpä suojata muovipussilla jatkossa, kun pesee.

  4. #2824
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Teinin koneelle minecraftin.

  5. #2825
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Luultavasti. Pitääpä suojata muovipussilla jatkossa, kun pesee.
    Meneeköhän se vesi pahasti laakeriin myös kun pesee pyörää kun se on ns. katollaan. Itse käännän pyörän aina ylösalaisin osaksi aikaa pesua jotta alapuolikin tulee putsatuksi ja kun ketjuja ja rattaita ja vanteita ja renkaita putsaa jolloin niitä pystyy helpommin pyörittämään.

  6. #2826
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Irish Black säädöt menivät hieman loivasti.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  7. #2827
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Ei auta. Tänään on mentävä verstaalle lyhentämään fättitäpäristä letkuja. Pari vuotta sitten kun kasasin tuon, en jaksanut lähteä lyhentelemään Shimanon jarruletkuja, jotka olivat siis edellisen omistajan jäljiltä. Eikä mulla tainnut olla välineitäkään Shimanon jarruihin. Nyt kun vaihdoin keulan, niin se letkuspagetti porautui mieleen niin pysyvästi, että siitä ei pääse eroon kuin nips-napsimalla letkut ja vaihdevaijerin kuori lyhyemmäksi. Miedosti tuumiskelen vielä, pitäisikö vaihtaa jarrut suoraan nelimäntäisiin XT-jarruihin, kun sellaisetkin hyllyssä makaavat jouten.

  8. #2828
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Eilen ajaessani hienosäätelin vaihteita vinoputken barrel adjusterista ja melkein tuskaannuin kun kevyen pään vaihteet ei millään asettunut. Sitten muistinkin taannoiset ankarat lipat vaihtajan puoleiselle kyljelle ja tajusin, että juuri siksihän vaihtajalla ylipäätään ilmeni yllättävää säätötarvetta!

    Pysähdyin tutkimaan vaihtajaa ja olihan siinä vankat naarmut muistona. Väänsin häkkiä hieman ulospäin ja matka jatkui loppuun kertalaakista ongelmitta. Varakorvake sai jäädä edelleen varalle satulapussukkaan. Joskus on pienestä kiinni.


  9. #2829
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Dodi, letkut lyhennetty. Ilman kiroilua se ei tokikaan mennyt. Kummeksuntaa aiheutti SRAMin takavaihtajan vaijerin reititys. Kun Shimanolla se on melko suoraviivainen veto ja operaatio.

  10. #2830
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    231
    Kesällä onnistuin katkomaan parit kahvat xt jarruista. Nyt laitoin Flo Motorsportin kahvat (https://flomotorsports.com/products/...-brake-lever-1). Saa nähdä kuinka kestää. Lupaukset ainakin on tv-shop tasoa

  11. #2831
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^Tossa on se vaara, että seuraavalla kerralla joku muu antaa periksi. Kahva lienee suunniteltu osittain sulakkeeksi. Samasta syystä jarrua ei tule koskaan kiristää stongaan "hampaat irvessä". Varsinkin ennen kun oli vaihtajan vivut oikealla ja vasemmalla, jarrun kiinnityksen pystyi jättämään kohtuu löysälle, kun se makasi niiden vipujen päällä. Pannutuksessa kahva pääsi sitten kääntymään helposti ylöspäin

  12. #2832
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Asensin lumilautasiteet temppulaudasta rinne-/puuterilautaan.

    Pyörähommista edellinen asentelu on nastarenkaiden asennus mutta se nyt oli jo viime vuoden puolella. Tässä joku päivä pitäis vaihtaa pojan pyörään uus hissitolpan vipu vaijereineen. Alkuperäinen on ollut tosi huono ja raskastoiminen. Kun vielä pakkasella takkuaa niin paremmalla tarvikevivulle on tarvetta. Sellainen on ollut hankittuna jo ikuisuus sitten mutta se asennus on uupunut

  13. #2833
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Alajalkahuolto Blutoon ja Bluto torille myyntiin.

  14. #2834
    HA:han Node_redin kun shellyt ei alkaneet toimimaan niinku piti omalla alustallaan.

  15. #2835
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Tossa on se vaara, että seuraavalla kerralla joku muu antaa periksi. Kahva lienee suunniteltu osittain sulakkeeksi. Samasta syystä jarrua ei tule koskaan kiristää stongaan "hampaat irvessä". Varsinkin ennen kun oli vaihtajan vivut oikealla ja vasemmalla, jarrun kiinnityksen pystyi jättämään kohtuu löysälle, kun se makasi niiden vipujen päällä. Pannutuksessa kahva pääsi sitten kääntymään helposti ylöspäin
    Riski on olemassa. Mutta on mulla jo varaosa, koska pelkkää vipua ei saanut erikseen, mutta tietysti vain toiselle (väärälle) puolelle. Ja kyllä, kiinnitys on aika löysällä. Xt:n vivussa on sellainen puristettu kohta, taipuu siitä kyllä liiankin kevyesti. Täytyis vaan pysyä pystyssä. Enemmän kiusaa samassa rytäkässä murtunut/venähtänyt sormi, ei ole parantunut kokonaan vieläkään..

  16. #2836
    K.Kuronen Guest
    Deasensin R8020-kahvan sisuskaluja. Vähän jäi kesken, kun T8 on kadoksissa. Pitäisi tutkia tarkemmin, josko kahva on murtunut, vai vuotaako vain "bladder". Jos ei muuta, niin tuleepa tutustuttua rakenteeseen. Vaihtajan mekanismi ainakin lähtee nätisti kokonaisena (säilytän ehjänä):


  17. #2837
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Airtagin piilotin.

  18. #2838
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Jäätikköpaineet renkaisiin lenkille lähtiessä.


  19. #2839
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Deasensin R8020-kahvan sisuskaluja. Vähän jäi kesken, kun T8 on kadoksissa. Pitäisi tutkia tarkemmin, josko kahva on murtunut, vai vuotaako vain "bladder". Jos ei muuta, niin tuleepa tutustuttua rakenteeseen. Vaihtajan mekanismi ainakin lähtee nätisti kokonaisena (säilytän ehjänä):

    ...
    T8:n hankinnan jälkeen puhdistin kumisen rakon ja kasasin suurta tarkkuutta ja puhtautta noudattaen kahvan, liitin sen vanhaan jarrusatulaan, täytin öljyllä ja ilmasin. Mysteeri on, että kahva ei ainakaan vielä vuoda ollenkaan. Toisaalta en rakosta reikää löytänyt.

    Antaa tuon nyt sitten olla ja katsotaan. Uusikin kahva olisi.

    Seuraavaksi pitää lukita vasemman kahvan tarpeeton vaihtajan liike.

  20. #2840
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    61
    Vihdoinkin löytyi osia. Pari vuotta jo suunnitellu varapyörän modernisointia. Eli 3x10 vaihtui tänään 1x11.

    Muuten kaikki hyvin mutta jotenkin kuvittelin pyörän hieman kevenevän kun jää etuvaihtaja, vasen vaihdevipu ja kolme eturatasta pois, mutta vaihteen siirron paino nousi n.50g, no ei katastrofia.
    11vuotta vanhat osat xt/slx sarjaa ja uudet perus Deore.
    Esim. vanhat kammet (175mm) ja kolme ratasta painoi grammalleen saman kuin Deore 30T/170mm, mutta uusi ratas pakka melkein puolet enemmän kuin vanha...

    Onneksi en tutkinut painoja, olisi tullut vaihto kalliimmaksi. Varapyörää kuitenkin tarvittu vain parina päivänä vuodessa sen jälkeen kun ostin uuden pari vuotta sitten, Deoret saa kelvata.

  21. #2841
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Sulloin hyvän ja liukkaan rasvan avustamana uusien polkimien tiivisteet takaisin sinne, mistä olivat tulleetkin. Vois reklamoida, mutta en jaksa: ajan kunnes hajoavat, jos edes hajoavat. Ja jos alkavat rutista, niin kaapissa on pari huoltoa odottavaa XT-poljinta (joista toinen on jo täysin atomeina pakasterasiassa).
    ...
    Tiivisteet eivät vain tahdo pysyä ojennuksessa, joten on aika ottaa kovemmat keinot käyttöön: viritin o-renkaat (9x2 mm) akselien juureen torppaamaan tiivisteiden työntymistä ulos. Polkimen akseli on juuresta 10-millinen.

    Löysin myös pakasterasian, jossa on osia.


  22. #2842
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Käytettynä ostettujen Crankbrother Candy 2:en pedal refresh kit:n asennus. Ei Huh!

    Iso ongelma oli se, että käytön myötä osumia saanut pedaalin ulkoreuna oli muovannut alumiinia niin, että muoviset päätytulpat olivat todella hyvin jumissa. Toisesta sain irti todella isolla talttapäällä, mutta toinen oli täysin jumissa ja talttapää vain kaivoi itsensä tulppaan. Alumiinin reuna oli työntynyt muovisen tulpan sisään ja näin ollen ahdisti.

    Tästä seurasi noin puolen tunnin ähinä. Porasin tulpan läpi reiän ja kaivoin terävällä piikillä niin kauan, että lopulta tulppa alkoi pyöriä kun tungin sen reiän sisäpuolelta muoviin ja annoin vasaralla vauhtia. Pelkäsin että kierteetkin olis ottanu tässä murjomisessa kipeetä, mutta lopulta sain tavarat pakettiin. Kun tulpat on pois niin sen jälkeen oli helppoa.

    Pari kertaa oli lähellä että viskaan noi kierrätykseen ja haen kaupasta uudet.

    Suosittelen kaikille tekemään tämän, ennenkuin poljin on siinä kunnossa, että muovista päätytulpaa on vaikea saada pois. Refresh kitissä se on korvattu kunnon kuusiokolo pultilla.

    Mutta kaikenkaikkiaan siis onnistunut operaatio, klappi polkimista loistaa poissaolollaan.


  23. #2843
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Vaparin puts ja uudet öljyt. Ketjuihin Rexiä.
    Satulaputken/satulan kaikkien osien putsaus ja uudelleen rasvaus, saas nähdä jatkuuko natina.

  24. #2844
    K.Kuronen Guest
    Pyyhin Kinesiksen rungon puhtaaksi tenulla ja vahasin. Ensin ajattelin teippailla rungonsuojateipillä kuluneita kohtia, mutta totesinkin, että antaa ajettujen kilometrien näkyä.

  25. #2845
    K.Kuronen Guest
    Lähdin ruuvaileen jarrusatulaa keulaan ja silmään pisti, että Shimano on päivittänyt sovitinpalan tekstin (alla vanhempi Ultegra):


  26. #2846
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    Tangonnauhat uusiksi Cinelliin, 18grammaa tuli painoksi... Olen tyytyväinen!

  27. #2847
    K.Kuronen Guest
    Jarruletkuja. 8020-kahvan ohjeessa kerrotaan, että käytä vain oikeanlaista inserttiä. Kahvan letkuliitoksen pohja ei olekaan tasainen, joka kannattaa ottaa huomioon, jos aikoo kokeilla jotakin toista letkua ja inserttiä:



    En tiedä, miten on laita Shimanon eri kahvoissa, mutta tarkkana saa olla, erityisesti jos nurkissa pyörii vanhaa osaa, tai oikeaa ei ole saatavilla ja päättää kokeilla jotakin muuta.

  28. #2848
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Rengaspaineet ja keulan paineen tarkistin ennen lenkkiä.

  29. #2849
    tempokisu Guest
    Mahtavaa, ajattelin kun olen niin katsonut miten se menee, jarrupalojen vaihto, osaan itekin...
    ..no ei sujunut. Soitto kaverille ja cylco auton takapenkille.
    Piti vaihvaa jarrupalat > meni koko jarrut vaihtoon...senverta on kaveri mua auttanut että ostan hänelle jotain kivaa..mutta mitä? Ehdotuksia mistä miespuolinen tykkää?

  30. #2850
    K.Kuronen Guest
    Laitoin Kinesiksen ajokuntoon: eilen litkutetut 650b-kumit (Pathfinder Pro) alle, satulatolppa satuloineen ja polkimet kiinni. Vähän pyörähdin ulkona ja napakalta ja kiinteältä tuo tuntui.

    Edellisen kerran jarruletkuja laittaessa en viitsinyt lähteä puljaamaan räminää estävän vaahtomuoviputken kanssa. Sekin on nyt kunnossa.

    Kunhan kevät edistyy ja pääsee vähän koeajamaan, niin kääräisen vielä tankoteipin. Vielä kun koronan jättämä jonkinasteinen väsymys katoaa, niin kovaa ajoa vaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •