Tollasia edellisen sivun alikulkukuvan kaltaisia virityksiä on tänä talvena ilmestynyt muuallekin sellaisiin paikkoihin, joissa niitä ei aikaisempina vuosina ole ollut. Esimerkiksi Talinranta-Munkkiniemi klv/ulkoilureitti on n. puolen kilsan matkalta on ajettu toiselta reunalta laduksi sillä seurauksella, että muulle liikenteelle jää niin kapea tila, että sitä ei mahdu auraamaan isolla koneella ja sen seurauksena se on ollut osan talvea erittäin huonokulkuisessa kunnossa. Aikaisempina vuosina kyseisessä kohdassa on kulkenut hiihtämällä tehty epävirallinen latu, joka on kulkenut väylän ulkoreunan ja metsän välisellä kaistaleella.
Sitä ei voi olla ihmettelemättä, että kun kerran tollaset klv/ulkoilureitti puoliksi -systeemit toimii kapuungin mielestä sellaisissa paikoissa, joissa se tila nipistetään pyöräilyltä ja jalankululta, niin miksi se ei toimisi myös toisinpäin eli sellaisilla reiteillä, jotka on nyt perinteisesti mielletty latukäyttöön talvisin, kuten nyt esim. se Kuninkaantammentien Pitkäkosken pää.
Sellainenkin huomio, että keskuspuistossa on myös latuja paikoitellen sellaisissakin paikoissa, joihin niitä ei ole edellisen sivun kuvaan piirretty.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit