ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 87 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 3651

Aihe: Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

tempokisu Guest
    Että Suomen "Masked Singers"-ohjelmaan on kopioitu USA:n vastaavasta ohjelmasta niin paljon hahmoja, ja myös tuomariston ( kuvittelevat olevansa jotain etsiviä) jäsenten tyyli, esimerkiksi että yhden tarvii koko ajan hokea "mä tiedän kuka tämä on".
    Ajattelin ensin että hahmot on kehitetty osallistujan toiveesta, no tuskin on, koirahahmo molemmissa ohjelmissa samaa rotua. Mutta ei siis yllättänyt nämä samanlaisuudet. Onneksi Suomen ohjelmassa ei kumminkaan hössötetä noin paljon!

Se vaan että ei kovin kiinnostavaa kun kaikki kilpailijat on mulle "nevöhöördejä" jotain tosi kuuluisia supertähtiä ja Grammyvoittajia, USA:ssa.

Nickname Guest
    Ei yllättänyt että uuden karhealla Volvolla liikkeellä olleella henkilöllä oli elämä taas minuutista kiinni, taajamassa 50km/h alueella ajoin vaihtelevasti 45-40km/h vähän mutkan jyrkkyydestä riippuen koska pieni kevyt autoni lähtee puskemaan jäisellä tiellä varsin herkästi, tälle Volvon kuljettajalle tuo 5-10km/h alinopeus oli liikaa ja hän päätti ajaa puskurissa kiinni välillä käyden vastaan tulevien kaistalla valoja välyytellen, kuitenkaan ohittamatta minua, raotin ikkunaa ja näytin kansainvälisen käsimerkin ( peukku ) ja sain vastaukseksi lisää valojen väläytyksiä, oli vissiin sitten kauhea kiire jonnekin.

Ei yllätä, ettei hitaammat ajoneuvot anna tietä muille, kuten laki edellyttää.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Eilen illalla pari päivää myöhässä ollut pyöräkauhan kuski ei tiennyt asiaa. En ryhtynyt ikäväksi, koska työnantajan ongelma.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/...008556426.html

Jättäkää hiihtäminen jos se on noin saatanan vaikeaa.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

tempokisu Guest
    ..että tuli "sanomista" mutta oli ihan pakko avautua...

tempokisu Guest
    No tulihan sitä edes jotain oireilua, pistoskohdan kipu koko vasemmassa kädessä ja myös yleisesti lihaskipua - ihan kunnon pahoinvointi, ja siitä lihaskipu vielä voimistui. Eipä tartte lähteä lenkille, saa jatkaa nukkumista..merisään jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti

Juu, sais muutkin liikkua talvella luonnossa.

Ei yllätä että ihmiselle joka ei itse kärsi jostain vaivasta tai koe jotain ongelmalliseksi on ihan saatanan vaikeaa suhtautua asiallisesti kun joku niin sanotusti avautuu.

Ole onnellinen että ihan ilman omaa ansiotasi et osaa edes kuvitella millaista voi olla kohdata näitä otsalamppuidiootteja jotka eivät osaa valoaan käyttää.

No, olen itse aivan yhtä yksioikoinen ja olen täysin varma että otsalampun käyttäjistä ehkä yksi kymmenestä todella tarvitsee sitä heikon hämäränäkökykynsä vuoksi. Mutta olen sentään sen verran liberaali etten edes mielessäni vaadi heitä pysymään niillä valaistuilla laduilla joilla hiihtäisi vaikka aurinkolasit päässä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Juu, sais muutkin liikkua talvella luonnossa.
    Nyt on pakko kysyä: luitko linkattua juttua edes ingressin verran?!

Ihmisviha ei yllättänyt.

Et ole ehkä huomannut mutta pääkaupunkiseudulla kaikki on vaikeaa. No ei siinä mitään, vituttais minuakin siellä asua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Olen jutun lukenut. Kuinka niin? Mistä moinen syväluotaava kysymys?
    Ja kohtaan otsa- ja muita lamppuidiootteja kohtuu usein pyöräillessäni. Ymmärrän siis avautumisen asiasta.
    Sitä mä en oikein ymmärrä että metsien ulkoilureitit on talvisin pääsääntöisesti yhden harrastajaryhmän käytössä.

Siinä 5 metriä(?) leveällä latupohjalla mahtuisi kyllä muutkin liikkumaan, silloin kun pohja on niin kova ettei vahinkoa synny.

Muoks: lampun käyttö on ymmärrettävää monessakin lajissa ja paikassa. Ymmärrettävää ei ole se että ei yhtään paneuduta asiaan tai kanssaihmisten huomioimiseen.
    Sitä lamppua olisi hyvä myös osata käyttää.

Ei ole iso ponnistus osata ajatella sen verran että katsoo vaikka peiliin se otsalamppu päällä. Tai että katsoo sitä oman fillarin valoa vähän kauempaa edestäpäin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Luin koko jutun, ja kyllähän toi valittaja on taas yks turhasta valittava. Voi kyynel kun ei voi illalla suksia suomen ruuhkaisimmilla laduilla ilman että joku häikäisee. Kattelis maahan sen aikaa tai menisi maalle hiihtämään. Mä ainakin koen hiihtäjien otsalampun olevan lähes pakollinen varuste, tyypit laskee mäkeä alaspäin pimeessä, niin parikin kertaa on tullu vähän yllättäviä tilanteita niin koiran kanssa liikkuessa kuin fillarillakin. Ja jostain syystä aika harvalla on mitään heijastavaa varustetta päällä, vaikka liikkuvat ihan yleisillä yhteiskäyttöön tarkoitetuilla reiteillä. Mikä on sekin ihan ok, parempi mennä siirtymät hiihtäen, kuin autolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    taas yks turhasta valittava. Voi kyynel kun ei voi illalla suksia suomen ruuhkaisimmilla laduilla ilman että joku häikäisee. Kattelis maahan sen aikaa tai menisi maalle hiihtämään.
    Mun mielestäni juttu oli kokonaisuudessaan tasapainoinen ja tuki sitä, että hiihtäjä miettisi asian eri puolia. Mikään tuossa jutussa ei tue otsikkoa. Lamppuraivoa ei siinä tule ilmi lampun käyttäjien eikä valoista kärsivien taholta.

Jos et itse ole tai tunne aistiyliherkkiä, asia voi toki tuntua "turhalta".
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Mun mielestäni juttu oli kokonaisuudessaan tasapainoinen ja tuki sitä, että hiihtäjä miettisi asian eri puolia. Mikään tuossa jutussa ei tue otsikkoa. Lamppuraivoa ei siinä tule ilmi lampun käyttäjien eikä valoista kärsivien taholta.

Tämä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Et ole ehkä huomannut mutta pääkaupunkiseudulla kaikki on vaikeaa. No ei siinä mitään, vituttais minuakin siellä asua.
    Asuin lähes 30 vuotta enkä muista että silloin olisi ollut kaikki näin hirmuisen vaikeaa. Ei ehkä vituttaisi sinne palata mutta Paloheinän kiertäisin kaukaa, siellähän voi saada sauvasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Näin takuulla on mutta Suomessa on talvella pimeää ja valoja käytetään. Jos on ongelmia valon kanssa, miksi pitää tunkea sinne ladulle sellaiseen aikaan jolloin valoja yleisesti käytetään? En ota kantaa siihen että onko valoissa järkee vai ei mutta niitä nyt vaan käytetään.

Itse olen räppi-yliherkkä ja välttelen tilanteita joissa moinen melusaaste voisi tunkeutua korviini.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Ei ole vaikeaa asua täällä. Päinvastoin, helppoa kun kaikki on lähellä. Enempi mintuttais asua muualla.

Asuin lähes 30 vuotta enkä muista että silloin olisi ollut kaikki näin hirmuisen vaikeaa. Ei ehkä vituttaisi sinne palata mutta Paloheinän kiertäisin kaukaa, siellähän voi saada sauvasta.
    Ennen kaikki oli helpompaa kun ei ollut sosiaalista mediaa eikä tehokkaita ledilamppuja

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    No tulihan sitä edes jotain oireilua, pistoskohdan kipu koko vasemmassa kädessä ja myös yleisesti lihaskipua - ihan kunnon pahoinvointi, ja siitä lihaskipu vielä voimistui. Eipä tartte lähteä lenkille, saa jatkaa nukkumista..merisään jälkeen.
    Ihan raatona olen koko päivän makoillut, vähän saanu nukuttua. Kuumeta 37,7° ja ihan järjettömät lihaskivut, kävely vessaan on aika huteraa.
    Aika kunnon tyhjennyspäivä, sillä aamun pahoinvoinnin jälkeen on suolistokin toiminut.

tempokisu Guest
    Yksi syy siihen miksen sitä Omaveroa ala käyttään....tulostin niitä lomakkeita ja aloin täytellä...mihin tulot tulee? piti soittaa neuvontaan, ja kävi ilmi että olin tulostanut väärät lomakkeet. Postissa tulee oikeat.

No miksei tee suoraan online?

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    No miksei tee suoraan online?
    No yksi syyhän tuossa jo tulikin mainittua ( kannattaa lukea kommentoitava viesti muutamaan kertaan...), olisin täytelly väärää lomaketta...
    Mutta tärkein syy on se, jos Omaveroa käyttää niin senjälkeen kaikki viranomaispostit menee jonnekin Suomi24-palveluun. Ei kiitos.
    Paperiversio on minulle sopivin, kolmen kohdan täyttäminen ei kovin kauaa vie, ja työmatkalla vien paperit verotoimistoon.

Kyllä siinä nettilomakkeessakin suomenkieltä lukee. Kannattaa lukea vaikka muutamaan kertaan tosiaan.

tempokisu Guest
    ^ on luettu joo, mutta tyhmä ei honaa. Käytän minulle helpointa tapaa ei tällainen vanha jääräpää osaa käyttää kaikenmaailman oma-digipalveluja. Tai ehkä osaisi, mutta kun en halua.
    ( ei ole myöskään twitteriä, feisbuukkia tai instagrammia, eikä äly(ttömyys)puhelinta. )

Niin siis valitsin lomakepohja-luettelosta ammatinharjoittajan veroilmoitus, mutta se oli sitten väärä. Ammatinharjoittajan veroilmoituksesta kuitenkin on kyse

linkki eri vaihtoehtoihin, minkä te sitten valitsisitte, mä valitsin tuon kohdan 5.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat...oituslomakkeet
    tempokisu muokkasi tätä : 24.01.2022 at 18.26 Syy: valintavaihtoehdot siinä sitten

Se että Hymypoika/Hymytyttö-patsaat ovat jollekin ongelma ja että pitää saada sukupuolineutraali versio: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008575629.html

Itse jemmaisin noi perinteiset patsaat kaapin perälle (faijan saamat ovat siellä jo) mutta toi siltä-väliltä -patsas on niin susiruma etten ovesta sisään päästäisi. Eikä toi mun mielestä ihan neutraalilta näytä pitkine hiuksineen, olisi mielummin kammattu tuohon naaman eteen.

tempokisu Guest
    ^ mä tuosta jo jeesustelutopicciin laitoin. Olisin niin kovasti ala-asteella halunnut saada hymytyttö-patsaan. Lehtiartikkelin mukaan patsaan saa: kiltti, ei kiusaa, ottaa muut huomioon yms. ja kyllä ne patsaat meni just luokan ilkeimmille kiusaajjille.
    Mutta eipä mitään, jos olisi tuommoinen patsas hyllyllä/kaapissa niin olisi aikaa sitten menny roskikseen.
    Tuo uusi patsas on aivan kammottava...mutta on paljon miespuolisia joilla on pitemmät hiukset, ja mulla pisimmät haivenet on 5cm.

mutta missäs se sukupuolineutraalisuus on, elokuva "Tytöt tytöt tytöt" sai jonkun kansainvälisen palkinnon, senhän pitäisi olla "Henkilö henkilö henkilö". On tää ihme juttu, kuka näitä sukupuolineutraaleja juttuja oikeesti haluaa? Mä olen jonnekin ihan piruuttani rastittanu sukupuoli > muu. No kun en ole koskaan pitänyt itseäni sillätavalla "naisena", pikemminkin huru-ukkona.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •