ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 352 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 252 302 342 350 351 352 353 354 362 402 452 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.531 - 10.560 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #10531
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Tiedä noista setämiesvauhdeista, mutta jos noin 25kmh keskareilla ajelee gräveliä niin kyllähän sellasella lenkillä mennään kovin usein tuota +30kmh matkavauhtia.
    Juu ja välillä kovempaakin, kuten myös paljon hitaampaakin, mutta ei se todellisuutta muuta kumpaankaan suuntaan. Jos gg-lenkillä 25 km/h keskareilla keskitehot on sen noin vähän reilu 200 W (onko???, en ole koskaan wattimittarin kansaa ajanut), niin sveitsiläisten aerokiekoilla säästö on joka tapauksessa alle 1%.

    Pahimmillaan tuolla perunapellossa ajellessa suunnilleen samoilla tehoilla, joilla kesällä hyvällä sorapinnalla ajelee 25 km/h, etenee nyt ehkä 12,5 km/h eli se tärinä syö pahimmillaan jopa 50% wateista. Luulisi, että XX km/h keskinopeuksiin asti tärinä kaikin keikoin minimoimalla pystyisi watteja säästämään helpommin kuin kiekkojen tai pyörän ilmanvastusta minimoimalla. XX km/h nopeus on tietenkin riippuvainen alustan laadusta ja täysin sileällä asfaltilla se on 0 km/h.

    Mutta tämä on siis vaan tällaista maalaisjärkipäättelyä ilman minkäänlaista validiteettia. Toistaiseksi aero kuitenkin myy, koska se ainakin näyttää nopealta. Tai näyttää siltä, mikä maantiepyörien kautta on mielletty nopean näköiseksi. Ja se kai on monelle tärkeämpää tai tärkeintä Aika moista mielikuvamuutosta vaatisi, että vaikkapa tämännäköisiä pyöriä alettaisiin pitää nopean näköisinä. Vaikka todellisuus saattaa olla toinen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #10532
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No sanoohan sen nyt järkikin, ettei aerolla ole psknkaan merkitystä tuolla loskassa ja jääurissa. Mutta en kyllä vaihtaisi sitä lutteroa teräsrunkoakaan noiden kelien takia. Hyppää vaan sen isp maasturin selkään ja viheltelee.

  3. #10533
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Juu ja välillä kovempaakin, kuten myös paljon hitaampaakin, mutta ei se todellisuutta muuta kumpaankaan suuntaan. Jos gg-lenkillä 25 km/h keskareilla keskitehot on sen noin vähän reilu 200 W (onko???, en ole koskaan wattimittarin kansaa ajanut), niin sveitsiläisten aerokiekoilla säästö on joka tapauksessa alle 1%.

    Pahimmillaan tuolla perunapellossa ajellessa suunnilleen samoilla tehoilla, joilla kesällä hyvällä sorapinnalla ajelee 25 km/h, etenee nyt ehkä 12,5 km/h eli se tärinä syö pahimmillaan jopa 50% wateista. Luulisi, että XX km/h keskinopeuksiin asti tärinä kaikin keikoin minimoimalla pystyisi watteja säästämään helpommin kuin kiekkojen tai pyörän ilmanvastusta minimoimalla. XX km/h nopeus on tietenkin riippuvainen alustan laadusta ja täysin sileällä asfaltilla se on 0 km/h.

    Mutta tämä on siis vaan tällaista maalaisjärkipäättelyä ilman minkäänlaista validiteettia. Toistaiseksi aero kuitenkin myy, koska se ainakin näyttää nopealta. Tai näyttää siltä, mikä maantiepyörien kautta on mielletty nopean näköiseksi. Ja se kai on monelle tärkeämpää tai tärkeintä Aika moista mielikuvamuutosta vaatisi, että vaikkapa tämännäköisiä pyöriä alettaisiin pitää nopean näköisinä. Vaikka todellisuus saattaa olla toinen.
    Tuo keskiteho riippuu toki monestakin asiasta, varmasti eniten aerodynamiikasta, mutta omat 25keskarin lenkit on tullut noin 160-170W keskitehoilla, sulan maan aikaan.



    Mulla oli edellinen pyörä alumiinia ja 650x54 kumit, nykyinen kuitua ja 700x40 nastat+syvät kiekot, ja aika rupulia pitää olla ennen kuin se tuntuu epämukavalta tai varsinkaan hitaalta. Kuvittelin kyllä toisin ennen kun pyörän sain. Ehkä just sellanen ulkoiluväylä joka on suojakeleillä kävelty perunapelloksi on kyllä paha, mutta sitä se olis kyllä millä tahansa kippurasarvella.

    Jostain fillarijutusta muistan lukeneeni että US army on ihan tutkimuksia tehnyt ihmisen tärinänkestosta ja se on luokkaa todella kova.

    Lähetetty minun 21081111RG laitteesta Tapatalkilla

  4. #10534
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No sanoohan sen nyt järkikin, ettei aerolla ole psknkaan merkitystä tuolla loskassa ja jääurissa. Mutta en kyllä vaihtaisi sitä lutteroa teräsrunkoakaan noiden kelien takia. Hyppää vaan sen isp maasturin selkään ja viheltelee.
    Joo, taitaa kesälläkin mennä sit ainakin tasoihin tämä aero vs joustava, ellei ajeta kokoajan ratasepeliä. Ilmanvastus kuitenkin on suurin yksittäinen vastustava tekiä jo jossain 20kmh vauhdissa. Toki kuskista varmaan kuitenkin isoin osa tulee.

    Ja niinku stenu sanoi niin kyllähän ne aerokiekot nyt näyttää paremmalta, tiettyyn pisteeseen asti.

    Lähetetty minun 21081111RG laitteesta Tapatalkilla

  5. #10535
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Saiskohan Stigmataan mahtumaan 27,5” x 2,25” Ice Spikerit jollain ei niin hirveen leveällä vanteella..? Ei kellään sattuisi olemaan tarkkaa leveyttä tiedossa tollasille?
    Tässä samassa ketjussa reilu vuosi sitten noita mittailtiin tuloksilla 55mm (24mm vanne) ja vajaa 56mm (23mm vanne).

  6. #10536
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Saiskohan Stigmataan mahtumaan 27,5” x 2,25” Ice Spikerit jollain ei niin hirveen leveällä vanteella..? Ei kellään sattuisi olemaan tarkkaa leveyttä tiedossa tollasille?
    Noin 58mm leveä on 23mm sisäleveällä vanteella. Renkaan runko on 55mm, mutta tuon verran tulevat reunanappulat yli. Viime talven ajoin gravelia ISP edessä ja olihan se ihan hauska jyrä. Tälle kaudelle Routaa tilalle ja on ainakin paljon hiljaisempi

  7. #10537
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kiekoksi kasattuna 58 mm korkea vanne näyttää olevan yli 25% jäykempi kuin 32 mm korkea, vaikka 58-millisessä on pinnoja vähemmän. Tohon vertailuun olis kiva saada se XPLR vielä mukaan. Tosin toi jäykkyysero pelkästään ei kerro mitään siitä, että paljonko se vaikuttaa tärinään hukkuviin watteihin erilaisilla nopeuksilla.

    Ja 82mm vanne oli pehmein (mukavin/nopein?) koska eri rakenne / leveys. Ja kaikki ZIPP aerokiekot oli pehmeämpiä kuin tuo 13mm verrokki.

    Tuossa kannattaa myös ottaa huomioon että noi numerot edustaa vuoden 2007 mallistoa. Toki perusperiaate varmaan pätee edelleen eli jos leveys/muoto/materiaali vastaava niin korkeampi on jäykempi.

    Mielenkiintoinen aihe. Aerogrävelissähän nykyään monesti 32mm tai enemmän kiekon ulkoleveyttä ja muodot taitaa olla suht pyöreitä (ei V tyyliä joka ainakin tuon yo datan mukaan olisi jäykin). Vaatisi tarkempaa kenttätestiä.

  8. #10538
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mulla oli edellinen pyörä alumiinia ja 650x54 kumit, nykyinen kuitua ja 700x40 nastat+syvät kiekot, ja aika rupulia pitää olla ennen kuin se tuntuu epämukavalta tai varsinkaan hitaalta. Kuvittelin kyllä toisin ennen kun pyörän sain. Ehkä just sellanen ulkoiluväylä joka on suojakeleillä kävelty perunapelloksi on kyllä paha, mutta sitä se olis kyllä millä tahansa kippurasarvella.

    Jostain fillarijutusta muistan lukeneeni että US army on ihan tutkimuksia tehnyt ihmisen tärinänkestosta ja se on luokkaa todella kova.
    Joo ihmisen tärinäkestosta ei olekaan kyse, vaan siitä, että ylösalasliikkeen vaatimat watit on 1:1 pois eteenpäin vievistä wateista.

    Kesäksi sun kannattaa vaihtaa 40-milliset 35-millisiin tai vielä kapeampiin, koska siten kulkee vieläkin kevyemmin



    Stigmatan keula on 40-millisillä nastoilla ihan järkyttävän kova ajaa verrattuna Lutteroon ja kesälläkin eron huomaa vaikka Stigmatassa on Hurricane Ridget (42 mm) ja lutterossa Steilacoomit (38 mm). Eli tossa tapauksessa Lutterolla säästää sekä tärinä- että aerowatteja. Mutta mulla ei ole Stigmataan korkea eikä matalaprofiilisia kuitukiekkoja ja eniten kiinnostelisi, että kummista olisi enemmän käytännön iloa. Sen verran ruma se on joka tapauksessa, että ulkonäöllä ei ole niin kovin väliä

    Mr. Paatonista mulle on tullut sellainen mielikuva, että herralla on kohtuu hyvä perstuntuma vauhtierojen suhteen ja siksi oliskin äärimmäisen mielenkiintoista saada Paaton ajamaan kesällä yksi porkkalalenkki Lutterolla, kun koonkin pitäisi natsata ihan kohilleen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #10539
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mr. Paatonista mulle on tullut sellainen mielikuva, että herralla on kohtuu hyvä perstuntuma vauhtierojen suhteen ja siksi oliskin äärimmäisen mielenkiintoista saada Paaton ajamaan kesällä yksi porkkalalenkki Lutterolla.
    Mut sehän ajaa pää edellä valtaojaan, vääntyykö haarukka?


  10. #10540
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Ja 82mm vanne oli pehmein (mukavin/nopein?) koska eri rakenne / leveys. Ja kaikki ZIPP aerokiekot oli pehmeämpiä kuin tuo 13mm verrokki.

    Tuossa kannattaa myös ottaa huomioon että noi numerot edustaa vuoden 2007 mallistoa. Toki perusperiaate varmaan pätee edelleen eli jos leveys/muoto/materiaali vastaava niin korkeampi on jäykempi.

    Mielenkiintoinen aihe. Aerogrävelissähän nykyään monesti 32mm tai enemmän kiekon ulkoleveyttä ja muodot taitaa olla suht pyöreitä (ei V tyyliä joka ainakin tuon yo datan mukaan olisi jäykin). Vaatisi tarkempaa kenttätestiä.
    Noniin! "Master of testing" alkaa heräilemään Nyt tarttee vaan löytää tarpeeksi pitkä rouhea ja muuttumaton pätkä. Olikos espoossa päin jossain mukulakiveä?

  11. #10541
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mut sehän ajaa pää edellä valtaojaan, vääntyykö haarukka?
    Teräsrunko voi pelastaa. Se löysä haarukka toimii katapulttina ja heittää koko keksinnön ojan yli.

  12. #10542
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Ja kaikki ZIPP aerokiekot oli pehmeämpiä kuin tuo 13mm verrokki.
    Joo tommonen ikiaikainen, kapea alumiininen tuubivanne on vähän huono vertailukohta enää nykymaailmassa. Ja tossa taisi olla 32 pinnaa aluvanteessa ja kuituisissa 24 tai 28 (aero?)pinnaa.

    Kiinnostaisi se, että kuinka paljon Zipp 101 XPLR häviää ilmanvastuksessa noille korkeammille ja toisaalta se, että kuinka paljon se voittaa mukavuudessa. Tai vaikka Enve G25 vs joku korkeaprofiilinen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #10543
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mutta se pinnoituksen vaikutus. Itse luulen tuon merkkaavan eniten. Pinnojen pituus esim vaikuttaa heti pinnakulmiin.

  14. #10544
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    En lainaa tähän tota Stenun pitkää juttua. Mutta jos ne matalat kiekot säästäisi watteja enemmän kun aerodynaaminen muoto niin eiköhän niitä olis enemmän porukalla alla noissa pitkissä gravel kisoissa? Vois ainakin kuvitella.

    Unbound ajetaan siihen 10h pintaan ja vähän yli 30keskarilla, ja syvillä kiekoilla sekä aika kaposilla(~40mm) kumeilla mennään. Liekö tossa myös syy siihen että pyöriin on tullut kaikkia joustavia tolppi/tankoja/stemmejä?

    Lähetetty minun 21081111RG laitteesta Tapatalkilla

  15. #10545
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mutta se pinnoituksen vaikutus. Itse luulen tuon merkkaavan eniten. Pinnojen pituus esim vaikuttaa heti pinnakulmiin.
    Mä en tiedä miltä noi dt swissin grc1400 (ulkomitat 32x42mm)kiekkojen kehät näyttää teippien alta, mutta nipat ei ole kehän ulkopuolella, joten onkohan pinna juurikaan lyhyempi kun perus kehässä? Ja sama varmaan monissa muissakin aerokehissä

    Lähetetty minun 21081111RG laitteesta Tapatalkilla

  16. #10546
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^^ juu tuolla perusteella sitä ”aero is everything” -ajatusta meille taviksillekin myydään ja pointti oli juurikin siinä, että pro-kuskien vauhdeissa se toiminee just noin, mutta jos mä ajaisin Unboundin, niin keskari olisi varmaan lähempänä 20 km/h - jos sitäkään. Olisko siitä huolimatta korkeat vanteet ja kapeat renkaat nopeampi kuin matalat vanteet ja leveät renkaat?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #10547
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mä en tiedä miltä noi dt swissin grc1400 (ulkomitat 32x42mm)kiekkojen kehät näyttää teippien alta, mutta nipat ei ole kehän ulkopuolella, joten onkohan pinna juurikaan lyhyempi kun perus kehässä? Ja sama varmaan monissa muissakin aerokenissä.
    GG-hommiin en kyllä huolisi muuta kuin sellaiset kehät, joissa nippeleihin pääsee käsiksi rengasta irroittamatta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #10548
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Piti ihan tarkistaa, että horisenko taas.

    Erd tuon kertoo. Ohuissa kehissä Erd on 600mm ja 80mm kiekoissa 480. Eli kyllä se pinna sinne alas kiinnittyy ja lyhenee.

  19. #10549
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Piti ihan tarkistaa, että horisenko taas.

    Erd tuon kertoo. Ohuissa kehissä Erd on 600mm ja 80mm kiekoissa 480. Eli kyllä se pinna sinne alas kiinnittyy ja lyhenee.
    https://www.bike24.com/p2329135.html

    https://www.sjscycles.co.uk/spokes/d...t-kit/?geoc=FI

    Noissa ei iso ero ole vaikka kehissä 20mm

    Lähetetty minun 21081111RG laitteesta Tapatalkilla

  20. #10550
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Vaikka tämä ei Gravel pyöriin liitykään, niin kyllä, nippelit tosiaan tulee sinne vanteen "alareunaan" . Eli mitä syvempi kehä, niin sitä lyhyemmät pinnat. GRC 1400 kiekoissa on sisäiset nippelit eli ne on kokonaan siellä vanteen sisällä, eli pinnat tarvitsee olla sen verran pidemmät.

  21. #10551
    Aerogräveliin ja tuohon linkattuun Swisssiden testiin liittyen mielestäni yksi oleellinen luku on tuo 19W aeroero 30km/h vauhdissa nopean aeromaantiepyörän ja normi Grävelin välillä.

    Tuunattu aerogrävel / all-road menee johonkin tuohon väliin. Onko se sitten 15W vai 5W nopeampi kuin normi grävel riippuu lopullisesta speksistä.

    Testissä saatiin 5W ero (30km/h vauhdissa) kun 45mm nappulakumi 25mm vanteella vaihdettiin 35mm semisliksiin 42mm (32mm ulkoleveällä) vanteella. Tuossakin renkaan todellinen ulkomitta lienee 36-37mm.

  22. #10552
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Aerogräveliin ja tuohon linkattuun Swisssiden testiin liittyen mielestäni yksi oleellinen luku on tuo 19W aeroero 30km/h vauhdissa nopean aeromaantiepyörän ja normi Grävelin välillä.

    Tuunattu aerogrävel / all-road menee johonkin tuohon väliin. Onko se sitten 15W vai 5W nopeampi kuin normi grävel riippuu lopullisesta speksistä.

    Testissä saatiin 5W ero (30km/h vauhdissa) kun 45mm nappulakumi 25mm vanteella vaihdettiin 35mm semisliksiin 42mm (32mm ulkoleveällä) vanteella. Tuossakin renkaan todellinen ulkomitta lienee 36-37mm.
    Niin eikös sinunkin testeissä medvestön hiekkatiellä aeromaantiepyörä 32mm gp5000lla ollut selvästi nopein?

  23. #10553
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ Sitten vielä sama testi vaikka Ankarlax-Friggesby välille tai Meikon pohjoispuolelle, niin alkaisi olla kiinnostavaa vertailutietoa. Tarpeeksi raffiksi kun alusta menee, niin aika äkkiä alkaakin XC-maasturi olla kaikkein nopein, vaikka sellainen vasta häviääkin ilmanvastuswateissa sekä gravelille että maantiepyörälle.

    Helpompia XCM-kisojakin ajetaan lähemmäs kolmenkympin keskareilla, ehkä ylikin. Esim. Leadville 100:ssa, joka on yksi niistä Life Time Grand Prix -kisoista, näyttäis kärki ajavan n. 26 km/h keskarilla, vaikka siellä on noin 3600 nousumetriäkin. Tähän asti kärjessä on kai näykynyt pääasiassa maastureita, mutta nyt on jännä nähdä, että ajaisko siellä joku jollain Open W.I.D.E tai täysjousto-URS tyyppisellä ratkaisulla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #10554
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Aerogräveliin ja tuohon linkattuun Swisssiden testiin liittyen mielestäni yksi oleellinen luku on tuo 19W aeroero 30km/h vauhdissa nopean aeromaantiepyörän ja normi Grävelin välillä.

    Tuunattu aerogrävel / all-road menee johonkin tuohon väliin. Onko se sitten 15W vai 5W nopeampi kuin normi grävel riippuu lopullisesta speksistä.

    Testissä saatiin 5W ero (30km/h vauhdissa) kun 45mm nappulakumi 25mm vanteella vaihdettiin 35mm semisliksiin 42mm (32mm ulkoleveällä) vanteella. Tuossakin renkaan todellinen ulkomitta lienee 36-37mm.
    Olis kiinnostanut myös ero ihan tavan maantiepyörään.

    Lähetetty minun 21081111RG laitteesta Tapatalkilla

  25. #10555
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Kyllä on hienoksi gravel-ajelu mennyt kun noin pitää watteja laskeskella. Minä luulin että gravelointi oli puhdasta pyöräilystä nautiskelua flanellit lepattaen.

    Nyt on sitten tämäkin pilalla. Onneksi fatti-ketjuissa ei olla vielä näin pitkällä.

  26. #10556
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kyllä on hienoksi gravel-ajelu mennyt kun noin pitää watteja laskeskella. Minä luulin että gravelointi oli puhdasta pyöräilystä nautiskelua flanellit lepattaen.

    Nyt on sitten tämäkin pilalla. Onneksi fatti-ketjuissa ei olla vielä näin pitkällä.
    Gravellissa niitä just pitää laskeskella. Päivässä ei ehdi millään ajamaan haluamaansa lenkkiä, jos lähtee 30mm marawintereillä pehmeään hiekkaan.

    Se mahdollinen energiansäästö on oikeasti pitkissä gravellkisoissa aika julmaa, kun sitä peesiapua ei saakkaan kuten maantiekisassa.

  27. #10557
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nyt on sitten tämäkin pilalla. Onneksi fatti-ketjuissa ei olla vielä näin pitkällä.
    Siellä ollaan paljon pidemmällä.

  28. #10558
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kyllä on hienoksi gravel-ajelu mennyt kun noin pitää watteja laskeskella. Minä luulin että gravelointi oli puhdasta pyöräilystä nautiskelua flanellit lepattaen.
    No katsos jollain ne flanellien ja partojen lepatteluun hukkuvat watit pitää kompensoida tai muuten muuttuu nautiskelu pelkästään irvistelyksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #10559
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kyllä on hienoksi gravel-ajelu mennyt kun noin pitää watteja laskeskella.
    Ajelee vaan riittävän hitaasti niin ei tarvitse aero watteja miettiä tai pyörää pestä.
    Itseä kiinnostaisi testi missä vaikka 10 eritasoista pyöräilijää aktiivi harrastajasta ihan peruspyöräilijään laitettaisiin omalla pyörällä tuulitunnelin ja mitattaisiin watit. Sitten hiottaisiin ajoasento ja suoritettaisiin testi uudestaan. Mielenkiintoista olisi nähdä muutos ja sen suhde aerovanteisiin ja runkoihin.

  30. #10560
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Asento tietysti ensin kuntoon. Mutta tämä taas väännettiin aeroon. Kaikki jo tietää, että aero on nopea ja suurin osa vastuksesta tulee siitä vauhdin noustessa. Tuo tärinän vaikutus on paljon mielenkiintoisempaa. Samahan pätee maantielläkin. Liian kovaksi pumpattu rengas alkaa hyppimään suht tasaisellakkin asfaltilla, kun vauhti nousee riittävästi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •