HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 146 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 96 136 144 145 146 147 148 156 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.351 - 4.380 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #4351
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Vaikea sanoa. Ehkä hieman parani muttei vieläkään mitenkään hyvin suodata tärinöitä tai pieniä kupuroita. Ehkä se on ominaisuus.
    kokeile avata reboundia melkein auki asti, itellä ainakin alkaa foxi herkästi pakkaamaan keulaa ja vallesmanninkihara alkaa kovassa vauhdissa hakkaamaan käsille. toinen mitä kannattaa kokeilla on paineen nosto vaikka se hölmöltä saattaa kuulostaakki

  2. #4352
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Oisko se Lauf Carbonara
    Tänks.

  3. #4353
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Pike RCT3 alajalkojen ilmajousen puoleinen pultti löystyy itsekseen ja alkaa kolisemaan. Kiristämällä se hetkeksi loppuu. Osuman se on ottanut, kun pultissa ja alajalassa oli naarmuja. Ton muovisen crush washerin pitäs vissiin estää tuo löystyminen? Kokeilin toisella pultilla, missä oli kylläkin useamman kerran käytetty washer ja silläkin löystyy. En ole vielä ottanut auki, mutta ulkoisesti alajalassa ei näkynyt halkeamia yms näkynyt...

    edit:

    No googlen ihmeellinen maailma kertoi, että tuo paineen tasaus klommo jos on tukossa tai tiivisteet vuotaa ilmaa väärälle puolelle voisi tuota kolinaa aiheuttaa. Kuuluu siis jouston alussa kun keulaa hypyttää ylös-alas.
    Näyttäisi tämä ongelma ratkenneen uudella ilmaruodolla. Samalla päivittyi Solo Air -> Debon airiin. Tarkemmin kun ihmetteli, niin "kolaus" kuulosti samanlaiselta, kun tuo paineen tasaus napsahdus kun keula tulee täyteen mittaansa. Imeisesti jokin tiiviste kuitenkin vuosi sen verran että ilma pääsi liikkumaan väärässä paikassa tuon männän ohi.

    Tuli muuten aika paljon smuutimpi tuolla debon airilla...

  4. #4354
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53
    Onko vinkkejä missä mahtais olla vika kun keula kolistelee? Käytännössä ilmenee jatkuvasti ajossa pienenä kolinana, saa paikallaan kuulumaan ihan siten että nostelee pyörän vieressä seisten tangosta nopeita nykäisyjä ylöspäin niin että rengas kuitenkin pysyy maassa. Olen sulkenut pois vanteen, navan, jarrut ja stemmin. Tulee jostain putkista. Onko keulahuolto ainoa ratkaisu ja kuinka laaja sellainen? Pyörällä ajettu alle 1tkm.

    Keulana SR Suntour Durolux 180mm.

  5. #4355
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    54
    Oiskohan samaa kuin mulla oli Mastodonissa. Ihan pari päivää sitten korjasin. https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...41#post3106341

  6. #4356
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53
    Oh toivoin ettei olisi ihan noin iso jumppa. En ole koskaan itse iskareita huoltanut joten ei ole sinänsä perustietoa alkaa noin vain purkamaan. Onhan tuostakin huolto-ohjeita olemassa joten kai se täytyy ottaa meisseli kauniiseen käteen. Ehkä kuitenkin kierrätän kaupan kautta josta pyörä on kesällä ostettu, ei ainakaan mene jakeluun että näin pienillä kilsoilla olisi mitenkään dramaattisesti kulunut/hajonnut.

  7. #4357
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Suntourin keulista on kyllä hyvä alottaa jos ei ole aiemmin huoltanut. Pitäisi olla ihan helpommasta päästä.
    Ainakin niin kauan kun ongelma ei ole vaimentimen sisällä.
    Muuten kyllä on aika helppo purkaa osiin, putsaa, laittaa sopivat määrät rasvaa ja takasin kasaan ja oikeisiin kireyksiin. Voi olla että ongelma lähtee sillä.

  8. #4358
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    38
    Onkohan täällä tietoa mahtuuko 2.8'' piikkisika pyörimään Foxin 38 keulassa? En onnistunut löytämään oikein mistään hyvää tietoa mahtuuko 2.8'' pyörimään hyvin.

  9. #4359
    Mulla on 2015 Radon ZR Team 7.0 ja siinä on XC32 Rock Shoxin etuiskarit 100mm joustolla. Tarttis saada vähän paremmat iskarit, mikä ois hyvä seuraava päivitys ja miten pitkällä joustolla kehtaa ostaa, että voi polkea?

    Ajo tulee oleman tosi kivistä ja juurisia reittejä, myös korkeuserojen takia jyrkempiä mäkiä alaspäin. Ei isoja hyppyjä, mutta tarkoitus pientä alkaa harjoittelemaan. Jätkkäperä pyörä. Nykyinen iskari ei kauheasti auta etenemisessä, kun vertaa kavereiden pyöriin. Itsellä motoendurotausta tässä arvioinnissa, ei kauheana pyörätaustaa.

    Budjetiksi jos heittää vaikka jonkun 400e?

  10. #4360
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    En varmaan yli 120mm keulaa tohon laittaisi tilalle. Yksi kanssa rajottava tekiä on nykynen setuppi, jossa on etukiekossa pikalinkku + 100mm leveä napa, joka itessään rajaa pitemmät haarukat pois ja myös kaventaa 100-120mm keulojen valikoimaa.

    Joku Rockshox Reba tai SID vois tarjoo tuntuvaa päivitystä, mutta menee sitten etunapa tai koko kiekko vaihtoon kanssa.

  11. #4361
    Eikös ole sitten mitään 120mm-vaihtoehtoa, josta huomaisi eroa ja menisi suoraa kiinni?

  12. #4362
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    No ehkä Rockshox Judy Gold voisi olla yksi jota saa pikalinkku akselille. Voi vaan olla vaikea löytää noita. Itse en nopeasti löytänyt.

  13. #4363

  14. #4364
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Toi kaulaputken tyyppi pitäs kanssa varmistaa. Se ei oikeen selviä muutaku irrottamalla nykynen. Eli siis onko kaulaputki suora vai kartio.

  15. #4365
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    1.075
    Harmittaa, kun tuli ostettua täysjousto Foxin joustoilla, noitten huoltajia kun ei ole lähimaillakaan enkä itse osaa enkä viitsi opetella huoltamaan. Oulussahan voisi Rokkarin osat huollattaa useammassakin paikassa. Mietin tuossa, että osaisiko moottorikelkan huoltaja, niissähän on Foxin jousituksia.

  16. #4366
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Pitkälti samalla tavalla niitä jousituksia huolletaan merkistä riippumatta. Jos joku jousitustusta huoltava firma löytyy niin eiköhän se onnistu foxitkin huoltaa, ainakin perus ilmakannuhuolto ja keulan alajalkahuolto luulis onnistuvan.

  17. #4367
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    1.075
    Special bike Oulussa näkyykin huoltavan. Täytynee viedä tuonne. Kuinka usein kannattaa huolto tehdä? Olen nyt ajanut kahtena kesänä, aika vähän tunteja kertynyt.

  18. #4368
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
    Harmittaa, kun tuli ostettua täysjousto Foxin joustoilla, noitten huoltajia kun ei ole lähimaillakaan enkä itse osaa enkä viitsi opetella huoltamaan. Oulussahan voisi Rokkarin osat huollattaa useammassakin paikassa. Mietin tuossa, että osaisiko moottorikelkan huoltaja, niissähän on Foxin jousituksia.
    Osaa. Redshocks Professional Oulussa.

  19. #4369
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Tarvitsen tietäjien ammattitaitoa

    Pitäisi saada vm 2010 26" Reba Dual Airin joustomatkaa lyhennettyä. Ajatus olisi laittaa se 24" pyörään jolloin A-C mittaa pitäisi saada pienemmäksi. Virallisesti joustomatkaa saa muutettua 80-120mm, noilla kumi spacereilla ilmajousessa. Tapahtuuko keulan toiminnassa jotain dramaattista jos laitan yhden ylimääräisen 20mm spacerin, jolloin joustomatka olisi 60mm ja a-c mitta olisi lähempänä haluttua?

  20. #4370
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Eikös ne spacerit olleet muovisia, sellaisia tiimalasin muotoisia? En muista enää Reban vuosimallia (08 ehkä) mutta tein joskus tuollaisen operaation, parin vuoden ajan toimi.

  21. #4371
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Eikös ne spacerit olleet muovisia, sellaisia tiimalasin muotoisia? En muista enää Reban vuosimallia (08 ehkä) mutta tein joskus tuollaisen operaation, parin vuoden ajan toimi.
    Juuri ne tiimalasin muotoiset palikat ja voivat hyvinkin olla muovia, en ole tuollaista koskaan näplännyt. Netista katsoin vain räjäytyskuvia.

    Fillariosastakin kyselin ja onnistuu ilmeisesti tuo lyhennys ilman ongelmia. Harmillisesti kerkesi vain mennä nenän edestä tuo keula mitä kaavailin ostaa, niin vielä ei ainakaan pääse näpräämään

    Kiitos vastauksesta kuitenkin!

  22. #4372
    Rockshox Recon RL etujousituksen alajalkojen huollosta olisin kysynyt, että millä irveellä saisin alajalat irti. Olen alapultteja avannut 2-3 kierrosta ja hakannut useita kertoja muovipäiseläl vasaralla kuusiokoloavaimen päähän, mutta en saa mitenkään alajalkoja irti. Hampaat irvessä revin eikä irtoa. Vinkkejä kaivataan kovasti

  23. #4373
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskofd Katso viesti
    Rockshox Recon RL etujousituksen alajalkojen huollosta olisin kysynyt, että millä irveellä saisin alajalat irti. Olen alapultteja avannut 2-3 kierrosta ja hakannut useita kertoja muovipäiseläl vasaralla kuusiokoloavaimen päähän, mutta en saa mitenkään alajalkoja irti. Hampaat irvessä revin eikä irtoa. Vinkkejä kaivataan kovasti
    Pultteja vaan ulommas ja koputtelemaan. Joskus on aika tiukassa.

  24. #4374
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Pultteja vaan ulommas ja koputtelemaan. Joskus on aika tiukassa.
    Eli siis avaan pultteja enemmän ja koputtelen uudestaan? Avaanko vaikka puoli kierrosta kerrallaan ja koko ajan koputtelen? Onko tossa siis joku optimi, kuinka paljon noita pitäisi avata ennen kuin koputtelee? En oikein ymmärrä, miten tuo koputtelu tekee tuon irroituksen? Eikös ne niillä pulteilla ole vain kiinni. Videoita olen katsellut ja niissä näyttää olevan ihan kevyt koputtelu ja sitten vain vedetään alajalat irti. Tiukassa on.

  25. #4375
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Ne pultit vetää kartiosovitteen tiukkaan kiinni ja voi olla että jämähtäny paikoilleen syystä tai toisesta.

  26. #4376
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskofd Katso viesti
    Eli siis avaan pultteja enemmän ja koputtelen uudestaan? Avaanko vaikka puoli kierrosta kerrallaan ja koko ajan koputtelen? Onko tossa siis joku optimi, kuinka paljon noita pitäisi avata ennen kuin koputtelee? En oikein ymmärrä, miten tuo koputtelu tekee tuon irroituksen? Eikös ne niillä pulteilla ole vain kiinni. Videoita olen katsellut ja niissä näyttää olevan ihan kevyt koputtelu ja sitten vain vedetään alajalat irti. Tiukassa on.
    Ota vaikka pultti kokonaan irti ja kierrä pikkasen takaisin sisään. Jonkun verran kannattaa olla kierteellä, ettei vaan korkkaa. Akseli missä pultti on kiinni on alumiinia.

    Sitten kun sieltä tulee kopautuksen jälkeen alajalkaöljyt pihalle, niin alkaa olemaan lähellä

  27. #4377
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Normaali suositus on rockareissa 3-4 kierrosta. Mutta siitä se on tosiaan sulla kiinni, että kopautus ei ole vapauttanut vielä sisuskaluja. Enemmän siis auki kuin 2 kierrosta ja napakampi napautus.

  28. #4378
    Kiitos kaikille vinkeistä. Nyt tuli toiselta puolelta öljyt pihalle, eiköhän kohta toiseltakin. Irroitin koko etuhaarukan pyörästä niin helpompi sitä käsitellä. Muut tarvikkeet onkin hommattu, mutta nyt tarvitsen sitten jotain rasvaa etuhaarukan osiin, kun kiinnitän sen takaisin pyörään. Mitä rasvaa te olette siinä käyttäneet? Nuo alajalkojen öljyt ja vaahtomuovirinkuloiden rasvan jo hommasinkin, voikohan tuota vaahtomuovirinkuloiden rasvaa käyttää siinäkin?

  29. #4379
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Sama rasva käy rinkuloille ja muihinkin tiivisteisiin. Esim slick honey tai rock shox dynamic seal grease tai sram butter.

    Kai sulla on huoltomanuaali esillä. Sun keulaankin löytyy ihan omansa. Siinä on kuvien ja taulukkojen kera nää kaikki ja edellä vinkatut asiat kerrottu.

    Edit. Tai siis vaahtomuovit öljytään keulaöljyllä. Sen yläpuolella olevat kumitiivisteet rasvataan. Rasvaa laitetaan myös kumisiin o-renkaisiin ja esim "air spring shaftiin". Vaahtomuovit on muuten vaikea asentaa jos ne upottaa kunnolla kokonaan öljyyn (ohjeen sivu 27). Turpoavat isoksi halkaisijaltaan ja tahtovat jäädä ruttuun. Helpompi on asentaa ne kuivana ja sitten lääkeruiskulla lisäillä/imeyttää niihin sitä öljyä reilusti
    Tässä manuaali: https://www.google.com/url?sa=t&sour...wzgRrre0SSR365

  30. #4380
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Tuohon kun syötät keulan sarjanumeron, niin löytyy kaikki tarvittava tieto ja huolto ohjeet.

    https://trailhead.rockshox.com/en/search/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •