GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 30 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

  1. #871
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Tässä voi olla kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta, jos nyt komponenttipulan aikoina on Tunturilla ollut teräspultit loppu ja on käytetty varastossa olevia alumiinipultteja? Pultithan ovat standardi tavaraa ja kaikkien valmistajien pultit käyvät, kunhan pituus vain täsmää. Noissa linkkaamissani #850 pulteissa ei edes pituus ole niin tärkeä (kunhan on riittävästi) koska pultit menevät vastamuttereista läpi, eli voivat olla hiukan ylipitkätkin. Kuusiokolo vastamuttereilla olevat pultit olisivat parhaat, mutta niistä ei mene pultti läpi ja pituuden kanssa on tarkempaa.
    Huoltoliike oli yhteydessä Tunturiin, kuulemma todellakin jotain ongelmaa viimeisimmässä tuotantoerässä rattaan pulttien kanssa kun on tullut useita yhteydenottoja samasta asiasta. Veikkaisin Samoxin valmistamiksi, tilasin varuilta nuo teräspultit ja vaihdan ne kunhan saan pyörän takaisin

  2. #872
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Aika pitkäksi on tuo uuden täpäri eMaxin takahaarukka lipsahtanut. Nivel olisi saanut olla enemmän moottorin päällä. Olisi kiva tietää geometriasta enemmän, chainstayn pituus.

  3. #873
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    70
    Onhan se takahaarukka jo jäykkäperässä "ylipitkä" eli muutamaa milliä vaille 500. Toivottovasti isolle renkaalle on tuossakin tilaa.
    Jännä ettei takajousituksesta mainita mitään speksiä. Iskari näyttää erittäin lyhytiskuiselta eli herkkä säädöille eikä varmasti mikään pitkä joustomatka.

    Akku tosiaan saisi olla ennemmin sähköfätissä iso kuin pieni. Näillä kuitenkin ajetaan suhteessa paljon talvella kylmässä leveillä renkailla, matalilla paineilla hangessa. Minä saan oman emaxin akun helposti tyhjäksi puolessatoista tunnissa ilman boostin käyttöä.

  4. #874
    "akku integroitu runkoon" lukee spekseissä, ei selvästikään voi pitää paikkaansa?

  5. #875
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Ottamatta kantaa valmistajan osavalintoihin, niin suosittelen käyttämään sähköpyörissä teräspultteja. Olen lukuisten eri valmistajien pultteja käyttänyt ja Problem Solversin teräspultit ovat yksi parhaista jos ei paras. Nämä olen kiristänyt lukitteen kanssa 14 nm. Kestää ja pysyy kiinni. Problem Solvers Chainring Bolts with Nuts Stainless Steel | BIKE24
    Terve, tuore kirjoittelija mutta vanha lukija täällä. Tänään noudin Tunturi eMax EP8 FS -21 vuosimallin sähköpyörän kivijalkaliikkeestä. Kysyin, onko pyörä ajokunnossa, kun siirrän sen ajaen hallilleni. Tarkisti kammet ja näytti printatun lisäohjeen manuaalien seasta kuinka kammet kiristellä itse.

    Pyörä pihalle, eukolle pyörän tillbehörit ja matka alkoi. N. 1km poljettuani pysähdyin tutkimaan googlemapsin ehdotuksia. Lähdin liikkeelle alamäkeen polkematta ja ekalla polkaisulla naps. Eturattaan pultit poikki. Alumiinia näyttivät olevan, kun löysin palat takaa rinteestä.

    Palautus taluttaen liikkeeseen. Sanoi jotain että näitä on vaihdeltu ja joutuu tilaamaan. Vois nuo linkin mukaiset teräspultit tilata varmuuden vuoksi.

    Himassa heti googletus aiheesta ja löysin tämän threadin viimeiset pari sivua. Kiitokset hyvästä informaatiosta.

  6. #876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti caws9000 Katso viesti
    Tarkisti kammet ja näytti printatun lisäohjeen manuaalien seasta kuinka kammet kiristellä itse.
    Tänään purin E-maxin paketista, mutta ei ollut seassa lisäohjetta kampiin, mitäs oletettavasti virallisessa ohjeessa käskettiin tekemään? Eturattaan pultit kesti testilenkin, kop kop...

  7. #877
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Tänään purin E-maxin paketista, mutta ei ollut seassa lisäohjetta kampiin, mitäs oletettavasti virallisessa ohjeessa käskettiin tekemään? Eturattaan pultit kesti testilenkin, kop kop...
    Tässä mukana tullut kehno printti
    https://ibb.co/ygdwqRp

  8. #878
    Kiitoksia, eli käytännössä muistutellaan jälkikiristyksestä. Kuppien kiristyksestä ei näköjään mainintaa.

  9. #879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Kiitoksia, eli käytännössä muistutellaan jälkikiristyksestä. Kuppien kiristyksestä ei näköjään mainintaa.
    Tässä sitä mietin, että peruuttaisinko työsuhdepyörä-diilin 'pienellä' kipukorvauksella ja katselisin muita vaihtoehtoja muulla kuin Shimanon EP8 motilla. Tuli luettua koko 30 sivun lanka pyörästä ja googletettua EP8 kammeista.

    Tässä E*Thirteenin tutkintaa asiasta.

    https://support.ethirteen.com/hc/en-...-e-spec-Cranks

  10. #880
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaPeKa Katso viesti
    Jännä ettei takajousituksesta mainita mitään speksiä. Iskari näyttää erittäin lyhytiskuiselta eli herkkä säädöille eikä varmasti mikään pitkä joustomatka.
    Näin esitteen, jossa takajousituksesta luki: RockShox Monarch RT 165 x 38.

    Sen verran kyllä vaan alkaa mietittymään nämä eturattaaseen ja kampiin liittyvät kestävyysongelmat, että pitää tuumia uskaltaako pyörään lyödä 5000€.... Kivijalkaliikkeessä todettiin, että "ei näitä meillä ole hajonnut, kun kaikki tarkistetaan". Vähän kuitenkin kuumottaa sijoituksena, jos kriittisimmät pultit on alumiinia...
    repesorsa muokkasi tätä : 09.02.2022 at 21.40 Syy: Typo

  11. #881
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Ottamatta kantaa valmistajan osavalintoihin, niin suosittelen käyttämään sähköpyörissä teräspultteja. Olen lukuisten eri valmistajien pultteja käyttänyt ja Problem Solversin teräspultit ovat yksi parhaista jos ei paras. Nämä olen kiristänyt lukitteen kanssa 14 nm. Kestää ja pysyy kiinni. Problem Solvers Chainring Bolts with Nuts Stainless Steel | BIKE24
    Lienee 8mm pituus E-maxissa? Näyttää myös että joutuu tilaamaan ulkomailta, en onnistunut löytämään muuta kuin Saksan nettikaupoista.

  12. #882
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Lienee 8mm pituus E-maxissa? Näyttää myös että joutuu tilaamaan ulkomailta, en onnistunut löytämään muuta kuin Saksan nettikaupoista.
    Tuo 8mm on tuplarattaille tai jos on yksi ratas ja joku 2mm ketjusuoja päällä. Jos on vain spider ja yksi ratas, niin melkein sanoisin että 6mm.

    Tuossa on 6mm teräspultit Suomesta Problem Solvers Rattaanpultit single 6mm CroMo Kirkas - Foxcomp tai Problem Solvers rattaan pultit 6mm CroMo - 5kpl | Eturattaat ja rattaanpultit | BAS-Shop Oy

    8mm Problem Solvers Rattaanpultit 8mm Double CroMo Kirkas - Foxcomp ja Problem Solvers rattaanpultit 8mm CroMo - 5kpl | Eturattaat ja rattaanpultit | BAS-Shop Oy

  13. #883
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Kiitokset, oli liian internätsönäl haku googlessa. Hyvä kun löytyy Suomesta ja vielä halvalla, pistin varulta tilaukseen.

  14. #884
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Kiitokset, oli liian internätsönäl haku googlessa. Hyvä kun löytyy Suomesta ja vielä halvalla, pistin varulta tilaukseen.
    Hiukan jäi mietityttämään, kun aiemmin linkkaamallani https://www.bike24.com/p279606.html sivulla on Problem Solvers Chainring Bolts with Nuts Stainless Steel 17,70 € ja saman firman sivulla https://www.bike24.com/p279509.html Problem Solvers Chainring Bolts with Nuts CroMo 10,41 €. Molemmat ovat teräspultteja, mutta tuo kalliimpi painaa 70g ja halvempi 60g. Käsittääkseni Chrome moly teräs on yleisesti pulteissa käytetty, myös ruostumaton ja lujempi kuin perinteinen ruostumaton teräs. Tämän takia Stainless steel pultti on 10g painavampi?

    Minkäköhän takia sitten vaihdetaan materiaali heikompaan ja kalliimpaan? Tässä on varmaan taustalla jotain mikä ei nyt tavalliselle kuluttajalle aukene. Googletin teräksen ominaisuuksia: chromoly vs stainless steel bolts - Google-haku

    Tuossa Bas-Shopin tuotetiedoissa on muuten maininta: ”Tuote poistuu valikoimastamme” joten kaiketi tuo kalliimpi tulee halvemman korvaamaan.

    Edit. Oli pakko laittaa pari settiä noita hyväksi havaittuja halvempia pultteja tilaukseen, kun niitä vielä saa.

  15. #885
    Takuuseen vaihdetut pultit on nyt kestäneet n. 130km, hyvin toimii pyörä muutenkin mitä nyt tangon yli lentäessä polvi hajoitti avustuksensäätönappuloiden kiinnityksen, hempulaa muovia, teipillä korjaantui väliaikaisesti. Edelleen oon tosi tyytyväinen tähän pyörään, ilo on sillä ajella.

  16. #886

    Peukalo ylös

    Käväsin tänää pyöräliikkeessä kysymässä pyörän tilanteesta kun lähistöllä satuin pyörimään. Oli myös tuo spider vääntynyt ja siitäkin kuulemma kahta mallia sanoi asentaja. Valkoisella ja mustalla merkillä. Musta huono ja valkoinen hyvä. Minulla oli mustalla merkillä oleva.

    Takuupultteja oli tullut vain 1kpl, joten niitäkin odotellaan. Sit en tiedä kenen ongelma, mutta liikkeellä ei ollut EP8:iin sopivaa työkalua spiderin irroittamiseen/kiinnittämiseen. Valmistaja oli neuvonut lyömään uuden spiderin paikalleen, pyöräliike ei tähän suostunut.

    Kysyin sitten vielä kammista, et onkohan oikeat. Asentaja sanoi, että valmistajan ohjeistus on että huoltoon tuotaessa tarkistetaan kammet eikä mitään erityistä takaisinkutsua ole.

    Samalla pajalla oli kolme muuta emax ep8ia pajalla samaan aikaan, samoista syistä.


    n.1km ajettu eMax

  17. #887
    Nyt on eMaxi taas käytössä. 4km lenkki liikkeestä säilöön meni mukavasti ja hymy oli herkässä. Pannutin vain kerran sohjomössössä kevyesti. Viikonloppuna sitten vähän pidempää lenkkiä aikomus tehä.

  18. #888
    Mullakin kävi pyörä rattaan pulttien takuuvaihdossa, eivät olleet vielä poikki mutta vaihdettiin ennakoivasti koska olivat todennäköisesti alumiinia, todettu magneetilla. Korjaaja oli sitä mieltä, että suurin syy tässä keississä mahdolliseen katkeamiseen olisi ollut liian lyhyt mitta ns mutteripuolessa, eli kaulus ei mene tarpeeksi syvälle. Pultti+mutterikomboa mikä paikallaan oli käytetään kuulemma yleensä esim vaihtajan korvakkeissa tmv...

  19. #889
    Tunturi on näköjään julkaissut täysjoustoversion eMaxista.
    https://tunturi.fi/product/tunturi-s.../emax-fullfat/
    Tässä mallissa on myös hissitolppa vakiona.

  20. #890
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Mullakin kävi pyörä rattaan pulttien takuuvaihdossa, eivät olleet vielä poikki mutta vaihdettiin ennakoivasti koska olivat todennäköisesti alumiinia, todettu magneetilla. Korjaaja oli sitä mieltä, että suurin syy tässä keississä mahdolliseen katkeamiseen olisi ollut liian lyhyt mitta ns mutteripuolessa, eli kaulus ei mene tarpeeksi syvälle. Pultti+mutterikomboa mikä paikallaan oli käytetään kuulemma yleensä esim vaihtajan korvakkeissa tmv...
    Rosteripultti ei tartu magneettiin, harva pultti on alumiinia.

  21. #891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Rosteripultti ei tartu magneettiin, harva pultti on alumiinia.
    Pääasiassa näin, jotkut rosterilaadut ovat magneettisia. Mutta tämä magneettitesti riitti Tunturille pulttien vaihtoon.

  22. #892
    Kokeilin eilen kampien kiinnityksen momenttiavaimella, sisemmät pultit hyvin kiinni, ulommat kummaltakin puolelta selkeästi alle 14Nm. Päätykorkit kokeilin samalla, pienin valinta avaimessa 2Nm, en uskaltanut loppuun asti naksauttaa mutta kohtuullisen hyvin tuntuivat olevan kiinni.
    Vähän reilu 100km ehditty ajella, varmaan kannattaa pitää rutiinina kireyden kokeilu. Kokeilin jo aikaisemmin rannemomentilla ennen kuin hommasin momenttiavaimen, että eivät ainakaan tippumassa ole.

  23. #893
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    56
    Oma eMaxini on vielä tehtaalla odottamassa kunnollisia rattaiden pultteja. Tässä odotellessa onkin hyvä kysyä paria mielipidettä

    1. Kuinka pitkiä lenkkejä keskimäärin eMaxin akku kestää? Esimerkiksi jos koko matkan ajaa Ecolla tai vastaavasti Trialilla?
    2. Onko suositella jotain hyvää satulaa joka on mukava pitkillä maastopoluilla?


    Tiku

  24. #894
    Ecolla Ylläs-Levi 55km riitti just.

    -13c pakkasessa tasaisella 30km
    70/30 eco/trial

    Tälli päällä kesällä trial ja boost vain käytössä ja levin rinteitä ylös. 30km

    Painoa päällä 93-100kg
    (Lihasta)

  25. #895


    Ny on vähä poljettu jo tällä. Tänään vaihdoin Schwalben Al Mighty 26x4,8" nastanakit alle. Taka-akselia kiristäessä ilmeisesti momenttiavaimeni ei toiminut ja syistä x-y tölvin akselin kuusiokolopaikan huonoksi. Hädissäni googlettelin et mikä kelpaisi tilalle, mutta en ole varma. Fillarivajaan on matkaa ~50km niin ei mittauskaan onnistu ihan heti. Tietäisikö joku?

    Schwalben Al Mightyt tuntui kilsan testilenkillä iha asiansa ajavilta. Pito tuntui infernaaliselta. Paineita joku 0,8bar edessä ja takana.






  26. #896
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Keskisuomi
    Viestit
    57
    2. SQLabin satuloita uskallan suositella. Itsellä ainakin "paikkojen" puutuminen loppui.

  27. #897
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Noitten satuloiden kanssa on vähän niin että kyllä se perse tottuu. Jos siis ei ole tottunut pidempiin pyöräretkiin aikaisemmin.

  28. #898
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti caws9000 Katso viesti


    Ny on vähä poljettu jo tällä. Tänään vaihdoin Schwalben Al Mighty 26x4,8" nastanakit alle. Taka-akselia kiristäessä ilmeisesti momenttiavaimeni ei toiminut ja syistä x-y tölvin akselin kuusiokolopaikan huonoksi. Hädissäni googlettelin et mikä kelpaisi tilalle, mutta en ole varma. Fillarivajaan on matkaa ~50km niin ei mittauskaan onnistu ihan heti. Tietäisikö joku?

    Schwalben Al Mightyt tuntui kilsan testilenkillä iha asiansa ajavilta. Pito tuntui infernaaliselta. Paineita joku 0,8bar edessä ja takana.





    Ei niitä akseleita mihinkään irvityskireyteen tarvitse laittaa, yleensä sellanen pienellä (lyhytvartisella) avaimella kun kiristää napakaksi, niin riittää. Akselissa itsesään voi olla merkinnät mitoista (pituus, kierrestandardi)

    https://larunpyora.com/tuote/tunturi...seli-12x197mm/
    https://www.bikeshop.fi/L-auml-piaks.../p40800000064/

    Tommoset löyty aika nopealla googletuksella.

  29. #899
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Ei niitä akseleita mihinkään irvityskireyteen tarvitse laittaa, yleensä sellanen pienellä (lyhytvartisella) avaimella kun kiristää napakaksi, niin riittää. Akselissa itsesään voi olla merkinnät mitoista (pituus, kierrestandardi)

    https://larunpyora.com/tuote/tunturi...seli-12x197mm/
    https://www.bikeshop.fi/L-auml-piaks.../p40800000064/

    Tommoset löyty aika nopealla googletuksella.
    Kiitos @kuminauha!

    No kai se lotossa tulee huomenna osuma, kun ei googletuskaan onnistunu tänään.

  30. #900
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Käytännössä akselit kiristetään sellaiseen kireyteen, että mukana olevalla minitoolilla ne saa taas auki.

    0.8 bar on kesäpaine asfaltille JJ:lle. Ja sekin on liikaa.

Samanlaisia aiheita

  1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.01.2019, 08.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •