ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 150 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 100 140 148 149 150 151 152 160 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.471 - 4.500 / 5382

Aihe: Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

  1. #4471
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    No joku syy siihen on oltava!
    Mulla se on noin 850tkm ilman remontteja. Ja 6 viimeistä kotteroa DSG-lootilla. Hinta ja laatu on kohdannut kivasti.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  2. #4472
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    2.533
    maanantaikappale "sekundamerkiltä", liian vähän vikoja. samaa sanotaan liian helposta mistä tahansa merkistä, listan kärjessä on Pasta-raketit ja Rapeat ranskalaiset.
    Ford on taas oma luku
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

  3. #4473
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Jep, en ala denialistiksi, eli eihän ne vaggineetkaan mediasta pois ole pysynyt.

    Toki ajamalla saa kaikki vehkeet rikki. Itse kun esim vaihtaa renkaat, niin kaksi kertaa vuodessa tulee tsekattua jarrulevujen, -palojen, -letkujen, ripustuksen ja iskareiden kunto silmämääräisesti ja jos jotain orastavaa näkyy, niin hoitaa huolloissa kuntoon samalla. Jos vaan ajais ilman sen enempää miettimättä, niin eiköhän sillä katsastustilastoon pääsis?
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  4. #4474
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    No joku syy siihen on oltava!
    Mulla olis kasvanu joku pili tms selkään, jos olisin yrittänyt istuttaa itseäni Tojotan kuskinpaikalle. Ergonomia ei vaan sovi pitkäjalkaiselle.

    No, ehkä nää uusimmat mallit on jo parempia.

  5. #4475
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Suomesta löytyy vähän ajettu ja vain pikkuisen lommottu fiiatti
    Mun mielestä ton oikea hinta on 980 euroo

    Jos uudehkosta Vag autosta hajoo vaihdelaatikko ja toisesta moottori.. vielä kaiken kukkuraksi syttyy tuleen niin vähäksi aikaa menee luotto merkkiin

  6. #4476
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    ^Ei ole tarkoitus vääntää veistä haavassa mutta vuodesta toiseen mä jaksan ihmetellä miksi ihmiset hankkii näitä VAG-vehkeitä?
    Kaupasta saa toimivan Toyotan.
    190-heppaisen tojotan jossa on 300-400nm vääntöä ja reilusti tilaa? Alle 30keur? Ja ennenkuin Toyotaa ottaisin, niin tsekkailin Kia Optima vaihtoehtoja aika pitkään, siinä olisi ollut yksi vaihtoehto vag-leirille.

    Ja Adblue-ongelmat ei ole pelkästään vag-konsernin ongelma, vaan niitä jäätyy ihan kaikilta merkeiltä. Tosin jos olisin tämän tiennyt, olisi autokaupat jääneet viime kesänä tekemättä. Sitten toisaalta on varmaankin aika hankala löytää uutta dieseliä jossa ei olisi ko. järjestelmää typen oksideja putsaamassa.

    Toisaalta otettu: "Tuntuu nämä adblue viat vaivaaman muitakin merkkejä. Mm. aika monta Proacea on tämän vian kourissa, ihan uusista lähtien."

    Kaksi viikkoa sitten juttelin naapurin kanssa, jonka Toyotasta on joku anturi paskana ja menossa nosturille, eli en usko että merkin vaihtaminen eliminoisi korjaamolla käymistä. Voihan se olla että vähenisi, mutta ainakaan viimeksi koko Suomen autotarjonnan läpikäydessäni Toyotalta ei löytynyt mallia joka menisi spekseihin. Myös kun kyselin täällä palstalla sopivaa autoa, niin Toyota-miehet oli hiljaa.

    Kyllä mä nyt kettuunnuin kuitenkin tästä kommentista, varsinkin kun sitten aletaan väittämään että hepin kokoa pitää tukea volkkari ostamalla. Loukkaava teksti loukkaa, vaikka sen eteen kirjoittaisi että ei ole tarkoitus loukata.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  7. #4477
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Löytyiskö noista Jani apuja? Jos vaikka se toimintatonni säästyis...

    https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...oainelaitteet/
    https://www.bildelsbasen.se/se-sv/VW.../Br%C3%A4nsle/

    AdBlue-vehkeet jäätyy siinä -10C tienoilla joka tapauksessa, eli jos systeemit on epäkunnossa, niin porukka vie Euro6-kiisselit leimalle kovilla pakkasilla, joska kusivesi on joka tapauksessa jäässä.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  8. #4478
    F. Kotlerburg Guest
    Tohotan dieselit onkin tosi toimivia. Yhden tapauksen tiedän, että 2500 euroa on merkkiliikkeeseen syydetty ja auto savuttaa edelleen kuin vanha Valmetti.

  9. #4479
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Löytyiskö noista Jani apuja? Jos vaikka se toimintatonni säästyis...

    https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...oainelaitteet/
    https://www.bildelsbasen.se/se-sv/VW.../Br%C3%A4nsle/

    AdBlue-vehkeet jäätyy siinä -10C tienoilla joka tapauksessa, eli jos systeemit on epäkunnossa, niin porukka vie Euro6-kiisselit leimalle kovilla pakkasilla, joska kusivesi on joka tapauksessa jäässä.
    Onko siis niin että dieselit tupruttavat estoitta typen oksideja kun on pakkasta? Eli juuri silloin kun hengitysvaivaisilla on muutenkin vaikeaa. Ja tämä on normaalia eikä lainkaan kusetusta?

  10. #4480
    ^^^ ei näyttänyt olevan putkia hyllyissä, pitää vaan nyt taas latoa se toimintatonni tiskiin ja turskauttaa pikku itkut.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  11. #4481
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Onko siis niin että dieselit tupruttavat estoitta typen oksideja kun on pakkasta? Eli juuri silloin kun hengitysvaivaisilla on muutenkin vaikeaa. Ja tämä on normaalia eikä lainkaan kusetusta?
    No näinhän se valitettavasti on, että typen oksidit nousevat pakkasella. Ei se typen oksidien poisto ole AdBluen varassa kokonaan, vaan EGR-järjestelmä vähentää niitä myös. Mutta fakta on se että päästöt nousee pakkasella ja sillä selvä.

    https://yle.fi/uutiset/3-10086339
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  12. #4482
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Kyllä mä nyt kettuunnuin kuitenkin tästä kommentista, varsinkin kun sitten aletaan väittämään että hepin kokoa pitää tukea volkkari ostamalla. Loukkaava teksti loukkaa, vaikka sen eteen kirjoittaisi että ei ole tarkoitus loukata.
    Pahoittelut jos koit tekstini loukkaavaksi.

    Olis kai pitänyt ne hymiöt laittaa perään, kieli poskessa tekstini kirjoitin. En vakavissani.
    Ja vielä voisin lisätä että enemmän kohdistan kettuiluni Audin ostajille. Ja tähän

    Peace.

    Muoks:

    VAG-konsernin (Volkswagen AG) alaisuuteen kuuluu 12 automerkkiä:


  13. #4483
    ^ jes, nou hätä! Kirjoitetun tekstin sävyä kun on niin vaikea tulkata

    Ajattelin tuon kusivesijärjestelmän suhteen niin, että jos se jäätää toisen kerran niin vaihdan autoon, jossa ei ole AdBlueta.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  14. #4484
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.976
    Kyllä minä nyt syvästi loukkaannuin audikuskina.

  15. #4485
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Onko siis niin että dieselit tupruttavat estoitta typen oksideja kun on pakkasta? Eli juuri silloin kun hengitysvaivaisilla on muutenkin vaikeaa. Ja tämä on normaalia eikä lainkaan kusetusta?
    Kuten jani kuittasikin, että normisettiä. Onneks ihmisen ei ole pakko asua kaupungissa, niin ei tarvi nuuhkia noita käryjä, generoituu ne mistä tahansa.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  16. #4486
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Kuten jani kuittasikin, että normisettiä. Onneks ihmisen ei ole pakko asua kaupungissa, niin ei tarvi nuuhkia noita käryjä, generoituu ne mistä tahansa.
    Eli ilmansaasteilla ei väliä, jos ei itse joudu nuuhkimaan? Muuttaa maalle niin maapallon ongelmat väistyy?

  17. #4487
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Value
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Jos uudehkosta Vag autosta hajoo vaihdelaatikko ja toisesta moottori.. vielä kaiken kukkuraksi syttyy tuleen niin vähäksi aikaa menee luotto merkkiin
    Meidän taloudessa on ollut 6 eri VAG:tä, yhteensä aika monta vuotta. Yksi niistä oli kerran korjaamolla kaksi päivää. Tehtaan piikkiin meni sekin. Meillä on ollut hyvä tuuri.
    Nyt ajan itse toisella merkillä, mutta merkin vaihto ei ollut epäluottamuslause.

    Välillä tulee seurailtua nk. premium-merkkien keskustelupalstoja. Sen perusteella voisi sanoa että ei ole helppoa niidenkään merkkien omistajilla. Tuntuu että tonni on se pienin seteli, jonka kanssa korjaamolle mennään. Etenkin kusilaitteet tuntuu vaivaavan nyt talvella.

  18. #4488
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Muuttaa maalle niin maapallon ongelmat väistyy?
    En sitä väittänyt, mutta hengittäminen helpottuu kummasti.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  19. #4489
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tohotan dieselit onkin tosi toimivia. Yhden tapauksen tiedän, että 2500 euroa on merkkiliikkeeseen syydetty ja auto savuttaa edelleen kuin vanha Valmetti.
    Mun vanha Valmetti ei muuten savuta!

  20. #4490
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    190-heppaisen tojotan jossa on 300-400nm vääntöä ja reilusti tilaa? Alle 30keur? Ja ennenkuin Toyotaa ottaisin, niin tsekkailin Kia Optima vaihtoehtoja aika pitkään, siinä olisi ollut yksi vaihtoehto vag-leirille.

    Ja Adblue-ongelmat ei ole pelkästään vag-konsernin ongelma, vaan niitä jäätyy ihan kaikilta merkeiltä. Tosin jos olisin tämän tiennyt, olisi autokaupat jääneet viime kesänä tekemättä. Sitten toisaalta on varmaankin aika hankala löytää uutta dieseliä jossa ei olisi ko. järjestelmää typen oksideja putsaamassa.

    Toisaalta otettu: "Tuntuu nämä adblue viat vaivaaman muitakin merkkejä. Mm. aika monta Proacea on tämän vian kourissa, ihan uusista lähtien."

    Kaksi viikkoa sitten juttelin naapurin kanssa, jonka Toyotasta on joku anturi paskana ja menossa nosturille, eli en usko että merkin vaihtaminen eliminoisi korjaamolla käymistä. Voihan se olla että vähenisi, mutta ainakaan viimeksi koko Suomen autotarjonnan läpikäydessäni Toyotalta ei löytynyt mallia joka menisi spekseihin. Myös kun kyselin täällä palstalla sopivaa autoa, niin Toyota-miehet oli hiljaa.

    Kyllä mä nyt kettuunnuin kuitenkin tästä kommentista, varsinkin kun sitten aletaan väittämään että hepin kokoa pitää tukea volkkari ostamalla. Loukkaava teksti loukkaa, vaikka sen eteen kirjoittaisi että ei ole tarkoitus loukata.
    Proace onkin ranskalainen... Paitsi että ranskisten diisselit ovat olleet ihan kelpokamaa. .

  21. #4491
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.670
    Onhan noita toitsun hybridejä vajaa ja reilu 200 heppasina. Tilavimmista päistä varmaa rav4 ja camry. Itellä farkku auris, ihan mukavat tilat siinäkin, varsinkin konttiin menee jo välipohjien alle yleensä vaikka kuinka paljon roinaa. Tää vaa vajaa 140hp, mut käytännön suorituskyky ei juurikaan eroa vanhasta vagin 200hp/450Nm disusta, mikä mulla oli, mut kulutus on pienempi. Voimalinja toimii hyvin ja saumattomasti, en ole automaattien ystävä, mut tällä ajelee ihan mielellään. Ei tarvi olla myöskään tien tukkeena niin kuin moni pelkää. Tätä enne oli honda ja sitä ennen 3 vagia, tää kyllä huolettomin ja mukavin auto mulla tähän mennessä, taidan jatkaa merkillä jatkossakin. Kaiken lisäks pitkä(10v) takuu ja halvat huollot.

  22. #4492
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Miksi joku ajaa vielä dieselillä ylipäätään? Siis kysyn ihan ilman piruilua, kiinnostaa perustelut.
    Itsellä siis ei ole koskaan ollut diesel-autoa.

    Muoks: pitäisi muuten Versoon ostaa 205/55 R16 kesärenkaat, mahdollisimman halvat tietty.

    Sain jo yhden tarjouksen, mutta pysyykö noilla tiellä? (Autossa mulle on sama kunhan on mustat ja pyöreät, mutta turvalliset tietty.)

    "Hyllystä löytyy Triangle SporteX TH201 rengasta 270€ 4kpl asennettuna"

    Lisää pukkaa:

    Hankook Ventus Prime3 K125 340€/sarja C,A,71

    Tomason Sportrace 270€/sarja C,B,69

    Landsail Sentury Qirin 990 300€/sarja B,B,65

  23. #4493
    Itsellä TDI:ssä viehättää mahtava vääntö ja 80-120 kiihtyvyys, toimintamatka yhdellä tankillisella eli RANGE, pieni kulutus myös moottoritienopeuksissa ja nykyisin edullinen hankintahinta. Bensahybridi oli toinen vaihtoehto viimeksi autokaupoilla, mutta hintaeroa ei pystynyt perustelemaan millään. Seuraava auto on varmaan sitten jotain muuta kuin diisseli, nyt kannatti vaan ostaa vanhempaa tekniikkaa kun kukaan ei niitä halua.

    Kaverilla on OOOO-sähköhybridi jolla koko omistusajan keskikulutus on dokumentoidusti 3,0 litraa ja sähköt otetaan aurinkopaneeleista, semmoinen alkaa jo kiinnostelemaan. Audin huikea hinta ja paneeleihin investointi tosin ei houkuttele niin paljon.

    BTW RAV4:ää on 5 kpl Suomessa myynnissä alle 30keur, näistä yksilöistä kilometrit menneet jo yli. Camryssä ei ole yhtään käytettyä alle 30 tonnia, eikä sitä saa farkkuna. RAV4 oli yksi vaihtoehto kun katsoin käytettyjä, siinä on hyvät sisätilat. RAV4 hybridin Nettiauton koeajossa maantie ja moottoritiepainotteinen ajo haukkasi noin 8 litraa ja paikoin ylikin. Siksi olen suosinut farkkuja enkä katumaasturia, tuo henkilöauton profiili sujahtaa ilman läpi pienemmällä voimalla.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  24. #4494
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Kyllä minä nyt syvästi loukkaannuin audikuskina.
    Minä taas ajan Bugattini järveen.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  25. #4495
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Tällainen on BMW:n sähkölippulaiva iX Suomen talvessa – Tehoa 385 kW


    https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...=ampparit:d625

    Juttua lukiessa kyllä taas kerran vakuutuin että ei sähköautolle.

    Ja miksi helvetissä siinä pitää olla 385kW tehoa? Ei pärjää vähemmällä?

    "Tankkimaisen massiivisella ja 523 hevosvoimaisella (385 kW) autolla on vaikea ajaa alle 30 kilowattitunnin kulutuksella sataa kilometriä kohden."

    Tää on nyt sitä vihreää tulevaisuutta?

  26. #4496
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Tällainen on BMW:n sähkölippulaiva iX Suomen talvessa – Tehoa 385 kW


    https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...=ampparit:d625

    Juttua lukiessa kyllä taas kerran vakuutuin että ei sähköautolle.

    Ja miksi helvetissä siinä pitää olla 385kW tehoa? Ei pärjää vähemmällä?

    "Tankkimaisen massiivisella ja 523 hevosvoimaisella (385 kW) autolla on vaikea ajaa alle 30 kilowattitunnin kulutuksella sataa kilometriä kohden."

    Tää on nyt sitä vihreää tulevaisuutta?
    No, jos se veisi tuon 30kWh/100km niin se vastaa alle kolmea litraa dieseliä. Moniko tuon kokoinen möhkö menee sillä kulutuksella?

  27. #4497
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    No, jos se veisi tuon 30kWh/100km niin se vastaa alle kolmea litraa dieseliä. Moniko tuon kokoinen möhkö menee sillä kulutuksella?
    Niin miksi sitä kulutusta ei voisi siitäkin pienentää kun mahdollisuuksia on? Miksi auton pitää kiihtyä niin että posket ottaa yhteen pään takana? Ja että huippunopeus on 200km/h?
    Pienempi kulutus=vähemmän sähkön tarvetta? Akuston lataussyklien lukumääräkin pienenisi?

    Sähköautoja myydään suorituskyvyllä, mikä on aivan puupäinen ajatus. Kuluttajien pääkoppaan pitäis istuttaa ihan jotain muuta.

  28. #4498
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Niin miksi sitä kulutusta ei voisi siitäkin pienentää kun mahdollisuuksia on? Miksi auton pitää kiihtyä niin että posket ottaa yhteen pään takana? Ja että huippunopeus on 200km/h?
    Pienempi kulutus=vähemmän sähkön tarvetta? Akuston lataussyklien lukumääräkin pienenisi?

    Sähköautoja myydään suorituskyvyllä, mikä on aivan puupäinen ajatus. Kuluttajien pääkoppaan pitäis istuttaa ihan jotain muuta.
    Sähkövoimalinja on hieman erilainen kuin polttomoottori siinä mielessä että teho ei suoraan näy korkeana kulutuksena. Tuonkin Bemarin kulutus tulee lähinnä auton koosta eli massasta ja ilmanvastuksesta. Se ei menisi vähemmällä sähköllä vaikka maksimitehoa olisi vähemmän.

    Sinänsä hauskaa kyllä että ärsyttää tuo hirmuinen alle kolmea litraa dieseliä vastaava sähkönkulutus mutta vastaavankokoiset autot moninkertaisine bensiini- ja dieselkulutuksineen eivät tunnu haittaavan vaikka niitä myydään paljon enemmän.

  29. #4499
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Sähkövoimalinja on hieman erilainen kuin polttomoottori siinä mielessä että teho ei suoraan näy korkeana kulutuksena. Tuonkin Bemarin kulutus tulee lähinnä auton koosta eli massasta ja ilmanvastuksesta. Se ei menisi vähemmällä sähköllä vaikka maksimitehoa olisi vähemmän.

    Sinänsä hauskaa kyllä että ärsyttää tuo hirmuinen alle kolmea litraa dieseliä vastaava sähkönkulutus mutta vastaavankokoiset autot moninkertaisine bensiini- ja dieselkulutuksineen eivät tunnu haittaavan vaikka niitä myydään paljon enemmän.
    Ok, tähän en ole perehtynyt. Huutelen vaan maalikon näkemystä asiasta.
    Ja kyllä vastaavankokoiset(ja suorituskykyiset) bensiini- ja dieselautot ovat yhtälailla siellä turhuuden roviolla. Kuka niitä tarvitsee?

  30. #4500
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Miksi joku ajaa vielä dieselillä ylipäätään? Siis kysyn ihan ilman piruilua, kiinnostaa perustelut.
    Firman liisaridirektiivi sanoo - tai sanoi tätä nykyistä tilattaessa - että autossa on 4/5 ovea ja se kulkee dieselillä, siksipä tuon valinnan kallistuminen dieselin puolelle oli helppo rasti. Mutta mutta, mikäs siinä dieselissä on vikana? Vulvan XC60 kevythybridinä kulkee ihan riittävän iloisesti mun tarpeisiin, kuluttaa kohtuullisesti ja rangea toista tuhatta kilsaa. Tää on neljäs liisaridiesel alla, laskujeni mukaan 15. diesel-vuosi menossa. Mitään sankarillisia ympäristötekoja en tietenkään ole tekemässä mutta eipä tuo taida riippua polttoaineen tyypistä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Itsellä siis ei ole koskaan ollut diesel-autoa.
    Kokeile joskus jotain nykydieseliä, saatat yllättyä. Ei tarvitse hehkuttaa.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •