HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 62 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #1831
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Omasta mielestäni on. Minulla on eMax sähköläski jossa E8000 moottori, ja käytän sitä melkein aina ECO-ohjelmalla ja säädän näitä avustustasoja vielä alaspäin. Jos ravan pitää lentää joka mutkassa niin sitten mikään ei riitä.

  2. #1832
    Hei

    Aloin funtsia työsuhdesähkömaasturin hankkimista varastetun (Canyon Neuron luomu) tilalle.
    Tuo CUBE olisi kiinnostava vaikka yli 4000 € rajan.
    Cube Stereo Hybrid 160 HPC Race 625 27.5 frostwhite´n´grey
    Mutta...toimiiko noin pitkäjoustoinen maaston ohella työmatka-/arkiajossa vai onko liian raskas ja pumppaava? Tai onnistuuko tasamaa jouset lukossa?

  3. #1833
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Sähköavustuksella ei jousitus paljon haittaa, ellei halua jotain 30km/h keskaria vetää.

  4. #1834
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    89
    Olen muuten huomannut, että täysjoustopyörä on mukavampi myös pitkällä matkalla ns. retkiajossa. Keula nyt tietysti tasoittaa pahimmat käsille lyönnit, mutta takavaimennus tekee samaa takapuolelle ja tämä siis ihan normi asfaltti/hiekka/whatever tiellä, jos on vähääkään töyssyjä(ja niitä yleensä aina on)

  5. #1835
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe_CX Katso viesti
    Hei

    Aloin funtsia työsuhdesähkömaasturin hankkimista varastetun (Canyon Neuron luomu) tilalle.
    Tuo CUBE olisi kiinnostava vaikka yli 4000 € rajan.
    Cube Stereo Hybrid 160 HPC Race 625 27.5 frostwhite´n´grey
    Mutta...toimiiko noin pitkäjoustoinen maaston ohella työmatka-/arkiajossa vai onko liian raskas ja pumppaava? Tai onnistuuko tasamaa jouset lukossa?
    Ei tasamaalla tartte jousitusta lukita. 160/150mm joustava on ihan mainio ajaa kelvilläkin, jousitus on aina täysin ”aktiivinen”. En käytä siis kelvillä eri säätöjä kuin maastossa, samoilla mennään.
    PK:t ajan joskus ihan kelvilenkkeinäkin.

    Täpäri tuo sähkössä myös mukavuutta, etenemisen kärsimättä.

  6. #1836
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Ei tasamaalla tartte jousitusta lukita. 160/150mm joustava on ihan mainio ajaa kelvilläkin, jousitus on aina täysin ”aktiivinen”. En käytä siis kelvillä eri säätöjä kuin maastossa, samoilla mennään.
    PK:t ajan joskus ihan kelvilenkkeinäkin.

    Täpäri tuo sähkössä myös mukavuutta, etenemisen kärsimättä.
    Ok. Kiitos näkemyksen päivityksestä.
    Tuossa CUBE:ssa on 170 mm keula eli melko paljon. 140- ja 120-mallit myös löytyy, mutta ajattelin että samalla saa kunnon metsäkoneen, jos se vaan toimii yleiskäytössä.
    Muistan omaksuneeni, että yleiskäytössä luomupyörissä pitkä jousto on ehdoton EI-EI, koska polkeminen menee ylös-alas pumppaamiseksi.
    Mun luomuissa on ollut 130 ja 140 mm, ne on toiminut ihan hyvin. Välillä olen kyllä pistänyt keulaa vähän tiukemmalle/lukkoon.

  7. #1837
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Sähkömaastopyörä ehdotuksia

    ^Kannattaa tsekata Cubelta myös 2022-mallit 750w akulla.
    Parannusta geoon ja uusi aplikaatio.

    https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/...silvernorange/

    Itse himoitsin TM:ää mutta päädyin kuitenkin pitämään nykyisen pyörän.

    https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/...ashgreynolive/

  8. #1838
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe_CX Katso viesti
    Hei

    Aloin funtsia työsuhdesähkömaasturin hankkimista varastetun (Canyon Neuron luomu) tilalle.
    Tuo CUBE olisi kiinnostava vaikka yli 4000 € rajan.
    Cube Stereo Hybrid 160 HPC Race 625 27.5 frostwhite´n´grey
    Mutta...toimiiko noin pitkäjoustoinen maaston ohella työmatka-/arkiajossa vai onko liian raskas ja pumppaava? Tai onnistuuko tasamaa jouset lukossa?
    Irrotettava akku on myös ehdoton. Pyöräkellarissa ja duunin pihalla lataaminen ei ole kovin mielekästä/mahdollista.
    Rtech mainitsee pyörän tiedoissa irrotettavan akun vaikka toisaalta samalla sivulla puhutaan runkoon integroidusta akusta.

  9. #1839
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    ^Kannattaa tsekata Cubelta myös 2022-mallit 750w akulla.
    Parannusta geoon ja uusi aplikaatio.

    https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/...silvernorange/

    Itse himoitsin TM:ää mutta päädyin kuitenkin pitämään nykyisen pyörän.

    https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/...ashgreynolive/
    Ai sulla on about vastaava pyörä.
    Kerro ihmeessä kattavammin kokemuksia ja näkemyksiä.

  10. #1840
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe_CX Katso viesti
    Ai sulla on about vastaava pyörä.
    Kerro ihmeessä kattavammin kokemuksia ja näkemyksiä.
    ^Ei mulla vastaavaa ole.
    Itse ajelen Turbo Levolla.

    Toi TM kiinnosti hetken.

  11. #1841
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    ^Ei mulla vastaavaa ole.
    Itse ajelen Turbo Levolla.

    Toi TM kiinnosti hetken.
    Ok...luulin, että tuo linkki viittasi yllä olevaan tekstiin nykyisestä pyörästä...

  12. #1842
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe_CX Katso viesti
    Ok. Kiitos näkemyksen päivityksestä.
    Tuossa CUBE:ssa on 170 mm keula eli melko paljon. 140- ja 120-mallit myös löytyy, mutta ajattelin että samalla saa kunnon metsäkoneen, jos se vaan toimii yleiskäytössä.
    Muistan omaksuneeni, että yleiskäytössä luomupyörissä pitkä jousto on ehdoton EI-EI, koska polkeminen menee ylös-alas pumppaamiseksi.
    Mun luomuissa on ollut 130 ja 140 mm, ne on toiminut ihan hyvin. Välillä olen kyllä pistänyt keulaa vähän tiukemmalle/lukkoon.
    Sähkössä ehkä isoin ongelma on se, että noi pitkäjoustoiset alkavat olemaan aika isoja pyöriä kaikenkaikkiaan. Eli liikkellelähtö, trial jumppa yms. on vaikeampaa kuin 140mm pyörällä. Tasaista tietä menevät ihan siinä missä lyhyt joustoisemmatkin sähköllä kyllä, mutta hidas/rauhallinen maastoajo voi olla tietyissä tapauksissa hankalampaa. Mutta jos tykkää ajaa kovaa niin pyörä on helpompi ajaa, jousitus ei pohjaile niin helpolla ja pitoa on enemmän.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  13. #1843
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dbster Katso viesti
    Olen muuten huomannut, että täysjoustopyörä on mukavampi myös pitkällä matkalla ns. retkiajossa. Keula nyt tietysti tasoittaa pahimmat käsille lyönnit, mutta takavaimennus tekee samaa takapuolelle ja tämä siis ihan normi asfaltti/hiekka/whatever tiellä, jos on vähääkään töyssyjä(ja niitä yleensä aina on)
    Tämä on jännä kuinka asioihin on hyvinkin eri mielipiteitä. Itselleni tuon oma Täpäri (Cuben Stereo Hybrid 140 Race) on se ajokki minkä melkein viimeiseksi valitsisin mihinkään ns. retkiajoon, vaan itselle se on aika puhdas maastoajokki ja "retkiajoon" lähtee sitten mukaan jäykkäperä (ja kun kun oma pyörävalikoima kasvoi viimeviikolla Trekin Domane+:lla niin se varmastikkin tulee olemaan lumen poistumisen jälkeen ykkösvalinta pidemmillä "retkiajoilla" jos ovat asfaltti taikka saorateitä) joka on omasta mielestäni parempi ajokki sitten kaikessa muuss "ei maastoajossa".

    Mutta kuten sanoin, nyt on kyse asista johon jokaisella on hieman omanlaistaan mielipidettä.

  14. #1844
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Tämä on jännä kuinka asioihin on hyvinkin eri mielipiteitä. Itselleni tuon oma Täpäri (Cuben Stereo Hybrid 140 Race) on se ajokki minkä melkein viimeiseksi valitsisin mihinkään ns. retkiajoon, vaan itselle se on aika puhdas maastoajokki ja "retkiajoon" lähtee sitten mukaan jäykkäperä (ja kun kun oma pyörävalikoima kasvoi viimeviikolla Trekin Domane+:lla niin se varmastikkin tulee olemaan lumen poistumisen jälkeen ykkösvalinta pidemmillä "retkiajoilla" jos ovat asfaltti taikka saorateitä) joka on omasta mielestäni parempi ajokki sitten kaikessa muuss "ei maastoajossa".

    Mutta kuten sanoin, nyt on kyse asista johon jokaisella on hieman omanlaistaan mielipidettä.
    Sinulla on tuota pyöräarsenaalia mistä ottaa, itsellä vaihtoehto täysjoustosähkölle on vain vanha luomu hardtail, jossa melko kovat rengaspaineet ja "retkirengastus". Se on aika kivireki ajaa, jos hiukankin on huonompi alusta. Sileällä asfaltilla kyllä rullaa nätisti, mutta kun tykkään mennä ihan "omia polkuja" niin täpärillä ajo on kyllä juhlaa.

  15. #1845
    Työsuhdepyörän raja 3399€, alunperin oli tarkoitus katsella sähköfatti joustokeulalla mutta vähän tiukka budjetti siihen. Jonkinlaista jäykkäperäistä maasturia budjettiin mahtuu, äkkiä katsottuna Haibike Hardseven 7 vaikutti ihan pätevältä vaihtoehdolta: https://www.haibike.com/fi/fi/saehko...23?id=45012145 Jotenkin haluaisin 27,5" renkailla, ehkä sen takia kun sellaista ei ole vielä ollut.
    Sitten taas 29" pyörillä löytyisi Grand Canyon ON 7: https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...nfarbe=RD%2FBK 8 ei mahdu budjettiin kun runkoko on M...
    Kommentteja ja muita ehdotuksia?

    Luomufatti löytyy, eli sille kaveriksi sähköinen yleispyörä. Toki vielä toivoisin että olisi konsti kiertää työsuhdefillarin ylärajaa ja saisi hommattua mieleisen sähköfatin mutta ei liene mahdollista(?).

  16. #1846
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Työsuhdepyörän raja 3399€, alunperin oli tarkoitus katsella sähköfatti joustokeulalla mutta vähän tiukka budjetti siihen. Jonkinlaista jäykkäperäistä maasturia budjettiin mahtuu, äkkiä katsottuna Haibike Hardseven 7 vaikutti ihan pätevältä vaihtoehdolta: https://www.haibike.com/fi/fi/saehko...23?id=45012145 Jotenkin haluaisin 27,5" renkailla, ehkä sen takia kun sellaista ei ole vielä ollut.
    Sitten taas 29" pyörillä löytyisi Grand Canyon ON 7: https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...nfarbe=RD%2FBK 8 ei mahdu budjettiin kun runkoko on M...
    Kommentteja ja muita ehdotuksia?

    Luomufatti löytyy, eli sille kaveriksi sähköinen yleispyörä. Toki vielä toivoisin että olisi konsti kiertää työsuhdefillarin ylärajaa ja saisi hommattua mieleisen sähköfatin mutta ei liene mahdollista(?).
    Moi

    Meillä GoByBike, raja 4000 € ja sen voi ylittää, kun itse maksaa loput. Uskoisin, että se on yleinen tapa.
    Mutta pyörää käsitellään 4 t€ arvoisena. Vakuutus, lunastus ym.
    Jupe_CX muokkasi tätä : 21.01.2022 at 11.26

  17. #1847
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.717
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Työsuhdepyörän raja 3399€, alunperin oli tarkoitus katsella sähköfatti joustokeulalla mutta vähän tiukka budjetti siihen. Jonkinlaista jäykkäperäistä maasturia budjettiin mahtuu, äkkiä katsottuna Haibike Hardseven 7 vaikutti ihan pätevältä vaihtoehdolta: https://www.haibike.com/fi/fi/saehko...23?id=45012145 Jotenkin haluaisin 27,5" renkailla, ehkä sen takia kun sellaista ei ole vielä ollut.
    Sitten taas 29" pyörillä löytyisi Grand Canyon ON 7: https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...nfarbe=RD%2FBK 8 ei mahdu budjettiin kun runkoko on M...
    Kommentteja ja muita ehdotuksia?

    Luomufatti löytyy, eli sille kaveriksi sähköinen yleispyörä. Toki vielä toivoisin että olisi konsti kiertää työsuhdefillarin ylärajaa ja saisi hommattua mieleisen sähköfatin mutta ei liene mahdollista(?).
    Jos haluat sähköpyörälläkin harrastaa maastopyöräilyä niin kannattaa unohtaa noi etujoustopelit, niillä ei tee maastossa mitään. Yleispyörinä varmaan ihan ok. Tuossa hintaluokassa varmaan juuri tuo sähköläski on paras ja ainoa vaihtoehto.

  18. #1848
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe_CX Katso viesti
    Moi

    Meillä GoByBike, raja 4000 € ja sen voi ylittää, kun itse maksaa loput. Uskoisin, että se on yleinen tapa.
    Mutta pyörää käsitellään 4t€ arvoisena. Vakuutus, lunastus ym.
    Ok, hyvä tietää, meille ei ole vielä kerrottu yksityiskohtia, mutta todennäköisesti tämä on siis mahdollista.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Jos haluat sähköpyörälläkin harrastaa maastopyöräilyä niin kannattaa unohtaa noi etujoustopelit, niillä ei tee maastossa mitään. Yleispyörinä varmaan ihan ok. Tuossa hintaluokassa varmaan juuri tuo sähköläski on paras ja ainoa vaihtoehto.
    Jos etujouston hommaan, niin luomufatti jää rinnalle maastokäyttöön, en sen pahemmassa maastossa yleensä harrastele kuin mihin jäykkä fat riittää.

  19. #1849
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Jos haluat sähköpyörälläkin harrastaa maastopyöräilyä niin kannattaa unohtaa noi etujoustopelit, niillä ei tee maastossa mitään. Yleispyörinä varmaan ihan ok. Tuossa hintaluokassa varmaan juuri tuo sähköläski on paras ja ainoa vaihtoehto.
    Tämä, että jäykkäperällä ei tee maastossa mitään, on täyttä puppua. Toki sähkömaastopyörällä sen takajouston negatiiviset puolet (lisääntynyt paino, poljintehon häviöt) katoaa sen moottorin ansiosta.

  20. #1850
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Tämä, että jäykkäperällä ei tee maastossa mitään, on täyttä puppua. Toki sähkömaastopyörällä sen takajouston negatiiviset puolet (lisääntynyt paino, poljintehon häviöt) katoaa sen moottorin ansiosta.
    Niin, käsittäkseeni XC - on ainakin kirjallisten lähteiden mukaan maastopyöräilyä ja siinä (reiteistä riippuen) jäykkäperä saattaa siinä toimia jopa paremmin kuin täysjousto versio, eli pyörän vaatimukset ja hyvyys/huonous riippuu paljon minkälaisessa maastossa on tarkoitus ajaa.

  21. #1851
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.717
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Ok, hyvä tietää, meille ei ole vielä kerrottu yksityiskohtia, mutta todennäköisesti tämä on siis mahdollista.



    Jos etujouston hommaan, niin luomufatti jää rinnalle maastokäyttöön, en sen pahemmassa maastossa yleensä harrastele kuin mihin jäykkä fat riittää.
    Mulla on kanssa luomu/jäykkä laski. Sillähän on erittäin mukava ajaa pikkujuurakossa ja vähän isommassakin kun iso takarengas nielee kaikki pikku epätasaisuudet. Mutta siihen kun lisää 10kg painoa ja ottaa ison osan takarenkaan ilmatilavuudesta pois, niin meno on hieman erilaista. Toki jos ajaa pelkkää tasaista kangasmetsää tai talvipolkua, niin sittenhän sillä painolla/jousituksen puutteella ei ole merkitystä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #1852
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    89
    Lisätään edelliseen vielä se, että sähköpyörällä se vauhti siellä juurakossa/kivikossa on helposti kovempi, joten takajousi lisää mukavuutta ja parantaa hallittavuutta.

    Lisäksi takajousen puolesta puhuu myös puhdas mukavuustekijä, mutta toki myös ilman takapamppua pääsee metsään ja varmasti vielä poiskin.

  23. #1853
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Miten se sähköjäykän 10kg painolisä merkaa sen pyörän käyttössä, kun verrataan sitä luomu jäykkäperään? Jos sähkökuskilla on elopainoa 70kg ja luomukuskilla 80kg. "Jousittamaton" massa toki ensimmäisesssä tapauksessa isompi, mutta että sillä ei tekisi maastossa YHTÄÄN MITÄÄN, on edelleen virheellinen toteamus.

    Ajetaan sitä jäykkäperillä enduroakin SM sarjassa. En edelleenkään kiellä sitä, etteikö täpäri ois parempi, haluan vain tuon "ei tee mitään" jutun haudata. Vauhtia ei sähköllä saa alamäessä sen enempää kuin luomullakaan, riippuu toki vähän kuinka pitkä alamäki on kyseessä, jos se on 2m pitkä lasku ni taitaa se sähkö paikaltaa kiihtyä vähän nopeemmin. Tasaisella tai ylämäessä juurakkoisella ja kivisellä alustalla voi sähköllä päästä jäykkäperällä "ylikovaa".

  24. #1854
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Aivan ehdottomasti kannattaa ottaa takajoustollinen sähköpyörä jos budjetti sen kestää, eikä tarvitse tehdä jotain aivan mittaamatonta kompromissia jossain toisessa asiassa.

    Omasta täysjoustosta ajaminen muuttuu epämukavaksi pompottamiseksi kun takaiskarin lukitsee suoralla soratiellä. Joustolla polkuteho menee hukkaan, mutta sähkömoottori paikkaa sen. Ilmiö tietysti korostuu jos ajaa matalilla rengaspaineilla.

    Kyllä sähkömoottorin ja akun hyöty kannattaa ulosmitata kun ne joka tapauksessa kulkee mukana. Ihan mahdoton keksiä mitään syytä miksi vaihtaisi nykyisen pyörän jäykkäperäksi. Sähköpyörässä on painonpuolesta järkevimpäkin kohteita optimoitavaksi kuten akun vaihtaminen pienempään jos ajot sen kestää.

  25. #1855
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    Aivan ehdottomasti kannattaa ottaa takajoustollinen sähköpyörä jos budjetti sen kestää, eikä tarvitse tehdä jotain aivan mittaamatonta kompromissia jossain toisessa asiassa.

    Omasta täysjoustosta ajaminen muuttuu epämukavaksi pompottamiseksi kun takaiskarin lukitsee suoralla soratiellä. Joustolla polkuteho menee hukkaan, mutta sähkömoottori paikkaa sen. Ilmiö tietysti korostuu jos ajaa matalilla rengaspaineilla.

    Kyllä sähkömoottorin ja akun hyöty kannattaa ulosmitata kun ne joka tapauksessa kulkee mukana. Ihan mahdoton keksiä mitään syytä miksi vaihtaisi nykyisen pyörän jäykkäperäksi. Sähköpyörässä on painonpuolesta järkevimpäkin kohteita optimoitavaksi kuten akun vaihtaminen pienempään jos ajot sen kestää.
    Itse olen yhä sitä mieltä, että käyttötarve kertoo paljon sitä minkälainen pyörän kannattaisi/pitäisi olla. Käyttökategorian "maastopyörä" ja sillä ajaminen alle kun mahtuu monenlaista pyörää ja etenkin atrvetta niiden käyttäiseen.
    Itse olen yhä vahvasti sitä mieltä että jos pääapaino on kelveillä työmatkapyöräilyssä ja aika-ajoin metsäpoluilla piipahtaminen, niin se jäykkäperä on erittäin harkinnan-arvoinen vaihtoehto. ELi minusta mennään "metsään" jos täysjoustoa tarjotaan kaikkeen tarpeeseen, ennen hieman asiaan paneutumista ja miettimistä.

  26. #1856
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Jäykkäperän valinnasta pitää hyötyä jotain:
    - edullisempi pyörä
    - vähemmän huollettavaa

    Muuta en keksi sähköpyörässä?

  27. #1857
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Itsekään en missään nimessä vaihtaisi täpäriä jäykkäperään, ei siinä jäykkäperässä niin paljon etuja ole. Edellä mainittujen lisäksi keksin nyt ainakin seuraavat edut jäykkiksessä vaikkakin aika hakemalla haettuja

    -akunkesto (vähemmän watteja jouston liikutteluun), ei tosin mikään järisyttävä ero
    -parempi "pumppausteho", jos vaikka pump trackille eksyy
    -pitäisi olla kevyempi (~20kg), ihmettelen mihin esim canyon on saanu tossa gc oni:ssa saanu kaiken massan kerättyä.
    -helpompi bunny hop

  28. #1858
    E-MTB täpäri hakusessa, budjetti max. 4,5k ja saatavilla tällä hetkellä oikeastaan vain Cubea?

    Mikäs noista Cuben malleista olisi paras? 120 race vs. 140 race vs 160 race? Ihme homma että 160 race on edullisempi kuin 140 race?
    Ajo pääsääntöisesti metsäpolkua mutta enduro (motorsport) harrastus taustan vuoksi en vierosta kivikoita, voi olla että DH:ta käyn myös kerran-kahdesti kesässä ajamassa.

    Eli:
    Cube Stereo Hybrid 120 race 3999eur
    Cube Stereo Hybrid 140 race 4399eur
    Cube Stereo Hybrid 160 race 4199eur.

    Olisiko M vai L koko parempi? Koko-opas sanoo jokotai, pituutta 178cm ja jalan sisämitta 80cm.
    Muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa tuohon budjettiin, jos pyörä on vain saatavissa/tilattavissa

  29. #1859
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.717
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kipe Katso viesti
    E-MTB täpäri hakusessa, budjetti max. 4,5k ja saatavilla tällä hetkellä oikeastaan vain Cubea?

    Mikäs noista Cuben malleista olisi paras? 120 race vs. 140 race vs 160 race? Ihme homma että 160 race on edullisempi kuin 140 race?
    Ajo pääsääntöisesti metsäpolkua mutta enduro (motorsport) harrastus taustan vuoksi en vierosta kivikoita, voi olla että DH:ta käyn myös kerran-kahdesti kesässä ajamassa.

    Eli:
    Cube Stereo Hybrid 120 race 3999eur
    Cube Stereo Hybrid 140 race 4399eur
    Cube Stereo Hybrid 160 race 4199eur.

    Olisiko M vai L koko parempi? Koko-opas sanoo jokotai, pituutta 178cm ja jalan sisämitta 80cm.
    Muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa tuohon budjettiin, jos pyörä on vain saatavissa/tilattavissa
    En Cuben pyöriä tunne niin en ota kantaa niihin, mutta joustoista sen verran että omasta mielestä toi 160mm on sweetpot ja ehkä myös minimi. Sillä voi jo vetää parkkia ja DH:takin ja sähköpyörässä jousituksen tuomalla painolla tai muullakaan ei ole oikein väliä, kivempi vaan kun voi ajaa mistä vaan


    Sent from my iPad using Tapatalk

  30. #1860
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Eihä noissa ole muuta eroa oikeestaan kun voimansiirto, jarrut ja jouston pituus. Voimansiirron osalta varmaan 140 vie voiton (deore/XT vs nx/sx). Lisäksi toi sx pakka tarkottaa, että niissä on HG vapari, joka rajottaa jossain määrin takapakkojen valikoimaa 12s voimansiirroissa. Jarrujen osalta en ossa sanoa kun ei 160:n Maguran jarruista oo kokemusta. Shimanon 520 sinällään kyllä toimivat ja asialliset.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •