FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 102 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 52 92 100 101 102 103 104 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.031 - 3.060 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3031
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Turha tuoda faktoja mukaan keskusteluun kun kerran kokeilematta tiedetään jo :-D

    Sambolo tilaa nyt vaan kiltisti ne DH-renkaat ja laittaa ruuvit paikalleen. Saa juuri sellaista kun sattuu tulem.. siis haluaa.

  2. #3032
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    29” paino swalpen sivujen mukaan 1060g. Mutjoo, kattellaa sitte ens talvena mikä tilanne. Ruuvirenkaisiin en lähde, kun ei tule parkkia ajettua talvella. Tähän mennessä kyllä pärjännyt hyvin ilman nastojakin, mut oishan ne ihan hyvä olla jos nuo muut talvilajit jää enempi taka-alalle ja pyöräily talvella lisääntyy.

  3. #3033
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    89
    Mielestäni turha pelätä ohuempia kylkiä talvella, kun maastossa ei ole esillä mitään mikä kylkiä rikkoisi. Riittävästi painetta vaan, jos alle taittuminen on ongelma. Parhaat nastakelit on etelässä vasta tulossa, yleensä tuossa helmi-maaliskuussa, eli ei muuta kuin rengasta tilaukseen

  4. #3034
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaKon Katso viesti
    Mielestäni turha pelätä ohuempia kylkiä talvella, kun maastossa ei ole esillä mitään mikä kylkiä rikkoisi. Riittävästi painetta vaan, jos alle taittuminen on ongelma. Parhaat nastakelit on etelässä vasta tulossa, yleensä tuossa helmi-maaliskuussa, eli ei muuta kuin rengasta tilaukseen
    Entäpä jos haluaa ja tarvitsee matalia paineita myös?
    Mulle kävi eilen Fat Freddien kanssa niin että laskin paineet takaa alas kun piti ylittää luminen osuus, seuraavaksi sitten mäkeen kaahailemaan.
    Burbbashan se. Ne paksut ja tukevat kyljet auttais tuossakin, vaikka ei ne ihmeitä tee. Fat Freddiessä on mun mielestä liian lerput kyljet.
    Ja vois kyllä olla myös vähemmän ”horo” kiekolle laittaessa. Yleensä jos napsautinta tarttee nostossa tiedossa saattaa olla jonkinasteisia ongelmia.

    Venttiili paikallaan jalkapumpulla nousseiden renkaiden kanssa ei ole ongelmia ollut.
    Ilmeisesti jos FF haluaa ajella myös matalilla paineilla täytyy sisurit kaivaa kaapista. Sääli sinänsä, muuten helkkarin hyvän tuntuinen rengas, ainakin yhden lenkin perusteella.

  5. #3035
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jos rengas on kehälle väljä, se ei pysy siellä. Ei tuohon kylkien paksuus liity millään tavalla.
    Eikä napsauttumien tarvekkaan tuota kerro.

    Vanhoissa ISPeissä on lutterot kyljet. Nuo ovat tosi tiukat laittaa kehille. Ei tahdo nousta pienellä kompuralla. Eivät tipu hyllyltä vaikka ajaisi tyhjillä renkailla.

    Sisuri ja matalat paineet kuulostaa myös vähän oudolta.

  6. #3036
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos rengas on kehälle väljä, se ei pysy siellä. Ei tuohon kylkien paksuus liity millään tavalla.
    Eikä napsauttumien tarvekkaan tuota kerro.

    Vanhoissa ISPeissä on lutterot kyljet. Nuo ovat tosi tiukat laittaa kehille. Ei tahdo nousta pienellä kompuralla. Eivät tipu hyllyltä vaikka ajaisi tyhjillä renkailla.

    Sisuri ja matalat paineet kuulostaa myös vähän oudolta.
    Ja olet ajanu pierunkuori ISP:llä tyhjänä? Melko saavutus.

    Ja kylkien paksuus todellakin liittyy tuohon, kokeile joskus kunnollisia kylkiä.
    Ei tietty auta jos rengas on liian horo.

    Ja napsauttimen tarve kertoo. Kun rengas on tarpeeksi tiukka(tiivis) se nousee kehälle vena paikallaan ihan pumpulla.

    Napsauttimen tarve kielii väljästä sovituksesta.

    Miten niin sisuri ja matalat paineet kuulostaa oudolta? Pitäisköhän sun nyt herätä ensin kunnolla?

    Muoks: niin ja mä ajoin kyllä kotia tyhjällä renkaalla, insertti oli paikallaan.
    Ei tippunu rengas kehältä.

  7. #3037
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Ja olet ajanu pierunkuori ISP:llä tyhjänä? Melko saavutus.

    Ja kylkien paksuus todellakin liittyy tuohon, kokeile joskus kunnollisia kylkiä.

    Ja napsauttimen tarve kertoo. Kun rengas on tarpeeksi tiukka(tiivis) se nousee kehälle vena paikallaan ihan pumpulla.

    Napsauttimen tarve kielii väljästä sovituksesta.

    Miten niin sisuri ja matalat paineet kuulostaa oudolta? Pitäisköhän sun nyt herätä ensin kunnolla?
    Juu, ei se talven tasaisella lumella mene rikki, jos vähän kolkkaa vanteelle. Ei tietysti ole tarkoitus ajaa noin.

    Kyljen paksuus ei vaikuta, jos rengas on tiukka kehälle. Ispeistä saa leikata vaikka kyljet irti ja se istuu vieläkin kehällä kuin tauti.

    Joo, jos se on tarpeeksi tiivis. Mutta ei se väljästä sovituksesta välttämättä kerro. Paksu kylkiset renkaat ovat tiiviimpiä siinä keskiurassa kyllä. Isp ei omilla kehillä uraan tiivisty. Jää mutkalle ja vaatii joskus reippaasti painetta, jotta pamahtaa hyllylle.

  8. #3038
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ai joo, ja perinteisesti on ajateltu sisurin menevän rikki snakebitessä, mut ehkä tämä ei taaskaan koske sähkäreitä

  9. #3039
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ai joo, ja perinteisesti on ajateltu sisurin menevän rikki snakebitessä, mut ehkä tämä ei taaskaan koske sähkäreitä
    Mä puhun nyt talviajosta. Nastarengasketjussa kun ollaan.
    Käärmeet on talviunilla.
    Kesällä en ajais sisurilla pienillä paineilla. En sisurilla muutenkaan.

    Ja tietty painetta senverran oltava talvellakin ettei läpi lyö.
    Toki vahinkoja sattuu.

  10. #3040
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juu, ei se talven tasaisella lumella mene rikki, jos vähän kolkkaa vanteelle. Ei tietysti ole tarkoitus ajaa noin.

    Kyljen paksuus ei vaikuta, jos rengas on tiukka kehälle. Ispeistä saa leikata vaikka kyljet irti ja se istuu vieläkin kehällä kuin tauti.

    Joo, jos se on tarpeeksi tiivis. Mutta ei se väljästä sovituksesta välttämättä kerro. Paksu kylkiset renkaat ovat tiiviimpiä siinä keskiurassa kyllä. Isp ei omilla kehillä uraan tiivisty. Jää mutkalle ja vaatii joskus reippaasti painetta, jotta pamahtaa hyllylle.
    Mäkin asensin taas kerran piikkisian perjantaina, se on niin löysä ja muodoton että lilluu vaan vanteen keskiurassa, ei saa jalkapumpulla nouseen. Ehkä jos jaksaisi hinkkaa, mutta mulla on kompura niin en jaksa. Mutta kun laittaa insertin, niin se painaa rengasta vanteen ulkoreunoja vasten ja saa pumpulla helposti vanteille.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  11. #3041
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Ensin löysä rengas nostetaan sormin kohti hyllyä niin paljon kuin nousee, sitten vasta pumppua perään. Riippumatta siitä, onko talvi- tai kesärengas. Koskaan en itse ole tarvinnut napsautinta taikka kompuraa. Toki paljon rengas-vannekombosta riippuvaista. Eikä tämä nyt ole mikään kehuskelu, vaan ihan vaan ilmootus, että fysiikkaa ja matikkaa kannattaa käyttää hyödyksi. Ettei kukaan nyt pahoita mieltänsä. Jatkakaa.

  12. #3042
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Entäpä jos haluaa ja tarvitsee matalia paineita myös?
    Mulle kävi eilen Fat Freddien kanssa niin että laskin paineet takaa alas kun piti ylittää luminen osuus, seuraavaksi sitten mäkeen kaahailemaan.
    Burbbashan se. Ne paksut ja tukevat kyljet auttais tuossakin, vaikka ei ne ihmeitä tee. Fat Freddiessä on mun mielestä liian lerput kyljet.
    Ja vois kyllä olla myös vähemmän ”horo” kiekolle laittaessa. Yleensä jos napsautinta tarttee nostossa tiedossa saattaa olla jonkinasteisia ongelmia.

    Venttiili paikallaan jalkapumpulla nousseiden renkaiden kanssa ei ole ongelmia ollut.
    Ilmeisesti jos FF haluaa ajella myös matalilla paineilla täytyy sisurit kaivaa kaapista. Sääli sinänsä, muuten helkkarin hyvän tuntuinen rengas, ainakin yhden lenkin perusteella.
    Kuulostaa siltä, että tälle tuotteelle olisi sittenkin markkinoita: https://www.pinkbike.com/news/gravaa...le-riding.html

    Jos liian pienillä paineilla lähtee mäkeen niin burbbaus on mahdollinen, kyljistä riippumatta.

  13. #3043
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaKon Katso viesti

    Jos liian pienillä paineilla lähtee mäkeen niin burbbaus on mahdollinen, kyljistä riippumatta.
    Tämä on totta ja tässä omassa tapauksessa kävi nimenomaan näin.
    Käyttäjävirhe siis.

    Tommonen 3" hyväpitoinen rengas kuitenkin riuhtoo sitä kumia kiekolta aika voimalla jos vielä alustassa sattuu pitoa olemaan.

    Nyt pitää vaan etsiä se matalin kompromissipaine.

  14. #3044
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Perjantaina tuli uutta rengasta takuuseen Lieksasta. Oli kyllä hieno fiilis kun ei asennuksen jälkeen suhissut mistään . Äsken kävin vetään pikku 18km testilenkin keskuspuistossa, oli kyllä trailit mintissä kunnossa! Laitoin taakse lähtiessä 1.6 baria ja eteen 1.1. , voi varmaan pudottaa vielä alemmas, mutta toimi noinkin. Joka tapauksessa, on mun mielestä helvetin hyvä rengas, oli huima pito, joka tilanteessa. Toivottavasti Suomi Tyres saa tuotannon kuntoon niin kyllä näitä sit voi suositella kaikille.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  15. #3045
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Itsellä ei kyllä meinaa asettua tuo toinen Piikkisika, ei sitten millään. Eilen heitin tunnin lenkin hiljalleen vuotavalla takarenkaalla testiksi, josko tiivistyisi kun pidenpään vatkataan. Ei tiivistynyt. Vielä kokeeksi pyörä sisään ja lämpimässä alkoi suhina hiipua. Tuo caffelatex ei näytä tiivistyvän kylmässä, vaan vaatii huoneenlämmön.

    Olisin jo luovuttanut, muttei millään jaksaisi putsata litkuja sisurin tieltä...

  16. #3046
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    1,1-1,2bar riittää pitämään FF:n burbbaamatta kaahailussa, lähdetään siitä tiputtamaan ja katsotaan missä raja menee.

  17. #3047
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Noh nyt näyttääkin siltä että ajelut jatkuukin ja nastoillekkin varmaan olisi käyttöä, mut nehän menikin jo kaikki Saa vinkata jos tulee tuota vahvempaa swalpea 29 koossa vastaan.

  18. #3048
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Kuun vaihteessa, pistä varaukseen?

    https://www.bikeshop.fi/Schwalbe-Ice...ppa/p11654176/

  19. #3049
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    ^Kuun vaihteessa, pistä varaukseen?

    https://www.bikeshop.fi/Schwalbe-Ice...ppa/p11654176/
    Maalis/Huhtikuun taitteessa voi olla vähän nihkeä alkaa enää laittamaan nastarenkaita alle. Ei muuta kuin fillaritori tulille ja sieltä yrittää bongailla, jos jollain olisi vielä ylimääräisenä.

  20. #3050
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Nyt alkaa olemaan usko jo koetuksella.
    Fat Freddiet, molemmat(!) alkoi nyt vuotamaan kyljistä kuten piikkisiatkin.

    Eli ehken kyse ei aiemmin ollutkaan burbbaamisesta.

    Toi kylkien vuotaminen alkoi näilläkin vasta parin päivän kuluttua, ilmeisesti venymisen seurauksena?

    Vois sanoa että turhauttaa jo.
    Ei muuta kuin sisuria laittamaan.

  21. #3051
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Aika paljon kuulee olleen ongelmia Lieksan tuotteiden kanssa. Omilla Ice Spikereilla ja Wrathchildeilla ei ole ollut mitään ongelmia. Jälkimmäisten hinta sitten on toki karsea, ja ISPien kanssa kai joillakin on ollut haasteita tubeless-käytössä. Jos noissa laatu paranee jatkossa, voisi seuraavaksi kokeilla Piikkisikoja, kun vanhoista aika jättää.

  22. #3052
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Ice Spikeria en ota ja 45nrth on hinnaltaan sellainen etten osta periaatteesta.

    Pitää vaan toivoa että saan uudet ehjät tilalle.
    Enemmän tässä kyrpii tää turha säätäminen.
    Ois mukavampi vaan ajaa.

  23. #3053
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Fat Freddiet ei ainakaan alunperin olleet mitkään Tubeless ready renkaat. Tosin kyllä ne litkulla alkoivat pitämään kunhan jaksoi niihin lisätä ilmaa ja litkua aina välillä. Sama juttu tuntuu olevan Piikkiskojen kanssa. Viime vuotinen pitää ilmat jo oikein hyvin ja takana oleva tämän vuotinen pitää nyt ilmat jo kohtuu hyvin. ISP:een ongelma taitaa olla juuri päinvastainen eli pakasta vedettynä pitävät ilmat todella hyvin mutta huononevat sitten vähitellen.

  24. #3054
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Ja ainakin nämä mun yksilöt on aivan liian horot kiekolle.
    Melkein tippuivat lattialle kun otin toisen puolen pois kiekolta.

    Mut nyt on sisurit paikallaan ja odotellaan valmistajan vastausta reklamaatioon.

    ISP:n ongelma on mun mielestä ajo-ominaisuudet lumella.


  25. #3055
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Maalis/Huhtikuun taitteessa voi olla vähän nihkeä alkaa enää laittamaan nastarenkaita alle. Ei muuta kuin fillaritori tulille ja sieltä yrittää bongailla, jos jollain olisi vielä ylimääräisenä.
    Jaaha, kun linkkasin tuon niin olivat tulossa tammikuun viimeinen päivä.

  26. #3056
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    45nrth wrathchild 27.5 3.0; onko vain yksi versio?
    Painoa 1020g, ilmeisen pierunkuori?

  27. #3057
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    45nrth wrathchild 27.5 3.0; onko vain yksi versio?
    Painoa 1020g, ilmeisen pierunkuori?
    Joo. Ohutkylkinen luttero on. Tosin toimii tubelessina täydellisesti ja pito on sekä lumella, että jäällä hyvä. On myös muistaakseni vähän alimittainen. Mulla oli nää siis edellisessä pyörässä…

  28. #3058
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    ISP:n ongelma on mun mielestä ajo-ominaisuudet lumella.
    On! Pehmeällä alustalla ISP on melkoinen luikertelija. Jäisellä alustalla se on kotonaan.

  29. #3059
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    45nrth wrathchild 27.5 3.0; onko vain yksi versio?
    Painoa 1020g, ilmeisen pierunkuori?
    Mites jos liimaisi sinne sisäpuolelle oikein paksua pistosuojanauhaa?

  30. #3060
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Kun vaihtelee ISP (2.25”) <-> Wrathchild (2.6”) niin hämmästyy aina kun jälkimmäistä voi ohjata vaikka olisi hieman luntakin. ISP menee minne sattuu. Työmatkalla ISP tuntuisi rullaavan paremmin, mutta se on vain fiilis. Jäällä ovat suunnilleen yhtä hyvät mutta polulla ja lumessa Wrathchild huomattavasti parempi. Mulla on 120tpi versiot, en tiedä onko 60tpi:ssä paksummat kyljet. Omiin ajoihin otan mieluummin ohuemmat niin on pehmeämpi kyyti. Muistaakseni leveys 26mm vanteella oli 65mm, eli melkein speksin mukainen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •